... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
obchodna sekcia
 
Mattgenius
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 26.1.2013
Auto: BMW 520D model G30
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: F11 - 530D Touring - Zajtra konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 09:11

BranoMW napísal:

Pani, na temu chipovania aut si myslim ze som plne kompetentny person sa k tomu vyjadrit. Cipoval som auta (seriove aj zavodne) na Slovensku ako jeden z prvych (ak nie vobec uplne prvy) niekolko rokov startujuc pred 15-timi rokmi a skoncil som s tym pred cca 10-timi rokmi ( BTW pre upresnenie pod cipovanim nemyslim vybrat riadiacku a poslat na precipovanie do nemecka, ale precitat original data a modifikovat ich). Nacipoval som na Slovensku niekolko stovak aut vseho druhu (cca 500-1000 kuskov). No, a ja som sebe NIKDY nenacipoval auto... zaver si urobte sami. :-)


Som rád, že môj názor potvrdil aj niekto naozaj kompetentný, čo sa tejto problematike skutočne venoval.. Ono s tým čipovaním je to tak, že nikdy a na ničom nestačí upraviť iba vstrekovanie a riadiacu jednotku (a je jedno či ide o auto alebo motorku) Na to, aby sa skutočne s motorom niečo stalo a niečo zmenilo nestačí prepísať iba palivovú mapu, ale treba k tomu prisposobiť aj ostatný "hardver" ako sú výfukové zvody, samotný výfuk, sanie, airbox, kompresné pomery, vŕtanie valcov, ktoré významným spôsobom ovplyvňuje otáčky motora atd, atd..
Takáto úprava motora už prinesie relevantné zvýšenie výkonu.. ale nejaký čip? A k tomu nič viac... Leda tak vyššiu spotrebu.. Motor je vyrobcom vyvinutý a odladený celok a ak by niekto chcel naozaj čosi zmeniť, musel by zasiahnuť do všetkých spomenutých častí...
EX: BMW 525D Touring E39 (2005-2006)
EX: BMW 330D E45 (2006-2007)
EX: Potom BMW 530D E60 (2007-2011)
EX: A skoro by som zabudol BMWX5 3,0D (2011)
EX: Potom BMW 325D E90 (2011-2013)

A teraz konečne BMW 530D F11 (2013-2017)

Po pár rokoch návrat k BMW.. model 520D G30 (2021-)
 
Mattgenius
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 26.1.2013
Auto: BMW 520D model G30
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: F11 - 530D Touring - Zajtra konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 09:14

BranoMW napísal:

Su dve moznosti ako to riesit:

1/ auto s extra options, e.g. ja mam SUV-ko Mitsubishi Outlander a tam sa daju zadne sedadla posunit este extra 10 cm dozadu.

2/ mat partnerku do 160cm vysky a stale sediet jeden za druhym.

:-)


Počuj a nedalo by sa to ešte riešiť tak, že by ste sedeli vedľa seba? :wink:
Či si tak dlhý, že ti je F10 tak malá, že ani predné sedadlo posunuté na maximum Ti nestačí?
EX: BMW 525D Touring E39 (2005-2006)
EX: BMW 330D E45 (2006-2007)
EX: Potom BMW 530D E60 (2007-2011)
EX: A skoro by som zabudol BMWX5 3,0D (2011)
EX: Potom BMW 325D E90 (2011-2013)

A teraz konečne BMW 530D F11 (2013-2017)

Po pár rokoch návrat k BMW.. model 520D G30 (2021-)
 
germancars
Príspevky: 610
Registrovaný: 28.9.2011
Kraj: Bratislavský

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 09:37

k chipovaniu asi tolko, ze nie je vsetko cierne alebo biele..niektore motory su na upravu vhodne a ine nie..velakrat sa stane, ze automobilka vyda novsi / iny motor s lepsimi parametrami a rozdiel je len v software..ale to je urcite mensina..vacsinou ma silnejsi motor aj ine modifikacie..
v tom druhom pripade plati, ze z vyroby je motor nastaveny na kompromis medzi hodnotami vykon/spotreba/zivotnost/emisie..nachipovanim sa teda automaticky musia niektore parametre zvacsit a niektore zmensit :) ja by som svoje auto tiez nechipoval a nachipovane by som urcite nekupil

plus samozrejme nie je to len o motore ale aj o spojke, automatickej prevodovke a inych hnacich komponentoch..ked sa clovek vyzna a vie zhruba na ake zatazenie su jednotlive diely stavane nejaky vykon sa vsak da ziskat..ale naco chciet pri 250 konovom motore dalsich 30 koni :)
 
Užívateľov profilový obrázok
arcteryx
Príspevky: 162
Registrovaný: 12.11.2012
Auto: 530D E61 M-packet
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 09:58

Uz to sice zavana OT, ale ked uz sa o tom bavite skusim otazku aspon v skratke k tomu chipovaniu.
Tiez som doteraz nad tym uvazoval dost jednoznacne, no opat som na vazkach. Neviem sice ake fyzicke vylepsenia nastali na motoroch M57 (530D)od r.v.2001/2004/2006 az po motory N57...No vykon liezol stale vyssie...142/160/170/173/180...kW. Moja verzia z r.2004 ma 160kW a ja tak nejak citim v "nohach", ze je to niekde uskrtene a tych par 10-tok koni by tomu naozaj prospelo. Kombajn ma skoro 1,8 tony a vykon navyse by mu vobec nevadil. Mne duplom nie. Len otazka znie, ze ci cipnutie RJ a prenastavenie hodnot vzduchu, paliva a t.p. alebo odstranit DPF filter aspon? Alebo?
BMW 530d (E61) ...príbeh
ŠKODA Octavia II kombi 2.0 TDI Ex
BMW 328i (E36) Ex
 
Užívateľov profilový obrázok
mareko258
Príspevky: 2363
Registrovaný: 5.4.2009
Auto: BMW E61
Kraj: Banskobystrický

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 10:00

arcteryx napísal:
Uz to sice zavana OT, ale ked uz sa o tom bavite skusim otazku aspon v skratke k tomu chipovaniu.
Tiez som doteraz nad tym uvazoval dost jednoznacne, no opat som na vazkach. Neviem sice ake fyzicke vylepsenia nastali na motoroch M57 (530D)od r.v.2001/2004/2006 az po motory N57...No vykon liezol stale vyssie...142/160/170/173/180...kW. Moja verzia z r.2004 ma 160kW a ja tak nejak citim v "nohach", ze je to niekde uskrtene a tych par 10-tok koni by tomu naozaj prospelo. Kombajn ma skoro 1,8 tony a vykon navyse by mu vobec nevadil. Mne duplom nie. Len otazka znie, ze ci cipnutie RJ a prenastavenie hodnot vzduchu, paliva a t.p. alebo odstranit DPF filter aspon? Alebo?


ked uz chip tak rovno aj dpf OFF.....vlastne skusenosti.... :wink:
Obrázok
http://www.varialdetail.sk/
 
Mattgenius
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 26.1.2013
Auto: BMW 520D model G30
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 10:19

Nech sa k tomu vyjadria kompetentní, čo to sami robili... Ale ja Ti poviem iba toľko: ak očakávaš zvýšenie výkonu o "pár desiatok koní", tak na to rovno zabudni... Presne o tom tu bola reč.. na to by si musel vymeniť pol motora, aby si sa dostal k takým hodnotám, aké majú dnes motory s tým istým obsahom..
EX: BMW 525D Touring E39 (2005-2006)
EX: BMW 330D E45 (2006-2007)
EX: Potom BMW 530D E60 (2007-2011)
EX: A skoro by som zabudol BMWX5 3,0D (2011)
EX: Potom BMW 325D E90 (2011-2013)

A teraz konečne BMW 530D F11 (2013-2017)

Po pár rokoch návrat k BMW.. model 520D G30 (2021-)
 
BranoMW
Príspevky: 412
Registrovaný: 9.2.2013
Kraj: Košický

Re: F11 - 530D Touring - Zajtra konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 10:53

Mattgenius napísal:

Som rád, že môj názor potvrdil aj niekto naozaj kompetentný, čo sa tejto problematike skutočne venoval.. Ono s tým čipovaním je to tak, že nikdy a na ničom nestačí upraviť iba vstrekovanie a riadiacu jednotku (a je jedno či ide o auto alebo motorku) Na to, aby sa skutočne s motorom niečo stalo a niečo zmenilo nestačí prepísať iba palivovú mapu, ale treba k tomu prisposobiť aj ostatný "hardver" ako sú výfukové zvody, samotný výfuk, sanie, airbox, kompresné pomery, vŕtanie valcov, ktoré významným spôsobom ovplyvňuje otáčky motora atd, atd..
Takáto úprava motora už prinesie relevantné zvýšenie výkonu.. ale nejaký čip? A k tomu nič viac... Leda tak vyššiu spotrebu.. Motor je vyrobcom vyvinutý a odladený celok a ak by niekto chcel naozaj čosi zmeniť, musel by zasiahnuť do všetkých spomenutých častí...


Vies, pravda je taka ze zalezi ako daleko s tuningom motoru chces ist. To co popisujes je full tuning, teda zladit cely retazec "od vodica az po koncovku vyfuku" (tak sa ladia zavodne vozy, alebo ked niekto nevie co od rozkose). :-)

Ale aj "light" tuning a teda ked sa pohras len s managemetom motora (fw) bez mechanickych zasahov vie priniest pozitivnu zmenu, hlavne u preplnovanych motorov a samozrejme nestaci len dusit palivo a potom to dymi jak parny rusen :-) U atmosferickych motorov to uz take terno nieje (a u niektorych sa neda robit vobec nic!), ale aj tu nielen palivo ale aj predzapal etc.


...ale prirovnanie s umelymi kozami je na chiptuning plne vystizne.... bud mi stacia male alebo potrebujem oridzo velke... ale nie umele velke....:-)))) ..ale zaroven kto chce kam... ked je trh, existuje aj ponuka :-)
Naposledy upravil/-a BranoMW v Nedeľa, 24. Februára 2013, 11:00, upravené celkom 1 krát.
 
BranoMW
Príspevky: 412
Registrovaný: 9.2.2013
Kraj: Košický

Re: F11 - 530D Touring - Zajtra konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 10:56

Mattgenius napísal:

Počuj a nedalo by sa to ešte riešiť tak, že by ste sedeli vedľa seba? :wink:
Či si tak dlhý, že ti je F10 tak malá, že ani predné sedadlo posunuté na maximum Ti nestačí?



Spravne, vedla seba je moznost "2a/" :D

A mna sa tieto vyskove problemy netykaju, mam normovanu vysku 178cm :-)
 
Mattgenius
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 26.1.2013
Auto: BMW 520D model G30
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: F11 - 530D Touring - Zajtra konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 12:48

BranoMW napísal:

...ale prirovnanie s umelymi kozami je na chiptuning plne vystizne.... bud mi stacia male alebo potrebujem oridzo velke... ale nie umele velke....:-)))) ..ale zaroven kto chce kam... ked je trh, existuje aj ponuka :-)


Tak s týmto plne súhlasím aj ja.. Preto nekritizujem tých, čo tzv. "light chiptunning" ponúkajú... ale tých, čo si ho dávajú robiť. Je to ako s veštením. Stále sa v 21. storočí nájde dosť blbých ľudí, čo tomu veria, že im niekto vyveští budúcnosť,.. tak prečo si nezarobiť veštením a dobre tých blbov neošklbať? :twisted:
EX: BMW 525D Touring E39 (2005-2006)
EX: BMW 330D E45 (2006-2007)
EX: Potom BMW 530D E60 (2007-2011)
EX: A skoro by som zabudol BMWX5 3,0D (2011)
EX: Potom BMW 325D E90 (2011-2013)

A teraz konečne BMW 530D F11 (2013-2017)

Po pár rokoch návrat k BMW.. model 520D G30 (2021-)
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11630
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 14:32

vsak ale ked si das zvysit vykon povedzme o cca 17%?
A das si to odmerat na brzde pred aj po uprave? Mas dokazane, ze vykon narastol, akurat je samozrejme otazne skratenie zivotnosti komponentov.
Budme konkretny - F10 530d 180kW
prevodovka aj zaklad motora ten isty ako na F10 550d, ktory ma 381 koni a 730NM
Myslis ze zvysenie zo 180kW na cca 210kW tomu motoru tak ublizi?
Pytam sa ako laik samozrejme :)

525d by som osobne asi nechipoval pre ten nestastny automat GA8HP45Z
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Mattgenius
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 26.1.2013
Auto: BMW 520D model G30
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 16:10

voMacK napísal:
vsak ale ked si das zvysit vykon povedzme o cca 17%?
A das si to odmerat na brzde pred aj po uprave?


O 17 percent??? No chcel by som vidieť tú brzdu, čo by ti to ukázala.. Taká je jedine na Slovensku. Tu je možné všetko. Chlapík vo Wiedni v BMW centrále mi povedal, že také zvýšenie výkonu je nereálne, tuná to potvrdili ludia, čo to sami robili, a Ty ešte stále veríš tomu, že sa to dá??? Nikdy v živote..

Ale ako sa vraví, nádej umiera posledná.. :?
EX: BMW 525D Touring E39 (2005-2006)
EX: BMW 330D E45 (2006-2007)
EX: Potom BMW 530D E60 (2007-2011)
EX: A skoro by som zabudol BMWX5 3,0D (2011)
EX: Potom BMW 325D E90 (2011-2013)

A teraz konečne BMW 530D F11 (2013-2017)

Po pár rokoch návrat k BMW.. model 520D G30 (2021-)
 
zollo
Príspevky: 418
Registrovaný: 22.9.2012
Auto: E60 535d
Kraj: Banskobystrický

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 16:28

ak nevadi sa zapojim ...to ako si myslis, ze meranie na brzde pred/po je len "lacny" cirkus s vopred znamym vysledkom :shock: ?? (pretoze, tie grafy sa lisia tym cca 15-20%narastom vykonu)
to na slovensku uz fakt nikto nic negarantuje ?? :D jebem na to :?
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11630
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 17:11

ale sak preco by ti to nemohli odmerat? Ved raz ked mam brzdu, ktora ma certifikat na urcitu presnost preco by nevedela tuto odchylku namerat? To podla teba, ked tam pride auto, co ma 300koni a potom auto co ma 320 koni tak na oboch hodi rovnaky vysledok? :shock:
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
zollo
Príspevky: 418
Registrovaný: 22.9.2012
Auto: E60 535d
Kraj: Banskobystrický

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 17:28

skor si myslim, ze dokaze tej brzde"povedat" ze aky graf ma vyplut PO uprave, cize ked si zaplatis za 25koni tak ti to graf aj ukaze napriek tomu ze real moze byt iny... (aspom ja som ho tak pochopil) lebo ak tvrdi, ze brzda ja "necitliva" na zmenu vykonu aj trebars 7% tak s tym sa urco nestotoznim !!
(ved si zober ze pri uprave dvojtaktnych motorov v motorkach nemaju problem odmerat narast vykonu o 0,7 ci 1,3kW)
 
biggiejr
Príspevky: 152
Registrovaný: 19.2.2012
Auto: BMW,e61-525d
Kraj: Prešovský
Bydlisko: Prešov

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 18:21

Ono raz ked je niekto zarity odporca chiptuningu tak ho tazko budes presviedcat o opaku, kazdopadne moj nazor je, ze keby to nemalo vyznam tak by sa s to asi nerobilo. Ak raz brzda vypluje lepsi graf po chipe tak tam nejaky rozdiel asi byt musi ak niekto neveri nech si kludne ide odmerat vykon k nejakej inej konkurencnej firme a neverim ze ti vyhodi ovela rozdielnejsie hodnoty (ak si to nerobil pred krcmou v dedine).....ale suhlasim s Vomackom, ze niektore auta to moze poslat skor na vrakovisko....toď moj laicky nazor :wink:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných