vie mi niekto ako cloveku, co ledva prechadzal skuskami z fyziky, vysvetlit preco je dolezita samotna vaha diskov kolies? Videl som ze blesk to spominal pri M3, ze su tam lahke kovane disky, teraz som to v inej teme videl, ze nejake disky su tazke a nebrat - preco je vaha samotneho disku dolezita ked je v pomere s vahou auta relativne zanedbatelny rozdiel vahy jedneho disku?
ak s tym nechces pretekat na ringu jedina nevyhoda je vo vysej spotrebe, a rychlejsom opotrebeni naprav, na ringu kde nahanas desatinky, tak uz ta to spomaluje pri akceleracii a brzdeni (pri tazsom kolese potrebujes viac usilia aby si ho dostal do pohybu, alebo zastavil, princip ako pri odlahcenom zotrvacniku na spojke), vaha kola sa prepocitava este s niejakym koeficientom, vacsim ako 1
A ešte pri prejazde zákrutou sa ťažšie koleso na vnútornej strane bude viac odľahčovať, pružina ho nedokáže tak pritlačiť k vozovke ako ľahšie, zmenšuje sa styčná plocha a teda aj prejazdová rýchlosť tou zákrutou. To sú ale také stotiny sekundy, že pre bežného človeka nepodstatné, ale podstatné v pretekoch kde dokáže pretekár prehrať aj o 0,1 sekundy.
pistacik to volne prelozil, inac je to dynamika a kynetika, cim vacsia hmotnost, tym vacsia sila na rozhybanie aj zastavenie. rychly pripad je bicyklove koleso vs. koleso auta napr. na vyvazovacke. rozdielne sily na rozhybanie a zastavenie keby si to tocil a brzdil rukou.
ta bola vyrobena, jeden exemplar v mnichove ho tusim maju alebo niekde, schovany.. a par chalanov si to uz vyrobilo tiez, v usa Stu ma taku postavenu, paradnu na vzduchu
Zdravím, potrebujem poradiť,ak mal niekto taky problém.Tratila sa voda z chladiča to prestalo a začal zhasinat motor po naštartovaní. Dokonca mi to zhaslo aj počas Jazdy.ked nejako nastartujem tak na neutrali kolisu otáčky hore dole. Diagnostika vyhodila chybu motora 2EF5 - Aktivácia mapovaneho (riadeného)chladenia. Termostat bol meneny vo februári. Čo by to mohlo byť??? Ďakujem za odpovede
hm to robi vodna pumpa , a potrebuješ vymenit elektricky termostat :) a a už ti robiť nebude :) tie el termostaty odchadzaju po 75K spolu s vodnými pumpamy .. robil som to na svagrovej e46 to iste bolo .. tým že s ati tratila zmes z chladiča a sa system zavzdušnil a problem je nasvete
V bmw opravarskej priučke tam to piše odporučaju vymeniť , vodnu pumpu a el termostat :)
Ďakujem pekne no uvidíme či to pomôže.Lebo mne to akosi nejde dokopy že to bude robiť takéto problémy kvôli termostatu. Niekto mi poradil palivový filter ten sa vymenil a stále to robilo. Ešte raz ďakujem za radu :-)