... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13
bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
retepp1
Príspevky: 319
Registrovaný: 30.1.2009
Auto: E46 330D
Kraj: Košický

Re: Paliva

Utorok, 7. Februára 2012, 19:56

antonvrabel napísal:
ok.ked ho nariedim z naftou tak už nezhustne? čo urobi v nadrži?prečo letny VIF nezhustol?

Antonvrabel: bol husty preto lebo si ho mal v aute lebo ked sa pozres na flasticku tak je tam ze udrziavat v minimalne +5stupnoch


Citujem s http://www.olejshop.net/index.php?main_page=page_9
www.olejshop.net napísal:
Pre spoľahlivé fungovanie nízkoteplotných aditív je potrebné dodržať tieto zásady:
1) aditívum pridávame v správnom množstve do nádrže tesne pred tankovaním, aby došlo k dokonalému premiešaniu. Teplota nafty nesmie byť nižšia ako 0 °C, resp. pod tzv. teplotou zákalu, kedy sa už začínajú vylučovať prvé častice parafínu! Pridávanie aditíva do nafty s už vylučenými časticami parafínu je bezpredmetné, pretože žiadne aditívum nemá schopnosť častice parafínu rozspustiť! Úlohou prísady je totiž zabrániť vylučovaniu častíc parafínu vo forme veľkých plochých útvarov modifikovaním ich kryštálovej mriežky na mriežku menších rozmerov a nie ich rozpúštať!
2) Po pridaní aditíva do nádrže a dotankovaní je potrebné prejsť ešte zopár kilometrov, aby už homogenizované palivo s aditívom bolo čerpadlom dopravené v dostatočnom množstve aj do zostávajúcej časti nízkotlakového okruhu palivovej sústavy, najmä do priestoru palivového filtra.
3) Niektoré palivové aditíva na úpravu nízkoteplotných vlastností, tuhnú (prestávajú tiecť) už pár stupňov pod bodom mrazu. Tento paradox je spôsobeným vysokou koncentráciou prípravku. Jeho schopnosť znižovať teplotu CFPP sa prejaví až po jeho zriedení samotnou naftou, t.j. až po jeho pridaní do nádrže. K tomu však potrebujete, aby bol prípravok v tekutom stave, preto venujte zvýšenú pozornosť údajom o teplotách skladovateľnosti prísady. Takýto prípravok nenechávajte v aute. Inak do rána stuhne a bude dočasne nepoužiteľný. Po jeho zohriatí do tekutého stavu je opäť použiteľný bez ujmy na jeho kvalite.
BMW 318i E36
BMW 330D E46
BMW 640D xDrive F06
 
mato530
Príspevky: 20
Registrovaný: 13.4.2009
Auto: BMW 530d
Kraj: Bratislavský

Re: Paliva

Utorok, 7. Februára 2012, 19:58

viem, ze toto sem asi nepatri, ale co vlastne tankujem a za co platim? vzduch alebo palivo?
Prílohy
034.jpg
034.jpg (134.46 KiB) 2678 zobrazení
 
antonvrabel
Príspevky: 496
Registrovaný: 25.11.2009
Auto: E30ix,E39,
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PUCHov Nemšova Dca

Re: Paliva

Utorok, 7. Februára 2012, 20:08

dik toto som potreboval vedieť =D>
retepp1 napísal:
 
Užívateľov profilový obrázok
zdenko
Príspevky: 1325
Registrovaný: 23.9.2007
Auto: e30 320i, e30 325ic
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: bratislava

Re: Paliva

Utorok, 7. Februára 2012, 21:38

Ak sa pri tankovani dostane vzduch do cerpadla tak sa zastavi, a stym sa samozrejme zastavi aj pocitadlo :wink:
Fuck new model cars (little psycho je narkoman)
 
Užívateľov profilový obrázok
maiki
Príspevky: 4229
Registrovaný: 10.4.2009
Auto: 02" E46 320d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Paliva

Utorok, 14. Februára 2012, 16:34

Obrázok
Your car. Your story. So don't let someone else write the book.
E46 320d 02"
ex E36 323i 96"
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
maiki
Príspevky: 4229
Registrovaný: 10.4.2009
Auto: 02" E46 320d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Paliva

Utorok, 21. Februára 2012, 16:32

Your car. Your story. So don't let someone else write the book.
E46 320d 02"
ex E36 323i 96"
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
naftaman
Príspevky: 366
Registrovaný: 9.12.2011
Auto: BMW E46 330d 135kw
Kraj: Trnavský

Re: Paliva

Streda, 22. Februára 2012, 12:40

mato530 napísal:
viem, ze toto sem asi nepatri, ale co vlastne tankujem a za co platim? vzduch alebo palivo?

može sa stať že ekď niekto z tej pištole dlho netankuje tak jej hladina padne... potom treba pištol zdvihnuť a netankovať, palivo tam dotlačí ale niekedy je možné že sa aj to palivo započíta, vtedy je potrebne netankovať a upozorniť na to :)
inak aj keď cez noc padne hladina niekedy ani minutu stale netankuje, ale nič sa nepočíta, až ked už palivo tečie, stava sa to hlavne v zime ked prídete ráno na pumpu :) ale taketo padnutie hladiny cez sklíčko nevidieť
 
MimoSK
Príspevky: 68
Registrovaný: 23.9.2011
Auto: E92,E70,F10,F10M5
Kraj: Košický

Re: Paliva

Pondelok, 27. Februára 2012, 12:40

Obrázok
 
Roman804
Príspevky: 879
Registrovaný: 21.3.2010
Auto: M3 E92, F11 LCI
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: trenčín,0905446111

Re: Paliva

Utorok, 3. Apríla 2012, 07:13

ja som zase po pollitroch na dvakrát merané naznačil päť litrov v bandaske a že koľko natankujem,tankoval som presne, a výsledok je neviem asi v celku uspokojivý,je to isto nie úplne presné,to by som to musel znova prelievať a odmerať-čo som neurobil no a aj bandaska môže niečo povoliť,a neviem či majú nejakú toleranciu, či som mal rovnú plochu a pod.zatiaľ lukoil a tesco,natankujem ešte agip
Prílohy
Fotografia0562.jpg
LUKOIL Trenčín
Fotografia0563.jpg
TESCO Trenčín
pribehy-nasich-aut/topic-t31012.html
ex-lada2106,ford escort cabrio1983,ford scorpio1986,škoda100 1974,škoda1000MB1969,vw polo1997,nissanAlmera2001,honda CRV2005,mercedesA1998, kawasakiZR500 1984,yamahaFazer600 2004,yamahaGrizzly2005
 
Užívateľov profilový obrázok
naftaman
Príspevky: 366
Registrovaný: 9.12.2011
Auto: BMW E46 330d 135kw
Kraj: Trnavský

Re: Paliva

Utorok, 3. Apríla 2012, 13:47

male odchylky možu byť...
napríklad máloktovie že väčšina dnešnych stojanov prepočítava množstvo paliva ktoré je pri 15 stupňoch pretože aj keď ho stačaju do nádrží tak benzinka platí za množstvo ktoré je pri 15 stupnoch.... to znamená že keď je chladno možeš mať na stojane 5L a v bandaske 4,95 ale keĎ bdue mať teplotu 15 stupňov tak ej to presne :P
 
heroe
Príspevky: 2380
Registrovaný: 1.4.2008
Auto: BMW e46 330ci ´01
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Martin, Trenčín, Turc. Teplice

Re: Paliva

Streda, 4. Apríla 2012, 11:42

naftaman napísal:
male odchylky možu byť...
napríklad máloktovie že väčšina dnešnych stojanov prepočítava množstvo paliva ktoré je pri 15 stupňoch pretože aj keď ho stačaju do nádrží tak benzinka platí za množstvo ktoré je pri 15 stupnoch.... to znamená že keď je chladno možeš mať na stojane 5L a v bandaske 4,95 ale keĎ bdue mať teplotu 15 stupňov tak ej to presne :P

pockaj a ked je 35 stupnov tak natankujem 5 litrov ale na stojane bude 4,5 litra? ci ako to je? lebo to by som tankoval iba na prave poludnie
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: Paliva

Streda, 4. Apríla 2012, 11:55

heroe napísal:
pockaj a ked je 35 stupnov tak natankujem 5 litrov ale na stojane bude 4,5 litra? ci ako to je? lebo to by som tankoval iba na prave poludnie


no dobre, vidim ze naftaman vas trosku doplietol. neviem ci robi priamo na benzinke alebo ma to len sprostredkovane. nielen benzinky ale napriklad aj plynari robia korekciu plynu na 15°C (uz priamo plynomer v domovej pripojke). :roll:

to je na ochranu spotrebitela a nie na predavajuceho. prepocet na 15°C je na to aby si natankoval vzdy rovnake latkove mnozstvo, tzn. ak sa bavime o kg tak pri -5, 10, aj 35°C vzdy natankoval napr. 20kg PHM. to znamena priklad: ak je vonku 35°C tak 20kg paliva natankujes pri 25l PHM a ked je zima -5°C tak 20kg PHM natankujes pri 20l PHM. samozrejme, tie rozdiely su len vymyslene, v praxi su ovela mensie.
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
 
Užívateľov profilový obrázok
naftaman
Príspevky: 366
Registrovaný: 9.12.2011
Auto: BMW E46 330d 135kw
Kraj: Trnavský

Re: Paliva

Streda, 4. Apríla 2012, 12:59

Kallon napísal:

no dobre, vidim ze naftaman vas trosku doplietol. neviem ci robi priamo na benzinke alebo ma to len sprostredkovane. nielen benzinky ale napriklad aj plynari robia korekciu plynu na 15°C (uz priamo plynomer v domovej pripojke). :roll:

to je na ochranu spotrebitela a nie na predavajuceho. prepocet na 15°C je na to aby si natankoval vzdy rovnake latkove mnozstvo, tzn. ak sa bavime o kg tak pri -5, 10, aj 35°C vzdy natankoval napr. 20kg PHM. to znamena priklad: ak je vonku 35°C tak 20kg paliva natankujes pri 25l PHM a ked je zima -5°C tak 20kg PHM natankujes pri 20l PHM. samozrejme, tie rozdiely su len vymyslene, v praxi su ovela mensie.
Tak tak je to robené preto aby is vždy natankoval to isté
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: Paliva

Streda, 4. Apríla 2012, 13:58

Zaujimave by bolo, keby sa LPG tankovalo bez tychto pravidiel..
K tomu benzinu dodam, ze jeho objemova roztaznost sa pohybuje okolo desatiny percenta na stupen, takze tankovanie pri -20 a pri +30 sa bude lisit v jednom poldeci na liter, cize asi 3 litre na plnu nadrz.
 
Užívateľov profilový obrázok
Kallon
Príspevky: 821
Registrovaný: 6.2.2008
Auto: VW Passat Variant
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Levice

Re: Paliva

Streda, 4. Apríla 2012, 14:07

Le Gend napísal:
Zaujimave by bolo, keby sa LPG tankovalo bez tychto pravidiel..


hej, v zime by sa tesil zakaznik a v lete predavajuci \:D/
VW Passat Variant, 140kW,´18
PEUGEOT 308 SW, 73kW,´16
LADA Granta Liftback, 72kW,´17
LADA Kalina SW, 72kW,´17

EX:
SKODA Octavia Combi, 110kW, ´17
PEUGEOT 301, 68kW,´14
ROVER 25, 63kW, ´00
CITROEN C3 Picasso, 68kW, ´13
SUZUKI SX4, 88kW, ´12
BMW E90 320D, 120kW, ´06
BMW E36/5 318ti, 103 kW, ´97
OPEL Ascona C, 1.6 SR, 55kW, ´82
ŠKODA 120LS, 40,5kW, ´86
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Bing [Bot] a 225 neregistrovaných