Nazdar,
tak jak som slubil, ked auto bude doma, tak pridam pribeh. dnes som sa dockal konecne, nervy v kybli, zaludok v kybli, tento tyzden bol masaker fakt. kazdopadne mali by sme zacat na zaciatku... rozdelil som to na kapitoly, aby to bolo mozno citatelnejsie
EPISODE I - DOVODY, AKO TO CELE ZACALOzacalo to cele pred asi pol rokom, ked ma 6ka nechala visiet pred esztergomom v madarsku, odtah ma stal 200€, kamaratska cena, mrzli sme na vidieckej ceste okolo nikde nic, asi 4.5 hodiny. to bol ale len zaciatok toho celeho, potom auto skoncilo v servise asi na mesiac, riesili sa rozne veci ale hlavne pretesnenie veka a ostatnych veci naokolo, ale ok. investicia vratane repasnutych svetiel prednych, cca 1700€. dobre, sadneme jazdime. odisiel som ten vikend do polska na dva dni, vratil som sa, este tyzden som pojazdil, cca 3000km dokopy, a jeb, servo v pici. auto takmer nepojazdne, stalo opat v garazi, este som musel najst mechanika ktory ma garaz a prostriedky aby to spravil, tak som to zobral do vrablov, 600€ dalsich v riti. stale mi ale niekde prdi voda, musim dolievat litrik po 5-6-7 tisic km, netusime kde, vrch je pretesneny, atd atd. proste starosti stale, a tlacit 30 000+ km rocne na 10rocnej 650ke neni sranda.
EPISODE II - VYBER A NAMOTAVKAtakze uz v tej dobe, zaciatkom leta som vedel ze si najneskor na jar kupim druhe auto a vedel som ze musi byt v zaruke proste, aby som nemusel riesit nic, len sadnut a ist. medzicasom som ale dostal prilezitost si vyskusat nejake bavoraky a podarilo sa mi uchytit si M435i, a po tej hodinke jazdy sme sa so zenou do nej zamilovali obidvaja, proste ten look 4koveho coupe je neskutocny, vyborne proporcie, interier fantasticky na moj vkus a dokonca aj rozmery, proste bomba, love at first sight. tak prisla dalsia kapitola a len tak z riti som zacal hladat 4kove kupecka hlavne vonku, lebo u nas samozrejme nic na predaj, a ked ano, vsade svietilo ze "na dovoz", tak som si rovno otvoril mobile.de.. kriteria boli jednoznacne dane, musi to byt coupe (nie gran coupe) a musi to mat full mpaket a adaptivne ledky. a zo zaciatku som hladal 420i, lebo som nechcel dizel. tak sa par kusov samozrejme naslo, cenove hladiny boli okolo 32-34 tisic evri len zacinali, s tym ze bud tomu danemu kusku nieco chybalo, alebo mal uz hlboko cez 100 000km. kazdopadne som nevedel presne ako funguje zaruka a servis a kolko to asi stoji, a ci napriklad na ten dany kus ktory som nasiel to plati a kolko by ma stalo to predlzit atd. tak som nevahal a poslal som dotaz do bavarie do nitry taku otazku, ci mi s tym vedia pomoct a vysvetlit mi to.. samozrejme ze vedeli, bol som skontaktovany s panom kulhom, ktory je pre mna kuzelnik a extrapohodovy chlapik s paradnym pristupom, ale o tom potom

odpisal mi zhruba nejake infosky co a ako, a len tak z brucha mi navrhol, ze ci si nechcem prist sadnut do salonu ze naklikame nejaku konfiguraciu aby bola zaujimava pre mna, ked uz v takej cenovej hladine hladam jazdenku. ja som necakal ze mi ma co ponuknut lebo som si klikal cca vybavy a konfigurator na stranke a vedel som ze kolko asi by stala moja konfiguracia. ale tak nic za to nedam.. a len tak mi poslal nastrel vybavy, v ktorej sice bolo plno zbytocnosti co som nechcel, a chybali nejake veci co som chcel, ale cena a hlavne zlava bola tak dobra, ze som zacal viac komunikovat, no a vo finale mi spravil konfiguraciu na 420i ktora sa proste neodmieta. z nemecka auto dovezene u nas na znackach prihlasene + zaruka + servis vo finale cenovy rozdiel by bol pre mna aspon zanedbatelny, ked sa pozriem na to, ze furt mam 1 az 2 rocne auto s 50 a viac tisic km, ktore mne stacia skoro na tie dva roky jazdenia, a stale by to nemalo vybavu taku aku by som chcel.
EPISODE III - ROZHODNUTIEtak prisiel september, poriesil som financnu situaciu, ale nechal som si este nacenit aj 20d verziu, lebo zo sprit monitora a aj z klubu a roznych zdrojov som zistil ze ten 20i nebude az taka vyhra co sa tyka spotreby ako by som ocakaval, videl som ze 3ky a 4ky s tym motorom v priemere jazdia medzi 8-10 litrami, co uz sa mi zdalo privela, dokonca zazneli nazory ze ked tomu troska slapnem na krk tak 11-12 litrov, co je teritorium pomaly 650ky

aj ked je velmi velka sanca ze by som s tym motorom vedel jazdit za 7 alebo pod 7, LENZE to je iba sanca. nieje to istota, a ked kupujem nieco co ma so mnou stravit 4-5-6 rokov skoro kazdodenneho zivota, tak to nebudem riskovat, lebo viem ze by ma to sralo. plus porovnal som si aj dynamiku a 20d proste je na tom lepsie vo vsetkom. samozrejme okrem zvuku no. cenovka bola o nezanedbatelnych 2500€ viac ako pri 420i na druhej strane pri tom rocnom najazde sa to vrati raz dva, a s tymto budem mat pravdepodobne este vyssi najazd :-)
EPISODE IV - OBJEDNAVKA A KONFIGURACIAtakze dalsie stadium bolo, ist si osahat tlacitka (pristineship ano, osahat, a volali ma oni aby som ich isiel osahat

), a naklikat finalnu vybavu a veci okolo toho + spravit objednavku. takze sme to poriesili, naklikal som tam co som chcel, troska som sa musel krotit lebo samozrejme boli veci ktore by som este prijal navyse, mkove brzdy, este vyssie audio, head up display, nejake prvky z dielne m performance, atd atd. ale zas odtial potial, nechcel som skoncit s konfiguraciou 70+ tisic, tu si aj tak dovolit nemozem

su tam ale take veci ktore som vylozene potreboval, ako som pisal vyssie, a pre mna su zaklad takehoto auta, cize je tam plny mpaket zvonka aj zvnutra, v interieri som nechal alcantaru, lebo sa mi pacila uz v prvej F30 ktoru som videl v salone ked prisli, farba biela je tiez zakladna alpinweiss, ale to bola jedina farba vo vybere, na 100% sme chceli bielu a zaujimave bolo, ze zena si medzi alpinweiss a mineralweiss vybrala alpinweiss, lebo ze je belsia

mne sa pacia obidve a nemam problem ani s jednou. dalsia podstatna vec bol adaptivny podvozok a variabilne riadenie, plus k tomu sportova automaticka prevodovka, lebo velmi som chcel radenie pod volantom, v 6ke mi to strasne chyba, a automat bola jasna volba, 8kvalt zf je spicka, a proste zapchy, dlhe trasy, atd atd, nemusim sa pedalov ani dotknut s tempomatom a automatom. :-) velmi dolezita vec boli adaptivne full led svetla, aj napriek tomu ze v zaklade pri 4ke uz su xenony s drl kruzkami, ale co sa tyka svetiel, chcel som absolutnu spicku, tam nebolo o com. a vyzorovo mi to auto tiez pride o dost modernejsie jak s xenonmi, kde svieti len jeden. no a vo finale mi vnutri nesmel chybat velky displej s dotykovym ovladacom cize connected drive pack s navi professional.. ale uz o vybave asi dost, sak pridam vypis a kazdy si to potom moze prejst od hora po spodok

snad len, je to zadokolka. xdrive som proste nechcel, a dufam ze nedospejeme do stadia kde to bude pre bavoraky povinne. :-)
EPISODE V - WAITING.. takze dal som zalohu a auto sa objednalo. teraz nastala ta doba cakania. ked mam pravdu povedat, bol som velmi milo prekvapeny zo zaciatku, lebo bolo mi povedane, kedze 4kove coupe a zadokolka je velmi netradicna kombinacia, tak auto bude vyrobene a dodane az v decembri. tak som s tym bol zmiereny, co sa vsak nestalo, pred asi 3 tyzdnami ked som si ziadal vin cislo kvoli financovaniu tak som dostal informaciu, ze auto je uz v poradovniku a bude vyrobene v prvej polovici novembra :-O :-O tak to ma velmi velmi potesilo. co som ale vobec necakal, hlavne ked uz bolo 8meho utorok, do polky novembra len par dni, som si myslel ze to bude urcite meskat, a prave v ten den som dostal informaciu ze auto zacali skladat v pondelok a v utorok poobede ho mali hotove :-O vazne neskutocna rychlost.. ale uplne som padol zo stolicky, ked som dostal STVRTOK RANO informaciu a prve fotky, ze auto je uz v nitre

z tohto veru nechapali aj ti ludia v salone, lebo bezne trva aspon 4 dni kym auto pride, toto bolo fakt neuveritelne az too good to be true. a tak aj veru bolo.
EPISODE VI - FRUSTRATIONv piatok som sa teda s mojim financnikom stretol v bavarii aby sme to teda specatili, podpisal som papierovacky, podpisal som poistky, havarijku aj zakonnu, nech plati od pondelka, aby sme to mali poistene keby nieco.. co sa ale nestalo, ze nemci prosim pekne za 3 dni aj nejake drobne dokazu auto vyrobit a dopravit ho z mnichova na slovensko, a auto potom ale musi stat vyse tyzdna na slovensku v salone, lebo posta nedokaze cez vikend dorucit balik aby prisiel v pondelok, ale az v utorok poobede, a nejake slecny nedokazu prebrat balik otvorit ho, pozriet ci v nom vsetko je, ale maju v pici sak za 3 hodiny je fajront, takze jebal to pes, zajtra sa na to pozriem, jedno ze niekto caka este na platbu a ide mu rozjebat hlavu aj zaludok od nervov, plus ked uz konecne sa dokopu k tomu ze to konecne stredu poslu tu zasranu platbu, tak logicky musi byt stvrtok statny sviatok, a kedze v bankach pripisuju peniaze muklovia rucne, a cez sviatok nerobia (sarcasm), peniaze pridu az v piatok. no a samozrejme ze nepridu rano, ale kdeze, preco by prisli, ked mozu cloveka natahovat az do poslednej chvile, o 13 tej som mal dohodnute preberanie auta, a peniaze prisli 11:50. cize kvalitne nasponovany zaludok, ale jebat, hlavne ze dorazili a nemusim cakat do pondelka, lebo to uz by ma asi uplne rozjebalo a vybral by som sa do popradu do istej firmy podpalit office.
EPISODE VII - KONECNEno ale k tym lepsim veciam.. dnesok teda bol jeden z najvyznamnejsich dni v mojom zivote, nikdy som nedufal ze sa mi nieco taketo postasti a ze si to budem moct dovolit, som obycajny clovek z dediny, z priemernej rodiny, nove auta u nas boli len felicia a fabia2, a toto pre mna bol vzdy iba cisty window shopping.. takze dnes sme sa vybrali do bavarie pre nas spolocny dream car, a o tej pol druhej som bol zo salonu vonku. troska ma mrzi ze moj dealer je odcestovany na vychode az do utorka, ale tak stava sa.. tymto sa chcem ale velmi podakovat panovi Kulhovi z rija bavaria nitra, a ked niekto chce najlepsiu cenu za nove auto, a fakt uzasny absolutne neslizacky a ludsky pristup, tak mozem iba odporucit. vdaka nemu sa to cele podarilo. fakt klobuk dolu

dozvedel som sa ale velmi zaujimavu pikosku pri preberani, ktora myslim si ze stoji za spomenutie.. co myslite kolko 4kovych coupe predali v nitre odkedy sa to auto predava?

velmi ma ta odpoved potesila, lebo to ma utvrdilo v tom ze vyber bol dobry, nerad jazdim v uplne tuctovych autach

bolo mi povedane ze moje je druhe

ze prve bolo nejake sive s cervenou kozou vnutri. ocividne nikto nechce dve dvere
EPISODE VIII - POCITY A PRVE DOTYKYale vratme sa k autu

prve kilometre boli velmi velmi opatrne, auto malo 35km najazdenych v ramci prepravy, a samozrejme nulu ked sme vychadzali zo salonu, navyse nie velmi prijemne pocasie vonku a letne obutie na nom. kapitanocivid tuto budem velmi vdacny keby ste sa s wantedom vedeli zastavit na pokec, jak sme sa bavili, lebo, sak potom poviem preco.. par rad z realnych skusenosti ako zabehnut motor by sa mi zislo :-) velmi mi prislo zaujimave, ze ako to auto maskuje rychlost. v 650ke je to tiez kvalitne spravene, ale stale je tam ta V8, ktoru predsalen viac pocut do kabiny, plus hluk od okien je vyssi.. ale myslim si ze je to hlavne vdaka tej prevodovke, lebo toci prave take otacky kedy ten motor je dost ticho + odhlucnili ho fakt dost dobre, a teda velmi lahko sa clovek pozabudne ze ide 120 na okreske, lebo to toci len 1600 ci kolko otacok a motor skoro nepocut.. co je ale troska viac pocut oproti 6ke, je hluk od kolies. uvidime co spravia zimaky, predsalen letne su dost tuhe uz po tych mrazoch, kazdopadne je to iba na tom drsnom asfalte, a E90 je na tom horsie o dost, co som jazdil a mam v cerstvej pamati. cize nieje to nic vazne. navigaciu som skusil tiez, ten novy idrive je uzasny, fakt som sa tesil ze to nema vobec ziadny lag a je to cele plynule, vratane zobrazovania mapy na navigacii lebo z toho by ma asi rozjebalo, keby to trhalo, lebo videl som take videa na nete a vypadalo to take troska trhane

tak som mal mensie obavy, ale nic take sa nedeje. paci sa mi aj ako navigacia zobrazuje pokyny na displeji medzi budikmi. co sa tyka dynamiky, tak zatial povedat neviem, ako som pisal, nenakladal som tomu, ten krutak som az tak necitil, cez 3000 otacok to neslo skoro ani raz, a na pedal som bol relativne jemny. zato som si ale vyskusal vsetky rezimy, a ked mam pravdu povedat, chvilu som isiel aj v eco pro a vobec nevidim dovod v nom nejazdit, jasne, je to cele take letargicke, ale uvidime kolko to dokaze usetrit paliva, lebo v premavkach ktore zazivam na dennom poriadku sa jednoducho ani neda jazdit nejak extra. samozrejme tie trasy ktore su bez premavky, tak to je ina kava. comfort je ale relativne idealny rezim, jedine co by som prijal, keby sa dalo nastavit tuhsie riadenie zo sportu. lebo ten volant ide velmi lahko na moj vkus, ale to som komentoval aj v 435i, nic problematicke to ale neni, zvyknut sa na to da vpohode. aspon po presadnuti do 6ky budem citit tu dusu toho auta ked volant pojde tazsie

kazdopadne som velmi velmi spokojny s odladenim podvozku, v rezime comfort je naozaj komfortny, ale stale si zachovava tuhost a vobec nieje nejaky "rozevlaty", hlavne ked to porovnam so 6kou tak je to nebe a dudy a takto podla mojho nazoru mala byt naladena aj 6ka. priecne nerovnosti hlavne jej robia problemy, a 4ka je absolutne s prehladom, vies ze tam su, ale vobec ta to nestresuje. v 6ke letis zo sedacky 10cm do luftu. ano, az taky rozdiel je tam. sportovy rezim som si ale bohuzial neuzil, ale prilezitosti bude.. podvozok v tom rezime aj riadenie sa mi velmi pacili a je dost mozne ze v nom budem travit viac casu

ale adaptivny podvozok funguje vyborne, je tam naozaj citit razantny rozdiel medzi tymi dvoma rezimami, a tym padom som rad ze to tam je, a som zvedavy co to v reale dokaze v zakrutach, oproti 6ke, ktora sice bola tvrda, ale ta tvrdost s dynamic drive stabilizatormi ma aj svoje vyhody a to su zakruty. kazdopadne 4ka je o vyse 200kg lahsia, takze uvidime. na co si ale chvilku (asi tyzden) budem musiet zvykat je variabilne riadenie

obcas sa pozabudnem ze to tam je, otocim viac volantom a kruhace berem priliz blizko pri zabradli :-)
EPISODE IX - SPOTREBA250km -> 4.9l /100km. co viac dodat. necakal som vobec, nesiel som o moc pomalsie ako bezne jazdim, akurat tam bolo ovela menej dialnic ale to je jedno. surovy motor, kusok dialnice, nitra v spicke, bratislava vecer, okresky. fakt netusim kam sa to dostane, ked ten motor bude uz zabehnuty

inak natankoval som omv ten ich premiovy dizel. rozhodol som sa ze mi to za to stoji, lacnejsie to je jak klasicka 95ka benzin a plna nadrz bola len nejakych 64€, co je o nejakych 20 menej ako pri plnej benzinovej do 6ky, takze vpoohode..
zatial teda nadsenie a spokojnost, aj ked si to stale neuvedomujem ze to je doma v garazi a mozem to pouzivat kedy chcem
EPISODE X - PLANY DO BUDUCNA:pravdaze su. aj ked je F32 malo, stale mi to neda a par stajlingovych veci chcem poriesit. cierne leskle ladviny urcite pojdu, cierne leskle spataky, cierna leskla strecha mozno tiez, to este uvidime, no a potom lipko na kufor a lipko na predny naraznik, este uvidime ci to bude origo bmw alebo nejaky iny vyrobca. jasne ze by som chcel aj vacsie kola, ale su tam dost drahe kvalitne gumy letne, takze aspon 2 sezony by som chcel odjazdit na nich.. a potom 19 alebo mozno 20" (lebo mam ich v technicaku, som sa velmi potesil

) uvidime podla pohodlia.
kazdopadne obzeral som si to auto a velmi som sa potesil, ze rimgapy su v serii skoro rovnake jak na 6ke po znizeni. co je pre mna uplne uzasne, a opat sa potvrdzuje ze lower is better
fotky nemam skoro ziadne, velmi slabe, ale nejak som nemal kedy fotit, kym som sa k tomu dostal uz, tak bolo sero a to bolo nahovno. ale nejake pridam, nech je vidiet.. a pridam aj tie co som fotil este minuly piatok ked bolo auto v prepravnom stave..P.S. ospravedlnujem sa ked to je priliz dlhe a nudne, ale nemam take komediantske vlohy bohuzial jak pristineship

a tento tyzden bol hardcore, a dnesok duplom. ale chcel som vam dat z prvej ruky co a jak, ked uz viac ludi to asi ocakavalo.
APPENDIX - VYPIS VYBAVY Type code | 4P71 |
Type | 420D (EUR) |
E series | F32 () |
Series | 4 |
Type | COUPE |
Steering | LL |
Doors | 2 |
Engine | B47O |
Displacement | 2.00 |
Power | 140 |
Drive | HECK |
Transmission | AUT |
Colour | ALPINWEISS 3 (300) |
Upholstery | STOFF HEXAGON ALCANTARA/ANTHRAZIT (HAAT) |
Prod.date | 2016-10-21 |
|
S1CA | Selection of COP relevant vehicles |
S230 | Extra package, EU-specific |
S258 | Tire with run-flat functionality |
S2PA | Wheel bolt retainer |
S2PE | BMW LA wheel M Star Spoke 400 |
S2TB | Sport automatic transmission |
S2VB | Tire pressure display |
S2VF | Adaptive M suspension |
S2VL | Variable Sport steering |
S302 | Alarm system |
S320 | Deleted, model lettering |
P337 | M Sports package |
S3DZ | Delete extra external lettering |
S423 | Floor mats, velours |
S428 | Warning triangle and first aid kit |
|
S431 | Interior mirror with automatic-dip |
S465 | Through-loading system |
S481 | Sports seat |
S493 | Storage compartment package |
S494 | Seat heating driver/passenger |
S4AE | Armrest front, retractable |
S4WF | Alu, hexagon, matt blue accent |
S502 | Headlight cleaning system |
S508 | Park Distance Control (PDC) |
S521 | Rain sensor |
S534 | Automatic air conditioning |
S544 | Cruise control with brake function |
S552 | Adaptive LED headlight |
S563 | Light package |
S575 | Supplementary 12V sockets |
|
S5AC | High-beam assistant |
S5DA | Passenger airbag deactivation |
S609 | Navigation system Professional |
S676 | HiFi speaker system |
S698 | Area-Code 2 for DVD |
S6AC | Intelligent emergency SOS call |
S6AE | Teleservices |
S6AK | Connected Drive Services |
S6NS | Convenience phone, expanded Smartphone |
S6WA | Instrument cluster, expanded equipment |
S6WA | Instrument cluster, expanded equipment |
S710 | M leather steering wheel |
S715 | M Aerodynamics package |
S760 | High gloss shadow line |
S775 | Headlining anthracite |
|
S7CG | BMW Repair Inclusive |
P7LF | Modell M Sport |
S7NH | BMW Service Inclusive |
S8A5 | Language version 'Slovakian' |
S8AK | On-board vehicle literature, Slovakian |
S8KA | Dummy-SALAPA |
S8R9 | Refrigerant R1234yf |
S9AA | Outer skin protection |
|
S1CB | CO2 package |
S548 | Kilometer-calibrated speedometer |