Utorok, 9. Novembra 2021, 11:11
Do nemocnice zatiaľ prišlo ďalších sedem pacientov. Jedna z nich je aj pani Jana. Doma mala vysoké horúčky, ktoré nedokázali zraziť. Nemá dobrý pocit z toho, že je v nemocnici. Pani Jana má 57 rokov a je učiteľka. Tvrdí, že sa pravdepodobne nakazila v práci.
Nie je zaočkovaná. „Neviem odpoveď, prečo,“ hovorí, kašle. Nikto z jej štvorčlennej domácnosti si vakcínu pichnúť nedal, doma o tom podľa nej ani nehovorili. Teraz majú covid všetci, ona to zvláda najhoršie.
„Počúvate odvšadiaľ všetko možné a nemožné, tak radšej už o ničom nediskutujeme a nezhoršujeme si psychický stav a nedvíhame tlak. Mala som až príliš veľa informácií,“ hovorí. Doteraz chorí neboli, v druhej vlne boli školy zatvorené, pracovala doma, dávala si pozor. Čo by jej pomohlo sa rozhodnúť zaočkovať? „Neviem, možno toto mi pomôže.“ Zatiaľ však nerozmýšľa nad tým, či pôjde na očkovanie. Teraz myslí najmä na to, ako sa vyliečiť.
....
....
Pán Dušan má 66 rokov. Pracuje ako automechanik v Kysuckom Novom Meste. V nosných dierkach má hadičku, cez ktorú dostáva kyslík.
Ponúka, že si nasadí respirátor, ale aj bez neho sa mu ťažko dýcha, často má problém dopovedať vetu. Na covidovom oddelení v nemocnici v Čadci je piaty deň. Nedalo sa mu dýchať, tak si zavolal záchranku. „Chodil som do práce ja, aj syn, neviete, kde sa nakazíte.“
Syn pána Dušana je zaočkovaný, chodí do zahraničia. Pán Dušan očkovaný nie je. „Neviem, prečo som sa nedal. Ťažko povedať. Ráno odídem, večer prídem a nebolo kedy rozmýšľať nad očkovaním. Človek má aj okolo chalupy a záhrady roboty. Nemôže sa až tak rozbehať, ako chce.“
...
...