... všetko o BMW ...

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
ROBO BMW
Autor témy
Príspevky: 85
Registrovaný: 16.1.2010
Auto: BMW E46 330Xi
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptov

Re: BMW 524td E34 - motor

Piatok, 22. Januára 2010, 21:26

fioro napísal:
hmmm ak sa nemylim tak ako to ma extreme tak by to malo ist ako pila...fukat do nemoty a zaroven nepadat do nudzaku nie?


No neviem celkom akú pílu máš na mysli. Dobrú - funkčnú či nejakú dodrbkanú? Prečítaj si články vyššie, tam Xtreme opisuje ako mu auto ide. Ty máš 525 td? Tam je to trochu inač, čo sa týka motora. Či nie?
 
Užívateľov profilový obrázok
fioro
Príspevky: 847
Registrovaný: 11.10.2007
Auto: 156 1,9JTD
Kraj: Košický
Bydlisko: KOSICE

Re: BMW 524td E34 - motor

Piatok, 22. Januára 2010, 21:38

jaj teraz este raz pozeram waste gate mozno zapojene ma, cize max tlak neprekracuje, ale aj keby ho prekracoval tak riadiacka sa o tom nema sancu dozvediet kedze to ma napojene na vyvevu brzd...a este neviem co moze robit ked turbo fuka do sania a to mu potom tlaci az do posilovaca na brzdy... proste: type mish·mash...
...... Obrázok......
.............Moje sadzomety...........
BMW e34 525tds EX
Ford Transit 2,5 td EX
Opel Campo 2,5td 4x4 EX
Alfa 156 1,9 JTD
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: BMW 524td E34 - motor

Piatok, 22. Januára 2010, 22:38

To akože tie 3 obrázky je zapojenie jednej hadičky ??? :shock: Ak ano tak to je určite zle #-o . Snimač tlaku by mal byť prepojený len zo sacím potrubím.
 
Užívateľov profilový obrázok
ROBO BMW
Autor témy
Príspevky: 85
Registrovaný: 16.1.2010
Auto: BMW E46 330Xi
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptov

Re: BMW 524td E34 - motor

Sobota, 23. Januára 2010, 00:33

luky2208 napísal:
To akože tie 3 obrázky je zapojenie jednej hadičky ??? :shock: Ak ano tak to je určite zle #-o . Snimač tlaku by mal byť prepojený len zo sacím potrubím.


Veď ja a Rasťo to máme zapojené tak - snímač tlaku je prepojený tou tenkou hadičkou do sania. Xtremovi som to nafotil z dvoch pohľadov a zvíraznil červenou. Obrázok č.3 tam som mu odfotil ten pretlakový ventil, ktorý som mal zlý a preto mi neťahalo auto.
Naposledy upravil/-a ROBO BMW v Sobota, 23. Januára 2010, 00:45, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
ROBO BMW
Autor témy
Príspevky: 85
Registrovaný: 16.1.2010
Auto: BMW E46 330Xi
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptov

Re: BMW 524td E34 - motor

Sobota, 23. Januára 2010, 00:43

fioro napísal:
jaj teraz este raz pozeram waste gate mozno zapojene ma, cize max tlak neprekracuje, ale aj keby ho prekracoval tak riadiacka sa o tom nema sancu dozvediet kedze to ma napojene na vyvevu brzd...a este neviem co moze robit ked turbo fuka do sania a to mu potom tlaci az do posilovaca na brzdy... proste: type mish·mash...


No presne to čidlo tlaku mu bude vyhodnocovať riadne blbosti a riadiačka ešte väčšie - tá asi ani nevie čo má robiť. Turbo robí pretlak a z tej hadičky z veka hlavy ide podtlak. A pre to tlakové čidlo to bude asi riadny nátlak.
Uvidíme čo to Xtremove auto bude robiť keď to urobí tak, ako to má byť.
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: BMW 524td E34 - motor

Nedeľa, 24. Januára 2010, 22:24

noo, ja som tie hadicky tak nerobil, tak som to mal odkedy som to kupil.. :-k
uz som to dal tak ako to mate vy, ide to o cosi lepsie, dakujem..
len mam teraz iny problem, resp. novy majitel ma.. auto mi raz spravilo to, ze mi tlakovalo hadice a zahrievalo sa mi.. sme to s erzim odvzusnili, a odvtedy som s tym nemal problem, nabehal som asi 150km do kopca a nic..
a teraz novy majitel nabeha 5km po rovine a stale sa to prehrieva. cim to moze byt?
kontroloval som hadice a nasiel som jednu, ktora nasavala vzduch, bola ulomena taka plastova spojka, a cez nu.. ked sme to chceli odvzdusnit, tak stale len para, uz som z toho jelen.. ako zistim vadnu visko spojku?
.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: BMW 524td E34 - motor

Pondelok, 25. Januára 2010, 00:41

Pokial si odvazny skus ju zastavit rukou :D ale to aj uvidis ze sa pomaly toci, ked je zohriaty motor, da sa zastavit rukou, tak je zla. Ale pre istotu to skus najprv s novinami.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
Euix
Príspevky: 64
Registrovaný: 15.5.2009
Auto: E36 325TD
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Dubnica nad Váhom

Re: BMW 524td E34 - motor

Pondelok, 25. Januára 2010, 08:11

viskospojka nebude zlá, tá vrtula sa podla mnňa točí neustále bez toho aby sa dala zastaviť a teraz v zime keby idem cca 90 km/h tak by to malo uchladiť lepšie ako vrtula ....
skôr je problem v tom že sme to nevedeli dobre odvzdušniť, .......
napíše mi niekto ako to treba odvzdušnovať ak je napríklad úplne chladič bez vody ? ......
ako treba pritom zaobchadzať s kúrením, či nemať treba auto v svahu ..... alebo podobne, všimol som si že prepuštalo vodu okolo čidla na teplotu vody, to opravím ...
E36 325TD
 
Užívateľov profilový obrázok
ROBO BMW
Autor témy
Príspevky: 85
Registrovaný: 16.1.2010
Auto: BMW E46 330Xi
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptov

Re: BMW 524td E34 - motor

Pondelok, 25. Januára 2010, 09:38

Euix napísal:
viskospojka nebude zlá, tá vrtula sa podla mnňa točí neustále bez toho aby sa dala zastaviť a teraz v zime keby idem cca 90 km/h tak by to malo uchladiť lepšie ako vrtula ....
skôr je problem v tom že sme to nevedeli dobre odvzdušniť, .......
napíše mi niekto ako to treba odvzdušnovať ak je napríklad úplne chladič bez vody ? ......
ako treba pritom zaobchadzať s kúrením, či nemať treba auto v svahu ..... alebo podobne, všimol som si že prepuštalo vodu okolo čidla na teplotu vody, to opravím ...


No hoši brácho predal BMW, tak už mám po starostiach. Ale fórum budem sledovať.

Xtreme má knihu a tam sa píše na str.275, ako ovzdnuštniť motor. Otáčky po ohriati motora na 2500 a tou malou šróbočkou na termostate ovzdňušňuješ.
Vodu ti prepúšťa okolo ktorého čidla vody - toho na hlave či toho na chladiči?
Čo sa týka toho ťahu - pozrel Xtreme ten pretlakový ventil, či je funkčný? A nech skúsi či pracuje aj snímač tlaku / ten čo do neho ide tá tenká hadička zo sacieho potrubia - viď predošlé články a foto/. Po mechanickej stránke - či je dobrá hadička. Po elektrickej - odpoj konektor a sprav autodiagnostiku mne potom blikala kontrolka vstreku 8x, keď som ho zapojil naspäť nesmie ti bliknuť.Čo sa týka ventilátora: za studena sa točí ľahko a nie presne s otáčkami motora a rukou ho zastavíš / v rukavici !!!/. Za tepla keď motor vytočíš, tak sa vrtula točí s otáčkami motora a počuť to aj na zvuku tej vrtule / svišťí/. Nezastavuj ju pri teplom motore za jazdy - buď si dodrbeš ruku alebo tú vrtulu. Vipni motor a skús ju potočiť, mala by ísť ťažšie, ako pri studenom motore.
 
Užívateľov profilový obrázok
Euix
Príspevky: 64
Registrovaný: 15.5.2009
Auto: E36 325TD
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Dubnica nad Váhom

Re: BMW 524td E34 - motor

Pondelok, 25. Januára 2010, 09:50

viem ako to funguje, menili sme motor na E36 tam je to s tou vrtulou podobní.....ten manuál som si čítal .......
podtlak som ešte nestihol skontrolovať .......
a voda tečie okolo čidla na hlave ..... len tak smoklí ....
E36 325TD
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: BMW 524td E34 - motor

Pondelok, 25. Januára 2010, 09:50

K tej viske, ja ju mam zlu, olej je z nej uz asi komplet vytceny, pri zohriatom motore sa horkotazko toci, volnou rukou ju zastavim. Ale v lete do kopcov na podtocoenom motore bez prehriatia, na STK pri teplote okolo 30C vonku a v kuse otackach okolo 3500 tak sa robi emisna, tak tam sa mi teplota pohla asi o 2-3 mm doprava ale dalej nic drzala sa. A hovorim to akokeby tam ta vrtula ani nebola. CIze pokial sa toci aspon, urcite to musi stihat uchladit a v tejto zime uz duplom. V tej problem nebude.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
xtreme
Príspevky: 3365
Registrovaný: 14.12.2006
Auto: felda, stilo
Kraj: Žilinský
Bydlisko: za/bb/ca

Re: BMW 524td E34 - motor

Pondelok, 25. Januára 2010, 22:53

ROBO BMW napísal:

No hoši brácho predal BMW, tak už mám po starostiach. Ale fórum budem sledovať.

Xtreme má knihu a tam sa píše na str.275, ako ovzdnuštniť motor. Otáčky po ohriati motora na 2500 a tou malou šróbočkou na termostate ovzdňušňuješ.
Vodu ti prepúšťa okolo ktorého čidla vody - toho na hlave či toho na chladiči?
Čo sa týka toho ťahu - pozrel Xtreme ten pretlakový ventil, či je funkčný? A nech skúsi či pracuje aj snímač tlaku / ten čo do neho ide tá tenká hadička zo sacieho potrubia - viď predošlé články a foto/. Po mechanickej stránke - či je dobrá hadička. Po elektrickej - odpoj konektor a sprav autodiagnostiku mne potom blikala kontrolka vstreku 8x, keď som ho zapojil naspäť nesmie ti bliknuť.Čo sa týka ventilátora: za studena sa točí ľahko a nie presne s otáčkami motora a rukou ho zastavíš / v rukavici !!!/. Za tepla keď motor vytočíš, tak sa vrtula točí s otáčkami motora a počuť to aj na zvuku tej vrtule / svišťí/. Nezastavuj ju pri teplom motore za jazdy - buď si dodrbeš ruku alebo tú vrtulu. Vipni motor a skús ju potočiť, mala by ísť ťažšie, ako pri studenom motore.

ten pretlakovy som uz nestihol pozriet, tu hadicku som spravil tak ako ste mi odporucali, hadicku zo sania som vymenil za novu.
.
 
Užívateľov profilový obrázok
Euix
Príspevky: 64
Registrovaný: 15.5.2009
Auto: E36 325TD
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Dubnica nad Váhom

Re: BMW 524td E34 - motor

Utorok, 26. Januára 2010, 18:49

mimochodom v manuály sa píše tak že sa ma povoliť odvzdušnovak, liať vodu do expanzky pokial nezačne cez odvzdušnovak liať voda (pri vypnutom motore), potom odvzdušnovak zatiahnuť, zahriať na pracovnu teplotu .. aby sa otvoril termostat, ale stále nechávať výčko otvorene ... po odbublaní velkeho množstva vzduchu, doliať vodu ak klesne hladina, a víčko zavrieť to jest čo som naštudoval .......
E36 325TD
 
Užívateľov profilový obrázok
ROBO BMW
Autor témy
Príspevky: 85
Registrovaný: 16.1.2010
Auto: BMW E46 330Xi
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Liptov

Re: BMW 524td E34 - motor

Streda, 27. Januára 2010, 08:50

Euix napísal:
mimochodom v manuály sa píše tak že sa ma povoliť odvzdušnovak, liať vodu do expanzky pokial nezačne cez odvzdušnovak liať voda (pri vypnutom motore), potom odvzdušnovak zatiahnuť, zahriať na pracovnu teplotu .. aby sa otvoril termostat, ale stále nechávať výčko otvorene ... po odbublaní velkeho množstva vzduchu, doliať vodu ak klesne hladina, a víčko zavrieť to jest čo som naštudoval .......


No nám to presne podľa knižky nešlo, tak sme to robili takto. Ten ovzdňušňovák na termostate sme mali otvorený, liali sme do vyrovnávačky vodu, ale cez ovzdňušňovák nič nechcelo vytekať.Tak sme ho nechali otvorený, motor sa naštartoval a nechali sme ho zohriať - vrchnák na vyrovnávačke sme zatiaľ nechali otvorený. Po nejakom čase začalo cez ten ovzdňušňovák len tak trošku frckať. Postupne sme do vyrovnávačky dolievali vodu až kým nebola plná, potom sme ju zatvorili / aj sme stláčali hadice nech sa voda natiahne /. Nechali sme systém natlakovať, až potom začalo cez ten ovzdňušňovák na termostate riadne vytekať, tak sme ho zatvorili. Na vyrovnávačke sme potom otvárali ten 2 malý vrchnáčik. Na druhý deň, keď bol motor studený a systém nebol natlakovaný, tak sa otvorila vyrovnávačka a ešte sa voda doliala / cca 1 liter/.
Tam ide aj o to, či je v chladiči voda alebo nie. Ak nie je, tak budeš dolievať vodu donemoty lebo keď ti otvorí termostat, tak všetká voda potom ide do chladiča. No skús to takto a uvidíš - nám to fungovalo. Čav
Ešte toto - my sme mali systém prázdny, lebo sme robili motor a v bloku tiež nebola voda. Takže nám išlo cca 12 litrov
 
Užívateľov profilový obrázok
Euix
Príspevky: 64
Registrovaný: 15.5.2009
Auto: E36 325TD
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Dubnica nad Váhom

Re: BMW 524td E34 - motor

Streda, 27. Januára 2010, 12:04

skúsim to tak :-) neviem prečo to tamtak píšu že sa to má robiť ked je samozrejme že ked je termostat zatvorený tak nevytlačí cez odvzdušnovák vodu :-)...... šlo mi to len kedsomtam nemal termostat ....
E36 325TD
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 2 neregistrovaní