... všetko o BMW ...
xener napísal:Tak nešlo mi o šetrenie,len som už nechcel platiť toľko za to a ta 5litrov som minul radšej na dovolenku ako za naftu :-)pekne to mas. a blahozelam ze si nasiel to, co ti vyhovuje :)
ked mna prepadnu myslienky ze chcem setrit na palive, tiez sa dam na elektriku, ale zatial, aby som setril zivotne prostredie , nebudem podporovat znecistovanie spalovanim uhlia.
Observer napísal:U nás ty vychádza na nejakých 30000-35000 km vďaka energetickemu mixu potom je to auto uhlikovo neutrálne ak ide o životné prostredie.pokial viem u nas v energetickom mixe nie je vela energie vyrobenej spalovanim uhlia (https://energoklub.sk/sk/clanky/kolko-e ... ne-rastie/), ak by to som chcel hodnotit z hladiska ekologie, tak by som asi viac zohladnil zivotnost EV vs. ICE vozidla a uhlikovu stopu prepocitanu na danu zivotnost - vid pripad s "elektrickou" Mestskej policie v Leviciciach (https://www.facebook.com/groups/7055015 ... 453406791/)
dann0 napísal:nechcem moc spamovat toto vlakno...ale ak aplikujem metodiku leafu...ked sa pokazi motor na aute a v autorizaku mi ho nacenia cez 10 000 tak radsej ho dam zlikvidovat? Ved vzdy existuje aj alternativny servis ktory sa venuje opravam baterii. Inac tento problem pri Leafe celkom bezny...kedze nema aktivny termomenezment.
prilozim screen ktory hovori ako sa hospodari v nasej krajine.
leaf.jpg
Observer napísal:Ja som sa na takto až tak nepozeral. No ale keby som pozeral obdobne výkonne auto na denne použitie u BMW tak by to bola buď M3 alebo M4 .Kúpna cena kolo 120000 +/-.Nákladytu nejde o uhlikovu neutralnost auta, ale o to, ake je cena za km z hladiska amortizacie auta.... samozrejme nepoznam ceny a presnu zivotnost novych bateriovych clankov u BMW, ale ak by sa pouzil ten priklad s elektrickym Nisanom MsP Levice, tak mi to vychadza, ze full EV auto z r. 2018 (t.j. 7 rocne auto) ma dnes hodnotu 0, pretoze je nepojazdne a oprava (vymena celeho baterioveho clanku) je nerentabilna, zatialco ine porovnatelne auto so spalovacim motorom by si po 7 rokoch udrzalo najmenej 35-40% nakupnej hodnoty.
takze pre zjednodusenie, ak by som (teoreticky) v r. 2018 za povedzme 20t kupil EV a zaroven ICE auto rovnakej kategorie, tak dnes ma EV hodnotu 0 EUR (resp. minusovu hodnotu vzhladom na naklady na likvidaciu EV) a ICE ma hodnotu cca 7-8t a naviac je este stale schopne ma vozit... aby by som sa rozhodol to auto predat a kupit znovu nove EV a ICE, tak ICE ma bude stat (pri zapocitani zostkovej hodnoty) cca 12-13t a EV znovu 20t...
nemyslim, ze naklady na palivo a opravy u spalovacieho auta by mi kompenzovali stratu hodnoty EV... BTW, ani elektrina doma nie je zadarmo, o rychlonabijackach mimo domov nehovoriac...
o peniaze ide az v prvej rade
LOKI napísal:v bielej to je pekne. Interier klasika cierny ? Co som pocul, tato 50tka ma take neprijemne kopance pri rozbiehani ked das plny, ci to uz vyladili za posledne roky ? Inak kombinovane ked jazdis, zmestis sa do 20 ? Teslu 3 si nezvazoval ? Ci ta vzdialenost servisu a Elon odradili ?
Sauron napísal:precitaj si to co dann0 pisal este aspon raz, nech pochopis pointu.no aplikujme to priamo na to BMW i4M50 ma výkon 547hp tak keď sa ti poserie motor na M4 tak koľko ta bude stáť v autorizovanom servise 40000 eur. To je rentabilné? Vždy keď sa ti niečo také vyserie a ty ideš do autorizovaného servisu tak to drahé.
xener napísal:precitaj si to co Loki pisal este aspon raz, nech pochopis pointu.
Sauron napísal:poprosim ta, mohol by si rozpisat na co chces rocne v priebehu 7 rokov minut 1500-2000 eur na servis noveho auta? a este 2x po 2500 a dokopy 100 tis. kilometrov?Ja som sa na takto až tak nepozeral. No ale keby som pozeral obdobne výkonne auto na denne použitie u BMW tak by to bola buď M3 alebo M4 .Kúpna cena kolo 120000 +/-.Náklady
na palivo by ma stáli kolo 33 000 eur za rok plus servis dajme tomu 1500-2000 eur ročne a 2 krát nejaký väčší servis 2500eur. To mám 35700 eur každý rok. Auto by som jazdil 7 rokov a najazdil by som cca 100000km. Palivo a servis by ma stalo cca 250000eur plus 120000 za auto. Do kopy to je 370000 eur a to ratám tiež že tam nebude nijaká väčšia oprava .Po 7 rokoch ma auto najazdené 100000km a ja som minul 370000 eur jasne tie roky by stály za to s tým autom ale teraz my povec koľko by si zaplatil za také auto? Ak to predáš za 30 000 budeš rád ale minul si 370000 a to si chcel auto na denné vozenie.
Mňa to stalo 73000 ročne ma elektrina stojí kolo 500 eur viac nie skôr menej. Najazdím tiež 15000km a za 7 rokov ma to bude stáť 500x7 3500 eur plus servis ale tam nie je žiadny len ten záručný a brzdu som použil za 34000km ale 100 krát, tie skôr zkorodujú ako sa zoderú. Tak rátame, že auto sa neposerie ako u tej M4 a všetko bude OK.
Ja za tých 7 rokov miniem 73000 + 3500 a dajme servis 1500 eur 78000 eur.
Tak ak keď ho dám niekomu za 0 furt ma to bude stáť menej peňazí.
Toto je ale jedno nech každý jazdi na tom čo mu najviac vyhovuje.
Sauron napísal:nemyslíš Obsevera skôr?