Zdravím vás spolubramboráci, začiatkom Augusta som sa stal novým majiteľom nebohého vozítka menom BMW 318tds. Pôvodom z Talianska, čiže karoséria bez nejakej väčšej hniloby, importovaný na SR v 2010, v 2012 menený motor za "čerstvejší" (alebo skôr menej zničený) 140k kúsok z Rakúska. Predchádzajúci majiteľ bol, no, prasák. Sice sa o auto staral a verím, že do neho narval zopár tisíc, ale na druhej strane, riadi ako blázon a všetok ten "tuning" ktorým domrvil auto mu nikdy neodpustím. Napríklad zandé krídlo (pôvodne svetlomodré), vyvrtá diery do kufru... a ejha, diery nesedia, no nič, tie zatmelujeme a vyvrtáme ďalšie. Alebo všetky tie (pôvodne chrómované, teraz už len biele plastové) lišty a plastové "tuning" nálepky nalepené všade po aute... a keby to nestačilo, niektoré lišty/nálepky sa už odlepovali, no čo nespravil? Prilepil ich bohvieakým tvrdým lepidlom, ktorý ani za boha nejde dať dole z laku. Alebo plastové nálepky, ktoré boli zvnútra zošrúbované kovovými šrúbkami a len po okrajoch nalepené obojstrannou penovou lepiacou páskou. Ale ejha, tie šrúbky časom začali hrdzavieť a v mieste dotyku s lakom vpálili hrdzu snáď aj do karosérie.
Interiér nebyť prispinkovanej gigantickej holandskej vlajky na strope tak je celkom pekný. Samozrejme aj tu sa najdú tvrdým lepidlom prilepené hovadiny na palubovke alebo menené budíky za "tuning M3-like", kde kmh sú posunúte o 20kmh a otáčky o celé 2000. Ale inak interiér pekne čistý.
Motor je vo viacmenej dobrom stave, pred 4 rokmi prebehol swap, čipovaný na 80+kw, vstrekovacie čerpadlo je údajne z repasu a bolo nastavené len ručne takže sú isté problémy ako napríklad ťažší štart za tepla alebo miestami padajúce otáčky voľnobehu. Inak vyzerá býti celkom zdravý.
Karoséria ako som už písal bez nejakej závažnejšej hrdze, len na kufri som objavil malé kvetinky pod lakom (jednu sa mi aj podarilo ztrhnúť pri odstraňovaní "tuning" nápisov zo zadku), inak len miestami nejaké odštiepnuté kúsky laku od kamienkov.
Podvozok by si pravdepodobne zaslúžil nejaký ten refresh, pri viacerých ľuďoch sa na väčších výmoloch zadné kolesá dotýkajú karosérie, podozrieval som z toho pružiny (u E36 sa zadné pružiny ževraj rádo lámu) ale vyzerajú byť v poriadku, tak možno len tlmiče už dosluhujú. Kardan i zandá náprava by si zaslúžili trochu lásky, keďže sú poriadne od hrdze ale vyzerá byť len povrchová.
Rezonátor a koncovka výfuku dvojitý Sebring.
Auto prišlo s aftermarket diaľkovým ovládaním, to sice funguje, ale dvere spolujazdca sa za/odomykajú len niekedy a ľavé zadné vôbec
Auto prišlo s tonou náhradných dielov, pozostatky starého motoru, 4 vstrekovacie čerpadlá, 2 alternátory, kopa kabeláže, hriadele, staré svetlá, palivové čerpadlá, celý intercooler, valce, ventily, hlava ventilov, nejaké drobnosti z interiéru, kopa trubiek, kopa elektroniky atď. atď. atď.Gumy na aute vôbec nesedeli podľa techničáku, takže prvé čo som spravil bolo objednávanie novej letnej sady. Inak som k autu dostal jednu celkom čerstvú sadu zimných na plecháčoch, čerstvé nízkoprofilové Bridgestonky, na aute potom boli vpredu Michelinky a vzadu Marangoni.Sečteno a podtrženo, napriek všetkým problémom a aj stále pretrvávajúcim obavám, za tú cenu to bola podľa mňa stále dobrá kúpa :)
Keď sme si pre ňu prišli, Bramborka na mňa čakal doslova pred kurníkom

V deň odvozu som hneď začal s odstraňovaním "tuningu"

Všetko by bolo fajn...

...keby na niektorých nebolo použité to #&?@! tvrdé lepidlo

Ale stále to vyzerá lepšie ako keby som to tam nechal

Na povolenie lepidla a rozleptanie tej peny som používal technický benzín, samozrejme po každom použití lak prečistený vodou a saponátom

Ale to tvrdé lepidlo tam proste zostane

Strašné dačo

A ako bonus hrdzavé skrutky na laku

Na druhej strane bola pod plastom kopa nejakej hnusnej čierno-hnedej tekutino-farby

Niektoré plasty neboli prilepený po okrajoch ale po celej ploche!

Sice som totálne zodrel kožu z prstov a poničil nehty, ale rozhodne to stálo za to!

Zadok plný nápisov...

...som odstraňoval vsunutím plastového obalu pod nápis a pomalým rozleptaním lepidla technickým benzínom som to odlepoval.

Až po odlepení jedného nápisu na mňa vyskočila hrôza...

A výsledok




Ohľadom toho fake hood intake-u, zatiaľ to nechávam byť. Priskrutkované to nie je, ale fest to drží jak sviň, tak to nechcem moc znásilňovať nech neponičím kapotu. Skúšal som to podlievať technickým benzínom, nič, ani sa to nehlo, tak to tipujem na nejaký hnus typu montážne lepidlo alebo epoxy.
Čo sa týka údržby, vzduchový filter už mám objednaný, olej bol nedávno menený, chladiaca kvapalina by si ale už tiež zaslúžila výmenu.
#M41D17(ex) #M52B20(ex) #M43B19(ex) #M47TUD20(kompot) #M57D30TÜ2TOP(E92) #M57D30TÜ(X3)