... všetko o BMW ...
voMacK napísal:525d by som osobne asi nechipoval pre ten nestastny automat GA8HP45Z
voMacK napísal:vsak ale ked si das zvysit vykon povedzme o cca 17%?
A das si to odmerat na brzde pred aj po uprave? Mas dokazane, ze vykon narastol, akurat je samozrejme otazne skratenie zivotnosti komponentov.
Budme konkretny - F10 530d 180kW
prevodovka aj zaklad motora ten isty ako na F10 550d, ktory ma 381 koni a 730NM
Myslis ze zvysenie zo 180kW na cca 210kW tomu motoru tak ublizi?
Pytam sa ako laik samozrejme :)
voMacK napísal:GA8HP45Z, ktora sa pouziva v R4 diesloch a R4 a R6 benzinoch sa sere...
na tomto klube ju jednemu nemenovanemu clenovi uz aj menili v ramci zaruky a US forum je plne ludi, co sa stazuju na cukanie a oneskorene reakcie prevodovky...
BranoMW napísal:Dajme brzdy bokom. Sedliacka, ale najistejsia metoda zmerania narastu krutaku a vykonu je zmena akceleracie cize zmerat casy 0-100km/s, 80-180kmh a podobne s nejakym GPS-zalozenym merakom. Samozrejme to nepovie nic ako sa zmenila povodna krivka vykonu a krutaku, ale ked naozaj chces vediet krivky, urob si povedzme 20 merani pred tuningom a urob priemer a 20 merani po tuningu a urob priemer a budes mat statisticky hodnoty ktore su minimalne pomerovo OK (aj ked absolutne nie, lebo to zalezi od nakalibrovania motorovej brzdy)... cize zhrniem, absolutne hodnoty je problem dostat ale pomerove, teda narast pred a po tuningu az taky problem nieje.
Rozmyslam nad tym ze z rozdielu nameranych casov sa da aj vypocitat rozdiel vykonu, ved ostatne parametre hybnosti sa nemenili (hmotnost systemu, zmeny energii (i.e. meranie na tej istej trase teda ziadna zmena na potencialnu energiu, etc.), ... vsetko je to o presnosti merakov, pocetnosti merani (koli eliminacii chyby merania a zlepseniu presnosti)... a hlavne nech je dobry vysledok, aby bol dobry pocit z investovaneho usilia :-)
Wanted napísal:
Tu by som si dovolil oponovat, tieto udaje sa daju overovat pri vyraznom zdvihnuti vykonu, pokial zdvihnes vykon o napriklad 20 koni pochybujem, ze zmenis casy natolko aby boli meratelne, totiz pri merani akceleracie je vela premennych ci uz nejaky ten protivietor, teplota vozovky a pneumatik, povrch atd...
BranoMW napísal:
Ano, ano, suhlas. Merania musia byt robene za rovnakych podmienok, inac rozptyl nameranych hodnot pohlti velkost zmeny. :-) ... a ako som spominal, treba robit viac opakovanych merani a podla Gausovho rozdelenia vybrat najpravdepoodobnejsie hodnoty :-) ...ale to su samozrejme vsetko skusme a hlavne len pomerove metody, nie absolutne...
A tym padom sa vyjadrim aj k tym 20tim konom. Kedze ide o pemerovu metodu, zalezi aky pomer tvori to navysenie 20 koni vs. presnost merania ...a to ma rekurzivne vracia naspet na zaciatok ze nepresnost merania nesmie pohltit velkost zmeny...lebo inac sa nameraju dojmy a nie pojmy. :-)
biggiejr napísal:Ono raz ked je niekto zarity odporca chiptuningu tak ho tazko budes presviedcat o opaku, kazdopadne moj nazor je, ze keby to nemalo vyznam tak by sa s to asi nerobilo. Ak raz brzda vypluje lepsi graf po chipe tak tam nejaky rozdiel asi byt musi ak niekto neveri nech si kludne ide odmerat vykon k nejakej inej konkurencnej firme a neverim ze ti vyhodi ovela rozdielnejsie hodnoty (ak si to nerobil pred krcmou v dedine).....ale suhlasim s Vomackom, ze niektore auta to moze poslat skor na vrakovisko....toď moj laicky nazor
arcteryx napísal:Zaujimave infosky chlapi...
Ok, tak zrejme najistejsi a najefektivnejsi zasah do auta, ktory spravim bude odstranenie DPF kurvitka, vymena klapiek sania za zaslepky a potom uz len nejake pocitovo-dizajnove hovadinky.
Diks..