... všetko o BMW ...
kurtas2656 napísal:chemicky výplachom by som urcite necistil.... kanaliky v pdf nie su priamo priechodne to znamena ze ked sa cez neho pozres voci slnku nevidis nic.... je tam odskok tie kanaliky totiz nejdu priamo... u kovovych su vedene spiralovito bez odskoku....
nevyhodou chemickeho cistenia je ze chemikalia sice rozpusti sadze avsak z tych kanalikov to uplne wapkou nevystriekas.... treba zarat ze je nutne zaplatit drahy rozotok 1 liter cca 20 EUR (použiješ kludne aj 3-5 litrov podla velkosti DPF)..... plus práca mechanika cca 50-150 EUR... tym padom sa dostanes hravo na sumu 200-300 EUR.... zivotnost je cca 300-10,000 km. len magor by dal na toto záruku.....
pri takejto cene je lepsie uvazovat radsej nad kupou noveho alebo inou alternativou nie vsak cistit platit a nemat na to zaruku....
dalsia vec je nutne vzdy pri vymene odstranit zavadu upchatia (moze byt aj beznym opotrebovanim)... urcite treba skontrolovat turbo (ci nechadze naftu olej) vsetky snimace na telese dpf... a urcite pri vymene (hoci aj pri cisteni stareho) je nutne sa stary dpf filter znulovat a zaznacit v riadiacej jenotke jeho fyzicku vymenu v opacnom pripade hrozi jeho upchatie ... Pokial je totiz vozidlo v nudzovom rezime tak uz nespusta regeneraciu. To znulovanie odporucam vsak vzdy bez ohladu na to ci je v nudzom rezime alebo nie je.
kurtas2656 napísal:zivotnost je cca 300-10,000 km. len magor by dal na toto záruku.....
kurtas2656 napísal:kanaliky v pdf nie su priamo priechodne to znamena ze ked sa cez neho pozres voci slnku nevidis nic.... je tam odskok tie kanaliky totiz nejdu priamo... u kovovych su vedene spiralovito bez odskoku....
nevyhodou chemickeho cistenia je ze chemikalia sice rozpusti sadze avsak z tych kanalikov to uplne wapkou nevystriekas...
kurtas2656 napísal:dalsia vec je nutne vzdy pri vymene odstranit zavadu upchatia (moze byt aj beznym opotrebovanim)... urcite treba skontrolovat turbo (ci nechadze naftu olej) vsetky snimace na telese dpf...
kurtas2656 napísal:je nutne sa stary dpf filter znulovat a zaznacit v riadiacej jenotke jeho fyzicku vymenu v opacnom pripade hrozi jeho upchatie
PeqpeK napísal:jazdim na vycistenom filtri uz 22 000km, pred 2 mesiacmi som kontroloval spatny tlak a hodnoty boli velmi dobre...
a ja som si vzdy myslel, ze molekuly vody su mensie ako molekuly vzduchu... (to je velice zjednodusene, pretoze z vyfuku samozrejme nejde vzduch, ale kopec inych sraciek)
s tymto suhlasim, vacsinou sa filter zapcha kvoli nesplneniu kriterii pre regeneraciu - to moze byt nejaka chyba v DDE, ale aj termostat (nedostatocna teplota) a aj spomenute snimace
nie je to nutnost, ale je dobre to urobit, filter sa kvoli tomu hned neupcha...v prvom rade treba odstranit pricinu upchatia filtra
jiro napísal:Otazka...aka je dobra hodnota spatneho tlaku? Vie to tu niekto?
vladoslavo napísal:
A ake su medzne hodnoty?
volnobeh - 65mbar
2000rpm - 150mbar
4000rpm - 250mbar
jiro napísal:Otazka...aka je dobra hodnota spatneho tlaku? Vie to tu niekto?
mihal.to napísal:ked niekedy jazdim mesto, nestava sa vam ze auto preraduje az pri cca 2500ot/min ?
zvlast ked som dlhsie nesiel dialnicu som si toto vsimol - moze nastavat regeneracia DPF ?
hindopindo napísal:presne tak mne to spravilo pred par dnami :) najprv zacal dunivy zvuk a po chvili som zazrel spetaku dym :) potom som pozrel cez pc a ukazalo sa ze mi klesli aj km do minusu o 10 000km menej :) mal som ten filter na 180 tisic a potom incidente mam uz len na 170 000 :)