Na tomto mieste sa uz musim trochu zastat Luba, pretoze "LEXXX525" to uz poriadne prehnal. Vyzva, aby Lubo vyhlasil, ze "no neviem opravovat prevodovky,len tak to pozliepam,zfusujem a zo stastim sa ich este par nerozpadlo a doteraz funguju" je riadne pritiahnuta za vlasy. Toto by som netvrdil, pretoze Lubo ma mnozstvo spokojnych zakaznikov aj tu na klube. Lenze moze byt aky chce macher na prevodovky, ale vzdy je urcite % chybovosti, ci uz pri prevedenych pracach, alebo sa objavi vadna suciastka. A vtedy prichadzaju reklamacie, ktore uz nie kazdy s uspechom zvladne. Nie raz o sebe Lubo tvrdil, ze za nim chodia ludia so sfusovanou robotou z inych servisov, kde to ini nezvladli a od neho potom tito zakaznici odchadzaju spokojni. Zbabrane reklamacie inych servisov dokaze opravit, ale ako pochodili reklamacie u neho, to je uz ina otazka. Zatial som tu na klube videl len 2 typy "recenzii" - maximalne kladne, kedy prevodovka po oprave isla ako mala a potom uz len maximalne zaporne, kedy prevodovka nesla ako mala, navyse boli znicene sroby a podobne a reklamacia u Luba prebiehala tak, ako prebiehala. Velmi rad by som tu videl aj nieco medzi tym, v style "Dal som si opravit prevodovku u Luba, po oprave nesla ako mala. Pri reklamacii boli velmi ochotni a vsetko bez reptania opravili a prevodovka radi dodnes bez najmensej chybicky." Lenze takuto recenziu som tu zatial nevidel. Blbe je, ze sa k tymto "reklamaciam" vyjadrovali aj spravni ludia, ktori maju na klube vybudovane meno, ako napr. ked Semtex riesil jednu zo zbabranych prac -
http://www.bmwklub.sk/technicke-okienko/referencie-na-ludi-repasujucich-automaty-t47613-60.html , kedy bol scenar dost podobny. Zatial to vyzera tak, ze bud zakaznik dostane repasovanu prevodovku v super stave, alebo sa nieco poserie a v tomto pripade sa moze aj rozkrajat ale nic neporiesi, moze si akurat vyliat srdce na klube a 2000 EUR odpisat ako stratu...
Ked prichadzam ako zakaznik k cloveku, ktory sa tvari ako kral automatov na Slovensku a ziadam ho o opravu prevodovky, aby isla ako hodinky, tak ocakavam nasledovne: servisak spravi diagnostiku, vyskusa ako sa prevodovka sprava za jazdy, teplotu oleja a dalsie veliciny aby vedel, v akom stave je prevodovka a dalsie systemy s nou suvisiace. Nasledne ju rozoberie a podrobne skontroluje jej stav a navrhne zakaznikovi dalsi postup, pripadne sa zakaznik moze prist pozriet, ako to vnutri vyzera, aby nemal pocit, ze ho servisak ojebava. Dohodnu sa, co vsetko sa bude menit a co to bude stat. Spravi sa robota, pokial sa vramci toho zisti este nejake poskodenie, ktore nebolo hned zjavne, servis vola zakaznikovi a dohodnu dalsi postup. Po oprave prebehne skusobna jazda opat s diagnostikou, aby sa overila kvalita prevedenej prace. Ak je vsetko v poriadku, odovzda vozidlo zakaznikovi a zinkasuje dohodnutu financnu odmenu. Zakaznik odchadza spokojny a lahsi o par tisic a prevodovka maka az kym auto nejde do srotu. Toto je ten idealny pripad ako by to malo fungovat.
Alebo potom existuje aj iny scenar. Zakaznik pride, nieco sa dohodne, medzi recou aj cena. Nasledne prebehne oprava, pocas ktorej zakaznik netusi, co sa s autom robi. Prebehne odovzdanie vozidla, pri ktorom je zakaznikovi oznamene, ze cena bude vyssia, lebo sa muselo robit este toto a toto. Prebehne skusobna jazda so servisakom, pri ktorej prevodovka trhne, na co servisak utrusi, ze "to urobilo aj nam, ale ono si to casom sadne." Samozrejme si to casom "nesadne," nema si co sadnut, to trhnutie bola vystraha pre servisaka, ze prevodovka ani po oprave nie je celkom v poriadku (ked kupime nove auto v salone, tak takisto nam cele skacka, kym si vsetko sadne, vsakze). Zakaznik odchadza a nasleduje kolotoc problemov, kedy sa servis tvari ako majster sveta a u nich sa chyba stat nemohla, to vsetko zakaznik, pretoze nevie s autom jazdit...
Padla tu pripomienka, ze "je potrebné vedieť zaobchádzať s takým automatom." Cize ak neviem s automatom jazdit, tak ho akoze dokazem odpravit za 16000km a nasledne po dalsej oprave za 7000km prestane ist uplne? Ako je potom mozne, ze predvadzacky, ktore dostavaju permanentne kickdown so studenym motorom sa doziju nielen predaja ale este poziju peknych par tisic km? Nehovorim, ze repasovana prevodovka vydrzi tolko, co nova, ale predsa ju neodpravim za tak kratku dobu, navyse zenska, ktora s nou jazdi hlavne dlhe trasy...na tom pribehu proste nieco nesedi. Takisto kokotiny o nacipovanych motoroch, ktore odpravili prevodovku - ano to sa stane, ked je prevodovka pred smrtou a dostane cerstvu porciu krutaku, ale to sa stane so starou prevodovkou, nie s novou alebo repasovanou. Sice nevydrzi deklarovanych 150tis ale nepojde srat hned za prvym rohom... Ked prevodovka odide za tak kratku dobu po oprave, tak je jasne, ze sa nieco stalo bud pri oprave alebo prdla nejaka suciastka. Ak prdla nova suciastka, tiez ju chcem vymenit vramci 2r reklamacnej doby, ale dokazem akceptovat obojstrannu dohodu so servisom, ze uhradim cast prac, kedze ani jeden za to nemozme. Ale ked sa stala chyba v servise, alebo odislo nieco, co si servisak pri oprave nevsimol, tak budem ako zakaznik nasrany a ziadat to, za co som si zaplatil - opravu prevodovky. Pretoze ja som neprisiel do servisu s tym, ze chcem vymenit hydromenic, ja som prisiel s tym, aby mi prevodovku opravili a co vsetko to obnasa uz musia vediet oni a tu opravu mi poskytnut.
Pokial bude servis profesionalne kumunikovat aj v pripade reklamacie, tak sa daju dohodnut take podmienky, pri ktorych budu spokojne obe strany a dobre meno servisu neutrzi. Alebo sa to moze uberat aj takymto smerom, ze servis sa hra na ublizeneho a u nich sa chyba stat nemohla (netvrdim, ze sa stala) a zakaznik uz dostal viac, ako zaplatil a podobne dristy. Ale vysledok je len taky, ze zakaznik odchadza nasraty, lahsi o par tisic a prevodovka nefunguje, aj ked za to zaplatil. Potom sa servis nemoze cudovat, ze ho takyto zakaznik bude ohovarat kde sa da.
Za obe zucastnene strany a cely klub dufam, ze sa tento problem podari nakoniec vyriesit k spokojnosti oboch stran a Lubo si tym napravi posramotenu povest. Nech sa na mna Lubo nehneva, ale s tym, co zatial predviedol pri reklamaciach tu na klube sa moze velmi lahko stat, ze za chvilu tu uz zakaznika nenajde pretoze nik nebude riskovat taketo problemy...