... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
blesk
Príspevky: 2724
Registrovaný: 15.7.2010
Auto: x1 18xd (2015)
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: BA

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 17:56

Este k tomu dochladzovaniu - minimalnebt reba nechat bezat motor aspon par sekund kvoli tomu ze turbo sa vdaka pomerne vysokym otackam toci este chvilu po vypnuti motora. Ak sa motor vypne hned po dojazde napr na pumpu z dialnice tak vzpnuty motoe ako je znamo nema tlak oleja krdze netoci olejove cerpadlo a horuca oska sa potom chvilu dotaca vlastne bez mazania a ochladzovania-ked konecne zastane viac ci menej sa pribodne k treeciemu lozisku- po opatovnom roztoceni sa tak vytrhne mikro kusok z povrchu loziska. Opakovanim sa vyrobi vola v ulozeni...
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 18:46

AlienZV napísal:
Všeobecne to boli motory v E60 530D \:D/

Tak to si zadrel teda peknu blbost nehnevaj sa na mna. Ak chces naftu z toho roku vyroby, kup si posledne modely rotacky TDI 66kW. Daj si tam jednohmotu, ak tam jednohmota este dokonca nesla z vyroby, mas tam stare primitivne obtokove turbo, mozes vymenit vstreky ktore plnia euro 2 normu co maju menej ako 200bar vstrekovaci tlak, jednoduche rotacne cerpadlo a nic viac. EGR zaslepis a finito, nic viac sa ti snad na tom motore nema co pokazit. A ked si rozumny, tieto veci ti vydrzia snad pol miliona km bez zasahu.
EDIT: myslim ze to dotycny myslel normalne pripustne a na urovni tejto temy :D Uz som to pochopil pardon :D Veru treba si kupit tu M57mu, sup sup, spolahlivostou lepsi motor nenajdes, snad len francuzske HDI :mrgreen:
Naposledy upravil/-a Milosss v Piatok, 10. Júna 2011, 21:07, upravené celkom 1 krát.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Autor témy
Príspevky: 11630
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 19:00

AlienZV napísal:
Všeobecne to boli motory v E60 530D \:D/


hej hlavne rocniky 2003 - 2005, kde sa veselo lamali klapky v sani ze? :)
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Arnost
Príspevky: 1617
Registrovaný: 16.11.2008
Auto: krhla kachle x2
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 19:22

emporio napísal:
Ale pisal som ze chcem rocniky 2003-2007 :D Napiste najspolahlivejsie iba z tych rocnikov :D

Obrázok
najspolahlivejší motor, vydrží tolko čo ty.
čo chceš ešte? už ti tu bolo napísané atmosferický motor, u bmw benzín. vychvaluje sa M54 ktorá sa môže pokaziť ako každý iný motor.
 
emporio
Príspevky: 28
Registrovaný: 30.1.2010
Kraj: Žilinský

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 19:57

Milosss napísal:
Tak to si zadrel teda peknu blbost nehnevaj sa na mna. Ak chces naftu z toho roku vyroby, kup si posledne modely rotacky TDI 66kW. Daj si tam jednohmotu, ak tam jednohmota este dokonca nesla z vyroby, mas tam stare primitivne obtokove turbo, mozes vymenit vstreky ktore plnia euro 2 normu co maju menej ako 200bar vstrekovaci tlak, jednoduche rotacne cerpadlo a nic viac. EGR zaslepis a finito, nic viac sa ti snad na tom motore nema co pokazit. A ked si rozumny, tieto veci ti vydrzia snad pol miliona km bez zasahu.

No vidite aku som dal komplikovanu otazku a neviete sa na nej zhodnut :) No tak bicykel sa kupovat nechystam a nechcem ani opravovat alebo vymienat nieco na aute hned ked ho kupim :D Ako som hovoril stredna alebo vyssia stredna trieda, 2003-2007, 1,8-2,5 litra :) Jedine co som sa zatial dozvedel ze najspolahlivejsie je atmosfericky benzin a potom hladky diesel (TDI 66kw), ale tak chlapci nenahnevam sa ak budete konkretnejsie pisat ako som hovoril takto to napiste ak mozete
1.typ (benzin, diesel), konkretny nazov motora, modely nemeckych (japonskych) aut rocnik 2003-2007 od 60 do 150 kw
2.typ (benzin, diesel), konkretny nazov motora, modely nemeckych (japonskych) aut rocnik 2003-2007 od 60 do 150 kw
3.typ (benzin, diesel), konkretny nazov motora, modely nemeckych (japonskych) aut rocnik 2003-2007 od 60 do 150 kw
A ked je teda atmosfericky benzin najspolahlivejsi, napiste konkretny nazov benzinovych motorov co su najspolahlivejsie podla Vas aj s nazvami aut v ktorych sa nachadzaju ale len 2003-2007 :D
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 20:35

TDI 66kW neni atmosfera ale turbodiesel dokonca s intercoolerom. Co sa tyka tvojho porovnavania, furt sem pchas nejaku blbe stupnice, tu sa to tak neda urcit. Ak ti poradime nejaky motor pojdes si ho kupit? V tom pripade by som na tvojom mieste si naozaj kupil ten bicykel alebo mesacnik na MHD. Proste pochop uz ze v rokoch uvadzanych tebou, kde sa zacinalo vo velkom prejavovat stupen degeneracie ekologistov s co naj euro limitmi, sa drtiva vacsina motorv, ak si mozem dokonca dovolit tvrdit ze vsetky motory, ktore zacali splnat prisnejsie limity, sa stali rizikove a z tvojho pohladu nepripustne. Moze sa pokazit hocico pri hocijakom najazde a pri hocijakom jazdnom style. Dnes vyrobene auto s tymi euro limitmi podla mojho nazoru uz nesplna tvoje kriteria. Staci?
Nur Original ist Legal.
 
emporio
Príspevky: 28
Registrovaný: 30.1.2010
Kraj: Žilinský

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 20:48

Milosss napísal:
TDI 66kW neni atmosfera ale turbodiesel dokonca s intercoolerom. Co sa tyka tvojho porovnavania, furt sem pchas nejaku blbe stupnice, tu sa to tak neda urcit. Ak ti poradime nejaky motor pojdes si ho kupit? V tom pripade by som na tvojom mieste si naozaj kupil ten bicykel alebo mesacnik na MHD. Proste pochop uz ze v rokoch uvadzanych tebou, kde sa zacinalo vo velkom prejavovat stupen degeneracie ekologistov s co naj euro limitmi, sa drtiva vacsina motorv, ak si mozem dokonca dovolit tvrdit ze vsetky motory, ktore zacali splnat prisnejsie limity, sa stali rizikove a z tvojho pohladu nepripustne. Moze sa pokazit hocico pri hocijakom najazde a pri hocijakom jazdnom style. Dnes vyrobene auto s tymi euro limitmi podla mojho nazoru uz nesplna tvoje kriteria. Staci?

Ako mozes napisat ze ziadny motor nesplna moje kriteria? :D :D :D Nejake motory su predsa spolahlivejsie ako ostatne a samozrejme ze viem ze TDI je diesel, ved to vyplyva uz z nazvu, ale myslel som to tak ze atmosferak vacsina ludi povazuje za najspolahlivejsi :) Asi si nepochopil to co som pisal to nie su stupnice, ale to ako mas napisat, ktory motor je podla teba najspolahlivejsi :)
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Autor témy
Príspevky: 11630
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 21:18

emporio napísal:
Ako mozes napisat ze ziadny motor nesplna moje kriteria? :D :D :D Nejake motory su predsa spolahlivejsie ako ostatne a samozrejme ze viem ze TDI je diesel, ved to vyplyva uz z nazvu, ale myslel som to tak ze atmosferak vacsina ludi povazuje za najspolahlivejsi :) Asi si nepochopil to co som pisal to nie su stupnice, ale to ako mas napisat, ktory motor je podla teba najspolahlivejsi :)


s tebou je fakt tazko :)
a co ak sa ti na tom aute vysere nieco uplne nez motor a bude nepojazdne? :mrgreen:
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Arnost
Príspevky: 1617
Registrovaný: 16.11.2008
Auto: krhla kachle x2
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 21:46

voMacK napísal:
a co ak sa ti na tom aute vysere nieco uplne nez motor a bude nepojazdne? :mrgreen:

teraz sa rieši motor, najspolahlivejší podvozok, prevodovka, diferák, brzdy, atd príde neskôr :mrgreen:
emporio napísal:
Ako mozes napisat ze ziadny motor nesplna moje kriteria? :D :D :D Nejake motory su predsa spolahlivejsie ako ostatne a samozrejme ze viem ze TDI je diesel, ved to vyplyva uz z nazvu, ale myslel som to tak ze atmosferak vacsina ludi povazuje za najspolahlivejsi :) Asi si nepochopil to co som pisal to nie su stupnice, ale to ako mas napisat, ktory motor je podla teba najspolahlivejsi :)


skúsim to takto:
ja som si kúpil TDS-ko, skús sa tu na fore opýtať ako je na tom zo spolahlivosťou. 90% ti napíše že je to najhorší motor aký kedy bmw vyrobilo. ja ho mám skoro tri roky a okrem oleja, filtrov, a nejakých hadičiek (cena max 2€) som nemal problém. ako je to možné ked je to najnespolahlivejší motor? podotýkam že ked som ho bral tak to nebol žiadný cukrík, na tachometri 220000 (teraz niečo cez 285000) a boh vie kolko mal v skutočnosti.
 
Arnost
Príspevky: 1617
Registrovaný: 16.11.2008
Auto: krhla kachle x2
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 21:54

M54 je najspoľahlivejšie motor BMW vôbec postavená. Tu je prečo:

Vačkového hriadeľa reťazový pohon a V-remeňom sú údržby-free a určené pre dobu životnosti motora.
Ventilovej vôle sú uchovávané v súlade po celú prevádzkovú dobu životnosti motora o self-nastavenie hydraulického mechanizmu klírens ventil. Nie je potrebné upraviť ventilovej vôle, niekedy.
Netreba resetovať spojky, pretože to je self-nastavenia.
Vzduchových filtrov a sviečok len je treba vymeniť po 100.000 km alebo 62.000 mil
Ropy v oblasti prenosu a posledná jednotka je celoživotná náplň nevyžaduje žiadne náhrady.
Nie je potrebné žiadne špeciálne beh-v prevádzke.
BMW Ukazovateľ servisného intervalu informuje vodiča zostávajúcu vzdialenosť do ďalšej výmeny oleja. Už nemusíte meniť olej po pevné, tuhé kilometrov.
Motor je schopný prispôsobiť sa automaticky na všetky druhy paliva medzi 87 a 98 oktánov.
Anti-zaklopať ovládanie automaticky nastaví motor beží podmienky príslušného paliva a kvalitu.
Vezmite prosím na vedomie, že motor má maximálny výkon je dosiahnutá iba vtedy, ak beží na 98 oktanov prémiové palivá.
 
AlienZV
Príspevky: 506
Registrovaný: 13.9.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 21:55

voMacK napísal:

hej hlavne rocniky 2003 - 2005, kde sa veselo lamali klapky v sani ze? :)

áno klapky sa lámali, ale ako si spomenul len v týchto ročníkoch, ale motor ako 3 liter mal výborné hodnotenia cena/výkon/spotreba. Ak chce chlap fakt nesmrteľný motor, nech si kúpi SDI a pokoj :mrgreen:
 
Arnost
Príspevky: 1617
Registrovaný: 16.11.2008
Auto: krhla kachle x2
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 21:56

zdroj: http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m54.htm

M54 je najspoľahlivejšie motor BMW vôbec postavená. Tu je prečo:

Vačkového hriadeľa reťazový pohon a V-remeňom sú údržby-free a určené pre dobu životnosti motora.
Ventilovej vôle sú uchovávané v súlade po celú prevádzkovú dobu životnosti motora o self-nastavenie hydraulického mechanizmu klírens ventil. Nie je potrebné upraviť ventilovej vôle, niekedy.
Netreba resetovať spojky, pretože to je self-nastavenia.
Vzduchových filtrov a sviečok len je treba vymeniť po 100.000 km alebo 62.000 mil
Ropy v oblasti prenosu a posledná jednotka je celoživotná náplň nevyžaduje žiadne náhrady.
Nie je potrebné žiadne špeciálne beh-v prevádzke.
BMW Ukazovateľ servisného intervalu informuje vodiča zostávajúcu vzdialenosť do ďalšej výmeny oleja. Už nemusíte meniť olej po pevné, tuhé kilometrov.
Motor je schopný prispôsobiť sa automaticky na všetky druhy paliva medzi 87 a 98 oktánov.
Anti-zaklopať ovládanie automaticky nastaví motor beží podmienky príslušného paliva a kvalitu.
Vezmite prosím na vedomie, že motor má maximálny výkon je dosiahnutá iba vtedy, ak beží na 98 oktanov prémiové palivá.
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 22:15

Pekny google translate :) M52TUB su ale urcite spolahlivejsie a pojdu do-nekonecna. Okrem vymeny tesnenia vanosu ta tam nepostrehne nic. Mozes im nakladat za studena. vypnut za tepla stale pojdu jak nove 8)
 
Arnost
Príspevky: 1617
Registrovaný: 16.11.2008
Auto: krhla kachle x2
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trenčín

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 22:23

eko.fresh napísal:
Pekny google translate :) M52TUB su ale urcite spolahlivejsie a pojdu do-nekonecna. Okrem vymeny tesnenia vanosu ta tam nepostrehne nic. Mozes im nakladat za studena. vypnut za tepla stale pojdu jak nove 8)


od 2003 :wink:
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 22:49

Arnost napísal:

od 2003 :wink:


Pravdu mas. 8) Ale aj tak si stojim za tym ze to co sa tu pan pyta je uplna kravina. :D Pan je asi velky teoretik ale ono to v praxi funguje trosku inac. Plati ze mechanicke casti vydrzia podstatne viac ako to co je ovladane elektronikou. Tak aj ked budes mat ten najspolahlivejsi motor nasvete tak ti moze prdnut jeden z [x] modulov ktore tieto auta 2003-2007 maju.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných