... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
mirogo
Príspevky: 148
Registrovaný: 8.6.2011
Auto: 330ci
Kraj: Košický

Re: Android vs jabličko -fristajl betl

Štvrtok, 30. Októbra 2025, 14:13

xener napísal:
](*,) ](*,) ](*,)

Prečo výroba (či komponenty) „len 10-15 eur“ nie je reálny obraz

Komponenty & výroba (Bill of Materials + montáž)
– Podľa rozborov (teardown analýz) u modelov iPhone napríklad pre sériu iPhone 16 bola odhadovaná celková cena komponentov + montáž (BOM) u základného modelu na ≈ US$416 (≈ €380) a u Pro Max verzie ≈ US$485.
AppleInsider
macworld.com

– Iný zdroj uvádza, že materiálové náklady u rôznych modelov iPhonu sa pohybovali v rozpätí cca US$156 až US$450 v rokoch 2007-2020.
bankmycell.com

– A dokonca ešte starší údaj: napr. u modelu iPhone X materiálové náklady vo výške ~US$370.25.
statista.com

To znamená: číslo 10-15 eur je veľmi, veľmi podhodnotený údaj.

Vývoj, softvér, výskum & iné „neviditeľné“ náklady
– Náklady na vývoj hardvéru, návrh čipu, softvéru (napr. iOS, služby), testovanie, certifikácie, logistiku, marže, marketing – tieto nie sú zahrnuté v čisto komponentových alebo montážnych nákladoch. Napr. SimplyMac uvádza, že u iPhonu 16 „komponenty a montáž“ sú len čiastkou – celkové náklady (ak pripočítaš vývoj, softvér, marketing) môžu byť vyššie.
SimplyMac

– Supply-chain analýzy poukazujú napríklad na to, že pracovné náklady montáže predstavujú veľmi malú časť ceny telefónu.
en.wikipedia.org


Marža, značka, distribúcia, marketing
– Firma Apple je známa vysokou maržou pri predaji iPhonov. Z vyššie uvedených údajov napríklad u modelu iPhone 16 Pro Max (BOM ~US$485) a maloobchodná cena ~US$1,199 znamená hrubú maržu ~59.5 %.
DIGITIMES Asia

– Značka, servis, ekosystém – to všetko zvyšuje hodnotu produktu (a teda cenu pre zákazníka) nad rámec čistých výrobných nákladov.

Takže – prečo teda cena môže byť 1 500 eur alebo podobne?

Keď zoberieme do úvahy: komponenty+montáž (~hundreds dolárov) + vývoj + softvér + logistika/distribúcia + marketing + značka + zisk spoločnosti + dane + predajné marže + služby (napr. aktualizácie OS, ekosystém) = výsledná cena je výrazne vyššia ako len surové náklady výroby.

Ak teda niekto hovorí: „Stačí 10-15 eur, veď je to len plast a sklo“, – tak to ignoruje tieto ďalšie kľúčové časti nákladov a tiež to, že komponenty dnes nie sú lacné: displeje, senzory, čipy, kamery – to všetko stoja dosť.
 
Užívateľov profilový obrázok
ALAS
Príspevky: 1969
Registrovaný: 9.7.2013
Auto: E39 525d
Kraj: Nitriansky

Re: Android vs jabličko -fristajl betl

Štvrtok, 30. Októbra 2025, 14:35

Tych 10$ v tom videu je myslena cena prace (poskladanie toho crap-Phonu) vo Foxcon fabrike, ne komponentov.
BMW E39 525d | BMW E39 540it 6q | Honda Accord (CH1) TypeR 2.2 VTEC | JEEP Cherokee XJ 4.0 | Mercedes Benz S204 200CDI
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11647
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G30 540i x-drive
Kraj: Trenčiansky

Re: Android vs jabličko -fristajl betl

Nedeľa, 2. Novembra 2025, 12:52

Ale jebat, xener dal "sokojuce" videjko a taketo kokotiny su prenho svate. Logika a argumenty ho obchadzaju.
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných