... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10
bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Štvrtok, 2. Apríla 2009, 15:24

blana napísal:
ako som ja na tom s tym olejom v sani? M51. moze to mat nejake nasledky? diki...

ak to maš kusok mastné tak sa nič nedeje,ale ak je toho oleja tolko že ak odpojiš hadicu od intercoolera a začne ti odtial vytekať tak už nieje niečo v poriadku. Trochu oleja môže spôsobyť jemné dimenie,ale velke množstvo oleja môže spôsobyť to že ak bude nasatý do motora tak to vybehne do maximalnych otáčok a nepôjde to odstavyť.
 
duko
Príspevky: 173
Registrovaný: 1.2.2009
Kraj: Bratislavský

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Štvrtok, 2. Apríla 2009, 16:34

MGSnake napísal:
no zo toho obrazku neviem vycitat kde sa nachadza ten blok! mohol by mi to niekto povedat ktora cast motora to je (tie klapky) a ked by som to aj odmontoval tak treba nato davat nejak extra pozor alebo sa tam nema co pokazit??? lebo trosku sa bojim sprtat tak do motora (okolo motora nie ale do motora hej)! a chcel by som to tiez vycistit

Klapky sa nachádzajú v zbernom sacom potrubí,ktoré sa musí demontovať.Odmontuje sa EGR ventil,prívod elektriky ku tryskám/konektory/ a držiaky el. káblov.Potom sa odpoja 3 konektory ,čidlo tlaku a 2x prevodníky tlaku/ označené sú zelenými šipkami/Ďalej 3x podtlakové hadičky z prevodníkov tlaku/ na obr. označené žltou farbou.Uvolní sa vedenie mierky oleja,ktoré je hore uchytené na sacom potrubí.Potom sa uvolnia skrutky ktoré držia potrubie na hlave valcov a celé sacie potrubie sa smerom hore vysunie.Viď ďalší obr.Treba dať pozor aby nič nepadlo do sacích kanálov v hlave/najlepšie je upchať ich handrami/.
 
duko
Príspevky: 173
Registrovaný: 1.2.2009
Kraj: Bratislavský

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Štvrtok, 2. Apríla 2009, 16:52

Sacie potrubie sa otočí hore dnom,uvolní sa podtlakový konvertor a tyčka,ktorá spája všetky klapky,každá klapka je priskrutkovaná 2 skrutkami a utesnená o krúžkom viď obr demontovanej klapky.Celé sacie potrubie sa vyčistí,aj samotné klapky ,opať sa zmontuje a vyčistené vyzerá ako na ďalšom obr. Montáž je opačným postupom.
Prílohy
1.jpg
7.jpg
2007_1125swirlflaps0030-1.jpg
2007_1125swirlflaps0030-1.jpg (169.23 KiB) 5595 zobrazení
10072007xs2.jpg
DSC00210 (Large).JPG
 
duko
Príspevky: 173
Registrovaný: 1.2.2009
Kraj: Bratislavský

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Štvrtok, 2. Apríla 2009, 17:09

Tieto obrázky sú z demontáže 320d ale rovnaký postup je u 330d,po demontáži a vyčistení to vyzerá takto.
Prílohy
Imusarja07.jpg
lappa09.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
fano031
Príspevky: 689
Registrovaný: 1.4.2008
Bydlisko: Košice

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Štvrtok, 2. Apríla 2009, 21:07

luky2208 napísal:
ak to maš kusok mastné tak sa nič nedeje,ale ak je toho oleja tolko že ak odpojiš hadicu od intercoolera a začne ti odtial vytekať tak už nieje niečo v poriadku. Trochu oleja môže spôsobyť jemné dimenie,ale velke množstvo oleja môže spôsobyť to že ak bude nasatý do motora tak to vybehne do maximalnych otáčok a nepôjde to odstavyť.

No ja iba dopĺnim, že na YOUTUBE bola X5 dieslová, ktorej z intercoolera nasalo olej a keďže ju majiteľ nevedel ostaviť zadrel motor a pred pol rokom to isté i na E38 diesel. Určite to tam ešte bude. Takže asi vážne bacha na ten olej... :-k
MERCEDES 126 R5 300 SD automatic ex
BMW E34 R6 524 TD ex
BMW E46 R4 320 D ex
BMW E38 V8 730 iA
BMW E70 xDrive 30d
 
Užívateľov profilový obrázok
jjjjjj333
Príspevky: 16
Registrovaný: 25.2.2009
Auto: BMW E60 530d
Kraj: Zahraničie

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Štvrtok, 2. Apríla 2009, 21:53

Ahoj chalani, asi to bude blba otazka, ale neviete mi poradit ci ked mi obcas na volnobehu, ked je motor zohriaty (napr. na krizovatke), lietaju otacky na volnobehu, od cca 800-900 smerom dole a pri pridani plynu obcas citim ako auto strati na okamih nahle vykon a nasledne vystartuje moze byt spojene s ERG ventilom??? Ako som pisal, nerobi to stale. Mam E60 530d s 231 konikmi a ma nalietanych cca 141 tisic. Dakujem za typy.
Ps: ked bolo auto na diagnostike tak neukazalo ziadne chyby.
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Štvrtok, 2. Apríla 2009, 21:55

to znie presne ako problemy s EGR ;)... treba vycistit, ked nepomoze tak vymenit alebo zapchat ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Piatok, 3. Apríla 2009, 08:58

alfi666 napísal:
to znie presne ako problemy s EGR ;)... treba vycistit, ked nepomoze tak vymenit alebo zapchat ;)

alebo sa niečo už deje t usmernovacimi klapkamy v saní (zadrhavaju atd.( :-k
 
housee
Príspevky: 2
Registrovaný: 17.3.2009
Kraj: Nitriansky

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Sobota, 4. Apríla 2009, 13:15

ventil som vycistil ale motor mi zacal vynechavat na volnobehu moze to byt tym? nezaslepil som to. M51.
 
jankode
Príspevky: 106
Registrovaný: 20.9.2008
Kraj: Bratislavský

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Nedeľa, 5. Apríla 2009, 19:57

A ked to celé nechám vyčistiť /sacie potrubie aj EGR ventil/ čo potom môžem očakávať od auta? Zlepší sa mi výkon, zníži spotreba? Čím sa to čistilo hm? Je na to nejaký prípravok?
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Nedeľa, 3. Októbra 2010, 16:24

Ja by som sa do tohoto celého aj pustil, ale:

menili ste aj nejaké tesnsnia?
tá ultrazvuková vaňa je po čistení v akom stave? máme totiž na firme malú kam by sa EGR zmestil ale čo potom? trreba vaňu vyčistiť ultrazvukom vo väčšej vani? :D
nedojebem to?
čo ak dojebem? :D :D :D
 
starML
Príspevky: 772
Registrovaný: 26.7.2007
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Mariánské Lázně, dříve Liptov

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Nedeľa, 3. Októbra 2010, 18:06

Kdybych věděl dřív, že jsi z Pezinku, tak od 25.9. jsem tam byl na vinobraní. A protože mi burčák vyčistil střeva už první den, mohli jsme přitom na Rozálce vyčistit i Tvůj EGR. Je to zábava tak na hodinu. Nic proti ultrazvuku, na vyčíštění mi stačil šroubovák, štetec, trochu nafty v plechovce od "lančmítu". První dvě foto v příloze (prosím od spodu) jsou před a po vyčištění, třetí foto je pohled na celkové množství po cca 140 tis.km a na posledních 2 je moje "udělátko", kterým jsem EGR odstavil. Ale můžu ho kdykoliv pustit pouhým otočením uzávěru, součástky jsou od firmy http://www.festo.com/cms/cs_cz/index.htm . Na diagnostice mi to sice hlásí chybu recirkulace výfukových plynů = no a co ? Vím o co jde.

Jak má fungovat vyčištěný EGR-ventil je zde http://www.youtube.com/watch?v=0re0YGBi0js , když si motor cucne olej z intercooleru je zde http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViK ... re=related

Na těsnění určitě opatrně, neboj - nedojebeš nic :D A kdyby jsi chtěl návod na tu kontrolu a demontáž swirl-flaps, tak napiš, pošlu Ti to mailem nebo v případě většího zájmu to někam upnu, má to 5,5MB.
Prílohy
EGR_04_uzaver3.jpg
Vložený ventil - umístění
EGR_04_uzaver3.jpg (38.65 KiB) 5205 zobrazení
EGR_03_uzaver2.jpg
Vložený ventil - složení
EGR_03_uzaver2.jpg (46.99 KiB) 5205 zobrazení
SANY0157.jpg
Nadílka karbonu
SANY0157.jpg (76.3 KiB) 5205 zobrazení
P1240964.jpg
Po vyčištění
P1240964.jpg (33.48 KiB) 5205 zobrazení
P1240951.jpg
Stav po 140 tis.km
P1240951.jpg (40.83 KiB) 5205 zobrazení
 
Užívateľov profilový obrázok
profor
Príspevky: 933
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: E46 nemám
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Pezinok

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Nedeľa, 3. Októbra 2010, 20:24

Hehe díky :) ale ten víkend som cestoval 1000ku do nemecka tak určite by som to nerobil, pre istotu :D:D:D

kokos tak to bolo kruté s tou X5

no pustím sa ja do toho :D hehe
 
miros
Príspevky: 14
Registrovaný: 16.9.2010
Auto: bmw x3
Kraj: Žilinský

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Nedeľa, 17. Októbra 2010, 15:28

Ahoj,chcem sa zapojiť do témy ERG ventil. Má niekto skúsenosť s erg ventilom v X3 - E-83. Treba ho odpojiť,alebo nie.
A ako je to s chladičom spalín na X3.Mne sa už jeden pokazil,to bolo dymanie - voda z výfuku.Kedže je svinský drahý,tak mi to len prepojili,aby som mohol jazdiť a bolo všetko ok. Vymenil som za nový a po cca 2000 km mi odišiel aj ten,ešteže je to v záruke.Rozmýšlam,že nahodím starý,nový budem reklamovať,a jazdiť budem bez neho.Len vodu prepojím.Má niekto iné skúsenosti ? Hoď to sem. Čau. urto
 
Užívateľov profilový obrázok
Olo*
Príspevky: 338
Registrovaný: 15.9.2009
Auto: 320d 110kw
Kraj: Bratislavský

Re: EGR ventil - zapojit, ci odpojit???

Štvrtok, 3. Marca 2011, 23:01

  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných