Sysell sa neprekvapivo zase raz opustil, kebyze ma bajpas tak mu vyjebe poistky

(alebo naopak, pripojili by sme ho do siete a mozme vypnut elektrarne, sysllov koncentrovany hejt by bol zdrojom cistej energie, studena fuzia moze ist dopice)
K teme - je treba specifikovat, ci ideme rozoberat elektromobilita vs. ekologia, alebo elektromobilita vs. spalovacie motory. Ked porovnavame elektro a spalovacie, je mozne, ze ak ludia trochu zmenia navyky, elektro budu mat navrch. Prinajhorsom su dobra alternativa zavislosti na rope (kedze niektori vlastnici ropnych uzemi su povedzme, menej stabilni). Otazka je nakolko % mozu elektro auta kopirovat predaje spalovacich (odhliadnuc od vyssej vstupnej investicie - elektro nenabijes na sidliskach, kde vlastne ani nezaparkujes, verim ze nie kazdy dom ma moznost rozumne vyriesit pripoj, kabel z okna asi tahat nebudes no). Ale urcite su elektro v tomto zaujimava inovacia, ak by sa doriesili obnovitelne zdroje energie (opat, netusim nakolko je mozne sucasnymi technologiami nahradit konvecne zdroje ako jadro,...), a uskladnenie energie, tak by elektro auta mohli davat zmysel.
Druha otazka elektroauta vs ekologia, je to totalna kokotina

Cela ekologia je len hoax pre mentalne slabsich jedincov. Pokial nemame nejake vyznamne zastupenie vyroby energie z obnovitelnych zdrojov, tak kazdy dalsi argument automaticky pada. Najekologickejsie by bolo nerozmnozovat sa a nedrancovat planetu v takom mnozstve. Vsetko ostatne je len sranie si do huby. Kazda jedna produkcia na svete mina suroviny, ktorych momentalne mame konecne mnozstvo, takze o ziadnej ekologii by sa vo svojej podstate asi hovorit neda.
Vela subjektov vyuziva ekologiu akurat tak pre svoj marketing. Najprv boli sklenene flase - zacali byt nevhodne kvoli vysokym nakladom na znovapouzitelnost (zalohovanie, zbieranie, cistenie, pripadne energeticky velmi narocna recyklacia ked boli poskodene), prislo sa s lacnejsim riesenim - plastovnymi. Teraz su plastove zlo, ide sa naspat na sklo - bude to drahsie, ale za to pre zakaznika viac napicu. Nehovoriac napriklad o tom, ze pri znovupouziti sklenenych flias ich musime umyvat - znecistovanie pitnej vody. Nastava dilema ci chceme nieco lacno, rychlo a pre vsetkych, s moznym ekologickym dosahom, alebo to chceme drahsie, s obmedzeniami, a inymi (mozno menej zavaznymi) ekologickymi nasledkami.
Cele je potreba to kvantifikovat, postavit si ekonomicke a ekologicke nasledky kazdeho riesenia. Pesimisticky si myslim, ze ani jedno neni v konecnom dosledku trvalo udrzatelne a kapitalisticky system a trhove hospodarstvo tomu neprikladaju dostatocnu dolezitost.
Uz aby Treelon kolonizoval a terraformoval Mars, nech mozme dojebat dalsi suter plachtiaci vesmirom
,,ale o tom my slovaci sme, nam sa robit nechce, tu vsetci chceme byt pravnici, doktori, politici, alebo minimalne lokalny majitelia zemegule. a na to potrebujeme minimalne najlepsie auto (ale za dobre peniaze) a tym napr BMW urcite je." (© Duffy)