zdravím tak aj ja som sa už pridal k BMW mám
M5 3,6l
rv. 1990
5 kvalt
veľký BC
el. šíber
17 kolesá
čierny kožený interier (0322)
farba: MACAOBLAU METALLIC (250)Alarm system,
model lettering Deleted,
green-tinted upper strip Windscreen,
electric Lift-up-and-slide-back sunroof,
rear Sun-blind, Floor mats velours,
Seat heating driver/passenger,
Headl.washer system/intensive cleaning,
Automatic air conditioning,
Reading light in rear compartment,
Radio Bavaria C business,
HiFi speaker systemPo auto som bol pri Trenčíne hneď po prvej jazde som sa presvedčil že ho chcem.
Auto vraj bolo používane ako hobby na weekendové jazdenie, preto je zrejme veľa vecí nefunkčných.
Posledný majiteľ spravil kompletnú opravu prednej nápravy.
U mňa bude tiež prevažne na hobby ale chcem ho dať do poriadku.
Na bežné jazdenie je Mazda 323F BA 2.0 V6, pod 6 valcov nejdem
Stav:divne poupravovaná a žial čachrovalo sa do elektriky a motora
-je tam vraj ostrá vačka
-odpojená klima a niekolko zaslepených trubiek
-zmizla riadiačka (asi) tempomatu ostalo tam len prázdne miesto a konektor, neviem či je to len príprava, alebo to bolo odlahčovanie
-volne položené konektory ktoré neviem zatiaľ kam patria
-komplet vysekané oloženia na zadnej náprave
-a priamy výfuk :) raz som sa previezol po dedine a už sa my vyhrážali že budú volať policajtov :) *ale krásny zvuk :) *
-poodlamované uchytenie motorčekov ovladajúcich plapky v kúrení
-tapacír dverý sa scvrkol a poodliepal na obidvoch predných dverách
Ak viete dakto niečo o minulosti tohto auta dajte vedieť, budem rád
časom ako budu peniaze sa bude meniť :-kryt riadiacich jednotiek napravo pri motore,
už hotové-originál výfuk, alebo dáku podobnú náhradu, ak by sa doma dakomu povaľoval
konečne hotové:)
-senzor vonkajšej teploty
už zapojený a plne funkčný-asi komplet to vetranie čo je pod stredovým panelom
plne funkčné motorčeky vymenené-uloženie zadnej nápravy a ramien
GO zadnej nápravy hotová-guferá na diferáku
už vymenené -spojazdniť klímu
+ repasovanie prevodovky (okolo mája 2014)
-Vyvarenie podbehov + zvnútra vystriekané bodičkom
už hotové


neviete koľko lambda sond má mať toto BMW?
mám odpojený ten remeň čo poháňa klímu s dačím ďalším, neviete čo je to napojené s klímou na rovnaký remeň od kluky?
Konečne sa dačo robilo na M5ke.Zhadzovanie bolo zdĺhavé.
Najskôr musel ísť dole výfuk, kardan,poloosi a kryty so spodku auta.

výfuk je dlhší ako celý Peugeot 405
A dyferák? Tomu to trošku trvalo, predsa len liatinová masa (30-50kg)
Ten som musel podložiť zdvihákom na koliaskach a poodkrucať 14ky skrutky a potom to išlo ako tak von(teda dolu) :)Toto je čerstvo po umytí arvou a vyvapkovaní.
Potom prišli na rad brzdy, strmene origo od ATE :). Akurát s odpojením ručnej bol trošku problém, ten lanovot povypáčovať a rozobrať zahrdzavený mechanizmus ručnej.
Žiadna skrutka ani matka sa neodtrhla, až ma to štalo 6ky som chcel odtrhnúť aby som ich celé nemusel odkrúcať. Ony sa ale rozhodli že vydržia všetky :)
Nevadilo by my keby sa odlomili držali totiž odspodu vyrovnávací hydraulický system zadnej nápravy, ktorý už bol aj tak odpojený.
Keďže M5ka je znížena a aj na tvrdších strunách.
A to som ju bral že aspoň jedno auto budem mať s mäkším podvozkom, a nakoniec má tvrdší ako V6ka.
Potom už stačilo len odkrútiť obydva tlmiče, predné a zadne uloženie nápravy a bola dolu.
Dvaja sme nejak tú nápravu s pod auta vybrali.
Nastalo rozoberanie ramien, a tu sa my podarilo odtrhnúť jedinú skrutku a to zrejme mojou chybou.
Bola to štelovacia skrutka na geomeriu, a ja som ňou nesprávne točil
tak křupla 12ka. Aj tak bol plán ich obe meniť za nové.Výmena uložení ramien sa doma nepodarilo boly tak nalisované že som potrhal niekoľko závitových tyčí, ajtak som to nevybral a tak to išlo pod lis. Tam sa to trom chlapom podarilo po cca 2 hodinách vybrať

Predné uloženie nápravy a uloženia dyferenciálu som vymenil už doma, tie už boly povolnejšie.
Sťahováky ako ináč
MADE IN HOME Dlhá skrutky 10,9 oceľ tak isto matky a kus rúry so správnym priemerom, z jednej strany zaslepená s otvorom iba na skrutku + dáke medzikusi na podkladanie.Všetko sa potom vyčistilo, nastriekolo odhrdzovačom, aby tá troška hrdze uplne zmizla. Hrdza bola iba na pár miestach aj to na liatinových častiach ramien. :)
potom sa to natrelo základom, impregnátom na hrdzua potom sa všetky diely samostatne natreli.
Potom sa náprava dala dokopi a ešte sa celá nastiekala.
Pomedzi to sa striekal dyferák, poloosi, uchyty a strmene.
Farba na strmene bola zvolená dosť naprd (kakačkovo žltá)
nafotím ak nezabudnem.Potom ešte výmena gufera na dyferáku čo tieklo, potom nový olej. A hurá kompletizovať.
Začalo sa všetko nahadzovať (dyferák, poloosi, uchyty, a ešte ak kolesá. Lebo sa to po skompletizovaní akosi nedalo riadne odlepiť od zeme. Tak sme to dvaja dáko dotiahli s autu, položili na tu plošinku na kolieskach, zhodili jedno koleso a podsunuli pod auto.
Keď to bolo na mieste koleso sa zase zakrútilo na nápravu, aby sa nepoškriabala viac ako sme ju poškriabali pri premiestňovaní.A potom sa začalo zakladanie za asistencie kolegu, 4-och zdvihákov a kladiva SAMOZREJME.
Pozapájali sa všetky kabeláže (snímač opotrebenia platničiek a ABS snimače, voláky další snímač na výšku zadnej nápravy), brzdové trubky a lanovody na ručnú.
Už som spojazdnil aj pakne ručnej, už by mala fungovať lepšie.
Predzáverečné foto:

a tu ešte jedna pred opravením poškriabania farby

Takto to bude čakať kým nebudem mať zas voľno v práci :)
zopár foto po umytí doma na dvore takto ju vidím z balkóna


často ľudí trápia moje ventíliky




Viem že tá radiaca nieje origo ale čo už za to môže predošlí majiteľ, aj tie koberčeky sú ešte po ňom.

Aj tapacír dverí sa bude časom repasovať (nie ja), tie sedačky nisu také šedé to asi ten blesk :)


