... všetko o BMW ...

Moderátori: salat, barabas, alfi666

  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 20
obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7744
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: DPF

Nedeľa, 25. Mája 2014, 07:53

lulu991 napísal:
Ja som to robil pomocou tohto videa https://www.youtube.com/watch?v=54cexgscY8U

diky moc, bohuzial sa mi tam polozka "diesel particulate filter" nezobrazuje...asi to bude kvoli zhavicom, uvidime co to spravi po vymene...
 
Užívateľov profilový obrázok
madxface
Príspevky: 630
Registrovaný: 13.1.2014
Auto: f34, e91
Kraj: Žilinský

Re: DPF

Nedeľa, 8. Júna 2014, 23:34

Po 195t km sa aj mne ozvala DPF ikonka. Pred 5t km bol DPF regenerovany cez diagnostiku v autorizovanom servise a prekvapivo rychlo sa ozval. Zvysila sa hlasitost motora, znizil sa mierne vykon, najma co sa tykalo akceleracie. Do nudzoveho ma nehadzalo. Chcel som navodit podmienky idealne pre spustenie regeneracie:

Skusil som dialnicu najprv 20 min. 93 kmh 2500 otacok v manualnom radeni na M4, potom dalsich 20 min. 107 kmh 3200 otacok na M4. Nic sa nestalo, ani naznak regeneracie, ci sa mi potvrdilo, ze ak uz svieti ikonka, je neskoro na samoregeneraciu. Teplotu motora som mal 97C a na diagnostike boli zhavice OK.

Treba spomenut, ze som tankoval vyhradne na AGIP,OMV alebo SHELL, nepouzival som ziadne aditiva (zial or not)

Po zvazeni vsetkych faktov a moznosti, najma co sa tyka zivotnosti samotneho DPF, investicie, atd som vyberal z (ceny su bez DPH)

A) srat na to, auto si to same vyriesi, cena 0€ (dojazd dalsich ???km)
B) vymena za nove, cena 1700€ (dojazd dalsich 150t-200t km)
C) Cistenie chemiou, cena v servise 360€, u seba 100€ (dojazd dalsich 10t-50t km)
D) Kuchanie/Vrtanie bez upravy RJ, u seba 20€ ak by som ta nieco neposral (dojazd nekonečno)
E) Vrtanie/kuchanie a uprava Riadiacej jednotky v servise, cena 200€ (dojazd nekonečno)

Isiel som do moznost E, konkretne VRTANIE. NEkuchalo sa nic :) Vrtalo sa 10 dier o priemere 15mm (foto zial nemam)

Vysledok:
Motor je tichsi, ale asi rovnako hlasity ako pred hlasenim DPF
Vykon je citelne zvyseny, najma co sa tyka akceleracie, motor reaguje hned po sliapnuti na pedal
Spotreba je subjektivne o trosicku nizsia, ale to sa bude dat objektive zmerat po 1000km
Z vyfuku ide zatial biely a modry dym, cierny som nevidel, budem sledovat zaciernenie.



PS: co sa tyka servisu, podla ich slov to robili vela krat a na STK/EK nemali ani raz problem okrem jednej X6 50d, kde boli aj ine problemy.
Obrázok
 
polkov
Príspevky: 65
Registrovaný: 22.3.2013
Kraj: Žilinský

Re: DPF

Pondelok, 9. Júna 2014, 07:31

madxface napísal:
Po 195t km sa aj mne ozvala DPF ikonka. Pred 5t km bol DPF regenerovany cez diagnostiku v autorizovanom servise a prekvapivo rychlo sa ozval. Zvysila sa hlasitost motora, znizil sa mierne vykon, najma co sa tykalo akceleracie. Do nudzoveho ma nehadzalo. Chcel som navodit podmienky idealne pre spustenie regeneracie:

Skusil som dialnicu najprv 20 min. 93 kmh 2500 otacok v manualnom radeni na M4, potom dalsich 20 min. 107 kmh 3200 otacok na M4. Nic sa nestalo, ani naznak regeneracie, ci sa mi potvrdilo, ze ak uz svieti ikonka, je neskoro na samoregeneraciu. Teplotu motora som mal 97C a na diagnostike boli zhavice OK.

Treba spomenut, ze som tankoval vyhradne na AGIP,OMV alebo SHELL, nepouzival som ziadne aditiva (zial or not)

Po zvazeni vsetkych faktov a moznosti, najma co sa tyka zivotnosti samotneho DPF, investicie, atd som vyberal z (ceny su bez DPH)

A) srat na to, auto si to same vyriesi, cena 0€ (dojazd dalsich ???km)
B) vymena za nove, cena 1700€ (dojazd dalsich 150t-200t km)
C) Cistenie chemiou, cena v servise 360€, u seba 100€ (dojazd dalsich 10t-50t km)
D) Kuchanie/Vrtanie bez upravy RJ, u seba 20€ ak by som ta nieco neposral (dojazd nekonečno)
E) Vrtanie/kuchanie a uprava Riadiacej jednotky v servise, cena 200€ (dojazd nekonečno)

Isiel som do moznost E, konkretne VRTANIE. NEkuchalo sa nic :) Vrtalo sa 10 dier o priemere 15mm (foto zial nemam)

Vysledok:
Motor je tichsi, ale asi rovnako hlasity ako pred hlasenim DPF
Vykon je citelne zvyseny, najma co sa tyka akceleracie, motor reaguje hned po sliapnuti na pedal
Spotreba je subjektivne o trosicku nizsia, ale to sa bude dat objektive zmerat po 1000km
Z vyfuku ide zatial biely a modry dym, cierny som nevidel, budem sledovat zaciernenie.



PS: co sa tyka servisu, podla ich slov to robili vela krat a na STK/EK nemali ani raz problem okrem jednej X6 50d, kde boli aj ine problemy.


Prosím Ťa kde si prišiel k tej cifre že 1700€ za nový?
To tu akože píšeš asi len preto, aby si odradil ľudí čo tu chodia po rady od kúpy nového DPF?
Robia sa už aj náhrady, skús sa informovať napr. Elit a pod. ale po nete ich nájdeš oveľa viac a cena: 300€ +/-
A teraz si spokojný s tým čo si spravil? Máš rozvrtaný DPF a všetky sajrajty pôjdu do pľúc nielen Tebe, btw kľudne si to dýchaj keď Ti to chutí, ale škoda že si neuvedomuješ dôsledky a dopad na ostatních ľudí, hlavne že si ušetril 1500€ a máš dojazd nekonečno...
 
Užívateľov profilový obrázok
madxface
Príspevky: 630
Registrovaný: 13.1.2014
Auto: f34, e91
Kraj: Žilinský

Re: DPF

Pondelok, 9. Júna 2014, 10:42

polkov napísal:
1. Prosím Ťa kde si prišiel k tej cifre že 1700€ za nový?
2. To tu akože píšeš asi len preto, aby si odradil ľudí čo tu chodia po rady od kúpy nového DPF?
3. Robia sa už aj náhrady, skús sa informovať napr. Elit a pod. ale po nete ich nájdeš oveľa viac a cena: 300€ +/-
4. A teraz si spokojný s tým čo si spravil? Máš rozvrtaný DPF a všetky sajrajty pôjdu do pľúc nielen Tebe, btw kľudne si to dýchaj keď Ti to chutí, ale škoda že si neuvedomuješ dôsledky a dopad na ostatních ľudí, hlavne že si ušetril 1500€ a máš dojazd nekonečno...


1. V autorizovanom servise BMW, cenu si mozes vzdy preverit aj ty http://bmwfans.info/parts-catalog/E91/E ... te_filter/. BTW kde si na to prisiel ty? =D>
2. Co si ty dovozca DPF filtrov? nikde nikoho nepresviedcam, sharujem len svoju skusenost
3. 300Eur za DPF filter na BMW? sa zobud. Mozno to tvoje +/- je dalsich 300, a teda za 600 zozenies mozno nieco z druhovyroby. Ja zial nikoho nepoznam, kto odjazdil na fake DPF ku 100t km a povedal, ze je bezproblemove. Ak ty s tym skusenosti mas, rad si precitam nazor
4. Zatial som spokojny, ale nikde netvrdim, ze to bolo najlepsie riesenie. Robilo sa to prvy krat. Co sa tyka statistik, emisie mam v norme bezneho osobneho auta. Nepotrebujem, aby si uveril mne, opytaj sa hociktoreho odbornika na nazor DPF v osobnom aute vs Ekologia.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Príspevky: 794
Registrovaný: 11.11.2012
Auto: E34 540i 6q
Kraj: Bratislavský

Re: DPF

Pondelok, 9. Júna 2014, 13:44

Aj tak je najlepsia moznost kupit novy original alebo vycistit povodny. S tym treba ratat, ze ked teda setrim za palivo tak potom to doplatim na DPF alebo vstrekoch a pod...nedaval by som DPFko prec. Neznasam ked idem za nejakym dizlom, slapne tomu a brikety mu lietaju z vyfuku ](*,)
Tie nahrady co som pocul su dost onicom. Original vydrzi ovela viac ako nahrady.
E34 540i 6q - LSD 2,93 25%, BC-racing, 4pot E32 750iL brakes, AMA exhaust w/ X-pipe, front strutbar, M5 sway bars, styling 21, Michelin PS4, full M-tech
E46 330ti 5q - swap M54B30, ECUGarage, LSD 3,46 25%, BC-racing, polyurethane bushings, 330i brakes, Hawk HP+ pads, HEL Performance BL, Schmiedmann headers, K&N intake, front/rear strutbar, X-brace, BBS-CH 007, Westlake 235 square setup, Sparco EVO2+, AnimalRacing consoles, stripped interior, oil cooler

daily MB GLB 2021

E90 330i EX
 
polkov
Príspevky: 65
Registrovaný: 22.3.2013
Kraj: Žilinský

Re: DPF

Pondelok, 9. Júna 2014, 20:23

To je čisté zúfalstvo vyhadzovať DPF, chcel som poukázať len na to, že ak nemá niekto peniaze na poriadny servis tak existujú aspoň lacné náhrady, osobne dávam auto do autorizáku a nič neriešim, na to je servis a spravili to doteraz vždy poriadne.
Ak niekto nevie čo robí tak nech to nerobí vôbec, a vyťahovať tu ekológiu je na smiech, nejedná sa o znečistenie, ale o to že tie jedovaté sajrajty po vdýchnutí do pľúc už človek nedokáže vykašlať ani inak vylúčiť z tela, a o to horšie je to u malých detí(naše potomstvo), z toho potom vznikajú všeliaké choroby ktoré netreba konkretizovať.
Ale je na smiech keď vidím pomerne nové dieslové autá dymiace ako naftové rušne, rok 2010 a vyššie.
Dúfam že čoskoro príde na Slovensko taký poriadok ako v Nemecku, a takíto šuflikanti a výmyselnici budú mať po "ptákach"
 
lisiak
Príspevky: 99
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW 3
Kraj: Nitriansky

Re: DPF

Pondelok, 9. Júna 2014, 21:30

nejdem sa zastavat tych co to vybrali ale napr. peugeoty mali fap (dpf) myslim uz od 2003 viete si predstavit kolko aut to ma vykuchane ? myslite ze kazdemu zoberu TP ?
 
polkov
Príspevky: 65
Registrovaný: 22.3.2013
Kraj: Žilinský

Re: DPF

Pondelok, 9. Júna 2014, 21:58

Ale tu sa nebavíme o nejakých peugotoch a podobných rárohach, tu je reč o moderných dieslových BMW ktoré majú jedny z najlepších naftových motorov s citlivými vstrekmi na scéne a s dojazdom nekonečno.
 
lisiak
Príspevky: 99
Registrovaný: 26.9.2012
Auto: BMW 3
Kraj: Nitriansky

Re: DPF

Pondelok, 9. Júna 2014, 22:10

vobec si ma nepochopil ...narazal som na to ze ako niekto spravy s tym poriadok ...(aby si ma pochopil nezastavam sa vyberacov ale neviem si predstavit ze vsetky auta co to maju vybrate si budu davat naspat dpf)
 
Užívateľov profilový obrázok
cayman
Príspevky: 794
Registrovaný: 11.11.2012
Auto: E34 540i 6q
Kraj: Bratislavský

Re: DPF

Utorok, 10. Júna 2014, 09:22

lisiak napísal:
nejdem sa zastavat tych co to vybrali ale napr. peugeoty mali fap (dpf) myslim uz od 2003 viete si predstavit kolko aut to ma vykuchane ? myslite ze kazdemu zoberu TP ?


Mali by. Ked chce jazdit, tak nech to ma ako to ma byt. To, ze ma ine kolesa ako ma zapisane v TP mi je jedno, s tym ma neohrozuje. Ale nicit si zdravie kvoli niekomu inemu to mi fakt vadi.
Ale u nas je to tak...slovak si nekupi 330d, ale kupi si 320d aby mal nizsiu spotrebu a naklady na servis ale da tam cip, vybere DPF a tesi sa, ze jazdi skoro ako 330d, zere mu to 5 litrov a celkom to ide. A nekuka na to, ze za autom ostava oblak dymu..
E34 540i 6q - LSD 2,93 25%, BC-racing, 4pot E32 750iL brakes, AMA exhaust w/ X-pipe, front strutbar, M5 sway bars, styling 21, Michelin PS4, full M-tech
E46 330ti 5q - swap M54B30, ECUGarage, LSD 3,46 25%, BC-racing, polyurethane bushings, 330i brakes, Hawk HP+ pads, HEL Performance BL, Schmiedmann headers, K&N intake, front/rear strutbar, X-brace, BBS-CH 007, Westlake 235 square setup, Sparco EVO2+, AnimalRacing consoles, stripped interior, oil cooler

daily MB GLB 2021

E90 330i EX
 
Užívateľov profilový obrázok
madxface
Príspevky: 630
Registrovaný: 13.1.2014
Auto: f34, e91
Kraj: Žilinský

Re: DPF

Utorok, 10. Júna 2014, 11:33

2Cayman: v niektorych veciach s tebou suhlasim,
1. nikto si nechce nicit zdravie kvoli ostatnym. Neviem z akych udajov vychadzas ty, ale nenasiel som zdroj, kde by BMW bez DPF nesplnovalo emisnu normu EURO 4. EURO 5 uz ale nesplnuje, to vsak zacalo platit iba pre nove auta/vyrobcov (ucinnost zakona) az od 1.1.2012 Zdroj: http://www.telecom.gov.sk/index/index.php?ids=83257

2. Suhlasim, DPF by malo teoreticky ochranit najma chodcov v meste. Pocas regeneracie na dialnici vsak ten sajrajt (aj ked spaleny) vypluje von a odzrkadli sa to aj na emisiach CO. Neviem, ci sa tam voci tomu dako branis.

3. Suhlasim, ze kompletne odstranenie/vykuchanie DPF nie je racionalne riesenie. Ja som to ani tak nerobil. Urobilo sa 10 dier s malym priemerom, tj viac ako 90% plochy filtra ostala neporusena. Nemozem vsak tvrdit, ze urcite 90% castic sa zachyti na filtri, kedze to nemam zmerane. Na videu je vsak vidiet, ze cierny dym mi nejde von a nemam scernany ani vyfuk. Budem to vsak sledovat.

4. Nikde som nepresviedcal, ze toto je najlepsie riesenie, ani to netvrdim. Vyjadril som len momentalnu spokojnost nad riesenim, hocikedy sa to da nahradit novym filtrom. Forum je sharovani experience, aby si dalsi mohli vytvorit nazor. To video nehovori o tom, ci je to dobre, alebo zle riesenie. Niekomu moze vadit aj modry dym, a radsej pojde do noveho filtra. Ja som vsak modry dym mal aj ked nebolo zasiahnute do DPF.
Obrázok
 
badbat329
Príspevky: 458
Registrovaný: 20.5.2012
Auto: F31
Kraj: Trnavský

Re: DPF

Utorok, 10. Júna 2014, 14:36

cayman napísal:

Mali by. Ked chce jazdit, tak nech to ma ako to ma byt. To, ze ma ine kolesa ako ma zapisane v TP mi je jedno, s tym ma neohrozuje. Ale nicit si zdravie kvoli niekomu inemu to mi fakt vadi.
Ale u nas je to tak...slovak si nekupi 330d, ale kupi si 320d aby mal nizsiu spotrebu a naklady na servis ale da tam cip, vybere DPF a tesi sa, ze jazdi skoro ako 330d, zere mu to 5 litrov a celkom to ide. A nekuka na to, ze za autom ostava oblak dymu..


Tu je Link co vlastne robi DPF:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_particulate_filter
Prosim ta precitaj si to.. minule som cital a ma to dost zarazilo ze benzin generuje viac karcinogenov ako diesel s dpf (pre kratkost casu nemam link, ale doplnim)... cize ked si to Lisiak da spravit ako to ma byt budes ty s tvojou 330i ten ktory "ohrozuje" ostanych.
Diesel bez DPF prejde emisnou ako nic a tym splna vsetky normy a ty si akurat tak mozes .... kupit i3.
 
Užívateľov profilový obrázok
Lipo69
Príspevky: 1255
Registrovaný: 30.9.2011
Kraj: Žilinský

Re: DPF

Utorok, 10. Júna 2014, 16:20

badbat329 napísal:
Prosim ta precitaj si to.. .




Dieselový motor produkuje pri optimálnom priebehu spaľovania predovšetkým vodu a oxid uhličitý. Okrem týchto hlavných zložiek obsahujú emisie aj malé množstvá oxidu uhoľnatého, nespálených uhľovodíkov, oxidov dusíka, oxidu siričitého a tiež toľko nenávidené pevné častice sadzí – PM (particulate matter). Pre priaznivcov vône benzínu, ktorí nemusia naftové motory a nazývajú takéto vozidlá dymovnice, sú práve sadze tým správnym dôvodom na oprávnené posmešky. Správne pracujúci motor spaľujúci benzín produkuje totiž až o 200x menej týchto častíc, ako diesel bez DPF.


Sadze neprodukuje len opotrebovaný motor, alebo motor s nesprávne pracujúcim/opotrebovaným vstrekovacím systémom. Za určitých prevádzkových podmienok (napr. studený štart, jazda do kopca alebo zrýchlenie) zhorí väčšina vstreknutého paliva difúznym plameňom, čoho dôsledkom je lokálny nedostatok kyslíka v spaľovacom priestore. Zvyšná časť paliva je spálená tzv. nedokonale, a teda vzniká väčšie množstvo sadzí – pevných častíc. Tieto makroskopicky malé častice sadzí sú tvorené drobnými granulami s priemerom len 50 nm (0,00005 mm). Na týchto časticiach sa usadzujú uhľovodíky, ktoré pochádzajú z paliva a maziva ako aj voda a sulfáty, čím sa častice zväčšia (100 – 10000 nm) a zmenia tiež svoj tvar (pre porovnanie: ľudský vlas má hrúbku cca 0,05-0,09 mm). Problémom je, že človek nie je vo väčšom množstve schopný zachytiť častice menšie ako 0,25 mm v nose ani v prieduškách. Časť sa síce zachytí na slizniciach, ale väčšina častíc bez väčších ťažkostí preniká dýchacími cestami až hlboko do pľúc. Mnohé vedecké štúdie dokazujú, že tieto časti sú zodpovedné za alergie a pôsobia karcinogénne. Vozidlo so správne fungujúcim moderným dieselovým motorom bez DPF vyprodukuje po najazdení 100 000 km cca 3,5 kg sadzí, pričom vozidlo so správne pracujúcim DPF filtrom toto množstvo eliminuje na cca 100-120 gramov.



Zdroj

Aby som nebol taky jednostranny v clanku je aj toto

Štúdie ukazujú, že sa doprava v celosvetovom meradle podieľa na produkcii PM približne jednou tretinou. Pod pojmom doprava rozumejme dopravu automobilovú, lodnú, leteckú atď. Samotná osobná doprava predstavuje približne 3 %. Ak uvažujeme, že polovica všetkých osobných vozidiel obsahuje dieselový motor, dostaneme sa na úroveň 1,5 %.
F11 530 dx
Ex E60 530 xi fl
Ex E46 320 d fl

I call my car the pussy wagon, because it's where I go to cry
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: DPF

Utorok, 10. Júna 2014, 16:34

Na margo toho posledného dodatku.

Komu nie je ľahostajné to, čo dýcha mal by začať v prvom rade u seba a neschovávať sa za to, že sú tu iní, ktorí toho svinstva vyprodukujú násobne viac.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Lipo69
Príspevky: 1255
Registrovaný: 30.9.2011
Kraj: Žilinský

Re: DPF

Utorok, 10. Júna 2014, 16:54

Mexico ak narazas na mna ja som to nechcel zlachcovat.

A moje dalsie bude benzin takze peace :smile:
F11 530 dx
Ex E60 530 xi fl
Ex E46 320 d fl

I call my car the pussy wagon, because it's where I go to cry
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 20

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných