Čaute spolubesedníci,
keďže BMW malo túto akciu a prostredníctvom
k33p-a som sa naňu dostal aj ja (diky Jožko), tak ma napadlo, že napíšem niečo o mnou testovaných autách. (kľudne potom pridávajte aj svoje dojmy, ak ste náhodou boli tiež)
Testoval som 4 autá : 435xd Cabrio, Mini Clubman S, 340i Touring a hybridnú 330e.
Prvé bolo
CabrioVeľmi pekný biely kabroš v pakete a v "plnke" (klasika paket, výhrevy, veľká Navi, HUD, aj všetky asistenty mal), najprv som bol trochu skeptický, pretože kombinácia kabriolet a k tomu dízel som mi zdala dosť odveci. Po naštartovaní ma privítal klasický dízlový klepot, ktorý však do interiéru pri jazde veľmi nepreniká, ak je strecha hore. Keďže sa vyčasilo, hneď na prvej križovatke strecha išla preč a poriadne som prehnal tých neviem koľko kachlových koní

Výkon je dávkovaný veľmi dobre, v nízkych otáčkach to ide vcelku pekne, netreba ho točiť, keď však noha skĺzne bližšie k podlahe, okolo 2200 ot. sa začnú diať veci sprevádzané aj vcelku slušným zvukom na chrochta. Avšak toto "inferno" aj "skoro" končí, napriek 2 turbám okolo 4000 ot. výkon klesá. Celkovo slušné a rýchle vozenie, možno aj úsporné (na BC svietilo 12 na sto

) + kabriolet je dobrá voľba, podľa mňa lepšia ako coupé, lebo už má pevný strechu a plátenú. Užil som si ho, dízel neurazil svojím zvukovým prejavom a obľúbil som si kabroše

Ďalšie na zozname bolo
Mini Clubman S All4.
Vcelku zaujímavé autíčko, ale malo svoje pre aj proti. Pre bol určite výkon, obdivuhodne to ide, hlavne v spojení s tým 8st. automatom. Ďalej určite sa to dá brať ako imidžovka, hlavne v peknej farbe a možno aj ako rodinné auto, keďže to má väčší kufor a 4 dvere, resp. 6, keď bereme do úvahy aj tie krídľové vrátka na kufri ako mávajú dodávky. Ako mínus by som dal určite veľmi vysoký posed, som priemerne vysoký (cca 182cm) a aj v najnižšej polohe som bol strašne vysoko a necítil som sa až tak dobre. Ďalej spracovanie interiéru, už aj koža na volante mi pripadala taká plastová, volič automatu tiež, nato že to robí BMW, by som čakal viac. Ďalej niektoré ovládacie prvky, napr. štartovanie vstrede pod klímou, niekomu sa to páči, niekomu nie. A trošku ma sklamal chod motora na voľnobehu, keď som to naštartoval, tak som myslel, že to to dízel, také strašné klepanie a pritom ten istý motor len bez turba mám doma a vôbec nie je taký hlučný. Zhodnotil by som ho ako takú nadopovanú veveričku pre babu do mesta, ktorá nepotrebuje dávať najavo svoj "sociálny" status v nejakom SUVčku.
Auto, na ktoré som sa najviac tešil :
340i (trochu som ju viac pofotil)
Nástupca 335i. Srdce mi poskočilo, keď som zistil, že je to touring (taká kompaktnejšia a novšia verzia môjho dôchodcu). Nechcem preháňať, ale auto je naozaj famózne. Vcelku aj praktické v rámci triedy. Motor ide veľmi dobre, do 2tis. ot. je taký decentný, veľa sa toho nedeje, ale od tejto hranice to začína byť trošku aj nebezpečné, hlavne pre ľudí, čo nejazdia na silnejších vozoch. Dosť tomu pomáhal xDrive, aj v odpichu aj v zákrutách. Tomuto som naozaj nemal čo vytknúť, kombík + benzín/zvuk/výkon, len tá cena

A nakoniec nádych budúcnosti :
330eBolo asi v najslabšej výbave spomedzi testovaných vozov (ale stále žiadna socka, dosť ma prekvapili základné sedačky, ktoré boli veľmi pohodlné). Bola to kombinácia 2 litra s turbom a bateriek. Možno časom by som sa s tým naučil žiť, ale nesedelo mi to - štart len na "baterky", po určitom čase resp. rýchlosti sa chytí aj benziňák a takto je to dookola, na križovatkách vždy vypne motor a nedá sa to vypnúť, pri pustení plynu rekuperuje energiu, čiže reálne brzdí. Ale celkovo to ide nadmieru slušne, tá elektrina konvenčnému motoru veľmi pomáha v pružnosti, len ten celkové spracovanie, stále vypínanie a štartovanie motora by sa malo ešte nejak lepšie spracovať.
Toľko odo mňa, dúfam, že zajtra sem prispeje aj
k33p, keďže zajtra testuje on a dostane iné plečky ako ja (okrem 340i, tú bude osedlávať aj on).