... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pysta
Príspevky: 150
Registrovaný: 12.8.2006

Re: hmm

Streda, 3. Decembra 2008, 12:41

zhmp napísal:
Tomuto musim oponovat,lebo prevodovky na bmw ešte aj roku 96 až do novych modelov bmw- E60,E90,,,,atd s nazvanim steptronic,tiptronic boli mechanicke...to znamena že prevodove stupne P,R,N,D,poprípede, 1,2,3 ešte na staršich boli radene cez lanko,to znamenana mechanicky...len v tiptronicu ked si mal prepnute radil rychlosti a to len dopredu počitač, ten je ochraneny,že nepodradiš o viac ako dva stupne ak to rychlost nedovoli,ale inak je to všetko mechanika..až nove prevodovky v novych bmw su elektronicke to znamena plne kontrolovane..))))

Plne kontrolovane? A pod tym si predstavujes co presne? :-D
To co pisal 100RM je pravda, tyka sa to vsetkych 5q s uzamykatelnym menicom a kvaltmi, ci uz GM alebo ZF. Tieto prevodovky taktiez nemaju najmensi problem s odtahovanim v polohe N a vyradovanim z D do N pocas jazdy.
 
Užívateľov profilový obrázok
Peppo
Príspevky: 2214
Registrovaný: 7.3.2007
Auto: TOYOTA PRIUS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: hmm

Streda, 3. Decembra 2008, 14:02

pysta napísal:
Plne kontrolovane? A pod tym si predstavujes co presne? :-D
To co pisal 100RM je pravda, tyka sa to vsetkych 5q s uzamykatelnym menicom a kvaltmi, ci uz GM alebo ZF. Tieto prevodovky taktiez nemaju najmensi problem s odtahovanim v polohe N a vyradovanim z D do N pocas jazdy.


k tomu vyradovaniu pocas jazdy a pri zastaveni....

Z D do N ide vyradit aj pri jazde aj po zastaveni bez poistky aj bez brzdy.
z N do D ide zaradit bez poistky ale s brzdom ked auto STOJI a bez brzdy a poistky ked je auto v pohybe. Takto funkcia ma blbovzdorny ucinok ak si nahodou niekto omylom vyradi pri jazde z D do N - priznam sa stalo sa mi to raz ked som mal ruku na pake a presiel som cez jamu.

do R ide radit len z BRZDOU a s poistkou.


pri stati ide zaradit z R do N a do D iba s brzdou bez poistky.
samozrejme pisem o novom automate v E92
 
Užívateľov profilový obrázok
Gorgi
Príspevky: 926
Registrovaný: 20.4.2009
Kraj: Bratislavský

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Pondelok, 17. Januára 2011, 23:43

Super rada, hlavne pre mna ako buduceho (dufam ze mi to vide) neskuseneho uzivatela automatu :)
 
Užívateľov profilový obrázok
Vladdo01
Príspevky: 738
Registrovaný: 7.11.2010
Auto: VW TOUAREGII 3,0 TDI
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Viničné

Re:

Utorok, 18. Januára 2011, 08:03

bodu 4) - neutrál je určen k posunutí vozu bez spuštěného motoru nebo k odtažení na max vzdálenost 50 km, ale vždy se spuštěným motorem, jinak dojde ke zničení převodovky přehřátím (píše se v návodu). Při jízdě na D je možno převolit na N, ale při následovném zařazení D dochází ke zbytečně velkému nárůstu hydraulických tlaků v převodovce, výrobce neporučuje, ale jde to - vyzkoušeno, ale nepoužívám. Úspora paliva např. při sjíždění dlouhého kopce je zanedbatelná.

tuto by som ta len trosku opravil. A to pri jazde s kopca a spotreba: ked ides s kopca a mas zaradenu rychlost ci uz na manuale alebo automate a mas nohu dole s plynu, auto nepapa nic. Pretoze motor je pohanai prevodovkou. Ale ked das neutral auto si nahodi volnobezne otacky a papa to co ma "predisane" na volnobeh (v priemere tak 0.6L/1hodina).Ci uz stojis alebo ides s kopca :wink:
VW TOUAREG II 3,0TDI
EX A6 2,8FSI quattro C7
EX BMW 320D F31
EX BMW 530D E61
 
Užívateľov profilový obrázok
doublevanos
Príspevky: 58
Registrovaný: 6.8.2010
Auto: BMW E39 528iA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Utorok, 18. Januára 2011, 22:16

V anglicku som na e38 steptronic dva roky v kuse na semaforoch vyradoval do N (nie do P) a za jazdy bezne D a N bez problemov. A to v anglicku boli v tom blbom meste semafory kazdych 120 metrov. Prvy rok som jazdil aj trosku mimo mesto a druhy rok len cisto mesto. Auto malo cez 193 tisic km bez vymeny oleja v prevodovke alebo akychkolvek repasov alebo predoslych uprav oprav. Nakoniec spravilo trikrat cestu anglicko-slovensko a pri odchode spat na slovensko som ho uspesne predal bez poruchy.

Zeby som bol dieta stasteny?
TECHNIK IST NICHT KOMPLIZIERT - BMW
 
Užívateľov profilový obrázok
Pity777
Príspevky: 478
Registrovaný: 20.9.2010
Auto: BMW F34 320xd
Kraj: Košický

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Streda, 19. Januára 2011, 11:05

ja v tom nevidim ziaden problem ak vyradim do N-ka, som sice novacik co sa tyka automatov je to moj prvy automat ale poradil mi to aj komos co ma tak isto dlhe roky automat a robi mechanika v bmw (samozrejme to neznamena ze musi mat 100% pravdu) ak tesne predomnou skoci cervena na semafore a viem ze tam pobudnem cca 2 min radim N-ko. je to na kazdom ako sa rozhodne, mne pride statie na D-cku ako ked niekto sotji na semafore so stlacenou spojkou a zaradenou rychlostou a vymackava spojku, pri D-cku su lameli stale v pohybe a tlacia auto v pred co podla mojho nazoru je viac skodlive ako ked je tam N-ko (je to aj pocut ked stiahnem okno ze pri stati a zaradeni D-cka ma auto iny zvuk ako pri N-ku alebo P-cku) je to len moj nazor.
BMW F34 320xd M-paket melbourne rot
EX BMW E61 530d M-paket, Black Sapphire, styling 128, 190kW
EX BMW E91 330d ///M-paket, Black Sapphire, styling 193, r.v. 2006, 212kW / 290HP, 335 look duplex
EX BMW E39 525d Individual ///M-paket, carbonschwartz, r.v 2003, 205hp
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Streda, 19. Januára 2011, 11:27

To že niekto 2 roky jazdí a vyraduje tak v pohode, to auto sa predalo,nikto netvrdí,že sa to malo pokazit,ale že sa to opotrebuje, takže zavada sa može prejavit neskôr u druhého majitela, a ja poznám pár mechanikov čo robia v bmw a moc o týchto veciach nevedia, ale poviem vám čo radí človek čo opravuje cca.70 automatov ročne/30rokov a to nepočitam kolko ich servisuje:Automat je na státie na brzde konštruovaný,zbytožné preradovanie,len opotrebováva selenoidy a ventili,radenie Dčka za jazdy a vyradovanie je možné,ale je to dosť na prevodovku,zbytočne vznikaju vysoké tlaky v prevodovke!!!!!!!!!, je to presne ako písal StarML!!!!!!!!!!!!!!!Je zbytočné sa tu dohadovať čo sa môže a čo nie a to by sme sa tu bavili do daľších vianoc!!!!!A moja fráza čo používam stále....každý si robí tak ako chce!!!!!


PS: občas si aj ja vyradím na dlhom semafore,ale nie stále a na každom!!!!!
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Rony
Príspevky: 77
Registrovaný: 22.3.2010
Auto: E46 320D 110kW
Kraj: Prešovský

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Streda, 19. Januára 2011, 13:00

Ved si uvedomte ze automat nebol vyrobeny kvoli tomu aby sme sa hrali s pakou vzdy pri zastaveni ci uz na semaforoch a pod. Automat sluzi nato ze sadnem do auta hodim D, pridem do ciela a hodim P, pocas jazdi sa paky nedotknem akurat ked potrebujem zacuvat.
A ako uz bolo spomenute statie na brzde automatu ovela menej skodi a automat sa tym menej opotrebuvava ako zaradenie z N do D. Aj v manuale je napisane ze N-ko sluzi len nato ked potrebujeme auto na mieste potlacit alebo tahat pri poruche.
Ked som presiel z manualu k automatu tiez som mal taky tik v ruke stale nieco robit s pakou aj som vyradoval na semafore, ale trvalo to len par dni pokial som si nezvykol na automat a teraz si ho uz uzivam, ako sa ma :)
Kto si chce kvaltovat mal si kupit manual a nie hrat sa s pakou pri automate.

Najdolezitejsie pri automate je z casu na cas kontrolovat stav oleja v prevodovke a tiez samozrejme menit ten olej. A dalsia dolezita vec aby bol predny chladic aspon ako tak cisty aby cez neho prudil vzduch, aby sa automat neprehrieval potom sa sprava dost cudne.
 
Užívateľov profilový obrázok
doublevanos
Príspevky: 58
Registrovaný: 6.8.2010
Auto: BMW E39 528iA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Streda, 19. Januára 2011, 13:45

Ta e38 728i bola moje prve auto s automatickou prevodovkou. Na margo jej veku a stavu myslim si ze tie kilometre boli stocene pretoze ked som ju kupoval mala uz vtedy 11 rokov a skratka 190 tisic km sa mi na anglicko zdalo malo.

Kedze som predtym automat nikdy nepouzival riadil som sa priruckou k autu a k prevodovke. Nikde sa tam nepisalo ze je zakazane za jazdy radit N. Iba jeden pripad sa tam spomina a nahodne vyradenie do N vo vysokych otackach motora, vtedy treba nechat motor spadnut z vysokych otacok na nizke a opat sa moze radit D.
Nikde tam nie je zakazane vyradovat N na semaforoch alebo zeleznicnych priecestiach alebo v zapche.
V casti radenia jednotlivych programov sa pri neutrali N spomina citujem: "N- Neutral Select "Neutral" only if your journey is interrupted for a long period."
Long period cize dlhsie obdobie je siroky pojem. Kolko to predstavuje? Cervenu na semaforoch? Pri emisnej kontrole ked treba motor tocit? Na zeleznicnom priecesti? Pri parkovani predsa neni mozne vytiahnut kluc zo spinacej skrinky pokial tam nie je P takze na neutral sa parkovat neda. Co je teda dlhsia doba? Period sa da prekladat aj ako opakujuci sa interval. Ako potom ma uzivatel tomuto chapat?

Myslim si ze som nepouzival auto ani prevodovku v rozpore z manualom.

Zaujmave je ze najnovsie elektronicky riadene automaty maju funkciu pri stati na D na brzde vyriesenu tak ze sa sprava ako vysliapnuty manual zo zaradenou jednotkou. Preco by to robili ked doteraz bolo statie na D normalne?

Nedavno som cital cesky clanok kde dokonca vystrihali uzvatelov automatickych prevodoviek pred "kick-down" podradovanim pri predbiehani a dalsie veci. Vraj to kazi automaticku prevodovku. Cely clanok mi pripadal tak ze vlastne mat automaticku prevodovku je strasna sprostost pretoze pouzivanie jej dalsich funcii okrem D ju casom znici.
TECHNIK IST NICHT KOMPLIZIERT - BMW
 
Užívateľov profilový obrázok
Maco
Príspevky: 4529
Registrovaný: 5.11.2008
Auto: visavytena pajta
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Streda, 19. Januára 2011, 17:16

doublevanos napísal:
Ta e38 728i bola moje prve auto s automatickou prevodovkou. Na margo jej veku a stavu myslim si ze tie kilometre boli stocene pretoze ked som ju kupoval mala uz vtedy 11 rokov a skratka 190 tisic km sa mi na anglicko zdalo malo.

Kedze som predtym automat nikdy nepouzival riadil som sa priruckou k autu a k prevodovke. Nikde sa tam nepisalo ze je zakazane za jazdy radit N. Iba jeden pripad sa tam spomina a nahodne vyradenie do N vo vysokych otackach motora, vtedy treba nechat motor spadnut z vysokych otacok na nizke a opat sa moze radit D.
Nikde tam nie je zakazane vyradovat N na semaforoch alebo zeleznicnych priecestiach alebo v zapche.
V casti radenia jednotlivych programov sa pri neutrali N spomina citujem: "N- Neutral Select "Neutral" only if your journey is interrupted for a long period."
Long period cize dlhsie obdobie je siroky pojem. Kolko to predstavuje? Cervenu na semaforoch? Pri emisnej kontrole ked treba motor tocit? Na zeleznicnom priecesti? Pri parkovani predsa neni mozne vytiahnut kluc zo spinacej skrinky pokial tam nie je P takze na neutral sa parkovat neda. Co je teda dlhsia doba? Period sa da prekladat aj ako opakujuci sa interval. Ako potom ma uzivatel tomuto chapat?

Myslim si ze som nepouzival auto ani prevodovku v rozpore z manualom.

Zaujmave je ze najnovsie elektronicky riadene automaty maju funkciu pri stati na D na brzde vyriesenu tak ze sa sprava ako vysliapnuty manual zo zaradenou jednotkou. Preco by to robili ked doteraz bolo statie na D normalne?

Nedavno som cital cesky clanok kde dokonca vystrihali uzvatelov automatickych prevodoviek pred "kick-down" podradovanim pri predbiehani a dalsie veci. Vraj to kazi automaticku prevodovku. Cely clanok mi pripadal tak ze vlastne mat automaticku prevodovku je strasna sprostost pretoze pouzivanie jej dalsich funcii okrem D ju casom znici.


V prvom rade, chod sa poztriet na kazde forum kde sa vyskytuju automaticke prevodovky, vsade je pisane nevyradovat do N na semafore, ked vidim ze ide kilometrovy vlak a je to na 15 min tak dochladim turbo hodim P a vypnem motor ale nikdy na semafore alebo ked niekoho cakam 5 min tak nevyradzujem do N!! kazdy kto repasuje automaty ti povie ze sa to nema robit, alebo to chces riskovat a kupvoat novu za 4tis alebo repas za minimalne tis e ? Myslim ze nikto neni taky blazon aby to riskoval a kazdy to robi. Mechanici v BMW a roznych autorizovanych servisoch, polivca su to kokoti co len vymienaju olej a menia diely nic ine, ti co sa teraz vyzanju fakt do autoamtov a takych veci tych je ako safranu a aj ty ti poradia vymenit olej a nepreradzovaz z D. Ku kick downu, myslis ze by to tam davali od cias automatu zeby mu to robilo zle ? Je to podradovanie vyzera drsnejsie ale preto sa to vola kick down, to ze to ublizuje prevodovke tak to je picovina, jedinej prevodovke ktorej to ublizuje je ta ktora je uz po smrti a jazdi sa na nej. Ja osobne dufam ze zakladatel tohto topicu dodrziaval aspon to co mu poradili lebo som od neho kupil auto...
bmwcoding.sk

BMWHJTRKLB
 
Užívateľov profilový obrázok
doublevanos
Príspevky: 58
Registrovaný: 6.8.2010
Auto: BMW E39 528iA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Streda, 19. Januára 2011, 18:24

Maco napísal:

V prvom rade, chod sa poztriet na kazde forum kde sa vyskytuju automaticke prevodovky, vsade je pisane nevyradovat do N na semafore, ked vidim ze ide kilometrovy vlak a je to na 15 min tak dochladim turbo hodim P a vypnem motor ale nikdy na semafore alebo ked niekoho cakam 5 min tak nevyradzujem do N!! kazdy kto repasuje automaty ti povie ze sa to nema robit, alebo to chces riskovat a kupvoat novu za 4tis alebo repas za minimalne tis e ? Myslim ze nikto neni taky blazon aby to riskoval a kazdy to robi. Mechanici v BMW a roznych autorizovanych servisoch, polivca su to kokoti co len vymienaju olej a menia diely nic ine, ti co sa teraz vyzanju fakt do autoamtov a takych veci tych je ako safranu a aj ty ti poradia vymenit olej a nepreradzovaz z D. Ku kick downu, myslis ze by to tam davali od cias automatu zeby mu to robilo zle ? Je to podradovanie vyzera drsnejsie ale preto sa to vola kick down, to ze to ublizuje prevodovke tak to je picovina, jedinej prevodovke ktorej to ublizuje je ta ktora je uz po smrti a jazdi sa na nej. Ja osobne dufam ze zakladatel tohto topicu dodrziaval aspon to co mu poradili lebo som od neho kupil auto...


Sak ako pisem. Asi som bol predsa len dieta stasteny ked som takto jazdil viac ako dva roky na tak starom aute a ziadne symptomy, ze cosi sa deje alebo ze sa ide pokazit alebo ze sa cosi uz pokazilo sa neukazali.
Nikomu tu neradim ako ma jazdit len pisem ako som jazdil ja na automate to je vsetko.

Ja si nemyslim ze kick down je zla vec, tiez nesuhlasim s tym ze je to blbost, asi som sa nevyjadril dost jasne ale to som cital a nesuhlasil som s tym tak ako s dalsimi castami toho spominaneho clanku.
TECHNIK IST NICHT KOMPLIZIERT - BMW
 
Užívateľov profilový obrázok
kajo1
Príspevky: 75
Registrovaný: 23.3.2010
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Sobota, 5. Februára 2011, 11:32

Tak ja sa teda vyjadrím tiež.
Mám 2 Ople V6 s automatom, keď sú splnené podmienky, že auto sa nepohybuje a je stlačená brzda, automat vyradí sám do N,
spotreba klesne z 1,5 l/hod. na 1 l/hod.
V momente, keď pustím brzdu automat zaradí, je to okamžité.
Najskôr zaradí 3. a potom 1., aby pohnutie bolo plynulé.
Samozrejme, že ma táto funkcia srala, keď som sa pohyboval v zápche, chudera prevodovka asi 1500 krát radila.
Tak som to nechal deaktivovať a už mám 1ku zaradenú stále.
A teraz mostík k BMW - paket efficient dynamics v najnovších BMW zahŕňa túto sprostosť, odkukanú od Opla, ktorý ju používa od r. 1996 v silnejších modeloch.
Nepochopiteľné
Ak máš otázku ohľadne klímy, napíš, ak budem vedieť, poradím.
 
suchtoxxl
Príspevky: 245
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: bmw 525tds E39
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: ilava

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Sobota, 5. Februára 2011, 21:15

chlopi,mna zaujma takato vec:musi sa auto brzdit iba noznou brzdou,trebars pri stati na semaforoch?alebo moze byt zatiahnuta aj len rucna brzda?ja to tak robim ked odchadzam z domu,pokial zavrem branu,tak necham zaradene D,a zatiahnutu rucnu brzdu.moze sa nieco stat?
 
Užívateľov profilový obrázok
chefino
Príspevky: 1438
Registrovaný: 22.1.2009
Auto: E60 530xd LCI
Kraj: Bratislavský

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Sobota, 5. Februára 2011, 21:49

suchtoxxl napísal:
chlopi,mna zaujma takato vec:musi sa auto brzdit iba noznou brzdou,trebars pri stati na semaforoch?alebo moze byt zatiahnuta aj len rucna brzda?ja to tak robim ked odchadzam z domu,pokial zavrem branu,tak necham zaradene D,a zatiahnutu rucnu brzdu.moze sa nieco stat?


To si snáď robíš srandu .-)
Zbytočne sa trápi automat, pokiaľ nestojíš na brzde tak sa bude snažiť prekonať odpor, tzn. že tlačí. Jedine, že by malo BMW snímač na ručnej brzde rovnako ako na klasickej a vyradil .. čo si ale nemyslím, kľudne ma opravte.

Ak ideš otvoriť bránu, tak tam daj P ako sa má.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: automat - semafory - radit neutral alebo nechavat D ?

Sobota, 5. Februára 2011, 23:10

doublevanos napísal:

Zaujmave je ze najnovsie elektronicky riadene automaty maju funkciu pri stati na D na brzde vyriesenu tak ze sa sprava ako vysliapnuty manual zo zaradenou jednotkou. Preco by to robili ked doteraz bolo statie na D normalne?

Neni to tym ze najnovsie automaty su riesene klasickymi spojkami trecimi, kde sa to vyradenie da tak spravit, kdezto stare automaty s hydrodynamickym menicom taku moznost nemaju a je to tam napevno spojene a s istym preklzom, kvoli ktorym mali starsie automaty horsie zrychlenie aj vacsiu spotrebu?
Nur Original ist Legal.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných