Tak zdravím vás, som tu novy a chcem vám predstaviť moje Bmw e30 coupe, ktoré som si kúpil začiatkom roka 16.1.2015 . Auto sa kúpilo takto, že kamoš chcel vymeniť škodu superb za e39 530d, ale keďže sa mu to nepodarilo, tak sme rozmýšľali čo teraz. Tak sme šli na bazoš a pozreli sme čo je na predaj v blízkosti Prešova. Chcel som stále e30 a tak sme jednu našli e30 zelený sedan m40b16. Tak sme šli pozrieť. Keďže bola zima, tak m40 ani necekla (grin) ,ale vravel že ma na predaj ešte jednu e30 coupe, chromak ,motor tam bol m30b35, interiér bol vyhadzany,žiadna kabelaž,rozsekana benzínová nadrž a kopec veci ktoré chýbali. Keďže to chcel predať aj bez motora, tak mi to dal za smiešnu cenu. Auto ma tp,spž, palubovku mi pridal k tomu, na aute boli zadne tlmiče bilstein, a auto ma hlavne ma šiber

. Karoseria bola celkom v pohode, okrem pravého podbehu a spolujazdcovej podlahy

. Tak sme sa dohodli že si pre tricku prídem o týždeň

. A tak sa aj stalo, vybavil som vozik a šlo sa do Prešova pre tricku. Keďže tricka nemala motor, rozmyšlal som nad nejakým 6 valcom najlepšie m50b25, ale na slovensku sa nedala kupiť najbližšie to bolo v česku za 600e s prevodovkou. Ale tak vo večernom čase som si sadol za pc a hľadal som na bazoši nejaky schopny motor. Našiel som m44b19 1,8is z e36 compactu s prevodovkou a všetkym príslušenstvom, tak sa hňed šlo po motor

.Na motore som vymenil olejovú vaňu z m40 aby pasovalo na e30 napravu, taktiež som vymenil držiaky motora, ktoré tiež boli z m40. Motor som očistil, opieskoval sa ventil dekeľ, vymenili sa snimače, tesnenie na sani atď. Začal som si sam vyvárať spolujazdcovu stranu, podbeh sa porieši koncom leta pri striekani kompletneho auta. Keď som chcel montovať motor do auta, tak som ho hodil na bazoš za 200€ a motor sa hneď predal, tak následné som šiel kupiť m52b20 z e36 automat, motor mal nabehane 168000km, motor šiel ako z vyroby

mal vymenene snimače vačky, kľukovky, vymenene sviečky a tesnenie ventil dekľu, ale bez prevodovky, ale to mi nevadilo mal som doma z e36 z 1,8 is.. K m52b20 boli držiaky, takže jeden problém som mal vyriešený

. Musel som kupiť olejovu vaňu z e34 m50, ktora ma vyšla za priateľnu cenu spolu zo sacim košom a odmerkou oleja. Nastriekal sa motorový priestor,a za ten čas čo sa na tricke striekal motory priestor, vymenil som olejovu vanu, saci koš a mierku oleja, samozrejme aj tesnenie a na aute som vymenil pružiny -60 a -40 ta technix

. Od kamarata som si požičal žirafu na motor, a motor bol za 40 minut dnu. Namontoval som sanie, vahu vzduchu, mal som zhrdzavenu benzinovu nadrž tak som ju zhaňal , takže v tricke motor ešte nebol naštartovany. Ale prišiel raz jeden deň, keďže každy vravi kedy sa už budeš konečne voziť, dostal som ponuku predať m52b20 s prevodovkou. V tricke som nemal naštartovany ešte ani jeden motor ale chcel som kupiť niečo poriedne aby som mal pokoj

. Tak ako to je vo mne zvyčajne , vybral som vonku motor 6 valec m52b20, a kupila sa komplet e34 530i v8 m60b30 5Q MANUAL

. Kupil som ju s tunajšim klubakom -djkakadu- , z auta použijem motor, prevodovku, časť kardane, posilovač brzd, brzdove strmene a zvyšok ide jemu. Tak m52b20 čaka na svojho majiteľa a m60b30 chodi ako blazniva, som zvedavy ako to bude isť v tricke

. Za ten čas, od kedy vlastnim tricku som si sam zrepasoval prednu napravu : vymena čapov,silentblokov, brzdovych kotučov, brzdovych doštičiek, a zrepasoval som si aj brzdove strmene,časom sa určite spravi aj zadna naprava. Keďže som nepočital s tym, že v tricke bude m60b30 v8 , tak asi seriove brzdy z e30 nechladene nepoužijem

, ale nejake kotuče 312mm a brzdove strmene z e34. Do tricky som taktiež splašil sedačky anatomy, ktoré sa časom dajú prešiť,Elektrony r16 ,ktoré sú na tricke a ďalšie r17, pretože na predne brzdy menšie nevojdú

... Postupne tu pridám fotky, a ďalší postup prací na aute
