Bol som pred tyzdnom s autom u Simika, dlho pozeral do diagnostiky (ktora samozrejme nevyhodila ziadnu chybu), hovoril ze tazko presne urcite kde je problem, kedze bol meneny separator so vsetkymi hadicami, pretesneny vanos, nove lambdy, skontrolovane hadice a vymenena vaha a volnobezny za ine pouzivane, ale navrhol teda nakoniec nasledovny postup:
1/ skusit vymenit tesnenia na DISA klapke a volnobeznom ventile
2/ ak nepomoze, skusit vymenit volnobezny ventil za cisto novy
3/ ak nepomoze, uz jedine dat novu origo vahu vzduchu
Prvy bod mam za sebou, menili sa dve tesnenia, na DISA klapke (ten zeleny kruzok) a sede gumenne koleno ktore ide z volnobezneho ventilu (povodne bolo z roku 99, ale bez znamok poskodenia)


Pri tej prilezitosti sa znova skontrolovali vsetky hadice, odhadujem ich vek na 5-6 rokov, urcite uz boli menene, nikde ziadna prasklina ani puknutie, precistila sa disa, aj volnobezny, po zlozeni naspat otacky opat hupali, pri jemnom pridani plynu trosku stupnu a klesnu skoro k 500, potom sa ustalia...
Mali sme to aj na INPE, pamat zavad samozrejme prazdna, mrkol som na par hodnot co mi radil michal_tt, co sa tyka additiv a multiplicativ hodnoty boli 0,02, -0,03, -0,05 a 1,1 (ideal ma byt okolo 0, ale do 2 je OK). Co sa tyka prietoku vzduchu (total air consumption) tam ma byt vraj ideal 14-15 kg/hod, mne ukazovalo po zahriati motora 12.
Pri jazde po vyradeni klesnu lepsie, ale zrejme to bude tym precistenim ventilu a neviem na ako dlho to vydrzi.
Preto som sa rozhodol ze idem do noveho BOSCH volnobezneho ventilu a asi aj do novej vahy vzduchu VDO Siemens. Ak ani tieto dve veci nepomozu, tak to zapalim... alebo sa dam na fajcenie, zapalim si cigaru a skusim este toto: