... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
mmracing.sk
 
BranoMW
Príspevky: 412
Registrovaný: 9.2.2013
Kraj: Košický

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 19:26

Dajme brzdy bokom. Sedliacka, ale najistejsia metoda zmerania narastu krutaku a vykonu je zmena akceleracie cize zmerat casy 0-100km/s, 80-180kmh a podobne s nejakym GPS-zalozenym merakom. Samozrejme to nepovie nic ako sa zmenila povodna krivka vykonu a krutaku, ale ked naozaj chces vediet krivky, urob si povedzme 20 merani pred tuningom a urob priemer a 20 merani po tuningu a urob priemer a budes mat statisticky hodnoty ktore su minimalne pomerovo OK (aj ked absolutne nie, lebo to zalezi od nakalibrovania motorovej brzdy)... cize zhrniem, absolutne hodnoty je problem dostat ale pomerove, teda narast pred a po tuningu az taky problem nieje.

Rozmyslam nad tym ze z rozdielu nameranych casov sa da aj vypocitat rozdiel vykonu, ved ostatne parametre hybnosti sa nemenili (hmotnost systemu, zmeny energii (i.e. meranie na tej istej trase teda ziadna zmena na potencialnu energiu, etc.), ... vsetko je to o presnosti merakov, pocetnosti merani (koli eliminacii chyby merania a zlepseniu presnosti)... a hlavne nech je dobry vysledok, aby bol dobry pocit z investovaneho usilia :-)
Naposledy upravil/-a BranoMW v Nedeľa, 24. Februára 2013, 21:14, upravené celkom 3 krát.
 
BranoMW
Príspevky: 412
Registrovaný: 9.2.2013
Kraj: Košický

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 19:30

voMacK napísal:
525d by som osobne asi nechipoval pre ten nestastny automat GA8HP45Z


Povedz mi prosim o tom viac. Preco nestastna? Pozeram na WEB-e ze aj napr 535i ma (mala?) tu istu prevodovku. Je tato prevodovka limitovana malou rezervou krutaku? Tada 525-kovych 450Nm je uz na hranici?
 
BranoMW
Príspevky: 412
Registrovaný: 9.2.2013
Kraj: Košický

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 19:34

voMacK napísal:
vsak ale ked si das zvysit vykon povedzme o cca 17%?
A das si to odmerat na brzde pred aj po uprave? Mas dokazane, ze vykon narastol, akurat je samozrejme otazne skratenie zivotnosti komponentov.
Budme konkretny - F10 530d 180kW
prevodovka aj zaklad motora ten isty ako na F10 550d, ktory ma 381 koni a 730NM
Myslis ze zvysenie zo 180kW na cca 210kW tomu motoru tak ublizi?
Pytam sa ako laik samozrejme :)


Niesom strojarsky inziniel (moja parketa je elektronika) ale len zvazujem vsetky suvisiace fakty a aspekty, teda ak su mechanicky 550 a 530 zhodne (vrtatane managementu , prevodovych pomerov, ochrannycvh algoritmov a co ja viem coho este), proste ze nevybehnu z rovnakych poli pracovnych rezimov tak cipnut 530 by jej nemalo ublizit....

Navyse za mojich cias (...aaa uz rozpravam ako veteran! :-), sa modifikovali data len nad 50-70% stlacenia plynoveho pedalu a to sa vyuziva pri normalnej jazde len minoritne, takze aj to vyssie namahanie je ciastkove a narazove...
Naposledy upravil/-a BranoMW v Nedeľa, 24. Februára 2013, 19:42, upravené celkom 4 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11630
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 19:37

GA8HP45Z, ktora sa pouziva v R4 diesloch a R4 a R6 benzinoch sa sere...
na tomto klube ju jednemu nemenovanemu clenovi uz aj menili v ramci zaruky a US forum je plne ludi, co sa stazuju na cukanie a oneskorene reakcie prevodovky...
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
BranoMW
Príspevky: 412
Registrovaný: 9.2.2013
Kraj: Košický

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 19:53

voMacK napísal:
GA8HP45Z, ktora sa pouziva v R4 diesloch a R4 a R6 benzinoch sa sere...
na tomto klube ju jednemu nemenovanemu clenovi uz aj menili v ramci zaruky a US forum je plne ludi, co sa stazuju na cukanie a oneskorene reakcie prevodovky...


No, zatial u svojho necitim cukanie alebo nejake sialene oneskorenie, alebo aspon podobne oneskorenie ako mam u svojej E60 523i.
 
Užívateľov profilový obrázok
Wanted
Príspevky: 812
Registrovaný: 26.9.2011
Auto: 5 metrova pi*ovina
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: NZ

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 21:31

BranoMW napísal:
Dajme brzdy bokom. Sedliacka, ale najistejsia metoda zmerania narastu krutaku a vykonu je zmena akceleracie cize zmerat casy 0-100km/s, 80-180kmh a podobne s nejakym GPS-zalozenym merakom. Samozrejme to nepovie nic ako sa zmenila povodna krivka vykonu a krutaku, ale ked naozaj chces vediet krivky, urob si povedzme 20 merani pred tuningom a urob priemer a 20 merani po tuningu a urob priemer a budes mat statisticky hodnoty ktore su minimalne pomerovo OK (aj ked absolutne nie, lebo to zalezi od nakalibrovania motorovej brzdy)... cize zhrniem, absolutne hodnoty je problem dostat ale pomerove, teda narast pred a po tuningu az taky problem nieje.

Rozmyslam nad tym ze z rozdielu nameranych casov sa da aj vypocitat rozdiel vykonu, ved ostatne parametre hybnosti sa nemenili (hmotnost systemu, zmeny energii (i.e. meranie na tej istej trase teda ziadna zmena na potencialnu energiu, etc.), ... vsetko je to o presnosti merakov, pocetnosti merani (koli eliminacii chyby merania a zlepseniu presnosti)... a hlavne nech je dobry vysledok, aby bol dobry pocit z investovaneho usilia :-)


Tu by som si dovolil oponovat, tieto udaje sa daju overovat pri vyraznom zdvihnuti vykonu, pokial zdvihnes vykon o napriklad 20 koni pochybujem, ze zmenis casy natolko aby boli meratelne, totiz pri merani akceleracie je vela premennych ci uz nejaky ten protivietor, teplota vozovky a pneumatik, povrch atd...
E60 https://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/lci-edition-t121863.html
E32 DC58865
ex: E30 M20B20
Yo´ mama is so fat, when she walked by the TV, I missed 3 episodes!...
 
BranoMW
Príspevky: 412
Registrovaný: 9.2.2013
Kraj: Košický

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 21:36

Wanted napísal:

Tu by som si dovolil oponovat, tieto udaje sa daju overovat pri vyraznom zdvihnuti vykonu, pokial zdvihnes vykon o napriklad 20 koni pochybujem, ze zmenis casy natolko aby boli meratelne, totiz pri merani akceleracie je vela premennych ci uz nejaky ten protivietor, teplota vozovky a pneumatik, povrch atd...



Ano, ano, suhlas. Merania musia byt robene za rovnakych podmienok, inac rozptyl nameranych hodnot pohlti velkost zmeny. :-) ... a ako som spominal, treba robit viac opakovanych merani a podla Gausovho rozdelenia vybrat najpravdepoodobnejsie hodnoty :-) ...ale to su samozrejme vsetko skusme a hlavne len pomerove metody, nie absolutne...

A tym padom sa vyjadrim aj k tym 20tim konom. Kedze ide o pemerovu metodu, zalezi aky pomer tvori to navysenie 20 koni vs. presnost merania ...a to ma rekurzivne vracia naspet na zaciatok ze nepresnost merania nesmie pohltit velkost zmeny...lebo inac sa nameraju dojmy a nie pojmy. :-)
 
Mattgenius
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 26.1.2013
Auto: BMW 520D model G30
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 21:53

BranoMW napísal:

Ano, ano, suhlas. Merania musia byt robene za rovnakych podmienok, inac rozptyl nameranych hodnot pohlti velkost zmeny. :-) ... a ako som spominal, treba robit viac opakovanych merani a podla Gausovho rozdelenia vybrat najpravdepoodobnejsie hodnoty :-) ...ale to su samozrejme vsetko skusme a hlavne len pomerove metody, nie absolutne...

A tym padom sa vyjadrim aj k tym 20tim konom. Kedze ide o pemerovu metodu, zalezi aky pomer tvori to navysenie 20 koni vs. presnost merania ...a to ma rekurzivne vracia naspet na zaciatok ze nepresnost merania nesmie pohltit velkost zmeny...lebo inac sa nameraju dojmy a nie pojmy. :-)



A presne takto to nejak celé je... : Mladý a nadšený chalan investuje do chiptinningu 1500,-€ a myslí si, že má o dvadsať koní silnejšie auto.. v skutočnosti by s týmto rozdielom (navýšením výkonu) na meranej akcelerácii na 400 m urobil možno 3 desatiny sekundy lepší čas za optimálnych podmienok...

Noo či to za tie prachy niekomu stojí,... netreba ani komentovať. Už som to v predošlom príspevku okomentoval.....
EX: BMW 525D Touring E39 (2005-2006)
EX: BMW 330D E45 (2006-2007)
EX: Potom BMW 530D E60 (2007-2011)
EX: A skoro by som zabudol BMWX5 3,0D (2011)
EX: Potom BMW 325D E90 (2011-2013)

A teraz konečne BMW 530D F11 (2013-2017)

Po pár rokoch návrat k BMW.. model 520D G30 (2021-)
 
Mattgenius
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 26.1.2013
Auto: BMW 520D model G30
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 22:04

biggiejr napísal:
Ono raz ked je niekto zarity odporca chiptuningu tak ho tazko budes presviedcat o opaku, kazdopadne moj nazor je, ze keby to nemalo vyznam tak by sa s to asi nerobilo. Ak raz brzda vypluje lepsi graf po chipe tak tam nejaky rozdiel asi byt musi ak niekto neveri nech si kludne ide odmerat vykon k nejakej inej konkurencnej firme a neverim ze ti vyhodi ovela rozdielnejsie hodnoty (ak si to nerobil pred krcmou v dedine).....ale suhlasim s Vomackom, ze niektore auta to moze poslat skor na vrakovisko....toď moj laicky nazor :wink:



Bol si niekedy merať v Rakúsku??

lebo milión ludí sa tu sťažuje, aké sú u nás servisy BMW nahovno, ale keby som sa spýtal, koľko z nich bolo z autom v Rakúsku, neviem koľkí by povedali, že ano...
U nás je skrátka všetko inak. Len taký malý detail:.. Po kúpe mojej F11 som sa pred tromi týždnami vybral do Rakúska (do ZITTA BMW v Bruckneudorf), kde som servisoval vždy všetky moje BMW a spýtal som sa, či u nich môžem predĺžiť záruku na 5 rokov. Viete čo mi povedali? Že pri zakúpení servisného balika (výmeny oleja a filtrov), ktorý mám ja prikúpený od novoty sa v všade v Európe automaticky predlžuje záruka z dvoch na 5 rokov. Ostal som ako obarený. Pýtam sa: A u nás na Slovensku nie?" Viete čo mi povedala tá pani? "Prepáčte, ale nie, ... To si musíte ísť prikúpiť na Slovensko...Slovensko je jediná krajina, kde si kúpite pri zakúpení nového vozidla servisný paket a k tomu si ešte za 1300,-€ musíte prikúpiť predĺženie záruky....!!!!!" V Rakúsku kúpite auto a máte záruku na 5 rokov predĺženú so servisným balíkom grátis!!
Slovensko??? Ja už na Slovesnku neverím ničomu! Ani motorovej brzde! Pretože aj tá ukázala na Slovensku môjmu známemu skoro 20 percentné zvýšenie výkonu po chiptunningu a tá brzda vo Viedni o dva kone menej ako bola pôvodná hodnota bez chipu!
Naposledy upravil/-a Mattgenius v Nedeľa, 24. Februára 2013, 22:59, upravené celkom 2 krát.
EX: BMW 525D Touring E39 (2005-2006)
EX: BMW 330D E45 (2006-2007)
EX: Potom BMW 530D E60 (2007-2011)
EX: A skoro by som zabudol BMWX5 3,0D (2011)
EX: Potom BMW 325D E90 (2011-2013)

A teraz konečne BMW 530D F11 (2013-2017)

Po pár rokoch návrat k BMW.. model 520D G30 (2021-)
 
Užívateľov profilový obrázok
arcteryx
Príspevky: 162
Registrovaný: 12.11.2012
Auto: 530D E61 M-packet
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 22:11

Zaujimave infosky chlapi...
Ok, tak zrejme najistejsi a najefektivnejsi zasah do auta, ktory spravim bude odstranenie DPF kurvitka, vymena klapiek sania za zaslepky a potom uz len nejake pocitovo-dizajnove hovadinky.
Diks..
BMW 530d (E61) ...príbeh
ŠKODA Octavia II kombi 2.0 TDI Ex
BMW 328i (E36) Ex
 
Mattgenius
Autor témy
Príspevky: 34
Registrovaný: 26.1.2013
Auto: BMW 520D model G30
Kraj: Trnavský
Bydlisko: Piešťany

Re: [F11 530d] Touring - Konečne doma

Nedeľa, 24. Februára 2013, 22:26

arcteryx napísal:
Zaujimave infosky chlapi...
Ok, tak zrejme najistejsi a najefektivnejsi zasah do auta, ktory spravim bude odstranenie DPF kurvitka, vymena klapiek sania za zaslepky a potom uz len nejake pocitovo-dizajnove hovadinky.
Diks..


Presne ako vravíš...
EX: BMW 525D Touring E39 (2005-2006)
EX: BMW 330D E45 (2006-2007)
EX: Potom BMW 530D E60 (2007-2011)
EX: A skoro by som zabudol BMWX5 3,0D (2011)
EX: Potom BMW 325D E90 (2011-2013)

A teraz konečne BMW 530D F11 (2013-2017)

Po pár rokoch návrat k BMW.. model 520D G30 (2021-)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 16 neregistrovaných