... všetko o BMW ...
Velka pravda, hoci treba povedat aj to, ze sa niekedy najde zhoda okolnosti, kedy by nebolo zle, aby malo auto uz novsi typ baterie (800V) a nabijalo sa skoro ako 'spalovak' (pocet 'nacerpanych' km za cas statia) - napr. odchod trajektu a nefunkcna naplanovana nabijacka a teda potreba ist 'mimo trasu' a teda prejazdit viac kilometrov...Na začiatku to bola ale aj tak haluz ,v kuse som pozeral na percentá na batérii ,asi to ku tomu patrilo .To opadlo časom a teraz to už nevnímam je mi to jedno .Keď
niekde cestujem tak nemám problém sa zastaviť niekde na 20-30 min a dobiť vozidlo navyše mám rodinu a to je furt čúrať ,jesť a iná veci.
Moje dvojrocne skusenosti hovoria, ze toto je velmi idealna letna spotreba - auto nevidelo vela z nemeckych dialnicKombinovanú spotrebu mám 18,5kW.
Fuxxo napísal:Na okruhu i4 straca hlavne preto, ze ma limitovanu maximalnu rychlost na 225km/h (to da za +-15s a potom smola smolka) nie pre svoju hmotnost alebo zly podvozok... podrobnejsie porovnanie napriklad tu (youtube >> BMW i4 M50 vs. BMW M3 | Can the Electric i4 Outperform the M3? | Price, 0-60, Range & More)ano, rovnako velke auta su to vsetky :-) i4, M3, M340i, M4, M440i. jedna platforma, priestorovo ziadny rozdiel.
o 200 koni menej ma na papieri, ale tak isto ma o 500kg menej, to ale nespominas nikde :-) tym padom dynamicky to bude velmi podobne, plus tie B58 v M340kach maju realne cez 400 koni vsetky (tak isto jak S58 v M3 ma vacsinou viac jak 510koni v reale). a M3/M4 ma tiez skoro o pol tony menej kg a vpodstate rovnaky vykon jak ta i4. takze jednoducho M3/M4 nijako nieje rovnaka kategoria jak i4 aj ked hocico budes tvrdit.
Ursus napísal:Moje cesty je 30% diaľnice 55% mimo mesta a zvyšok je mesto. Niekto nepochopil, že keď som to porovnával s M-kom tam išlo o to a to som spomenul v prvom komentári, auto na bežné užitie. Ja som tiež toho názoru,že je to dostačujúce. Tiež som spokojný ako Vy.Velka pravda, hoci treba povedat aj to, ze sa niekedy najde zhoda okolnosti, kedy by nebolo zle, aby malo auto uz novsi typ baterie (800V) a nabijalo sa skoro ako 'spalovak' (pocet 'nacerpanych' km za cas statia) - napr. odchod trajektu a nefunkcna naplanovana nabijacka a teda potreba ist 'mimo trasu' a teda prejazdit viac kilometrov...
Moje dvojrocne skusenosti hovoria, ze toto je velmi idealna letna spotreba - auto nevidelo vela z nemeckych dialnicV kombinacii so zimou by bolo realistickejsie hovorit o spotrebe 22kWh/100km. Pri 'nemeckych' rychlostiach skludom aj 25kWh/100km
Ako u vsetkych aut, cim rychlejsie sa prepravujes, tym viac to stoji penazi...
Ekonomika (pokial sa nenabijas doma zo solarnych panelov) pri elektromobiloch este podla mna zmysel nedava. Ano je to kusok lacnejsie, ale nie tak, aby sa to ekonomicky oplatilo ... (hovorim o svojich datach za 2 roky a cez 38tis. prejazdenych km). Rozhodne je s elektromobilom menej servisnych starosti a teda tam je najvacsia 'uspora' a dovod, preco by som aj dalsie auto kupil elektromobil keby som chcel menit...
K odkazu na "Leaf" len tolko, ze tam niekto musel zamerne tu baterku zlikvidovat, alebo jej stav nezodpoveda tomu co o nej tvrdia ... Zivotnost baterii
P.S. je pravda, ze toto nie je "M" okruhove auto (fyzika a hmotnost sa obabrat neda), ale je to uplne postacujuce "M" auto na bezne cesty, kde cloveka rozhodne nenecha cakat za slimakom, alebo zeby clovek potreboval prilis casto hladkat brzdove dosticky v zakrutach na Sturci, pripadne Pezinskej Babe... (v Pachfurtskom treningovom centre som robil dostojneho partnera cca 2x takym drahym autam ako je toto)
pistacik11 napísal:Ja mam male elektro do mesta (citigo) a servis som platil tak isto ako na predchadzajucom spalovaku (hyundai i30). Odpoved - vyssia cena za normohodinu. Mozno pri BMW to je ine to neviem.ja ked som siel naposledy autobusom ku garazi po auto (garaz mam 15km od bytu) tak som pozeral, ze ma autobus vyjde rovnako draho ako ist tych 15km na mojej v8Hlavne, ze tvarme sa vsetci ekologicky a lakajme ludi využívat viac hromadnu dopravu
Ale k teme, mam kamarata, co ma tiez i4m50 a tiez si to chvali, dobija to doma, zena na tom chodi par km do prace a pod. ze oproti spalovaku mu to setri dost penazi, ci uz na palive ale aj na servise.
Sandman napísal:kedy sa ty naucis ratat ? Za 2 400E pri cene paliva 1,40 E/l a spotrebe 6,5 l/100 km prejdes vyse 26 000 km. alebo opacne, na prejdenie 20 000 km pri spotrebe 6,5 l/100 km a cene 1,40 E/l minies 1 820 E.Mne robi uspora na benzine po prechode zo spalovaku na elektriku 2400 Eur rocne pri najazde 20000km rocne, BMW zralo 9,2l/100km, EV zerie 16kWh/100km. Nabijam tak 20% najazdu na ZSE Drive Partner Safe, zvysok doma z Wallboxu so sadzbou pre domacnosti. Ked uz kupujes auto za 40, 50, 60k tak hadam to neparkujes pred panelakom & nenabijas vylucne v komernych sietach. Neviem ako borci tu ale 2400 rocne, alebo 200 Eur mesacne je "kusok" slusna uspora aspon pre mna a to vylucne na palive, kazdy mesiac.
O servise ani nehovorim, ziadny servisny balik s olejovym servisom ci rozsirenu zaruku som na EV nemusel naklikavat, lebo je tam v zaklade alebo neni treba, len dolievam vodu do ostrekovacov a vozim sa. Pocitat by sa malo TCO, ale tam je to komplikovanejsie najme so zostatkovou cenou, EV amortizuju o nieco rychlejsie prve roky, spalovak ta zas vytresta na servise neskor, na konci dna ked mas na oboch 200000km mozes to tak akurat odtlacit do jarku a podpalit.
Na okruh EV nepatri, das par kol, prehreje sa ti baterka a obmedzi ti to brutalne vykon, lebo raz z nej tahas 400kW pri rozbehu, nasledne do nej tlacis 250kW pri brzdeni rekuperaciou, tie auta to neuchladia. Tiez si klesa maximalny vykon s klesajucim SoC.
Ohanat sa tu spotrebou traktora 20xd kde zatlacim plny a.. nic, nerozumiem, to uz mozem rovno pisat kolko ma stoji ist niekam autobusom.
pistacik11 napísal:ja ked som siel naposledy autobusom ku garazi po auto (garaz mam 15km od bytu) tak som pozeral, ze ma autobus vyjde rovnako draho ako ist tych 15km na mojej v8Hlavne, ze tvarme sa vsetci ekologicky a lakajme ludi využívat viac hromadnu dopravu
Ale k teme, mam kamarata, co ma tiez i4m50 a tiez si to chvali, dobija to doma, zena na tom chodi par km do prace a pod. ze oproti spalovaku mu to setri dost penazi, ci uz na palive ale aj na servise.
xener napísal:Zober slabikar a kalkulacku/pocitadlo podla moznosti.kedy sa ty naucis ratat ? Za 2 400E pri cene paliva 1,40 E/l a spotrebe 6,5 l/100 km prejdes vyse 26 000 km. alebo opacne, na prejdenie 20 000 km pri spotrebe 6,5 l/100 km a cene 1,40 E/l minies 1 820 E.
ale ty z toho usetris 2400E. gratulujem :)
pre info, bral som spotrebu 5er trojlitra porovnatelnu so sposobom jazdy na elektricke, to tvoje porovnanie s emkovymi benzinakmi som myslel ze ti uz ostatni davnejsie osvetlili.
a ze ty na i4M50 jazdis za 16kwh/100km mozes hovorit detom ako vecernu rozpravku, dal som si namahu a isiel na dvor odfotit spotrebu pri normalnej jazde v obycajnej i4 edrive40. keby si mal fakt 16, to by si musel jazdit do 50kmh a hore kopcom cela rodina tlacit. ale v tom pripade si si nemusel kupovat take auto, uplne by ti stacil elektricky skuter. a potom mozes basnit o setreni :)
20250609_185512.jpg
TT-SIMIK napísal:Jazdit BMW so 400 000km je proste sen, najma servisakov, decka na Harvard uz od skolky. Uz vidim ako to davaju B48/B58 s olejovym intervalom 30000km na E10 benzine, rsp. mozne je vsetko len co to bude stat :)Presne tu je vyznam elektricky( vystihol si to busom dobre)….Doma nabijaj,chodis okolo komina(roboty, skola,skolka,atd) a vybavene….Inde zmysel proste nema…
Iba cas ukaze jak na tom budu tie elektro po rokoch…..
Kde sa da slusne bmw udrzat pri zivote 400k km kde budu elektoauta…..
Ja som zastanca elektro ale len ako alternativa v rodinom vozovom parku….
Sandman napísal:ty si fakt nejaky dezorientovany :) davaj pozor aby ti nepraskla cievka.Zober slabikar a kalkulacku/pocitadlo podla moznosti.
Pisal som dost jasne a citatelne ze BMW co som jazdil predtym ma spotrebu 9,2l benzinu na 100km za obdobie 0 az 100000km, na dojazd 20000km pri tejto spotrebe potrebujes 1840 Litrov benzinu, tankoval som snad jedinu E5 predavanu u nas OMV Maxxmotion 100 Plus, cena je po pamati aj teraz cca 1,7 Eura za Liter = 3128 Eur, ked od toho odpocitas moje rocne naklady na nabijanie o vyske 728 Eur dostanes 2400 Eur rozdiel. Taktiez som nikde nepisal ze mam i4, to uz Ty vymyslas detom rozpravky.
Ze sa da jazdit na kravsku mocovinu v jednej nadrzi a jurki naftu v druhej aj lacnejsie je pravda, ja ale pisem o mojej prikladovej situacii, nie o tvojej.
xener napísal:Daj sem quote kde som pisal ze mam i4, hadam to zvladnes.ty si fakt nejaky dezorientovany :) davaj pozor aby ti nepraskla cievka.
nejde o to co si mal predtym, keby ze to je hummer tak setris este viac podla tvojej logiky. nemal si ani M3 ani M4 , takze ta spotreba ktoru deklarujes je urcite dost nad spotrebu uvadzanu vyrobcom. a kupis elektriku a vstupi do teba duch svaty a zacnes jazdit hlboko pod WLTP (asi ako jediny na svete) , kedze vyrobca uvadza pre i4M50 WLTP spotrebu 18-22kwh/100km, ale ty mas zazracne 16 :) ak si potrebujes pripomenut kde si pisal ze mas i4, tak netreba ist daleko, pozri si svoj prvy prispevok v tejto teme.
ked tak rozmyslam nad tym setrenim, ked ma niekedy postihne taka tragedia ze sa rozhodnem setrit, alebo nebodaj budem k tomu prinuteny, tak si kupim 1.9 tdi PD
mam este taky napad, sprav co ja a skoc spravit foto spotreby, tak ako som spravil ja, inac ti tych 16kwh nebudu verit ani deti v skolke cez obedny spanok.
xener napísal:Vidis, uz sa niekam dostavame.15.33kWh/100km * 16c/1kWh = 2,4528 Eur na 100km, pri cene 1,5E za liter benzinu/nafty jazdim ako spalovak so spotrebou 1,6l/100km, keby poviem ze tankujem len premiovku tak som na 1,44l/100km. Tj stvrtinova spotreba ako usporne traktory 20d/30d pri domacom nabijani. Aj keby pocitam so sadzbou 29c/kWh od ZSE tak jazdim za polovicny peniaz. Spomen si na to vzdy ked zaplanis plnu na pumpe, hlavne si na to spomen ked bude nafta/benzin atakovat 2 Eura za liter ako tomu bolo nie tak davno. Nie ze by som to potreboval, ale koho nepotesi usetrene dve kila mesacne ? A to len a len palivo, na EV nemas v podstate ziadne servisne intervaly, kotuce a brzdy daju 200-300kkm lebo jazdis len plynom kedze brzdis rekuperaciou/motorom, olej nemenis, chladiacu nemenis, brzdovu nemenis, olej v automate nemenis, sviecky nemas, EGR/DPF/Sanie/Katy/Lambdy nemas, vstreky nemas, turbo, zhavice, vonkajsie rozvody, atd. atd. atd.teraz ma osvietilo, ja som si ta pomylil so sauronom, ten mal podobne "vypocty" :) prepac.