sedany s klimou maju elektricku vrtulu, ktora fuka vzduch na chladic klimy umiestnený za nou a za chladicom vody maju visko spojku, s vrtulou ktora taha vzduch cez chladic vody... e36 vsetky typy aj compact bez klimy by mali mat len visko spojku, ktora je na 4-valcoch vzdialena asi 20cm od chladica, preto su tam tie umelohmotne naduchy aby tahalo co najviac vzduchu cez chladic...
compacty s klímou maju maju el. vrtulu hned za chladicom vody, ktora chladi prave tym ze taha vzduch cez chladic vody, to ze fuka na motor, je uz vedlajsi efekt... a pri zapnutej klime, ked sa vrtula toci na II stupen ma taky tah vzduchu ze to musi stacit aj na chladic klimy....
ked tak uvazujem chladic klimy by netrebalo ani chladit

, v podstave ho a chladiacu zmes ohrieva iba motor... skor sluzi na to aby znizil teplotu chladiaceho media voci okolitej teplote v lete... presne tak funguje rebrovanie vzadu na chladnickach, a netreba im vrtulu....
keby fukala vrtula na compacte smerom od motora von, tak by to chladic asi zohrievalo teplom z motora....a okrem toho by ju pri jazde zastavoval napor vzduchu a nutil otacat sa naopak...