Aktualizované - pridané fotografie, 22.06.2014V tejto správe budem hovoriť o o rôznych pazvukoch, hrkotoch a pod.
Týkajú sa E60tiek, možné sú aj v iných modeloch.
1.
Kovový klepot pri prejazde cez nerovnosti od stredovej konzolyZnie ako udieranie výfuku, alebo kardanu. Avšak je to len kovový spojler strešného okna (po otvorení okna sa vysunie). Časom je pruženie unavenejšie, oprava - nalepiť pás gumy, kde dochádza ku kontaktu.
(Diel č.2)http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2003/july/browse/sliding_roof_folding_top/lift_up_and_slide_back_sunroof/2.
Hrkot od palubnej dosky z časti spolujazdca pri určitých otáčkach, za jazdy aj na miesteZnie akoby kovová gulička z ložiska o sklo cca 10-20 úderov/sec.
Treba demontovať spodnú lištu na začiatku čelného skla z vonkajšej strany - pod stieračmi, a hľadať zdroj toho hrkotu (niečo s vôľou).
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/08/63/763.
Jemné klepkanie akoby od zámku dverí spolujazdca/vodičaTento hrkot ide od otvoru bezpečnostných pásov.
Je vhodné demontovať stĺpik a skontrolovať skrutku uchytenia pásu. Ja som to zastriekal silikónovým zdravotníckym sprejom (bez zápachu, nie ropný destilát)
(Diel č.3)http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2003/july/browse/restraint_system_and_accessories/front_safety_belt_mounting_parts/4.
Hrkot od predných sedadiel zo zadnej častiDemontujte zadný kryt predných sedadiel. Je uchytený na 4 kovových konzolkách. Začnite ťahaním zhora smerom do zadnej časti, keď povolia, ťahajte smerom hore. Tieto 4 konzoly, keď sú na mieste, už majú vôľu. Buď ich zalepíte silikónovým lepidlom (pružným), alebo vymeníte za nové. V prípade, že tam niesu 4, jedná spadla niekde do sedadla. Nájsť a upevniť späť.
(Diel č. 8,9)http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2003/july/browse/seats/front_seat_backrest_frame_rear_panel/5.
Klepkanie plast-plast zo zadnej časti - kryt 3. brzdového svetla. Prilepte na miesto kontaktu pásik gumy (napr. tesnenie dverí pre domácnosti).
(Diel č. 14,15)http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2003/july/browse/vehicle_trim/headlining_handle/6.
Vrzgot predného sedadla počas sedenia - ako v 300 ročnom kresle. Je potrebné demontovať bočný kryt sedadla s ovládaním. Strčením ruky za hranu sa dostanete ku kovovej konštrukcii (ako tyč), masírujete okolo nej sedadlo. Keď vrzgot prestane, viete kde to bolo a môžte vložiť štvrtinu plastovej rúrky podobného priemeru medzi tyč a sedačku.
(Kostra sedačky, pozri obrázok v prílohách)7.
Klepanie až škrípot od stredu palubnej dosky. Toto spôsobila tyč stabilizátora. Demontovať kryt motora, kryty a základne peľových filtrov. Poriadne utiahnite skrutky stabilizátora najprv v jeho strede a potom na koncoch.
(Diel č. 3)http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2003/july/browse/vehicle_trim/reinforcement_body/8.
Neznámy kovový hrkot, ťažko vystopovať, kde sa zameriate, odtiaľ prichádza. Znova od palubnej dosky/čelného skla. Tento hrkot - v mojom prípade - spôsobila zadná časť krytu motora (pod stabilizátorom), ktorej jedná z kovových základní (úchytky) bola uvolnená.
(Diel č.6,9)http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2003/july/browse/engine/engine_acoustics/#11%C2%A014%C2%A07%C2%A0807%C2%A02409.
Jemný hrkot až škrípot od vodičovej časti palubky/okna. Spôsobila plastová krytka ramena stierača. Demontovať a vložiť pásik gumy.
(Diel č.5)http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2003/july/browse/vehicle_electrical_system/single_components_for_wiper_arm/#61%C2%A061%C2%A07%C2%A0185%C2%A036810.
Hrkot od zadnej sedačky. V mojom prípade to bola krytka otvárania stredovej opierky. Tu stačí aj sekundové lepidlo, avšak musí byť v polohe nie príliš zatlačenej - aby sa dala otvoriť stredová opierka.
(Diel č.6)http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2003/july/browse/seats/cent_armr_rear_trunkthrough_poss/11.
Hrkot od tlačidiel na páčkach osvetlenia a tempomatu, na prvé počutie ako hrkot od dverí/vetracieho otvoru. Počuť pri akcelerácii a jazde na drsnejšej vozovke. Na tlačidla aplikovať buď silikónový sprej bez zápachu alebo trocha vazeliny. A poriadne vyutierať, čím sa dostane do škár.
12.
Hrkot medzi palubnou doskou a čelným sklom - v podstate ďalšia rezonácia, tentokrát ju spôsobuje plastová lišta, cez ktorú prechádzajú stierače. Zakrýva mechaniku stieračov. Je uchytená uzamykacími skrutkami, ktoré môžu byť nedotiahnuté a vznikne medzera. V horšom prípade môžu byť skrutky poškodené. Potom to nepríjemne rezonuje. Buď ich dotiahnuť alebo niečo vložiť medzi lištu a sklo napr. tenký pás z bicyklovej duše.
(Diel č.6)http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2003/july/browse/vehicle_trim/grille/13.
Vrzganie pri otáčaní volantu - zrejme začne až po zohriatí, za studena nieje počuť. Tento zvuk dokáže odstrániť autorizovaný servis výmenou riadenia :-) za nové. Možno by to dokázali aj namazaním, no zdá sa, podľa toho čo som vygooglil, že namazanie autorizovaným servisom odstráni problém možno na 2 týždne. Netrvalo dlho a objavil som dokument, zrejme od bmw, popisujúci použitie aditíva tzv. Lubrizol 6178 pre tento prípad vrzgania. Je to 50ml flaštička žltkastej kvapaliny. 50ml treba vytiahnúť z nádržky posilovača a naliať tam lubrizol. Podmienkou je, že kvapalina v posilovači je typu ATF (červená) a pred naliatim musí byť zohriatá aspoň na 60 st. Celsia. Po naliatí prudkým pohybom točiť volantom na mieste (aspoň 20x lock-lock) a mať vytočený motor na 1200ot./min. Postupne by vrzganie malo ubúdať, môj potreboval ešte 30 minút jazdy. Samozrejme, kto sa do toho pustí, berie si to na svoje riziko, nezodpovedám za škody. Zaujímavé je, že u našich predajcov nikdy v živote nepočuli o názve Lubrizol, keď som im nadiktoval číslo, zistilo sa, že to majú v ponuke

skúste si to, toto je číslo BMW 83290447661 (s predčíslím 832516-83290447661). Pretože ma v regnum bavaria v PO obchoďák presviedčal, že na internete píšu čokoľvek (tak to povedal) a že nič také nemajú a nakoniec to sám uvidel na obrazovke, zatváril sa akoby som ho porazil a nebol ochotný so mnou veľmi komunikovať. Ja sa nevzdávam a tak som zavítal o pár metrov ďalej v Motor-Car predajca Mercedes. Tam som mu nadiktoval Lubrizol 6178, podľa mercedesu je to číslo: A0019896103, o dva dni ho dostali na predajňu. Je to ten istý prípravok, či ho zoberiete od Mercu alebo bmw, má ho v ponuke vraj aj Opel. Cena 7,99€ s DPH. Netvrdím, že tento zázrak môže všetkým pomôcť, dokument je tu:
http://www.xoutpost.com/attachments/x5-e53-forum/32163d1240047610-power-steering-fluid-sib-32-07-08.pdfVidea ako to vrzgalo:
http://www.youtube.com/watch?v=cMvEwbkBhO0http://www.youtube.com/watch?v=1n7luq2V8m814. Hrkot po výmene čelného skla - Bočné lišty čelného skla majú jednorázové úchytky. Tie treba vymeniť. Ilustrácia tu:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/09/04/77(Diel č. 3)http://bmwfans.info/parts/catalog/E60/Sedan/Europe/530d-M57N/LHD/N/2003/july/browse/vehicle_trim/glazing_single_parts/15. Vŕzganie kože na zadných sedačkáchSkúsil som už nejaké prípravky na ošetrenie kože, ale nič tak dobre nepomohlo ako klasická indulona
Video pred namastením
http://youtu.be/pWubofqyXF8Video po namastení
http://youtu.be/ZjRTLFVL-0E

- DSCN1484.JPG (111.81 KiB) 35856 zobrazení
Existujú na internete prípady typu:
Mince pod zapaľovačom a sedačkami. Môžu sa vyskytnúť aj v otvoroch pre zapnutie pásov v zadnej sedačke.
Zdroj: niektoré zvuky som vystopoval sám, niektoré sú z 5series.net a bimmerforums.co.uk
VŠETKY SPOMENUTÉ ÚKONY riešite na vlastné riziko - nezodpovedám za škody.
Správa k 22.6.2014:- Niekedy v januári niečo začalo vydávať škriekavý kovový zvuk, zo zadnej nápravy strana vodičová. V servise to pravdepodobne vyzeralo na výmenu zadného ramena cca 350 EUR diel + robota (33326754557). Nechal som to tak, aj keď to bolo dosť nepríjemné, keďže stačilo do auta nastúpiť a ozývalo sa to. No vo štvrtok som sa vrátil zo služobky (bielsko, ostrava, brno, ba, a na východ cez čertovicu). Dnes sadám do auta, a nebolo počuť

tak som vystúpil a zatlačil na kufor nech si to potvrdím a ono to prestalo.
- Vrzgot volantu sa vrátil začiatkom mája 2014 po 26 mesiacoch tichého užívania od aplikovania lubrizolu. Znova objednanie lubrizolu, po dvoch týždňoch vrzganie prestalo.