Tak prvy rok s autom je uspesne za mnou, na tachaci mam momentalne nieco pod 230tis, cize za rok som spravil necelych 8.000 km s priemernou spotrebou 8,85 l/100km.
http://bmw-3-series.spotreba.sk/bmw-328-it-126208.htmlAuto poslucha az na par detailov, ktore tu rozpisem.
Prvou vecou je kolisanie otacok po vyradeni (alebo pohynani sa) pri zahriatom motore. Je to vec, ktoru mam od kupi auta, ale objavuje sa len sporadicky, to znamena napr. mesiac je pokoj, potom mi to skace ako blaznive, na dalsi den je opat klud atd stale dokola

Kedze ale auto vyuzivam iba cez vikendy a na dlhsie trasy (pocas ktorych vyradim mozno 5-10x), tak to neriesim nejako intenzivne, iba ked je na to cas (ktoreho vela nemam). Netlaci ma to aj preto, ze spotreba aj vykon su super…
Posledny vikend s pomocou Johnnyho_R6 sme opat (uz asi 4ty krat) rozobrali cast motoru od vzduch.filtra az k saniu a opat sme nic nenasli :) Skontrolovali sme dokladne obe gumove kolena, DISA klapku, skrtiacu, aj volnobezny ventil – ktory som opat poriadne precistil. Zdalo sa mi, ze po vybrati a toceni do stran siel volnobezny dost tazko ako by bol zaseknuty, ale po vycisteni siel opat lahko. Inak co sa tyka volnobezneho, mal som na skusku pocas roka 2 ine a pri oboch ziadna zmena otacok, takze pri nom som chybu vylucil. Pripominam, ze mam vymeneny olejovy separator so vsetkymi hadicami (jedna z nich bola prasknuta)





Pozerali sme este pre istotu aj tuto hadicu pod krytom:

Diagnostika je vzdy cista ako lalia, pri live datach nam s Johnym vyskocil len jeden parameter mimo normu a to Total air consumption (celkova spotreba vzduchu), tolerancia je 0-100 kg/hod a my sme mali cca 300, ale iba pri razantnejsom pridavani plynu, pri ustalenej jazde bolo vsetko OK. Hlavne podozrenie mam na vahu vzduchu, pretoze v aute nie je origo SIEMENS ale nejaka nahrada (podla porovnania obrazkov to vyzera na MAXGEAR).

Martin46 mi potvrdil, ze predchadzajuci majitel vahu nemenil (mal auto 4 roky a Martin46 sa mu on staral). Cize nahrada tam musi byt uz viac rokov… „Horsie“ je, ze som mal pozicanu inu vahu (origos Siemens), ale s nou sa auto spravalo rovnako, cize tyzden v pohode a potom opat hupajuce otacky… Este mozno poviem, ze aj pri mojej vahe to funguje tak, ze ked urobi Johnny reset adaptivnych hodnot, tak mi cca 50km auto funguje bez problemov, az potom zacnu otacky opat hnevat. Vzhladom k tomu ze spotreba je viac nez dobra (napr. cesta TO-BA tam a spat bola podla dotankovania 7,2 !) vaha asi nebude zla… aj ked ta nahrada zrejme problem robit moze. Skusim este niekde zohnat inu origo Siemens vahu na skusku, ak to nepomoze skocim k Simikovi na diagnostiku :)
Ak by niekoho zaujimalo co mi robia tie otacky, prikladam aj video… vzdy po ustaleni otacok som pridal – ked jemne do nejakych 1500 ot.tak otacky pohupali kym sa ustalili, ale ked som pridal trosku viac (nad 2500 ot.) tak klesli pekne ako mali aj hned drzali ako pribite….
https://vimeo.com/106361976Dalsia vec, ktora sa mi objavila je dost hnusny smrad spod kapoty pri dlhsej jazde, ked tomu nalozim… vsimol som si zo spodu uteceny motor cize hlavne podozrenie je na tesnenie vika ventilov, ktore sa chystam vymenit (pravdepodobne ako kvapne na horuce zvody tak vznika z toho neprijemny zapach aj mierny opar spod kapoty)