... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK
antonvrabel napísal:ok.ked ho nariedim z naftou tak už nezhustne? čo urobi v nadrži?prečo letny VIF nezhustol?
Antonvrabel: bol husty preto lebo si ho mal v aute lebo ked sa pozres na flasticku tak je tam ze udrziavat v minimalne +5stupnoch
www.olejshop.net napísal:Pre spoľahlivé fungovanie nízkoteplotných aditív je potrebné dodržať tieto zásady:
1) aditívum pridávame v správnom množstve do nádrže tesne pred tankovaním, aby došlo k dokonalému premiešaniu. Teplota nafty nesmie byť nižšia ako 0 °C, resp. pod tzv. teplotou zákalu, kedy sa už začínajú vylučovať prvé častice parafínu! Pridávanie aditíva do nafty s už vylučenými časticami parafínu je bezpredmetné, pretože žiadne aditívum nemá schopnosť častice parafínu rozspustiť! Úlohou prísady je totiž zabrániť vylučovaniu častíc parafínu vo forme veľkých plochých útvarov modifikovaním ich kryštálovej mriežky na mriežku menších rozmerov a nie ich rozpúštať!
2) Po pridaní aditíva do nádrže a dotankovaní je potrebné prejsť ešte zopár kilometrov, aby už homogenizované palivo s aditívom bolo čerpadlom dopravené v dostatočnom množstve aj do zostávajúcej časti nízkotlakového okruhu palivovej sústavy, najmä do priestoru palivového filtra.
3) Niektoré palivové aditíva na úpravu nízkoteplotných vlastností, tuhnú (prestávajú tiecť) už pár stupňov pod bodom mrazu. Tento paradox je spôsobeným vysokou koncentráciou prípravku. Jeho schopnosť znižovať teplotu CFPP sa prejaví až po jeho zriedení samotnou naftou, t.j. až po jeho pridaní do nádrže. K tomu však potrebujete, aby bol prípravok v tekutom stave, preto venujte zvýšenú pozornosť údajom o teplotách skladovateľnosti prísady. Takýto prípravok nenechávajte v aute. Inak do rána stuhne a bude dočasne nepoužiteľný. Po jeho zohriatí do tekutého stavu je opäť použiteľný bez ujmy na jeho kvalite.
retepp1 napísal:
mato530 napísal:viem, ze toto sem asi nepatri, ale co vlastne tankujem a za co platim? vzduch alebo palivo?
naftaman napísal:male odchylky možu byť...
napríklad máloktovie že väčšina dnešnych stojanov prepočítava množstvo paliva ktoré je pri 15 stupňoch pretože aj keď ho stačaju do nádrží tak benzinka platí za množstvo ktoré je pri 15 stupnoch.... to znamená že keď je chladno možeš mať na stojane 5L a v bandaske 4,95 ale keĎ bdue mať teplotu 15 stupňov tak ej to presne
heroe napísal:pockaj a ked je 35 stupnov tak natankujem 5 litrov ale na stojane bude 4,5 litra? ci ako to je? lebo to by som tankoval iba na prave poludnie
Kallon napísal:Tak tak je to robené preto aby is vždy natankoval to isté
no dobre, vidim ze naftaman vas trosku doplietol. neviem ci robi priamo na benzinke alebo ma to len sprostredkovane. nielen benzinky ale napriklad aj plynari robia korekciu plynu na 15°C (uz priamo plynomer v domovej pripojke).![]()
to je na ochranu spotrebitela a nie na predavajuceho. prepocet na 15°C je na to aby si natankoval vzdy rovnake latkove mnozstvo, tzn. ak sa bavime o kg tak pri -5, 10, aj 35°C vzdy natankoval napr. 20kg PHM. to znamena priklad: ak je vonku 35°C tak 20kg paliva natankujes pri 25l PHM a ked je zima -5°C tak 20kg PHM natankujes pri 20l PHM. samozrejme, tie rozdiely su len vymyslene, v praxi su ovela mensie.
Le Gend napísal:Zaujimave by bolo, keby sa LPG tankovalo bez tychto pravidiel..