... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
zednik38 napísal:Lucky, ty si výnimočny, založíš tému, dáš otázku, sam si o nej pokecaš, a sam si aj odpovieš
LuCKy napísal:Takže, našiel som ďalší rozdiel. Prepĺňanie turba je iné. TD (M51D25T) má 1,9bar, TDS (M51D25S) má 2,1bar.
Riadiaca jednotka (DDE Bosch VP20) je zhodná u oboch typov motora.
Takže predpokladám, že prítomnosť intercoolera a väčšieho prepĺňania turba o 0,2bar na rozdiel 28 koní postačuje.
Informácia pre majiteľov M41 Diesel (M41D17, E36 318TDS), riadiaca jednotka (DDE Bosch VP20) zhodná s motorom typu M51 Diesel, prepĺňanie turba 2,2bar (!).
LuCKy
Diablo napísal:kde si sa dočítal o tých turbo tlakoch?
Diablo napísal:pre väčšinu sériovych túrb je pretlak 1,5 baru deštrukčný a myslím, že tdska takúto hodnotu nedosahuje ani pri overbooste
LuCKy napísal:Diablo napísal:pre väčšinu sériovych túrb je pretlak 1,5 baru deštrukčný a myslím, že tdska takúto hodnotu nedosahuje ani pri overbooste
To čo som pozeral o turbách tak som väčšinou videl pretlak 0,8bar až 1,0bar.
LuCKy
Diablo napísal:tieto tlaky sú reálne.Na Alfe sme testovali vplyv turbotlaku na výkon a keď bude času tak sem hodím grafy z brzdy.Mimochodom pri tlaku 1,3bar sa turbo rozletelo a vydržalo to zhruba 300km.