Celý tento príspevok som písal včera na mobile, dnes prebehli len drobné korekcie, lebo keď som včera vo vlaku videl ako som sa rozbehol tak už sa mi to nechcelo opravovať.....
No kedze sedim vo vlaku uz cca 6 hodin a nenormalne sa nudim, napisem nejaky ten post.
Zacalo sa to nevinnou diagnostikou uz davnejsie, na volnobehu s autom trosicku trhalo, resp. s motorom, diagnostika ukazala ze treti valec vynehava resp. odpaluje neskor. Problem som pripisal svieckam ktore mali v tom momente uz cca 60 000 km za sebou. Objednal som ich teda, ale potom som ale nemal casu tak som jazdil dalej..... Nasledne sa mi podarilo zohnat nejake veci od sodap-a, priblizil sa interval vymeny oleja, okrem toho som si vsimol ze sa zacal stracat olej, vytekat nema kde kedze vana aj viko maju nove tesnenia takze sme asi zacali papat olej, voda v chladiacom systeme sa nestraca takze zatial nepanikarim, takze som odniesol auto do PneuBoxu v TN, moje poziadavky boli:
- vymenit sviecky
- vymenit pelovy filter
- doplnit olej v prevodovke (predtym som menil a chcel som aby pozreli ci je dost a ked tak doliali)
- vymenit olej v diferenciali
- vymenil motorovy olej a filter
- vymenit tycky a capy riadenia
- geometria
- vymenit napinaciu kladku remena (alternatora)
- vymenit oba remene
- vymenit horne silenty zadneho ramena (vraj netreba)
- upevnit tepelny stit okolo vyfuku (uz to zasa buchoce)
- zmerat tlaky vo valcoch (nevedia to urobit teda to neurobili, vraj na to nemaju pristroj)
- vymenit snimac natocenia vyfukovej vacky
toto vsetko chlapci urobili v priebehu tyzdna, som spokojny ako s pracou tak s cenou, ale tento servis sa spaja s dalsou mojou zivotnou skusenostou a to mojim cestovanim. Ti co ma poznaju vedia ze cestujem za pracou kazdy tyzden z TN (co nie je moje rodisko) do MI (kde momentalne pracujem). Toto sa vsak malo od septembra zmenit, no nevyslo to napriek usilu ktore sim vyvinul sam a este mnohi dalsi. Kedze je to naozaj velka vzdialenost a bohuzial nemam s kym zdielat cestovne naklady, musel som to riesit operativne a to vela krat odlozenym pouzivanim verejnej dopravy. Co mi robilo fakt velke vrasky na cele. Jasne poviete si ze co sa divim ze to zere ked to je trojliter, chlapci tuto trasu a teraz si naozaj nevymyslam, som podla tankovania (kedze som tankoval plnu raz za tyzden) robil so spotrebou 7,6 litra priemerne, raz dokonca 7,2 litra. Tak ako mi jeden kamoš povedal, tie autá nežerú veľa len ten benzín je kokotsky drahý. No a vdaka tomu ma cesta vysla dva a pol krat drahsie ako vlakom a to neratam pokuty.
Tak ako som naznacil vyssie den kedy som odviezol auto do servisu sa stal mojim osudnym..... Odvtedy cestujem vlakom a poviem Vam nerobi mi to radost, nemozem ist kedy chcem (skuste si dat do cp.sk takyto spoj v nedelu), strasne dlho to trva, je tu strasne vela ludi, je to nepohodlne a stale musim strazit veci. Proste jedina vyhoda je cena. Kamarat povedal: Nie je hamba byt chudobny, len je to neprijemne. Mam z toho proste zmiesane pocity. Ako spravny BMWfan placem ked musim ist vlakom. Aby som zasa neklamal, jednym z dovodov preco pouzivam verejnu dopravu je aj moja priatelka, ktora nechce aby som chodil autom, kedze TN->MI som chodil v noci ked neboli na ceste auta robil som ju za 4 hodiny (oproti dnesku ked som z domu vyrazil o 17:10 a prichod na ubytovnu budem mat o 00:40), raz sa mi podarilo TN->RK za hodinu a priznavam ze toto uz zavanalo pruserom.
Auticko som zobral teda zo servisu cely napichany, lebo ako vsetci co sledujete tento pribeh urcite tusite, mal byt po tomto servise vyrieseny moj performance problem, nastartoval som s motorom stale trha do riti. Vychadzam z parkoviska a hned citim od spodu lepsi tah. Skusam pruznost, vychadza okolo 8s teda zlepsenie, super. No prekvapenie prichadza ked idem domov, ako nahle som zastal a daval prednost, vsimol som si ze zohriate auto drzi volnobeh okolo 550 otacok, co predtym bolo urcite viac, hovorim si mozno to tak ma byt, ked tam je dobry snimac vyfukovej vacky konecne. Naraz prebudenie otacky zacali skakat od 300 do 800 hore dole, po pridani plynu to prestalo. Do riti, medzitym servis zavreli samozrejme takze som sa nikomu nedovolal. S priatelkou sme mali namierene do MT, teda za rodinou domov. Nakopol som auto, zasa skacu otacky, rozmyslam ideme okolo ZA tak zavolam PetoK ci sa nemozem stavit na diag po ceste. Prisli sme k nemu do obce, odstavim pri obecnom urade, motor bezi bez skakania, volam mu ze kam presne teda ist, zlozim telefon, motor zahapka a zdochne, kukal som teda ako puk, skusim nakopnut zahapka a zdochne na plyn nereaguje. Volam Petovi ze nejde nastartovat nech dobehne (stalo sa to asi 400 m od jeho domu vdakabohu). Odtiahli sme auto k nemu, napichli a citame milion chyb, nevieme co s tym, petovi som povedal co sa stalo a on hned ze cerpadlo v nadrzi a vtedy mi cinklo, vzdy som ho pocul ked som otocil klucom hlasno bzucat, no dnes nie, samozrejme to bolo cerpadlo.......
Nasledovalo zhananie noveho, za ktore dakujem Martin46-ovi, aj ked sa vyskytli problemy pri jeho preberani, kedze ako som spomynal chodim vlakom a v TN byvame v podnajme nemal som ho kam poslat tak aby som ho mohol v sobotu vyzdvihnut, vymysleli sme to tak ze ho posleme rovno PetoK, no Martin46 mi v piatok pise ze cerpadlo prislo len dnes ale ze to posle kurierom ze v sobotu dorucuju po Ziline, bohuzial nie po okolitych obciach, v ten piatok (minuly tyzden) sme mali v praci koncit o dve hodiny skor (teda by som bol v TN o 20:30 a nie obvyklych 21:30), no kedze som chcel mat auto urobene tak som musel vymysiet plan, kedy ma kolega odviezol do RK, tam som si od kamosa pozical auto a isiel do BB pre cerpadlo, nazad do RK kde som vratil auto a planoval sadnut na osobny vlak do LM kde som mal prestupit na ICcko do TN, avsak osobny vlak mal 50 minut meskanie teda na IC som nestihal, kamarat teda doletel na stanicu a predsavzatim ze za 20 minut to stihneme do LM na stanicu, comu som moc neveril, no vdakabohu sa to podarilo za co som mu velmi vdacny, kedze dalsi spoj z RK by bol autobusom s prichodom do TN 00:40.
V sobotu rano sme s priatelkou sadli na autobus za PetoK s cerpadlom a nachystani. Peto pre nas prisiel a dokonca myslel aj na detaily typu poriadne stahovacie pasky treba kupit, naozaj super chalanisko. Cerpadlo sme nahodili, auto chytilo na brnk. Volnobeh stale trhal ale len jemne, odozva na plyn uplne niekde inde, isel som ho prevetrat a nechapal som ako to paradne ide, fakt sto a jedna. Vratili sme sa vymazali chyby, nastartovali a nacitali znova, motor nevykazuje momentalne ziadne chyby, ale valec cislo 3 vynehava stale. Teda sme skusili vymenit cievky na valcoch, ale stale treti valec vynechava, myslim ze bude treba niekde nieco pretesnit lebo je zly tlak a tak aj zle odpaluj tu uz nase schopnosti koncia. Auticko musi ist do poriadneho servisu aby sa na to pozreli profici. Pojde do ZA, kde mi PetoK poradil sikovnych chalanov, uvidime co s nim je.....
Vysledok:so servisom som spokojný, momentálne vynecháva (resp. odpaľuje neskôr) 3 valec, cievky sme skúšali meniť, tam problém nie je, na voľnobehu jemne trhá s motorom, no keď auto dlhšie postojí na voľnobehu, pripadá mi to ako keby ten jeden válec rozhádzal všetky otáčky začnú skákať ako sprosté a vôbec nejde za plynom, po chvíľkovej jazde sa zasa všetky chytia vôbec nie je cítiť žiadne trhanie ani vanechávanie ani toho tretieho valca.