Už skôr som písal že sa mi niečo nezdá na výkone motora tak som objednal zadné lambdy NGK lebo predné boli nedávno vymenené ... Nová váha vzduchu VDO ževraj je to siemens ... Samozrejme nepomohlo
Ďalší krok je dekarbonizácia motora a výmena tesnení ... Prvá je olejová vaňa Po vyčistení olejového čerpadla sa motor menej trápi Motor bol neskutočne zakarbonovaný Ďalšia bude motorová časť v ktorej sa nachádza olejový filter a následne sa prečisti vanos aj veko ventilov samozrejme s výmenou tesnení A nakoniec tam nalejem pripravok od dekarbo na dekarbonizáciu piestných krúžkov a skúsim olej castrol lebo ako som spominal ten vanos sa mi nejako nepáči skúsim zmenu oleja
Diag nepíše žiadne chyby ale keď dám test vanosu nastavovacie časy presahujú 1000ms a časy musia byť pod 1000ms Aaaaaale niečo som našiel .. Olejový ventil je poškodený .... Páni v bmw ho podľa mna zle navrhli hýbe sa do všetkých stran len nie ako má hore a dole ... Ten moj si "vyrezal" uloženie lebo hrany hornej časti sú ostré a potom sa zasekával ... Nový ventil sa v bmw nedá kúpit samostatne iba celý diel za 220€ ale na stránke vanos-bmw.com ho predávajú a určite je lepšie spracovaný (keď príde pridám fotky na porovnanie)
Nepoužívam castrol ako odstranovač karbonu ... Karbon odstranujem pripravkom od K2 ale všetko rozoberám okrem piestných krúžkov a ventilov po vyčistení všetkých možných dielov tam nalejem ešte prípravok od dekarbo na dekarbonizáciu piestných krúžkov a ventilov .... A potom tam najlejem castrol chcel som zmenu lebo ako som písal neskoré nastavovacie časy vanosu som pripisoval oleju ale asi som našiel chybu
Zatiaľ sa všetko vyčistilo a sú tam nové tesnenia na veku ventilov, pod skrutkami od veka ventilov, pod vanosom a od domčeka pre olejový filter ... olejový spätný ventil mi stále neprišiel už cakám cca 20dni
Chcel som vymeniť 2 hadice od olejového separátora (2 boli menené nedávno) No všimol som si že celé sanie je od oleja. Takže som musel vybrať celé sanie a vyčitiť ho. Samozrejme nový olejový separator je objednaný teraz skúsim ten od bmw. Ten starý meyle tam bol 2 roky a aj to som žil v zahraniči a auto stalo doma čiže veľa toho nenajazdil no je nanom vidno že spodná strana membrany je natiahnutá a to asi bránilo správnemu fungovaniu separatora. Zamyslime sa môže to spôsobiť preplach motora pri výmene oleja ?? Nič iné ma nenapadá. Nové koliesko na napínak remeňa Tesnenie olejovej mierky Manžety na riadenie A termoizolačna páska na zvody
Patres535 tak ako píše Fuxxo v drogerii pôvodne na konci bola plastová ručka ale ta sa odstrihla ... Ako nebolo to vždy také čisté asi 3 roky dozadu som to drhol 2 dni a nepomohli mi obyčajné pripravky ani ten k2 extremne silný a obyčajné čističe z pumpy stoja za ho... Teraz som mal doma náhodou egr cleaner (je hore na foto) chcel som ho použit na katy ale skúsil som ho strieknut do sania no krasne to všetko vyčistilo a plus ta kefa čiže easy (až na tie 2 kolena ktoré vedú zo spodu hore to bola katastrofa asi 4 hodiny som čistil 2 nepristupné kolena) ... A ku tomu moje má skoro 400000 takže taký sajrajt tam bol že som to ani radšej nefotil