... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9
reklamne predmety bmwklub.sk
 
XavierX
Autor témy
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Štvrtok, 29. Marca 2012, 00:09

aha test mojej terajšej
náhodou som na to natrafil :D tam je viac foto
http://www.famousbmw.cz/test-bmw-m5-e34-%E2%80%93-drift-predtym-ako-to-bolo-cool/
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
XavierX
Autor témy
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 10. Apríla 2012, 22:17

prosím vás ako sa volá odborne toto označené na obrázku:
Obrázok stačí kliknút pre zväčšenie ;)
mne v aute ostal iba konektor na to
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
milos
Príspevky: 72
Registrovaný: 2.10.2007
Kraj: Žilinský

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 10. Apríla 2012, 22:55

tempomat
XavierX napísal:
prosím vás ako sa volá odborne toto označené na obrázku:
Obrázok stačí kliknút pre zväčšenie ;)
mne v aute ostal iba konektor na to
 
XavierX
Autor témy
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Utorok, 10. Apríla 2012, 22:59

ahaa to ma nenapadlo :)

ďakujem
to tu robili asi prípravu na všetko a potom sa len rozhodovali čo tam dajú a čo nie :D
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
hessy

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Streda, 11. Apríla 2012, 09:18

to vyzera ze tam tempomat je nie ze je tam predpriaprava.keby tam bola len predpriprava tak by si nemal kable az ku skrtiacej klapke a RJ tempomatu mal by si tam len kablek RJ a nie uz vsetko spravene
 
XavierX
Autor témy
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Štvrtok, 7. Júna 2012, 10:16

Tak konečne sa dačo spravilo na M5ke.
Zhadzovanie bolo zdĺhavé.
Najskôr musel ísť dole výfuk, kardan,poloosi a kryty so spodku auta.
Obrázok
výfuk je dlhší ako celý Peugeot 405 :D
A dyferák? Tomu to trošku trvalo, predsa len liatinová masa (30-50kg)
Ten som musel podložiť zdvihákom na koliaskach a poodkrucať 14ky skrutky a potom to išlo ako tak von(teda dolu) :)

Toto je čerstvo po umytí arvou a vyvapkovaní.
Obrázok
Potom prišli na rad brzdy, strmene origo od ATE :). Akurát s odpojením ručnej bol trošku problém, ten lanovot povypáčovať a rozobrať zahrdzavený mechanizmus ručnej.
Žiadna skrutka ani matka sa neodtrhla, až ma to štalo 6ky som chcel odtrhnúť aby som ich celé nemusel odkrúcať. Ony sa ale rozhodli že vydržia všetky :)
Nevadilo by my keby sa odlomili držali totiž odspodu vyrovnávací hydraulický system zadnej nápravy, ktorý už bol aj tak odpojený.
Keďže M5ka je znížena a aj na tvrdších strunách.
A to som ju bral že aspoň jedno auto budem mať s mäkším podvozkom, a nakoniec má tvrdší ako V6ka.
Potom už stačilo len odkrútiť obydva tlmiče, predné a zadne uloženie nápravy a bola dolu.
Dvaja sme nejak tú nápravu s pod auta vybrali.
Nastalo rozoberanie ramien, a tu sa my podarilo odtrhnúť jedinú skrutku a to zrejme mojou chybou.
Bola to štelovacia skrutka na geomeriu, a ja som ňou nesprávne točil :D tak křupla 12ka. Aj tak bol plán ich obe meniť za nové.
Výmena uložení ramien sa doma nepodarilo boly tak nalisované že som potrhal niekoľko závitových tyčí, ajtak som to nevybral a tak to išlo pod lis. Tam sa to trom chlapom podarilo po cca 2 hodinách vybrať :D :D
Predné uloženie nápravy a uloženia dyferenciálu som vymenil už doma, tie už boly povolnejšie.
Sťahováky ako ináč MADE IN HOME Dlhá skrutky 10,9 oceľ tak isto matky a kus rúry so správnym priemerom, z jednej strany zaslepená s otvorom iba na skrutku + dáke medzikusi na podkladanie.
Všetko sa potom vyčistilo, nastriekolo odhrdzovačom, aby tá troška hrdze uplne zmizla. Hrdza bola iba na pár miestach aj to na liatinových častiach ramien. :)
potom sa to natrelo základom, impregnátom na hrdzua potom sa všetky diely samostatne natreli.
Potom sa náprava dala dokopi a ešte sa celá nastiekala.
Obrázok
Pomedzi to sa striekal dyferák, poloosi, uchyty a strmene.
Farba na strmene bola zvolená dosť naprd (kakačkovo žltá) :D :D nafotím ak nezabudnem.

Potom ešte výmena gufera na dyferáku čo tieklo, potom nový olej. A hurá kompletizovať.
Začalo sa všetko nahadzovať (dyferák, poloosi, uchyty, a ešte ak kolesá. Lebo sa to po skompletizovaní akosi nedalo riadne odlepiť od zeme.
Tak sme to dvaja dáko dotiahli s autu, položili na tu plošinku na kolieskach, zhodili jedno koleso a podsunuli pod auto.
Keď to bolo na mieste koleso sa zase zakrútilo na nápravu, aby sa nepoškriabala viac ako sme ju poškriabali pri premiestňovaní.
A potom sa začalo zakladanie za asistencie kolegu, 4-och zdvihákov a kladiva SAMOZREJME.
Pozapájali sa všetky kabeláže (snímač opotrebenia platničiek a ABS snimače, voláky další snímač na výšku zadnej nápravy), brzdové trubky a lanovody na ručnú.
Už som spojazdnil aj pakne ručnej, už by mala fungovať lepšie.

A takto to bude čakať kým nebudem mať zas voľno v práci :(
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
Užívateľov profilový obrázok
4dams
Príspevky: 813
Registrovaný: 21.10.2009
Auto: e34 TDS/A & e34 538i
Kraj: Zahraničie

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Štvrtok, 7. Júna 2012, 10:50

parádna robota :smile: ako dlho to trvalo celé porobiť?
 
XavierX
Autor témy
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Štvrtok, 7. Júna 2012, 19:18

ďakujem ;)
asi 5 dni
najviac zdržovalo striekanie a čakanie na zaschnutie :) + ešte čakanie na diely
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
XavierX
Autor témy
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Štvrtok, 7. Júna 2012, 23:43

Zabudol som predtým pridať tieto dve foto :)
Obrázok
a tu ešte jedna pred opravením poškriabania farby
Obrázok
Obrázok

a teraz je už aj farbavšade OK
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
XavierX
Autor témy
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Piatok, 15. Júna 2012, 21:17

zdravíčko
neviete niekto čo je to za chyba:
Niveauregelung
skúšal som to zistiť aj v tranzlátore no akosi my to nedáva zmysel.
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
Užívateľov profilový obrázok
Wanted
Príspevky: 812
Registrovaný: 26.9.2011
Auto: 5 metrova pi*ovina
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NZ

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Piatok, 15. Júna 2012, 21:44

XavierX napísal:
zdravíčko
neviete niekto čo je to za chyba:
Niveauregelung
skúšal som to zistiť aj v tranzlátore no akosi my to nedáva zmysel.


Podla mna to bude mat nieco spolocne s Nivo tlmicmi :-k "regelung" mi prelozilo ako ovladanie.
E60 https://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/lci-edition-t121863.html
E32 DC58865
ex: E30 M20B20
Yo´ mama is so fat, when she walked by the TV, I missed 3 episodes!...
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Piatok, 15. Júna 2012, 21:59

Niveauregulierung je automatické nastavovanie výšky. Tento systém je u e34ky vlastne hnaný od serva, kvapalina čo je na servo, je využitá aj pre vyrovnávanie výšky vozidla, pri hocijakom zaťažení by ti malo auto samo dorovnať zadok do roviny. U novších BMW je na to používanú vzduchové pruženie, tu je to riešené pomocou tej kvapaliny. Neviem odkiaľ máš zistené, že máš poruchu na tom systéme, či z diagnostiky či od kamoša, ak z diag, tak ti mala vyhodiť, čo je za problém. V tom systéme sa ale nevyznám, preto neporadím.
Nur Original ist Legal.
 
XavierX
Autor témy
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Sobota, 16. Júna 2012, 02:13

Ten systém predošlí majiteľ odpojil, zrušil.

ďakujem za info bál som sa že to bude dačo vážne.
vypísalo my to na palubovom PC, teda na prístrojovke
Myslel som si že to bude dačo s tlakom v systéme alebo čo.
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
XavierX
Autor témy
Príspevky: 135
Registrovaný: 25.2.2008
Auto: E34 M5 3.6
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banská Bystrica

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Nedeľa, 17. Júna 2012, 22:20

Neviem či je to chyba v čidle tlaku oleja alebo v budíkoch, ale nejak my skáče tlak oleja.
Po naštartovaní ukáže tlak pekne na max, a potom za jazdy to občas klesne dolu a potom zas na max.
Nepočuť ale rozdiel v zvuku motora ani kontrolka nesvieti, ani chybové hlásenie o mazaní.

Olej aj filter som dával nový.
Nemal dakto podobný problém?
BMW E34 M5 3,6L rv. 1990
 
Užívateľov profilový obrázok
MattyX
Príspevky: 1228
Registrovaný: 29.6.2009
Auto: 325i mtech
Kraj: Zahraničie
Bydlisko: Brno

Re: [E34 M5 3,6L] rv.1990 *XavierX*

Pondelok, 18. Júna 2012, 06:54

tam muze byt bambilion ruzných problému , ale jelikoz tydle motory jsou nachylne na oil cerpadlo a ulozeni klikovky je klidne mozne ze nekde uz muze mazaci tlak unikat ... ale nechci malovat čerty na zed , jen to chce detailne zjistit pri jakych otackach atd to dělaá , a esi teplej ci studenej olej ...
http://www.piston.cz - HAWK PERFORMANCE, VOGTLAND, STRONGFLEX, DBA BRAKES, XYZ RACING a jiné značky
Obrázok
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 18 neregistrovaných