PrologMoja BMW historka zacina na kosickom sidlisku Tahanovce, kde som sa po predaji mojho predchadzajuceho auta isiel uplne nezavazne pozriet na jednu celkom peknu E46tku. Sice vobec nebola ten typ, ktory by spadal do mojho "profilu", povedal som si, ze si treba zacat robit o tych E46tkach obraz, a kludne teda zacnem aj niecim, co celkom nesplna to co chcem. Prisla prijemna strieborna, pofaceliftova trojka s automatom, a ani neviem ako, zhruba o tyzden uz bola prepisana na mna
Plus minus sa to naozaj odohralo takto necakane, ale asi to este predsalen trosku rozpisem.
Ako som k nemu prisiel? Moje predchazajuce a zaroven uplne prve auto bol Ford Focus II ST. Doteraz na neho rad spominam a nedam na neho dopustit. 2.5 litrovy turbomotor od Volva po lahkom chiptuningu daval 260 koni a 390 Nm, takze o usmevne jazdenie nebolo nudze. STcko so mnou zajazdilo aj okruhy v Sosnovej, na Brnenskom automotodrome a dve kola v Moste (hned potom sa rozsypala spojka). To bolo este za mojich marnotratnych cias clena Klubu sportovnich aut. Plus samozrejme zopar autoslalomov v Presove. Po par zimach som vsak uz bol znudeny premrhanym potencialom toho auta v podobe predneho nahonu bez samosvoru a zacal som uvazovat o niecom inom. Auto sa po takmer roku od zverejnenia inzeratu (zdaleka to nie je teply rozok

) konecne predalo a konecne som zacal rozmyslat cim si hracku nahradim.
Prve myslienky smerovali k stvorkolkam, nejake imprezy a audiny som vsak zavrhol a zo zadnych nahonov nebolo velmi co riesit. Volba padla na BMW, s tym, ze tam su este stale otvorene dvierka pre xdrive

Najkrajsie BMW pre mna je 1er coupe, ale to je vysoko nad rozpocet, tak som zvolil striebornu poziciu co je prave E46. Ta sa mi stale velmi pacila, aj ked obvyklejsia volba pre mna urcite bola 330ci, pripadne M. S tymito myslienkami som zacal pozerat inzeraty a nasiel som si 3-4 kandidatov z PO a KE kraja, nech to nemam daleko. Jeden z nich bola aj Patrikova kosicka ciernocierna E46, este v dobe ked stala 5000 v specialnej ponuke :) Tam sa nam vsak nestretli terminy, lebo auto slo prave do servisy zhadzovat plastidip z kolies a tak som siel pozriet striebornu, kedze ciernocierna mi parkuje hned pri vedlajsom bloku, takze exterier som mal napozerany. Pocas dalsieho tyzdna sa mi uz nepodarilo mu dovolat a ciernocierna zmizla spred bytovky, tak som myslel, ze sa uz aj predala.
Strieborna teda okrem toho, ze bola E46 nesplnala nic z toho, co som mal predbezne v plane. Povozil som sa tu a tam, zapocuval sa do motora, nikde ziadne buchanie, vrzganie, auto drzalo paradne pokope, hlavne v porovnani s mojom Ford standardom to bolo velmi posobive. A za 2 minuty jazdy som zmenil moj 29 rocny striktne odmietavy pohlad na automat. Auticko bolo burane zo zadnej pravej strany, menene zadne sklo a na pocitaci svietilo 91 tis km. To je u tychto aut dost podozrive, ale preklepol som ho ako som vedel - SEKA, Tempus (ano dokonca aj servisna knizka

) , a nic nenaznacilo, ze by to nemala byt pravda. Ja som moje ST predaval s 65 tisic km, takze dokazem uverit, ze auta niekedy nemusia najazdit vela.
Rozlucili sme sa s majitelom a mne zacal vrtat cerv v hlave. Vrtal este par dni, az som zohnal dvoch BMW kutilov, nech sa idu pozriet na auticko, kedze ja sa rozumiem asi ako nasi politici politike. Zozalo vcelku uspech, a moj cerv uz bol navrtany tak hlboko, az som dal majitelovi ponuku a cakal ako cerv navrta jeho. Vrtal jednu noc a dalsi den uz sme behali po bankach a policii.
Zhrnute podciarknute, kupil som prve E46 na ktore som bol pozriet, a v ktorom som kedy sedel.
OK, mame doma BMW. A co teraz?Tak asi je cas na prve fotky. Takto sa teda BMW ukazalo o par dni po prvom vywapkovani, ked som konecne mal cas sa z neho potesit:


Chybajucu krytku sme urvali s mojimi "BMW kutilmi" este pocas obhliadky, ked mu chceli nieco ukazat na ostrekovaci. Majitelovi skoro odletel dekel

Este by snad stalo za zmienku, ze dokial som sa dostal k tomuto foteniu, dvakrat som musel riesit sfuknutu PP pneumatiku, pretoze disk bol tak zohnuty, ze popustal vzduch. Nijak extra prijemny zaciatok, ked berieme do uvahy zapecene sruby, nasledne zapecene koleso. Beznadej a smutok, pokial vonku krasne snezilo, ja som sa drbal v podzemnej garazi s kolesom. (Tymto dakujem kamosom ktori mi v prvom aj v druhom pripade helfli

)
Hovoriac o snehu. Dlha zima mi spravila obrovsku radost, lebo som mohol konecne robit to co sa na snehu ma. Vrtiet zadkom a nie len smutne understeerovat s plnou ritou krutaku. V priebehu dvoch vecerov som si predriftoval polovicu Kosic, auticko mi dalo vela vela radosti a neviem sa dockat dalsej zimy.
Zima vsak hned pominula a mohli sa zacat prace na mojej striebornej. V prvom rade prislo cistenie. Po zime to bolo s interierom viac ako smutne. Momentalne mame za sebou dve fazy cistenia, caka este tretia, ktoru zrejme necham na firmu parnecistenie.sk ci tak nejak. Videl som ako vyzerali plasty po ich zasahu v kamarotovom pezote 307 a musel som si rucne pridvihnut sanku. Jednoducho vsade v poroch plastov vidim zanesenu spinu, a uz nie je v mojich silach (a nervoch) spravit si to sam. Intenzivne sa tiez snazim zbavit sa vanilkovej vone po predchadzajucom majitelovi. Vyhadzoval som z auta asi 10 zltych wunderbaumov. Zazrate to je poriadne.
Volant bol uplne hnusny, niektory z minulych majitelov si ho dal precalunit do kombinacie ciernej koze a koze vo farbe sedaciek. To MUSELO ist dole a teraz mame interier asi takyto:



Exterier odhalil par (2) hnusnych skrabancov, mnozstvo mensich a zahrdzaveny podbeh a jeho okolie. Ta strana po buracke.
S malymi skrabancami som sa vysporiadal QUIXX pastou, co je jeden maly zazrak. Tak krasne a jednoducho to funguje. Skrabance mizli pred ocami az sa mi chcelo tlieskat. Skutocne jeden paradny produkt. Nasledovalo osetrenie gum, vymena stieracov za Aerotwiny, a nejake nanosvinstvo na ochranu hlinikovych diskov.
Ahaaa, hlinikove disky, nech nezabudnem. AEZ isli dole spolu s poslednym snehom a velmi uspesne ich vymenili Styling 194. Kuk foto, podla mna dost ina kategoria ako tie smutne zimaky.

Tolko myslim staci na prvy prispevok.
Nasledovat budu plany na najblizsie obdobie, vypis vybavy, dojmy z prvych par mesiacov, a vsetko co som este zabudol spomenut.