... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
kajo1 napísal:Nie, nie je to tak, aj úplne najnovšie automaty a aj staré majú kopec trecích spojok, len to nie sú suché spojky, ale sú v oleji a majú mnoho lamiel na sebe.
Novšie automaty sú po mechanicko/hydraulickej stránke jednoduchšie.
Kvázi automaty, teda robotizované prevodovky sú klasické prevodovky so spojkou, radenie a spojka sú ovládané servom.
A teraz k druhej veci - novšie autá s automatom majú preto nižšiu spotrebu a lepšie zrýchlenie, lebo majú lepšie motory a viac prevodových stupňov.
Nie je to však pravidlom.
Osobne mám radšej staré spoľahlivé 4-5 stupňové automaty, ako nové 6-8 stupňové.
A bez tých hlúpych vychytáviek, radenie 2 alebo 3 namiesto 1 pri pohýňaní, vyraďovanie...
Nuž, ale to je môj problém :)
TT-SIMIK napísal:Už tu riešite pičoviny.....))))Každy nech si radi čo chce....)))))Už sa tu obmenili nazory odborníka na vyrobu prevodovky,servisáka a nás bežných užívatelov.......táto téma nikam nevedie....![]()