... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 67
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Sobota, 14. Januára 2023, 02:28

Samozrejme počas tohoto celého zbieram (kupujem) nové diely. Je ich už plná obrovská krabica a ja už sa fakt teším, kedy ich začnem montovať na auto.
Meniť sa bude:
- komplet rozvody aj s napínakmi
- dorábka VW napínaku na reťaz olejového čerpadla
- plastové trubky chladenia pod saním
- sanie M54B22 pôjde miesto pôvodného M52TU
- tesnie olejovej vane, prsíčok a gufero kľuky, zároveň sa celý motor vyčistí a nastriekam VANOS jednotku, prsíčka a vaňu na strieborno nech je to pekné
- klímakompresor a všetko okolo neho pôjde preč
- znovu namontujem šišku na sanie ale urobím plechové odtienenie
- opradené hadice a AN fitingy na catch tank
- polyuretanova spojka volantu
- predne polyuretanove uloženia stabilizatora (už len to chýba na zavŕšenie polyuretánovej ságy 😁)
- servo nádobka a nízkotlaké hadice
- nová batéria (už v aute)
- zadné ABS senzory (konečne pôjde tachometer a ukazateľ paliva)
- stredové ložisko kardanu a butylova šnúra (aj som zrepasoval kardan doma ale až po teste uvidíme či úspešne 😬)
- short shifter
- plné gumené silentbloky motora z E34 M50 (vraj pasujú, tak som kúpil a uvidíme)
- silentbloky prevodovky
- drážkovaný remeň na vodnu pumpu…
- milión klipov na uchytenie plastov a podobných vecí, ktoré som zošrotoval pri rozborke
Z Amazonu prišla aj aretačná sada na double VANOS (kompletná aj so zaistením vačiek) a objednal som aj momentový kľúč do 500Nm na šrób remenice, ten tiež pôjde nový pre istotu.
Už stačí len vyrobiť pridržiavací nosník na pridvihnutie motora a môže sa potom začať :) dovtedy ale auto prihlásim a niečo na ňom pojazdím než ho zase rozoberiem ako sviňu 😏
Prílohy
3EBBC1AE-29D1-4777-BBF6-B1FC4AEFF33E.jpeg
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 12062
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: X3MC / E38 / E70
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Nedeľa, 15. Januára 2023, 11:37

wau, zase brutal :-) ti poviem ze ked s takym vysledkom nastriekas cele auto, tak to bude fakt topka, uplne bez problemov. rozhodne som videl horsiu robotu aj od profi lakyrnikov, takze nemas sa vobec za co hanbit.
tie dvere som zvedavy po 1-2 zimach daj vediet, ci to pomohlo a ci to tak vydrzi :-) drzim palce pri stk
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

F97 X3M Competition LCi 2023 375kW
E38 735i 1999 175kW
E70 X5 30d 2010 173kW
ex: G20 M340i 2020 275kW
ex: E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 110kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 67
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Nedeľa, 15. Januára 2023, 12:10

Diky. Hej uvidime co to spravi po zimách (ak nejaké budú lebo zatiaľ nič). Zabudol som dodať, že lak sa potom bude samozrejme ešte brúsiť a leštiť.
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 12062
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: X3MC / E38 / E70
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Nedeľa, 15. Januára 2023, 14:48

ked sa to bude brusit a lestit, tak to bude ozaj top kvalita, tym odstranis vsetky nedostatky.. bude to cukrik, velka skoda ze to neni M3 :-)
s tou zimou ani nehovor, vcera som isiel cez makov a odpadol som ze +4 stupne a dazd a hmla a ziadny sneh.. :-/
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

F97 X3M Competition LCi 2023 375kW
E38 735i 1999 175kW
E70 X5 30d 2010 173kW
ex: G20 M340i 2020 275kW
ex: E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 110kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 67
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Nedeľa, 15. Januára 2023, 21:37

Na M3 nie je vôbec cash :( Ale ktovie, možno raz niečo príde. Osobne by som si vedel predstaviť XY BMW, ktoré by som chcel mať v garáži, no aj keby sú love na to, tak je to dosť otrava mať veľa áut.
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 67
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Nedeľa, 19. Februára 2023, 15:51

Takže menší update. Auto som poskladal už pred viac ako mesiacom a spravil STK+EK. Na emisnej auto prešlo s výbornými výsledkami aj napriek pôvodným lambda sondám, čo ma dosť prekvapilo. Aj napriek oprave, ktorá mi zabrala pár mesiacov a tomu, že som niektoré diely lakoval auto vypadá odporne - 3farebná pozliepanina :D
Nevadí, hlavne však jazdí a potrebujem ho teraz "drať". Na lakovanie ostatných častí a dorobenie detailov príde čas niekedy v lete.
Zaujímavý poznatok ale prinieslo posledných pár dní, kedy mi začali búchať uloženia (alebo len jedno uloženie) predných tlmičov. Dával som Lemförder asi pred necelými 2 rokmi - a už je po nich :( - cca 30-35 tisíc km. Je to dosť málo, nehľadiac na to, že Lemförder uloženia dostali už dávnejšie "prepracovaný dizajn" kde ich fyzická výška narástla o cca 1cm, a tak bol aj predok mierne vzýšší, než zadok. Kvalita dielov na tieto autá ide zrejme "dolu vodou" a neostáva nič iné, len to meniť častejšie... Vyskúšam Sachs so Z4ky, ktoré sú nižšie a uvidíme. Zároveň čakám kým sa mi vráti z opravy šoférova sedačka.
Vymenil sa remeň na vodnej pumpe (preventívne) a pri kontorle vodnej pumpy (Meyle s hlinikovou lopatkou) som zistil zväčšenú radiálnu vôľu remenice, a teda ložiska vodnej pumpy. Dávam jej ešte rok a pôjde nová. Absolútne nezáleží na materiáli lopatky, dôležitá je kvalita použitých ložísk, ktorú ale nevie nikto predpovedať. Vyskúšam SKF alebo INA pumpu - ak vydrží 4 roky, tak budem spokojný. Termostat Wahler tiekol už pol roka po montáži a pri rýchlej jazde diaľnicou a vysokej záťaži motora klesne teplota na úbohých 60 stupňov. Asi ho vymením tiež keď sa budú robiť rozvody.
Vymenil som aj uloženia motora a prevodovky a tie motorové som nahradil uloženiami z E34ky s motorom M50. Sú s kusu gumy (nemajú dnu olej) a stáli smiešne peniaze. Zmizlo tým čiastočne klepanie od kardanu pri radení, čo ma kus potešilo.
Najbližšie spravím asi stredové ložisko kardanu a palivovú pumpu - už pomaly dosluhujue. Do výmeny rozvodov sa mi teraz v zime moc nechce, nakoľko budem robiť aj guferá ventilov a zabere to veľa času - niekedy neskôr.
Prílohy
326963355_577541321089914_2282272555483567608_n.jpg
326963355_577541321089914_2282272555483567608_n.jpg (63.66 KiB) 5787 zobrazení
 
Gaspi7
Príspevky: 13
Registrovaný: 7.11.2020
Auto: BMW F22 M240i
Kraj: Žilinský

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Utorok, 21. Februára 2023, 10:55

Pekne to šperkuješ klobúk dolu. Ten diferenciál od racingdiff si už riešil ? Prípadne nejaké poznatky, postrehy od upgradu?
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 67
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Utorok, 21. Februára 2023, 13:00

Diky moc. Ten “samosvor” od RacingDiffs som nakoniec zavrhol. Bol som s chlapom co to mal v E46 a sice sa neblaznil na tom ale po pomerne kratkej dobe to prestalo “svorovat” a ak ano, tak nekonzistentne. Radsej este nejaky cas pockam a zozeniem pravy samosvor z E36ky a vnutro hodim do e46 obalu. Da sa to pomerne lahko spravit a funguje to super. Da sa v tom aj zvacsit svornost z povodnych 25% na viac. Pripadne by sa pouzil diferak z E36 a prezvarala by sa napravnica ale to je uz vela roboty.
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 67
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Nedeľa, 9. Júna 2024, 18:26

Taaakže po dlhšej dobe ďalší update. 46ka verne slúžila, po skončení vysokej školy každý deň skoro 100km do roboty a naspäť, no nastali menšie komplikácie. Z auta začal tiecť olej a to dosť. Presakovala olejová vaňa, predné gufero kľuky a hlavne veko ventilov. Bolo to kvôli zvýšenému podtlaku v kľukovej skrini, ktorý bol výsledkom inštalácie oil catch tanku. Dalo sa to urobiť aj s regulovaným vákuom, ale to sa mi popravde nechcelo. Konieckoncov som s tým setupom najazdil tak 90 000km a fungovalo to až donedávna, kedy proste tesnenia povolili. Hlavne veko ventilov, ktoré sralo olej na zvody už dosť masaker spôsobom a častokrát sa mi dymilo z pod kapoty :lol: Olej už fŕkal aj na stenu za motorom. Po zvážení týchto okolností som sa rozhodol konečne to auto dorobiť. Popravde ma už ani nebavilo jazdiť na 5 farebnom aute. Nemohol som s tým ani na zraz - veď by som bol za idiota kolotočára. Ďalším problémom bolo to, že som už dve výmeny oleja po sebe našiel v oleji drobné piliny medenej a hliníkovej farby. Mal som podozrenie na ojničné ložisko/ložiská. Ajkeď to nie je S54ka z M3ky, tak niekedy zvyknú ojničné ložiská odísť aj na týchto motoroch, hlavne 3litroch. Keďže predošlý majiteľ bol dementný a nestaral sa o auto (áno áno auto má slúžiť ale aby za 20 rokov nikto nevymenil filter paliva a sviečky tak to je vrchol) tak som sa fakt bál, že už ložiskám odbíja posledná hodina.
Auto som zobral do roboty, kde som ho za pomoci kolegu rozobral. Rozobrala sa a odmontovala sa komplet predná stena, aby sme mohli dať motor vonku aj s predvodovkou. Následne som sa pustil po večeroch do rozborky motoru. Plán bol rozobrať všetko čo sa dá, ale ponechať hlavu na bloku a aj kľuku a piesty.
Pri rozborke som zistil nasledovné:
1. V sacom koši oleja boli 4 kúsky plastu, ktoré ale neviem odkiaľ sú, nakoľko všetky napínaky a vodiace lišty sú bez poškodenia :roll:
2. Vačky sú krásne zrkadlové bez poškodenia
3. Vnútro motora bolo krásne čisté, bez nánosov špiny a karbónu (tu asi pomohli časté výmeny a moja talianska údržba)
4. Strach z pretočených ojničných ložísk/ložiska sa ukázal zbytočný. Po kontrole ojničných ložísk som našiel zväčšené opotrebenie na ložisku 2. a 6. valca. Zdá sa, že medené a hliníkové piliny boli asi niečo iné, ale fakt neviem čo. Nezdá sa mi, žeby sa na niektorom ložisku začalo predierať až na medený podklad. Každopádne sa ložiská vymenia a bude pokoj.
5. Ojničné čepy kľuky sú krásne ako zrkadlo, bez jediného škrabanca
6. Matka kolieska olejovej pumpy bola pevne na mieste. Odkrúcanie tejto matky je výsadou 3litra so zdvihom kľuky 89,6mm, ale človek nikdy nevie.
7. Celkový stav motora sa ukázal ako veľmi dobrý. Motor ma nabehané 420 000km. Honovanie vo valcoch je stále viditeľné, keď som to kontroloval odspodu, čo ma dosť potešilo.
8. Sacia vačka bola na svojom 5tom čepe poškriabaná. Muselo tam niečo vojsť cez mazací kanál.
9. Ventil spätného toku oleja v domci olejového filtra bol už totálne KO. Vyrezal si 2 drážky do hliníkového obalu a neplnil už svoju funkciu. Častá chyba u týchto motorov. Motor vtedy zaklepe na hydrošteloch aj po krátkej dobe státia (u mňa tak 20 minút a už zaklepal).

Čo teda ďalej nasleduje? Upgrade motora.
Ojničné ložiská ACL (objednané)
Nové šróby ojníc (objednané)
Dorábka napínaku retiazky olejového čerpadla z VW 2.0tdi (mám)
Sacia vačka z M54B30 s časovaním 240° a zdvihom 9,7mm (zháňam :oops:)
Výmena gufier na driekoch ventilov (mám)
Výmena rozvodovej sady s napínakmi a všetkým čo ku tomu patrí (mám)
Komplet nové tesnenia a guferá všade možne (mám)
Výmena spätného ventilu v domci olejového filtra (mám)
Výmena vodnej pumpy a napínaku remeňa (mám)

Na motor ďalej prídu zvody Schmiedmann a upraví sa originál výfuk podľa mojich predstáv. Ide mi o zachovanie originál koncového tlmiča (a jeho úprava vnútri) a modifikáciu pôvodných vedení. Odstránia sa katy, ale s možnosťou domontovať ich niekde dolu za prevodovkou v prípade potreby :P
Auto prerobím na riadiacu jednotku MS43. Príde sanie M54B30 aj s odpovedajúcou klapkou a váhou vzduchu + vstreky. Auto zanesiem naladiť do ECU Garage v CZ. Po konzultácii s nimi som sa rozhodol ešte prečasovať rozvody o 6 až 8 stupňov , kvôli zachovaniu krútiaceho momentu v spodných otáčkach a zároveň maximalizovaniu výkonu z daných upgrade dielov. Očakávam tak 155+ kW.
Prílohy
IMG-20240609-WA0048.jpg
IMG-20240609-WA0044.jpg
IMG-20240609-WA0026.jpg
IMG-20240609-WA0022.jpg
IMG-20240609-WA0019.jpg
IMG-20240609-WA0018.jpg
IMG-20240609-WA0017.jpg
IMG-20240609-WA0013.jpg
IMG-20240609-WA0011.jpg
IMG-20240609-WA0010.jpg
IMG-20240609-WA0009.jpg
IMG-20240609-WA0008.jpg
IMG-20240609-WA0007.jpg
IMG-20240609-WA0006.jpg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 67
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Nedeľa, 9. Júna 2024, 18:51

Na aute som viac ako pol roka jazdil so saním z M54B25, ktoré som tam namontoval v zime 2023. Klapku som tam dal pôvodnú cez adaptér, ktorý som sám vyrobil. Dosť známy upgrade pri týchto motoroch. Bolo to cítiť. Motor výrazne lepšie zatiahol pri 4000 otáčkach a vyššie. Zároveň ťahal viac ku obmedzovaču. Rozhodol som sa ale pre upgrade z dielov M54B30, ktoré proste prinesú vyššie hodnoty. Zároveň som vtedy vymenil aj alternátor a štartér, takže tie už teraz nemusím kupovať. Kúpil som aj nové Meyle Mtech 2 tlmiče spolu so sadou pružín Eibach Prokit za výbornú cenu. Pôvodne som chcel ísť do Sachs Msport tlmičov, ale z finančných dôvodov som zatiaľ siahol po Meyle alternatíve. Tieto tlmiče mám tiež na svojom aute a najazdil som na nich viac ako 80 000km. Už sú vymlátené, no za tú cenu priniesli viac než dosť úžitku. Pre Eibach Prokit som sa rozhodol po tom ,čo som si zašoféroval kamarátovu 323i, na ktorej ich mal založené. Fakt to bol rozdiel a auto sa v zákrutách v kopcoch výrazne menej nakláňalo.
Postupne sem pridám foto aj ďalších vecí, ktoré som na auto pokúpil. Podarilo sa mi zohnať stabilizátory H&R 27/21mm s možnosťou nastavenia tuhosti. Vymenil som ich s kamošom za moje fabrické športové + doplatok. Sú brutálne a cítiť to. Už im ale nestíhali moje zodraté pneu a čaptavé silenty zadných vlečných ramien, ktoré vydržali tak rok ](*,) Rozhodol som sa preto okrem nových gúm aj pre upgrade v podobe guľových čepov z Toyoty Camry, ktoré sa namontujú miesto pôvodných gumených silentov do zadných vlečných ramien. Uvidíme čo to dá :D

Všetky hliníkové diely motora a podvozku sa vyčistia aquablastingom. Pôvodný plán bol vyčistiť vaňu, prsíčka rozvodov, Vanos jednotku, domec olejového filtra a podobne pomocou aquablastingu a nechať to tak. Zo skúseností ale viem, že by to po roku vypadalo biedne, nakoľko soľ je sviňa a oxidovalo by to ihneď aj po impregnácií voskom a podobnými blbosťami. Väčšinu dielov preto nastriekam do striebornej pololesklej farby. Prikladám aj foto VANOS jednotky po vyčistení a namontovaní na kamošovu 328i.
Prílohy
Obrázek WhatsApp, 2024-06-09 v 19.34.59_5967a26d.jpg
Obrázek WhatsApp, 2024-06-09 v 19.34.43_d2f0aa8e.jpg
Obrázek WhatsApp, 2024-06-09 v 19.33.25_506f210c.jpg
 
Užívateľov profilový obrázok
Fuxxo
Príspevky: 12062
Registrovaný: 25.1.2011
Auto: X3MC / E38 / E70
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: TNV

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Pondelok, 17. Júna 2024, 09:35

:-O :-O konecne dalsi update, som aj rozmyslal co sa s tymto projektom deje :-)
no upgrady brutalne fakt
IG: @fuxxo_works_garage
YT: TheFuxxoWorksGarage

F97 X3M Competition LCi 2023 375kW
E38 735i 1999 175kW
E70 X5 30d 2010 173kW
ex: G20 M340i 2020 275kW
ex: E53 X5 30d 2002 135kW
ex: F32 420d Coupe 2016 140kW
ex: E63 650i Coupe 2006 270kW
ex: E34 520i Touring 1994 110kW
ex: E39 530d 2001 142kW
ex: E46 330da Touring 150kW
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 67
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Štvrtok, 8. Augusta 2024, 22:58

Fuxxo napísal:
:-O :-O konecne dalsi update, som aj rozmyslal co sa s tymto projektom deje :-)
no upgrady brutalne fakt
To hej, makam na tom dalej. Stale som zhanal nove a nove veci. Dost ma sralo, ze som nevedel zohnat saciu vačku na 3L, nakoľko každý u nás rozpredáva na diely len 3L diesel….Nakoniec ale svitlo svetielko nádeje. Ozval sa mi jeden predajca, že má saciu vačku na M54B30, nakoľko on tam má už ostré vačky Dbilas, a jeho staré sú mu na nič. Tak sme sa dohodli a sadol som do auta a šiel som do BA to kuknuť. Vačka mala na fotke kusok hrdzu a toho som sa bal, ale vedel som, že ked tieto veci, ktoré boli mastné chytia povrchovú hrdzu, tak to ide častokrát zoškrabnúť nechtom a nie je to vôbec chytené nejak výrazne. Aj tak bolo…vačka bola krásne použiteľná. Čo ma ale väčšmi potešilo bolo, že som odtiaľ odišiel aj so saním na M54B30, ktoré bolo KOMPLETNÉ aj so vstrekmi, škrtiacou klapkou, DISA klapkou…proste všetko, čo potrebujem na prestavbu 😃. Predajca bol fakt super chlap a odniesol som si odtial aj zánovné plávajúce predné kotúče na 330i, ktoré využijem, nakolko tam mám pripraveny “big brake kit” z 330xD a kotúče 325mm a 320mm…proste komplet zástavbu z 3L. Kotúče som dostal grátis 8-[
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 67
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Štvrtok, 8. Augusta 2024, 23:00

Foto ked som prišiel z “nákupu”
Prílohy
22C65ADA-DC4D-49EA-AD13-405D6CD522C5.jpeg
D58A5EA5-0947-4C88-A640-3ED3FB5F3373.jpeg
AF0402F4-9010-4A89-AC48-172384C1BDFE.jpeg
CBDFDCFD-AED9-4158-9258-17B74D9A7194.jpeg
73F10673-87BE-400F-B702-D046A9136E1A.jpeg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 67
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Štvrtok, 8. Augusta 2024, 23:04

Najprv som nechcel dávat dolu hlavu. Kolega v práci ma ale presvedčil, a tak som ju zhodil. Ešteže sa tak stalo…našiel som prasknuty vyfukovy ventil. Všetko by to bolo zbytočné, lebo by to časom rozbilo motor. Ventil som kúpil novy a spolu s povodnymi sa zalapuje a davaj het. Hlava samozrejme na zrovnanie…
Prílohy
542BAAB0-90B5-4A89-A541-A788E5F7A8FE.jpeg
3600F7D8-15CC-4998-A61B-6A6DDE98318E.jpeg
192F37C6-4458-4217-943C-CEAF6F260639.jpeg
7F7985E2-E95B-47A9-A722-302CEDB7AAA6.jpeg
92B9B339-C119-4136-9CAE-ACF67BB27284.jpeg
2F1DA20A-45AE-479B-953A-EDE0B24A1EB1.jpeg
F621E53D-7659-4D97-BE61-3D62FB598A20.jpeg
 
Inlajnsixbenzin
Autor témy
Príspevky: 67
Registrovaný: 26.10.2021
Auto: E46 323i
Kraj: Banskobystrický

Re: [E46 323i] moje prvé BMW

Štvrtok, 8. Augusta 2024, 23:16

Blok sa vyčistil, piesty sa vycistili, odkarbonovali sa hlavne drážky pre piestne krúžky. Válce v motore sú aj po 420 000km krásne a znatelné honovanie, bez ryh a poskodeni. Samozrejme citit prstom nejaky ubytok materiálu.
Po vyčistení a nastriekaní do striebornej som začal skladat. Nové ojničné ložiská ACL som skontroloval pomocou plastigauge. Ukázalo sa, že sú na hrane tolerancie. Plastigauge ukázal priblizne 0.05mm vôlu. BMW uvádza 0.02-0.055 ako rozsah tolerancie. Po prekonzultovaní s viacero skúsenejšími sme dospeli ku tomu, že tam tie ložiská nechám. S kludom odjazdia minimalne 60 000km a to tam uz hadam bude dovtedy aj druhy motor. Keby som mal mikrometer, tak by som premeral ojničné čepy, no sú to drahé kúsky náradia a na to teraz nemám. Je tam proste úbytok materiálu na kluke a aftermarket loziska sa údajne robia naschval “na volno”. Takže tak.
Samozrejme išli aj nové šróby na ojnice. Popritom som v ultrazvuku vyčistil vstreky a prefukol ich spätne cisticom karburatorov.
Prílohy
E4D3B857-6F4C-4D1B-9955-33C74E30FDF0.jpeg
F06675F3-5DAF-4B86-B592-D163C0A56DD8.jpeg
0F48BD5E-2958-4EE6-8652-EA43AB928633.jpeg
73EBDF1D-8519-4A6B-BB9F-4B5AC00317C4.jpeg

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Google [Bot] a 44 neregistrovaných