... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, k33p, Hugino, voMacK

obchodna sekcia
 
ZlepsenieKvality
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 15.3.2012
Kraj: Bratislavský

Efficient Dynamics_ Problemy ?

Štvrtok, 15. Marca 2012, 10:48

Dobry den,

pracujeme prave na projekte zlepsovania kvality micro-hybridnych motorov a bol by som velmi rad a vdacny, keby ste sa somnou boli ochotni (ako pouzivatelia) podelit o svoje skusenosti s Efficient Dynamics, teda hlavne so Start-Stop systemom, ktory umoznuje znizovanie emisii ako aj spotreby.

Stretavate sa casto s obmedzenou funkcnostou systemu, pripadne vidite jeho nedostatky?

Ake zmeny (pripadne doplnkove fukncie takehoto "hybridu") by ste radi uvitali?


Dakujem velmi pekne za Vase odpovede. :)
 
kosti123
Príspevky: 898
Registrovaný: 18.7.2010
Auto: e46 323Ci
Kraj: Košický

Re: Efficient Dynamics_ Problemy ?

Štvrtok, 15. Marca 2012, 11:12

Hlavny nedostatok je, ze to tam vobec v tych autach je. Pokial viem, vela ludi si to vypina, lebo je to otravne.
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Efficient Dynamics_ Problemy ?

Štvrtok, 15. Marca 2012, 11:16

Ja si ako celkom zauímavé vylepšenie viem predstaviť komunikáciu systému so semafórmi, aby systém vedel posúdiť, či má zmysel motor vypnúť alebo nie na základe informácie o tom, kedy má naskočiť zelená.

Zatiaľ za najužitočnejsiu vlastnosť považujem to, že sa dá vypnúť :D
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Efficient Dynamics_ Problemy ?

Štvrtok, 15. Marca 2012, 11:24

mexican napísal:
Ja si ako celkom zauímavé vylepšenie viem predstaviť komunikáciu systému so semafórmi, aby systém vedel posúdiť, či má zmysel motor vypnúť alebo nie na základe informácie o tom, kedy má naskočiť zelená.

Zatiaľ za najužitočnejsiu vlastnosť považujem to, že sa dá vypnúť :D


tak to uz by to mohlo so semafory komunikovat rovno tak, ze by to nastavilo tempomat na "zelenu vlnu", aby som nemusel zastavovat vobec... :mrgreen:
auto-stop nemam, nikdy som take auto nejazdil, ale myslim ze to nebude nijaky extra prispevok k ekologii - to nastartovanie motora predsa tiez nieco stoji... za uzitocnejsie by som povazoval elektricku pomoc pri rozjazde zo semaforu, ale tento system este nie je dotiahnuty... a baterky su moc rozmerne a tazke - zly pomer cena/vykon
 
ZlepsenieKvality
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 15.3.2012
Kraj: Bratislavský

Re: Efficient Dynamics_ Problemy ?

Štvrtok, 15. Marca 2012, 11:34

Dakujem pekne za odpovede!

Ano, s tymto nazorom sa stretavame pomerne casto :lol: Ak sa ale mozem opytat, aka je presna pricina toho, ze to vodici vypinaju? Otravuje to..spomaluje.. nefunguje..??



Velmi zaujimava myslienka s komunikaciou so semaformi. Myslim ze sa taketo nieco v dlhodobom horizonte pripravuje. V kratkodobom ale asi tazko najst alternativu..
 
mexican
Príspevky: 3925
Registrovaný: 12.8.2011
Auto: modré géčko
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: bazmekistan

Re: Efficient Dynamics_ Problemy ?

Štvrtok, 15. Marca 2012, 11:56

Ja to síce v aute nemám, ale podľa mňa (zatiaľ) nízka inteligencia tohoto systému (podobne ako iných pomôcok pre vodiča) spôsobuje, že je systém otravný, t.j. že napr. vypína motor za situácie, kde by to uvedomelý vodič nerobil. Resp. problém nie je ani tak v nízkej inteligencii systému ako v tom, že ten systém nemá na vstupe dostatok informácií podľa ktorých by vyhodnocoval situáciu kedy má motor vypnúť a kedy nie.
Napr. videl som ako auto vyplo motor pri vchode na parkovisko so závorou počas toho, keď vodič čakal na vydanie lístka, čo je záležitosť ktorá zaberie niekoľko sekúnd a pri ktorej je vypínanie motora kontraproduktívne.
Ex: Honda Accord 2.0iS (CC7), Audi A4 2.8 quattro (B5), BMW 320d touring E46, BMW 535i touring F11 Príbeh, Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro (C7)
BMW 540xi touring G31 - socka s odvetranými sedačkami.
Obrázok
 
ZlepsenieKvality
Autor témy
Príspevky: 3
Registrovaný: 15.3.2012
Kraj: Bratislavský

Re: Efficient Dynamics_ Problemy ?

Štvrtok, 15. Marca 2012, 12:08

Informacie o pohybe dopravy a koordinacia so semaformi znie skvelo.

Mali by ste predstavu v akej forme by ste tieto informacie najradsej prijimali? Malo by Vam to ukazovat ci mate dost baterie na dojazd elektronicky pri danej rychlosti..alebo ukazovat kolko sekund do cervenej.. alebo.. ?

Dakujem
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Efficient Dynamics_ Problemy ?

Štvrtok, 15. Marca 2012, 13:58

poviem to takto, ten system je momentalne postaveny nad vodica, teda, primarne po zapnuti zapalovania sa aktivuje a sam sa rozhoduje ci vypnut motor. Mozno to niekomu vyhovuje, no mne nie.
Za uzitocnejsie by som povazoval:

1. Dat vodicovi moznost v BC nastavit si ze po nastartovani bude system defaultne OFF (na zimu, napriklad). V pripade ze motor je na prevadzkovej teplote a teplota okolia je tiez OK, vyzvat ho na moznost aktivovania systemu. Takto hned po nastartovani prve co robim je vypinanie systemu. ( Terajsi stav ze ak v zime zabudnem system deaktivovat, teplomer ukazuje okolo 8°C (auto zohriate garazou), vyjdem z garaze a aby mi to v zime po 200m na prvych svetlach vypinalo, to je nonsens! Zarucene motor este nebol optimalne zohriaty!)

2. Ak zastavite autom, start-stop vypne motor. Ak otvorite vodicove dvere, automaticky vypne aj zapalovanie a treba startovat natvrdo, gombikom... WTF?!?!? naco? Velmi neprakticke ak si idete otvorit garaz, alebo len vyskkocite nieco skontrolovat.

3. V novej generacii je to OK, ale starsie generacie nemali "READY" polohu rucicky a ukazovali vypnutie motora len na BC. Ak clovek tukol BC, tak oznam zmizol a nebolo jasne ci motor zhasol uplne, alebo je v Start-stop mode.

4. Ako bolo spominane vyssie, auto nevie co ho caka a aj tak vypne motor. Mozno by bolo uzitocnejsie ak by sa motor vypinal az po uplnom zastaveni na 1-2 sekundy, lebo stav ze auto sa este hybe (5km/h) a motor vypne, riadenie stuhne, to je trosku skoro. V tom skace zelena...

5. Nemam pocit ze S-S system nejako vyhodnocuje teplotu turba a podobne. Ak je schopny na dialnici a prijazde pred pumpu (kde obvykle este minutku-dve pockam na volnobehu) hned vypnut motor, nevzbudzuje to doveru. Ovela spokojnejsi by som bol ak by som niekde na BC ci palubke videl ze system teplotu rozoznava a podla toho sa aktivuje/deaktivuje. Takto mam pocit ze je to len kurvitko co ma zabezpecit dostatocny odbyt turboduchadiel o 2-3 roky.
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Príspevky: 11633
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Efficient Dynamics_ Problemy ?

Štvrtok, 15. Marca 2012, 14:02

troska OT:
videl som test na auto-sme, kde Chvala skusal novu Alfu [model uz presne neviem, tusim Gulietta]; strasne tomu nakladal, robil s tym chujoviny, a len co zastavil tak auto okamzite kvoli S-S zhaslo...
ako povedal uz salat -idealny sposob ako zabezpecit odbyt turbo duchadiel...
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
durike
Príspevky: 540
Registrovaný: 13.6.2009
Auto: E46 330xiA/d
Kraj: Zahraničie

Re: Efficient Dynamics_ Problemy ?

Štvrtok, 15. Marca 2012, 18:32

ja si myslim ze ovela viac ako start stop (ktory vnimam skor ako kurvitko, dovody tu boli uvedene) by v REALNEJ premavke (v normovanych testoch ma zjavne dobre vysledky, podobne ako benzinove turba...) pomohlo prave nieco ako ta spominana komunikacia so semaformi. vypinal by len keby vedel ze bude stat dlhsie, nie na par sekund. a napr by zobrazoval ci pri aktualnej rychlosti stihnem najblizsi semafor, ked nie tak sofer moze ubrat nohu a plynu a ku semaforom sa dogulat zotrvacnostou, co urcite usetri viac paliva ako ked tesne pred semaformi zabrdzi lebo nestihne a potom mu na par sekund zhasne motor. resp by to mohlo oznamit ze ked znizim/zvysim rychlost na urcitu hodnotu tak semafory prejdem bez zastavenia a tato plynulost usetri este viac paliva. len to by museli byt aj semafory dobre nastavene, napr v BA je stale na vela usekoch zelena vlna pri jazde cca 60km/h.
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: Efficient Dynamics_ Problemy ?

Štvrtok, 15. Marca 2012, 18:36

V zahranici byvaju semafory, kde sa na zelenej aj cervenej odpocitavaju sekundy a clovek ma jasno, ci stihne prejst, pripadne ako dlho este bude stat. Ak by bolo na volante tlacitko na zabranenie stopnutia motora, vodic by ho pri takom semafore (prip. inych zastaveniach) vedel vyuzit na potlacenie funkcie S-S.
Ale inac tento system vnimam ako jednu z mnohych zbytocnosti v dnesnych autach, ktorymi sa automobilky vedia chvalit a lakat buducich majitelov, no ti si to hned po vyskusani vypinaju..
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Efficient Dynamics_ Problemy ?

Štvrtok, 15. Marca 2012, 21:05

Pridam dalsie 2 priklady:
- idem po ceste, stopka, zastavim, obzrem sa a ide par aut z kazdeho smeru. Vyradis, das sa na rucnu a puf, zhasne to. Ked pride medzera, nestihas bleskovo startovat.

- druhy, auto pred vami odbocuje z hlavnej dolava a neda sa obist. Zastavis, vidis ze to je tak na 3-4 sekundy, tak vyradis a puf... mame zhasnute. Uple zbytocne, lebo o 2 sekundy startujes.

A verte tomu, ze akonahle najdem niekoho co to vie defaultne vypnut, idem za nim.
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
minco
Príspevky: 923
Registrovaný: 18.11.2010
Auto: BMW E46 330ci
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Podunajske Biskupice

Re: Efficient Dynamics_ Problemy ?

Štvrtok, 15. Marca 2012, 22:50

Ako super by som považoval, keby pri tomto systéme vypínalo motor počas hodenia neutrálu...

Osobne to nerobím, ale keby toto bolo v systéme, určite by sa dalo ušetriť nejaké to decko paliva...
Jasné, keď idem dole miernejším kompom hodím najvyšši prevodový stupeň a hurá momentálna spotreba 0 litrov, ale keby sa dal zaradiť neutrál a vypol by motor, bolo by to ešte lepšie :-) Samozrejme za predpokladu, že budú fungovať brzdové a iné posilovače, bez ktorých by sa blbo jazdilo.
BMW E46 320d 100kW sedan
Toyota MR-2 115kW
Toyota Corolla 85kW
Toyota Auris 160kW
BMW E46 320d 110kW Touring - ex ale nadohlad
BMW E46 330ci 170kW - moja nová fesanda


Ako sa hovorí, k dobrému sa dobre vracia :)
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Efficient Dynamics_ Problemy ?

Piatok, 16. Marca 2012, 06:59

No ono to funguje po zaradeni neutralu a pusteni spojky, plus rychlost tak do 5km/h. To u manualu, ako funguje automat, netusim.
Ono tych skutocne usetrenych 0,05 litra na 100 by som vymenil za mensie namahanie motora a dlhsiu zivotnost turba... Pri dlhych statiach clovek predsa aj tak zhasinal motor sam, vid rampy ci podobne.
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
bruno75
Príspevky: 2379
Registrovaný: 21.2.2007
Kraj: Trenčiansky

Re: Efficient Dynamics_ Problemy ?

Piatok, 16. Marca 2012, 09:28

ako tu už mnohokrát odznelo systém start-stop nepovažujem za najužitočnejší vynález (aj keď ho v aute nemám - podľa reakcií kolegov by som povedal, že chvalabohu nemám...)
ak by sme sa mali baviť o mikro-hybridoch, tak by som skôr zameral vývoj na komunuikáciu medzi autami a dopravnými zariadeniami, ktorá by mohla priniesť plynulejšiu premávku a ekonomickejšiu prevádzku v mestách
a potom mám ešte jeden "divokejší" nápad (nie som fyzik - neviem, či by to bolo vôbec technicky uskutočniteľné): využiť kinetickú energiu auta (rekuperácia energie) na nabitie nejakého veľkokapacitného kondenzátora, ktorý by následne na veľmi krátku dobu poháňal elektromotor v momente najvyššej potreby energie - typicky pri rozjazde, elektromotor by bežal možno 2-3 s. (viac by mu kapacita toho kondenzátora asi aj tak nedovolila) a pomáhal by motoru v kritických momentoch - taký dodatočný kick-down :D - naviac myslím, že tie kondenzátory by boli vždy ľahšie a menej rozmerné ako neohrabané a ťažké batérie, ktoré zaberú celý kufor.
:mrgreen: ak by sa myšlienka ujala, tak si uplatňujem autorské práva, ponuky na spoluprácu prosím do PM :mrgreen:

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 215 neregistrovaných