Mpower zas zabúdaš, že m3 má inú výkonovú krivku, tá potiahne aj od spodu, a nemusíš toľko podradzovať, to nieje cipnuta 335i, že keď chceš aby to ťahalo musíš točiť do zblaznenia :)
//MPower ja som tie prevodovky neporovnaval, ale kedze to nie je klasika automat, jazdecka chyba nie je vylucena. ked zle podradis pri ostrej jazde (prip. este v zakrute), to auto ta vytresta bez ohladu na to ci mas manual alebo DCT... ale to uz sme OT.
ako pisal ice: "ak mas vytocene nad 7tis nedovoli ti podradit respektive zalezalo ci by si sa zmestil do obmedzovaca :)" toto povazujem za zle preradenie. a kedze sa tu nebavime o jazde do obchodu alebo na vylet, bude to mat nasledky rovnake ako chyba pri manuale...
starynovy napísal:
Predpokladas zle. A nedalo sa to ani na "starej SMG" ani na ziadnej inej seriovo vyrabanej automaticke prevodovke.
este by som sa vratil k hmotnosti pri ktorej sa skoro nikto okrem mna v tejto teme nevenoval a pri sportovom aute je uplne klucova pre vnimanie auta. Tazke auto moze byt rychle na rychlej trati a je to pre mna auto ktore ma dalej nezaujima. Tych 40kg co je rozdiel manual vs DCT je nesmierne vela. Usetrit tuto hmotnost si vyzaduje ohromjeninvestie pokial to nema byt len "vykuchanie" auta. Keby M2 nabola skoro rovnako tazka ako M3 tak by som aj za cenu dlhej cakacky a prakticky nulovej moznosti zliav (cim sa cenovy rozdiel medzi M2 a M3 zmensi kedze u M3 sa nejaka zlava dohodnut da). Pripminam este raz Auto s DCT "priberie" o 40kg proti manualu. Pre toho kto to pocita na zrychlenie tak to pri tom podstatne nie je. Podstatne je co auto robi pri zmenach smeru.
napriek tomu ze som jednoznacne za manual, nie som si isty ci 40kg v tomto pripade je nejako citelne kedze sa bavime o najidealnejsom mieste co sa taziska tyka, viac podla mna spravia lahsie disky, kapota, sedacky atd...ale beriem ze usetrit 40kg vzdy potesi
Tak tak veru. Nejako extrémne by som tu hmotnosť neprežíval.. Pri 1.6 tonovom aute je 40kg zanedbateľných, naviac ked je ešte v strede ťažiska tak len o 10kg pôsobí večšia sila na každé koleso. Pri tej váhe sa to takmer uplne musí stratiť či na kolo tlači 400 alebo 410kg. Neverím tomu že tu na fóre je nejaky člen čo jazdi na takej profi úrovni že by to dokázal zistit na vlastnostiach že či ma auto 1600 alebo 1640kg :) ak vobec niekto taký na svete je Nissan GTR je ťažká 1.8 tonova krava a všetci vieme ako jazdi, tak že váha nie je všetko sväté. To fakt ta DCT tomu autu prospeje v športe viacej (aj ked bude tažšie auto)
ak si jazdil GTR tak musis uznat ze tu vahu tam proste citit je! jazdne vlastnosti ppci, otompotom, ale neda sa ignorovat ako sa to auto snazi vystrelit mimo cestu ale to uz je o inom ako 40kg, na druhu stranu skuste usetrit hocikde inde tolko bez radikalnych zmien interieru/exterieru... kolesa urobia vela, tam to ma poriesene (az som prekvapeny ake lahke su, konecne!!)
tak ci tak 40kg je brutalne vela. Samozrejme ze cim vyssie od taziska sa znizuje hmotnost tym lepsie. Tiez na rotujucich castiach kde sa to prejavuje vdaka nomentu zotrvacnosti nasobne. Aj preto som zvolil zakladne kovane 18" ktore maju predky 8,9kg a zadky 9,4kg co je proti 19"-kam dalsich cca 6kg uspora ale na rotujucich castiach. (A orn na margo M2 ma klasicky dvojdielny ocelovy kardan a M3/M4 ma karbonovy lahsi jednodielny) Netreba zabudat ze predne disky maju sirku 9" a zadne 10" a vpredu maju oen 29 ET (cim mensie ET tym vacsia hmotnost labo mas "vystrceny" stred dovnutra a mas viac materialu v strede disku). ked si pozrete co maju ostatne BMw disky (ale sj ixnch vyrobcov pri tychto rozmeroch tak su 11-13kg). Cize velmi kvitujem ze dali do zakladu kovane lahke disky
8,9 a 9,4kg je slusny udaj, kedze sa robi kompromis medzi dizajnom, vahou, pevnostou lebo su disky co maju v takom rozmere v pohode o 1-2kila menej, ale tie sa nemusia kazdemu pacit
R1100S ex E34 525tds calypsorot ex E39 540iA dunkelblau ex F31 330d estorilblau "A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."