... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK
killian napísal:ak mas na to financne prostriedky a nie je ti luto tych penazi, co pripadne das za novy motor ak tento odpalis svojim experimentovanim, tak nevidim problem
Helldiver napísal:Nevidim nic zle na takomto experimentovani, akurat by clovek mal mat minimalne ake take prakticke skusenosti a teoreticky toho nastudovaneho velmi vela a nie ze hrrrr, idem tunit motor bez toho aby som mal prehlad o nejakych veciach a potom sa pytam na zakladne veci. Hovoris ze auto ma 12 rokov, v podpise mas E36 316i, takze zrejme motor M43, kompresny pomer 9,7. Tak si vypocitaj podla vrtania, zdvihu atd. a kolko zvysis kompresny pomer ked trocha liznes hlavu, spocitaj si podla podla zdvihu vacky, priemeru a uhlu ventilov ci nedojde k ich kolizii s piestami, zistit si ako mas namapovany v motronicu predstih, zisti ako ho budes musiet posunut so zvysenim kompresneho pomeru, zisti si o kolko sa ti posunie casovanie vacky ked sa os vackoveho hriadela dostane so znizenim hlavy blizssie k osi klukovky a ako to poriesis... Potom sa mozme bavit uz len o tom ako toto zvysenie kompresneho pomeru dosiahnut.