serus
tak milasek bol piatok na 30 000km kontrole a vymene oleja, secko v poradku vypada to tak, aj v serviske zapisane obidve vymeny, takze spoko
no a popritom jak auto tam bolo, tak som dostal na skusacku F15 40e :-O co som necakal, ale zaujimalo ma to, mal som aj pozvanku na tie predvadzacky i3, i8 ale nemal som cas, tak som nemohol ist, takze aspon takto som si to vyskusal, aj ked bol by som radsej keby to nebolo v X5ke

ale v takej F30..
takze takto nejak to vypadalo, auto krasne, 1000km najazdenych, taka bezna vybava by som povedal, neriesil som to velmi, bolo tam secko co ma byt asi..
co sa tyka auta, je to suv no.. nemam velmi rad suv, a stale nechapem aj po pol dni jazdenia, preco si to ludia kupuju

ale sak pohoda, neodsudzujem, len sa cudujem. :-)
no ale k tej zaujimavejsej veci, a to je pohon.. takze je tam 240 konovy benzinovy 4valec klasika, a k tomu 100 konova elektrika a kombinovany vykon 300 koni, co neohuri v takom tazkom a velkom aute, ale ani nezarmuti by som povedal

bohuzial auto malo len jednu palicku zo 4 v baterkach, cize hned som vedel ze to nebudem vediet vyskusat naplno, vsetky vyhody toho pohonu, ale bolo to velmi zaujimave ked som do toho sadol, zapol start stop zaradil D a nic. ticho.

a je to taky iny pocit celkovo ist v aute iba na baterky, ked pocuje clovek len odvalovanie pneumatik, a je to cele extremne tiche, ale vobec by som s tym nemal problem teda :-) bolo to ale dost citlive na plyn, predpokladam ze kvoli tym skorovybitym baterkam, a preto ked som o malicko viac prislapol plyn, uz len do mierneho kopca ked som isiel, tak sa zapol benzinovy motor, a bolo to len take cuknutie, nieje to uplne 100%, ale je to tak 90% poriesene, ze to clovek neriesi. kedze som mal cas kym sa spravi auto, tak som vybehol kamosovi do vrablov kuknut co ma nove v garazi, a po okreskach som si mohol vyskusat aj dynamiku aspon ciastocne, lebo neviem ci nejak extra zasahoval do toho elektromotor, ale musim povedat, ze vobec to neni zle, sak je tam 300 koni, takze preco by aj bolo :-) celkom svizne sa to splha k 150+ a predbiehanie nieje vobec problem, takze vykonovo to urcite dostacuje na to auto. a tiez sa mi pacilo ze pri rychlej jazde sa to dobija, hlavne brzdenim, takze to je fajn featurka ktoru by som urcite sem tam vyuzival :-) zaujimave ale z pohladu stupnovania vykonu je, ze cele to posobilo na mna ako atmosfera benzinova, ziadne kopance, turbodiery, jak pri dizli napriklad stale su..
co sa tyka jazdy, v zakrutach to nieje vobec marne, mam pocit ze tam bol klasicky mpaketovy alebo taky podvozok, nie adaptivny, ale zakruty to bralo celkom fajn, malo naklonu a velka stabilita, mozno pomohli tie baterky vzadu, ktore mimochodom zaberaju 1/3 hlbky kufra..ktory je ale stale dost velky

objavil som ale dva problemy, a obidve sa asi tykaju toho obligatneho, velke tazke SUV.
prvy bol spotreba ked som startoval bola 11,9l co neznie velmi lichotivo, neviem ako dlho tam bola. toto je taka zapeklita vec, lebo tie baterky neboli dobite, takze neviem jak by to bolo normalne, ale ked to ide na benzin, tak proste 12litrov a serus. skoda ze som zabudol vynulovat tu spotrebu pred odjazdom.. na druhej strane ale, ked som isiel z domu naspat do salonu, zapol som si doma ecopro rezim, co je sice dost lenive, ale v tom aute som teda rozhodne nemal chut ani naladu sa nejak nahanat za nicim, a kym som prisiel do nitry, cca 20-25km, tak mi to z 2% dobilo baterky na 6%, co je celkom fajn, a potom po nitre som naschval isiel mestom, nech skusim semafory a premavku, a islo to velmi velmi casto na elektriku, a ked to islo aj na benzin tak kombinovane s elektrikou a spotreby v tom ukazovateli nesli nad 5.5l, co je fantasticka hodnota na to obrovske auto, takze celkovo tu spotrebu ovplyvnuju velmi silno baterky, a je celkom fajn ze sa daju aj dobit jazdou a dokonca aj defenzivnou. takze toto je na zvazenie, lebo tazko povedat. ale ked pojde clovek 300+km tak verim tomu ze tie baterky tolko nevydrzia a ked sa vybiju tak idem na benzin za 12 litrov. :-)dalsi problem bol zvuk. je to proste 4valec, a v tej X5ke neviem.. je to 4valec. a je to pocut. je to pocut vonku a je to pocut vnutri. zaujimave bolo v sport rezime, ked natlakovane turbo a dal som dolu nohu z plynu tak to pekne odfuklo, ale tak to je malickost
na druhej strane, urcite lepsie jak 25d 4valec v tom aute, tuto sa da ist na elektriku a nikto ani nevie ze tam je 4valec
takze aj toto sa da prezit.all in all, vo finale sa mi velmi velmi paci tento pohon a celkovo idea toho celeho, a nemal by som vobec problem v tom jazdit.. uplne brutalne by bolo, keby spravili verziu trebars 50e, a sparovali by to s 6valcom, kludne nech to ma len 350 koni, aj menej by stacilo, ale ten zvuk a zatah by tam bol ozrutny a bolo by to velmi zabavne auto na jazdu aj na usi aj na spotrebu.. a uplne mega by som si to vedel predstavit v G30. popripade G11 tak isto. myslim ze activehybrid aj take nieco bol v Fkovych generaciach, nie? so 6valcovym benzinom.. no a tento pohon by mohol byt velmi zaujimavy v 330e, to by som si skusil teda tiez.. tu su budiky ked som dorazil domov, predtym ako som isiel na ecopro, v nitre som odovzdaval s 11.7, a podla tankovania tam bolo presne 125km za natankovanych 12.8l co vo finale asi neni extra zle, a keby boli nabite baterky, tak verim tomu ze to zleze aj na polovicu.. rovnakym stylom jazdy.edit: este ma napadla jedna vec, ohladom vybavy, ktoru by som najradsej vytrhol a vyhodil.. adaptivny tempomat. v zapchach je to urcite fajn, v meste to bolo fajn, aj ked som to nenechal ist same, lebo som nechcel aby tomu jeblo a rozbijem pozicane auto
ale na dialnici to bolo uplne v kokote.. som myslel ze to rozbijem, lebo ja obvykle ked nejdem jak dement (a vacsinou aj ked idem), tak nebrzdim, alebo iba velmi malo, vyuzivam predvidavost, dojazd, atd. proste brzdy vydrzia 100 000km, ked sa nezvlnia
ale toto co dokazalo robit, nejaky curak predomnou nedokazal ist jednou rychlostou ustalenou a to jebnute auto tak dupalo na brzdy ze som si buchal hlavu o celne sklo..
a potom bola aj taka situacia ze som predbiehal a 50m predomnou sa debilko rozhodol ze spravi mysicku alebo co, a to auto zas tak duplo na brzdy ze som myslel ze airbagy vystrelia.. pritom sa to da krasne elegantne vyriesit plynulou jazdou a ten radar to tak kurvil cele ze ma to neuveritelne sralo.. a nepomohlo nastavovat ani tu vzdialenost od auta pred tebou, furt to bolo napicu, len som bol v roznych vzdialenostiach od toho predomnou.. ahhhhhedit2: este som zabudol jednu featurku zaujimavu.. ked je vypnuty motor, napriklad start stop, zastavim na krizovatke ked som prisiel na benzinovom motore, tak klima stale zostane bezat :-O
tak isto aj v elektrickom rezime, klima funguje.. co je tiez super vec