... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
nadro
Príspevky: 4173
Registrovaný: 5.11.2011
Auto: BMW E46 320 touring
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Žilina

Re: BMW i4M50

Utorok, 10. Júna 2025, 06:51

Sandman napísal:
Vidis, uz sa niekam dostavame.15.33kWh/100km * 16c/1kWh = 2,4528 Eur na 100km, pri cene 1,5E za liter benzinu/nafty jazdim ako spalovak so spotrebou 1,6l/100km, keby poviem ze tankujem len premiovku tak som na 1,44l/100km. Tj stvrtinova spotreba ako usporne traktory 20d/30d pri domacom nabijani. Aj keby pocitam so sadzbou 29c/kWh od ZSE tak jazdim za polovicny peniaz. Spomen si na to vzdy ked zaplanis plnu na pumpe, hlavne si na to spomen ked bude nafta/benzin atakovat 2 Eura za liter ako tomu bolo nie tak davno. Nie ze by som to potreboval, ale koho nepotesi usetrene dve kila mesacne ? A to len a len palivo, na EV nemas v podstate ziadne servisne intervaly, kotuce a brzdy daju 200-300kkm lebo jazdis len plynom kedze brzdis rekuperaciou/motorom, olej nemenis, chladiacu nemenis, brzdovu nemenis, olej v automate nemenis, sviecky nemas, EGR/DPF/Sanie/Katy/Lambdy nemas, vstreky nemas, turbo, zhavice, vonkajsie rozvody, atd. atd. atd.
Ta uspora je aj tak druhorada, tie auta uz zacinaju byt fakt dobre, ako auta. Na plyne mas k dispozicii plny vykon nonstop a plynule, okamzita odozva, ziaden turbolag, ziaden studeny motor, ziadne radenie, ziadne dochladzovanie turba, prepinanie do S-ka, proste sadnes jazdis a ides.

Dokonale zhrnuté. A keď máš doma FV a virtuálku tak to už potom jazdíš fakt za pár šušňov.
Dano 0905/571254
pribehy-nasich-aut/krakow-a-nova-rozpera-t57331-600.html
v ponuke rozširovacie podložky na všetky typy BMW
____________________
BMW E46 320d touring
ex: škoda 125l lpg
ex: citroen zx 1,8i
 
catchcash
Príspevky: 120
Registrovaný: 15.8.2024
Auto: X3 xDrive30d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW i4M50

Utorok, 10. Júna 2025, 07:13

Sandman napísal:
Vidis, uz sa niekam dostavame.15.33kWh/100km * 16c/1kWh = 2,4528 Eur na 100km, pri cene 1,5E za liter benzinu/nafty jazdim ako spalovak so spotrebou 1,6l/100km, keby poviem ze tankujem len premiovku tak som na 1,44l/100km. Tj stvrtinova spotreba ako usporne traktory 20d/30d pri domacom nabijani. Aj keby pocitam so sadzbou 29c/kWh od ZSE tak jazdim za polovicny peniaz. Spomen si na to vzdy ked zaplanis plnu na pumpe, hlavne si na to spomen ked bude nafta/benzin atakovat 2 Eura za liter ako tomu bolo nie tak davno. Nie ze by som to potreboval, ale koho nepotesi usetrene dve kila mesacne ? A to len a len palivo, na EV nemas v podstate ziadne servisne intervaly, kotuce a brzdy daju 200-300kkm lebo jazdis len plynom kedze brzdis rekuperaciou/motorom, olej nemenis, chladiacu nemenis, brzdovu nemenis, olej v automate nemenis, sviecky nemas, EGR/DPF/Sanie/Katy/Lambdy nemas, vstreky nemas, turbo, zhavice, vonkajsie rozvody, atd. atd. atd.
Ta uspora je aj tak druhorada, tie auta uz zacinaju byt fakt dobre, ako auta. Na plyne mas k dispozicii plny vykon nonstop a plynule, okamzita odozva, ziaden turbolag, ziaden studeny motor, ziadne radenie, ziadne dochladzovanie turba, prepinanie do S-ka, proste sadnes jazdis a ides.
Vyssie som pisal ako to je so servisom u mna skus precitat. Co sa tyka tych servisnych nakladov na EGR, turbo a podobne srandy zatial som na ziadnom aute nic take neriesil. Posledne som predaval ked malo 12 rokov (diesel). Za to znamy na PHEV skode musel menit bateriovy clanok - auto stalo v servise snad 2 mesiace kedze cakali na diel, potom volaco zle objednali atd. Mal stastie ze to bolo v zaruke inac by platil dakych 5000. Ze mas elektro este neznamena ze sa nemoze pokazit. Ked sa ti proste nieco ma posrat je to jedno ci je to raz za vela alebo castejsie za menej :D To nie je hejt, sam mam ev aj spalovak. Len trochu triezveho pohladu by nezaskodilo.
 
PetoK
Príspevky: 9962
Registrovaný: 11.7.2007
Kraj: Žilinský

Re: BMW i4M50

Utorok, 10. Júna 2025, 07:57

Jj, je úsmevné ako to šetrí... Hlavne keď sa po záruke pokazí HV bat alebo napr EME... To ešte len začne zábava, sledovať ako si ušetril.... A hlavne keď zistis že máš v podstate bezcenný šrot...
 
Sandman
Príspevky: 7
Registrovaný: 9.6.2025
Kraj: Bratislavský

Re: BMW i4M50

Utorok, 10. Júna 2025, 08:23

PetoK napísal:
Jj, je úsmevné ako to šetrí... Hlavne keď sa po záruke pokazí HV bat alebo napr EME... To ešte len začne zábava, sledovať ako si ušetril.... A hlavne keď zistis že máš v podstate bezcenný šrot...
Kolko fakturujes za piliny od HPFP v takom dieslovom sestvalci ? :)
 
Sauron
Autor témy
Príspevky: 27
Registrovaný: 9.8.2023
Auto: BMW i4M50
Kraj: Žilinský

Re: BMW i4M50

Utorok, 10. Júna 2025, 08:37

PetoK napísal:
Jj, je úsmevné ako to šetrí... Hlavne keď sa po záruke pokazí HV bat alebo napr EME... To ešte len začne zábava, sledovať ako si ušetril.... A hlavne keď zistis že máš v podstate bezcenný šrot...
Veď keď sa pokazí tak sa pokazí, len aspoň si tie roky pred tým na niečom ušetril. Ani oprava nového motoru nie je lacný špás. Pozerám videa zo servisu automobilov a 1000 tam lietajú ako 100. Je rozdiel servis a servis. Ako som už napísal mne to je jedno kto na čom jazdí ja píšem len o mojej skúsenosti. Po 2 rokoch mám už čo k tomu povedať.
 
Sandman
Príspevky: 7
Registrovaný: 9.6.2025
Kraj: Bratislavský

Re: BMW i4M50

Utorok, 10. Júna 2025, 08:49

catchcash napísal:
Vyssie som pisal ako to je so servisom u mna skus precitat. Co sa tyka tych servisnych nakladov na EGR, turbo a podobne srandy zatial som na ziadnom aute nic take neriesil. Posledne som predaval ked malo 12 rokov (diesel). Za to znamy na PHEV skode musel menit bateriovy clanok - auto stalo v servise snad 2 mesiace kedze cakali na diel, potom volaco zle objednali atd. Mal stastie ze to bolo v zaruke inac by platil dakych 5000. Ze mas elektro este neznamena ze sa nemoze pokazit. Ked sa ti proste nieco ma posrat je to jedno ci je to raz za vela alebo castejsie za menej :D To nie je hejt, sam mam ev aj spalovak. Len trochu triezveho pohladu by nezaskodilo.
Ja netvrdim ze EV su bezporuchove, ma to svoje kurvitka, ale ma ich to podstatne menej ako spalovaky. Furt sa vytahuje u EV porucha trakcnej baterie, ze auto je potom nerentabilne opravovat, ako keby sa fatalne poruchy na spalovaku nemohli stat ked to zacne klepat od kluky, ci proste nenastartuje lebo HPFP poslo, alebo zbadas trblietky v starom olej ci filtri.
 
Sauron
Autor témy
Príspevky: 27
Registrovaný: 9.8.2023
Auto: BMW i4M50
Kraj: Žilinský

Re: BMW i4M50

Utorok, 10. Júna 2025, 08:55

xener napísal:
kedy sa ty naucis ratat ? Za 2 400E pri cene paliva 1,40 E/l a spotrebe 6,5 l/100 km prejdes vyse 26 000 km. alebo opacne, na prejdenie 20 000 km pri spotrebe 6,5 l/100 km a cene 1,40 E/l minies 1 820 E.
ale ty z toho usetris 2400E. gratulujem :)
pre info, bral som spotrebu 5er trojlitra porovnatelnu so sposobom jazdy na elektricke, to tvoje porovnanie s emkovymi benzinakmi som myslel ze ti uz ostatni davnejsie osvetlili.
a ze ty na i4M50 jazdis za 16kwh/100km mozes hovorit detom ako vecernu rozpravku, dal som si namahu a isiel na dvor odfotit spotrebu pri normalnej jazde v obycajnej i4 edrive40. keby si mal fakt 16, to by si musel jazdit do 50kmh a hore kopcom cela rodina tlacit. ale v tom pripade si si nemusel kupovat take auto, uplne by ti stacil elektricky skuter. a potom mozes basnit o setreni :)

20250609_185512.jpg
V prvej fotke je moja spotreba do práce, na druhej je za minulý rok a na tretej kde som bol minulý rok autom. To aby si veril a že si to necucam z prsta.
Prílohy
1000009456.jpg
1000009457.jpg
1000009458.jpg
 
catchcash
Príspevky: 120
Registrovaný: 15.8.2024
Auto: X3 xDrive30d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW i4M50

Utorok, 10. Júna 2025, 09:04

Sandman napísal:
Ja netvrdim ze EV su bezporuchove, ma to svoje kurvitka, ale ma ich to podstatne menej ako spalovaky. Furt sa vytahuje u EV porucha trakcnej baterie, ze auto je potom nerentabilne opravovat, ako keby sa fatalne poruchy na spalovaku nemohli stat ked to zacne klepat od kluky, ci proste nenastartuje lebo HPFP poslo, alebo zbadas trblietky v starom olej ci filtri.
Tak ono to mas na obe strany rovnako. Majitelia EV sa zase tvaria, ako keby kazdemu autu odislo turbo kazdy rok minimalne :) Myslim, ze to bude dost podobne cenovo ale ten co si kupuje EV si ho aj tak asi nekupuje kvoli "par" usetrenym euram na palive alebo servise.
 
Sauron
Autor témy
Príspevky: 27
Registrovaný: 9.8.2023
Auto: BMW i4M50
Kraj: Žilinský

Re: BMW i4M50

Utorok, 10. Júna 2025, 09:19

catchcash napísal:
Tak ono to mas na obe strany rovnako. Majitelia EV sa zase tvaria, ako keby kazdemu autu odislo turbo kazdy rok minimalne :) Myslim, ze to bude dost podobne cenovo ale ten co si kupuje EV si ho aj tak asi nekupuje kvoli "par" usetrenym euram na palive alebo servise.
Moja osobná skúsenosť je. Mal som 5 spaľovacích aut. Na každom som riešil alternator a bateriu. Potom to bol Egr u dvoch 2 turba jedno bolo 500 a druhe 1286 eur, komplet výmena vstrekovacej sústavy chvala bohu na zarúku servis si tam vtedy kolo 1200 učtoval.Klima kompresor na dvoch autách jeden neviem cenu ,ale ten z BMW si pamatam.Tam to bolo kolo 550 eur s robotov. Potom mi odišlo 4x4 na BMW.Riesil som DPF na Peugote 2x raz sa vyčistelo to bolo asi 150-200eur a potom sa muselo menit 2400 eur sa mi zda.Potom klasika vemena tesneni pod hlavou.Na Kazdom som menil aspon raz brzdy a na BMW 2x.Bežny servis ako výmena oleja tu som podstupil dokopy 35 krát.To je asi to co si pamatam.Vsetko som toto som stihol za 16 rokov.Koľko to stalo sa mi ani nechce počitať :-)
 
Užívateľov profilový obrázok
xener
Príspevky: 1848
Registrovaný: 15.5.2016
Auto: biele, sede, modre
Kraj: Bratislavský

Re: BMW i4M50

Utorok, 10. Júna 2025, 09:38

Aby bolo jasno, ja nie som vobec proti elektrickym autam. Kazde vozidlo si najde cloveka, ktory si ho kupi, lebo splna jeho potreby a preferencie. viem o vyhodach elektriky aj o nevyhodach, rovnako ako u spalovaku. pre EV by som hned nasiel vyuzitie a kupil ho, bohuzial som limitovany parkovacim priestorom. pouzival by som ho na kratke trate - obchod, kino, kostol ovela radsej ako spalovak. kebyze potrebujem zorat pole, tiez to nebudem robit s kombikom ale kupim traktor. ale z mojho pohladu a z pohladu mojich potrieb je EV ako auto na vsetky prilezitosti nepouzitelne, co ale neznamena ze pre inych to nie je naopak. ja len polemizujem o tom "setreni", teraz uz aj z empirickej skusenosti. nejako mi nedava zmysel kupovat si elektricke predrazene BMW a potom s nim jazdit ako dochodca s dvoma bajpasmi aby som aj niekam zasiel, nehovoriac o tom ze by sa moj zivot riadil mapou nabijacich stanic a stale mat v hlave kontrolu nabitia baterie. navrat k prvym smartfonom kde vsade kam clovek prisiel hladal zasuvku na nabijanie:)
clovek niekedy potrebuje aj tu radost z jazdy, teda aspon vacsina, pre ktoru si kupuje bmw, audi, porsche, ked kde je to mozne moze na to dupnut, dostat z motora 250kmh a pocut ten motor ako zije a dycha. kto ma take heslo "zazitok z jazdy" ? verim ze sa najde dost ludi, ktori vedia o com pisem a verim aj ze sa najde dost ludi , ktori sa naopak budu vytesovat tym krasnym tichom a moznostou sledovat okolitu prirodu na dialnici v 110kmh a 80 na okreskach. tak to ma byt, to je ta spravna roznorodost ludstva :)
Imperialblau Brillanteffekt Metallic - A89
 
Sauron
Autor témy
Príspevky: 27
Registrovaný: 9.8.2023
Auto: BMW i4M50
Kraj: Žilinský

Re: BMW i4M50

Utorok, 10. Júna 2025, 09:51

xener napísal:
Aby bolo jasno, ja nie som vobec proti elektrickym autam. Kazde vozidlo si najde cloveka, ktory si ho kupi, lebo splna jeho potreby a preferencie. viem o vyhodach elektriky aj o nevyhodach, rovnako ako u spalovaku. pre EV by som hned nasiel vyuzitie a kupil ho, bohuzial som limitovany parkovacim priestorom. pouzival by som ho na kratke trate - obchod, kino, kostol ovela radsej ako spalovak. kebyze potrebujem zorat pole, tiez to nebudem robit s kombikom ale kupim traktor. ale z mojho pohladu a z pohladu mojich potrieb je EV ako auto na vsetky prilezitosti nepouzitelne, co ale neznamena ze pre inych to nie je naopak. ja len polemizujem o tom "setreni", teraz uz aj z empirickej skusenosti. nejako mi nedava zmysel kupovat si elektricke predrazene BMW a potom s nim jazdit ako dochodca s dvoma bajpasmi aby som aj niekam zasiel, nehovoriac o tom ze by sa moj zivot riadil mapou nabijacich stanic a stale mat v hlave kontrolu nabitia baterie. navrat k prvym smartfonom kde vsade kam clovek prisiel hladal zasuvku na nabijanie:)
clovek niekedy potrebuje aj tu radost z jazdy, teda aspon vacsina, pre ktoru si kupuje bmw, audi, porsche, ked kde je to mozne moze na to dupnut, dostat z motora 250kmh a pocut ten motor ako zije a dycha. kto ma take heslo "zazitok z jazdy" ? verim ze sa najde dost ludi, ktori vedia o com pisem a verim aj ze sa najde dost ludi , ktori sa naopak budu vytesovat tym krasnym tichom a moznostou sledovat okolitu prirodu na dialnici v 110kmh a 80 na okreskach. tak to ma byt, to je ta spravna roznorodost ludstva :)
Ja to úplne chápem. Ja to mám tiež rád, nechodím po diaľnici ani 110 ani 120 a ani 130 vždy idem viac a okresky sú pre mňa top veď žena mi furt nadáva, ale nedá sa jazdiť stále pila aspoň nie tam kde ja žijem :-). Pre mňa to je auto na každý deň a tak to aj prezentujem ako voľbu. Keď dokončím dom a garáž pre 3 auta tak si splním môj benzínový sen :-)
 
catchcash
Príspevky: 120
Registrovaný: 15.8.2024
Auto: X3 xDrive30d
Kraj: Bratislavský

Re: BMW i4M50

Utorok, 10. Júna 2025, 10:18

Sauron napísal:
Moja osobná skúsenosť je. Mal som 5 spaľovacích aut. Na každom som riešil alternator a bateriu. Potom to bol Egr u dvoch 2 turba jedno bolo 500 a druhe 1286 eur, komplet výmena vstrekovacej sústavy chvala bohu na zarúku servis si tam vtedy kolo 1200 učtoval.Klima kompresor na dvoch autách jeden neviem cenu ,ale ten z BMW si pamatam.Tam to bolo kolo 550 eur s robotov. Potom mi odišlo 4x4 na BMW.Riesil som DPF na Peugote 2x raz sa vyčistelo to bolo asi 150-200eur a potom sa muselo menit 2400 eur sa mi zda.Potom klasika vemena tesneni pod hlavou.Na Kazdom som menil aspon raz brzdy a na BMW 2x.Bežny servis ako výmena oleja tu som podstupil dokopy 35 krát.To je asi to co si pamatam.Vsetko som toto som stihol za 16 rokov.Koľko to stalo sa mi ani nechce počitať :-)
Ja som na spalovakoch neplatil okrem 1x vymeny brzd nic ak si dobre spominam - za podobne casove obdobie :) A teda tie rocne prehliadky kde bola vymena oleja atd ale to mam aj pri EV a cena cca rovnaka (kvoli vyzzsej sadzbe na normohodinu...) Asi som mal stastie :)
 
Sauron
Autor témy
Príspevky: 27
Registrovaný: 9.8.2023
Auto: BMW i4M50
Kraj: Žilinský

Re: BMW i4M50

Utorok, 10. Júna 2025, 10:53

catchcash napísal:
Ja som na spalovakoch neplatil okrem 1x vymeny brzd nic ak si dobre spominam - za podobne casove obdobie :) A teda tie rocne prehliadky kde bola vymena oleja atd ale to mam aj pri EV a cena cca rovnaka (kvoli vyzzsej sadzbe na normohodinu...) Asi som mal stastie :)
To asi hej a to som tam nespomenul všetko. No ale svet sa preto nezrúti a ideme ďalej :-)
 
dann0
Príspevky: 30
Registrovaný: 21.11.2014
Kraj: Žilinský

Re: BMW i4M50

Utorok, 10. Júna 2025, 19:10

PetoK napísal:
Jj, je úsmevné ako to šetrí... Hlavne keď sa po záruke pokazí HV bat alebo napr EME... To ešte len začne zábava, sledovať ako si ušetril.... A hlavne keď zistis že máš v podstate bezcenný šrot...

treba prihliadat aj na jednoduchost opravi v buducnosti a za aku cenu...obcas pozriem fb stranku EV CLINIC...teraz tam mali jednu i4 kde obnovovali bateriu, ktora odpojila poistky po nehode. Oprava stala cca 2500€. Pri Tesle by tento ukon vysiel na 150€. A takychto oprav baterii tam maju kvantum. A zatial vo vsetkom vychaddza Tesla najlepsie.
https://www.facebook.com/share/p/1DucQNHw6o/

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných