... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
kajo1
Príspevky: 75
Registrovaný: 23.3.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Nedeľa, 6. Februára 2011, 01:45

Nie, nie je to tak, aj úplne najnovšie automaty a aj staré majú kopec trecích spojok, len to nie sú suché spojky, ale sú v oleji a majú mnoho lamiel na sebe.
Novšie automaty sú po mechanicko/hydraulickej stránke jednoduchšie.
Kvázi automaty, teda robotizované prevodovky sú klasické prevodovky so spojkou, radenie a spojka sú ovládané servom.

A teraz k druhej veci - novšie autá s automatom majú preto nižšiu spotrebu a lepšie zrýchlenie, lebo majú lepšie motory a viac prevodových stupňov.
Nie je to však pravidlom.
Osobne mám radšej staré spoľahlivé 4-5 stupňové automaty, ako nové 6-8 stupňové.
A bez tých hlúpych vychytáviek, radenie 2 alebo 3 namiesto 1 pri pohýňaní, vyraďovanie...
Nuž, ale to je môj problém :)
Ak máš otázku ohľadne klímy, napíš, ak budem vedieť, poradím.
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Príspevky: 1438
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Nedeľa, 6. Februára 2011, 01:48

Súhlas. Napríklad taký humus ako DSG by som do svojho auta veru nechcel. Okolo komfortu klasického automatu to nešlo ani náhodou. Trhané radenie, trhané brzdenie, smiešne nepohodlné lozenie na obrubníky, atď. Vivat hydrodynamika :)
 
Užívateľov profilový obrázok
kajo1
Príspevky: 75
Registrovaný: 23.3.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Nedeľa, 6. Februára 2011, 01:55

Veru chefino, vidím, že máme na to rovnaký názor.
Komfort klasického automatu a robotizovanej prevodovky, to je 1000 a 1.
Navyše tieto DSG, Easytronic a pod. majú obmedzenú životnosť serva, hovorí sa o cca 100.000 km + výmena lamely...
Výhoda úspory paliva nie je pre mňa argumentom.
Ak máš otázku ohľadne klímy, napíš, ak budem vedieť, poradím.
 
Užívateľov profilový obrázok
airbone
Príspevky: 6634
Registrovaný: 5.5.2007
Auto: F25 X3
Kraj: Prešovský
Bydlisko: doma

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Nedeľa, 6. Februára 2011, 02:51

nerozumiem tejto teme co sa tu rozobera a aky je ucel toho, a aka je vyhoda radit na semaforoch N namiesto D ?
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Nedeľa, 6. Februára 2011, 10:46

kajo1 napísal:
Nie, nie je to tak, aj úplne najnovšie automaty a aj staré majú kopec trecích spojok, len to nie sú suché spojky, ale sú v oleji a majú mnoho lamiel na sebe.
Novšie automaty sú po mechanicko/hydraulickej stránke jednoduchšie.
Kvázi automaty, teda robotizované prevodovky sú klasické prevodovky so spojkou, radenie a spojka sú ovládané servom.

A teraz k druhej veci - novšie autá s automatom majú preto nižšiu spotrebu a lepšie zrýchlenie, lebo majú lepšie motory a viac prevodových stupňov.
Nie je to však pravidlom.
Osobne mám radšej staré spoľahlivé 4-5 stupňové automaty, ako nové 6-8 stupňové.
A bez tých hlúpych vychytáviek, radenie 2 alebo 3 namiesto 1 pri pohýňaní, vyraďovanie...
Nuž, ale to je môj problém :)

Cize viac menej suche trecie spojky nemaju, maju lamelove kvapalinove spolu s tym hydrodynamickym menicom nie? Tak si to myslel. Stale boli v starych prevodovkach hydrodynamicke menice, ktore maju uz od zakladu preklz, cim dochadza k stratam na prenasani krutiaceho momentu. Novsie su preto jednoduchsie lebo ten menic nemaju, nedochadza tam k znatelnym stratam na prenose momentu, cize mozu mat lepsie zrychlenie aj nizsiu spotrebu. To ze maju viac prevodovych stupnov ma rovnaku ulohu ako u manualov, aj nove 5 stupnove automaty maju oproti manualom 5 stupnovym nizsiu spotrebu, a motory? ake motory ma prevodovka? :D To ze je ovladana hydraulicky alebo vzduchom u nakladnych automobilov, tomu nehovorim motor :D
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
kajo1
Príspevky: 75
Registrovaný: 23.3.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Nedeľa, 6. Februára 2011, 11:00

#-o
Hydrodynamický menič je v každej "pravej" automatickej prevodovke.
Starej či novej --> wikipedia
Novšie sú preto jednoduchšie, lebo nemajú hydraulickú logiku, wattove regulátory otáčok, je tam omnoho menej ventilov...
Zjednodušene povedané, je tam na hriadeli toľko planétových prevodoviek a toľko brzdiacich pásov s elektromagnetmi, koľko stup%nov prevodovka má.
Samozrejme, je tam kopec snímačov otáčiek a tlakov atď.
Elektronika je u novších komplikovanejšia, ale mechanika jednoduchšia.

K tej spotrebe sa radšej nevyjadrím.
Ak máš otázku ohľadne klímy, napíš, ak budem vedieť, poradím.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Nedeľa, 6. Februára 2011, 11:54

A aku mas "lavu" automaticku prevodovku?? Nechcem rypat ale fakt, hydrodynamicky menic je sustava cerpadla turbiny a reakcneho clena. No bud som slepy ale tu to volako neviem najst http://sk.autolexicon.net/articles/prevodovka-dsg a to je obycajne DSG, nic zavratneho. Su tam sice lamely v olejovej naplni, ale ziadne cerpadla a turbiny tam nevidim, pri ktorych je preklz omnoho vyssi ako pri takychto lamelach.Ano aj stare automaty mali pri HDM dalsiu trecie spojku ale vykon siel dalej cez HDM ktory mal dost straty v prenose momentu v sebe.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
kajo1
Príspevky: 75
Registrovaný: 23.3.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Nedeľa, 6. Februára 2011, 13:24

Niečo sa musíš naučiť aj sám.
google -> rozdiel automatická a robotizovaná prevodovka
Ak máš otázku ohľadne klímy, napíš, ak budem vedieť, poradím.
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Pondelok, 7. Februára 2011, 12:06

Už tu riešite pičoviny.....))))Každy nech si radi čo chce....)))))Už sa tu obmenili nazory odborníka na vyrobu prevodovky,servisáka a nás bežných užívatelov.......táto téma nikam nevedie.... :? :?
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
eEDOo
Príspevky: 860
Registrovaný: 16.8.2010
Auto: BMW E61
Kraj: Žilinský

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Utorok, 8. Februára 2011, 15:14

TT-SIMIK napísal:
Už tu riešite pičoviny.....))))Každy nech si radi čo chce....)))))Už sa tu obmenili nazory odborníka na vyrobu prevodovky,servisáka a nás bežných užívatelov.......táto téma nikam nevedie.... :? :?


tak tak....aj tak si kazdy bude radit posvojom, ako je nauceny.....stareho psa novym kuskom nenaucis :)
Jazdim ako dochodca za 12l :(

------------------------------------------
 
vik59
Príspevky: 28
Registrovaný: 14.11.2009
Auto: 525D LCI
Kraj: Nitriansky

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Streda, 9. Februára 2011, 15:16

ja to robim casto brknem do joysticku na N,a to preto aby ma netahal dopredu :wink:
 
Lubo1
Príspevky: 2
Registrovaný: 24.6.2012
Kraj: Banskobystrický

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Nedeľa, 24. Júna 2012, 10:13

No nechcem sa hadat to co tu tvrdia niektori, ze nechavat D aj pri stati. Kamarat robi sofera autobusu a ma na nom automat(autobus ma zhruba 2 roky a prevodovku voith turbo). Ked autobus zastane a stlaci viac brzdu(priblizne na polovicu) tak si automat sam vyradi do neutralu aj ked ma navolene D. Ked zas pusta brzdu tak si automat zaradi zase D. Neviem potom naco by toto vymyslali(programovali) keby to nemalo ziadny efekt. Niesom nejaky odbornik AT prevodoviek ale myslim si ze tie ventily co vyraduju a zaraduju rychlosti su na to stavane. Lenze zase kazdy kto pozna princip fungovania AT prevodovky tak vie ze su tam lamely, ktore radia jednotlive rychl.stupne. Cize pri kazdom zaradeni preklznu a tym sa opotrebuvaju (napr. pri radeni z N do D). Osobne by som to robil asi tak ze ked vidim na semafore ked k nemu prichadzam, ze skocila cervena tak vyradim uz ked je tam dvojka(nie z nejakej vysokej rychlosti) a pomaly dobrzdim a zaradim D az potom ked uz pojde zelena, lebo takto sa zaradi jednotka len jeden krat a nie este aj pri brzdeni na nulu pri zaradenom D, takze je to to iste.
Naposledy upravil/-a Lubo1 v Pondelok, 25. Júna 2012, 21:11, upravené celkom 3 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
kajo1
Príspevky: 75
Registrovaný: 23.3.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Nedeľa, 24. Júna 2012, 10:48

To je kvôli šetreniu paliva, ja to tak tiež mám na Vectre V6ke a myslím, že mnoho BMW, ktoré jazdia s automatmi GM to budú mať tiež tak.
Musia byť splnené dve podmienky, nulová rýchlosť pohybu a stlačená brzda, vtedy automat vyradí do N.
Ja som si to deaktivoval aj keď, vraj je prevodovka na to stavaná. Ale znepokojovalo ma to neustále radenie v zápchach.
Ak máš otázku ohľadne klímy, napíš, ak budem vedieť, poradím.
 
Užívateľov profilový obrázok
Zajo
Príspevky: 418
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: E38 740iA
Kraj: Bratislavský

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Pondelok, 25. Júna 2012, 07:36

Za jazdy sa N dat moze, problem je ze naspat D uz nie. Teda moze sa, ale automat dostava riadne na p***. Za prve koli prudkej zmene tlaku a za druhe koli zmene rychlosti spojok. A ked auto stoji, podla mna to je jedno ci vodic stoji na Dcku, alebo tam hadze aj Nko. Vtedy je rychlost turbiny tak mala ze spojky ani nemaju co dobrzdit a vyrovnat, snad ani nevedia ze sa tocia. Tlak oleja je tak isto rovnaky. Z toho mi vypliva D-N opotrebuvava automat este menej ako klasicka jazda na Dcku kde sa neustale meni tlak a spojky musia stale brzdit pri preradovani. Ale aj tak, mne sa nechce vyradovat Nko, na co :)
([OO\ [lllllllll][lllllllll] /OO])
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Pondelok, 25. Júna 2012, 07:50

Z D do N sa to len rozpoji, nic sa nesucha, zmena tlaku oleja je zanedbatelna. Pri N do D uz hra ulohu, ake daleko od seba su otacky motora a kolies.. Pri stati s motorom na volnobehu a zaradeni do D je opotrebenie tiez takmer zanedbatelne, pri jazde to bude horsie.
Podla mojich skusenosti na automatoch najskor odchadzaju spojky patriace najvyssim rychlostnym stupnom, ked je prenasana energia vo vyssich radoch, takze radenie pri stati ani nie je treba riesit.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných