... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
eko.fresh napísal:No tak jasne ze to nie je az tak dolezite pri novom aute ale ked si kupis auto na priklad 2003 tak tam to je dolezite lebo nevies ci narazis na 100 percent na take, co bolo o neho preventivne postarane majitelom.
Ty sa musis strasne bat nejakej poruchyA kupis si ten najspolahlivejsi motor a tam ti praske hlava
![]()
Hladky diesel po 2005 Golf 5 2.0SDI.... Ten ale ani v oficialnom cenniku nebol ale dal sa kupit. Jazdenky najdes.
Skor ako hladanie extremov, by som si kupil na tvojom mieste auto take ake chces a staral sa o neho aj preventivne. A co sa pokazi sa opravi ziadna veda
hpbaxxter napísal:A co hovoris na tie ostatne diesly co som tam spomenul v predoslom prispevku? Ktory je z nich podla teba najviac spolahlivy (okrem hladkeho dieslu)? A z novsie vyrabanych motorov teda podla tvojho nazoru je najlepsi atmosfericky benzin alebo aj nejake ine benzinove (dieslove) motory su spolahlive? Skus napisat 3 co su najspolahlivejsie ale napis konkretne typ, objem a aj auto v strednej alebo vyssej strednej triede rocnik 2003-2007 ak mozes.no a este ste zabudli na rozne kombinacie turbo/kompresor a podobne vychytavky. Som zvedavy kolko vydrzia sucasne Turbo FABIE :-)
najspolahlivejsim motorom ostane vzdy klasicky dizlak :-)
emporio napísal:A maju nejake auta vyrobene po roku 2005 hladky diesel? Mimochodom som nasiel ze ake su rozne typy dieslov, tak ktore z nich su najlepsie? A teda ziadny nie je teda podla teba lepsi ako atmosfericky benzin z pohladu spolahlivosti?
emporio napísal:No tak jasne ze to nie je az tak dolezite pri novom aute ale ked si kupis auto na priklad 2003 tak tam to je dolezite lebo nevies ci narazis na 100 percent na take, co bolo o neho preventivne postarane majitelom.
A co hovoris na tie ostatne diesly co som tam spomenul v predoslom prispevku? Ktory je z nich podla teba najviac spolahlivy (okrem hladkeho dieslu)? A z novsie vyrabanych motorov teda podla tvojho nazoru je najlepsi atmosfericky benzin alebo aj nejake ine benzinove (dieslove) motory su spolahlive? Skus napisat 3 co su najspolahlivejsie ale napis konkretne typ, objem a aj auto v strednej alebo vyssej strednej triede rocnik 2003-2007 ak mozes.
Pietro** napísal:A co sa tyka najlepsieho motora tak nech sa paci http://www.autorubik.sk/novinky/najleps ... roku-2011/ pozri si hlavne obsah od 2500cc
eko.fresh napísal:A v neposledom rade sme mrte OT
Pietro** napísal:
emporio ohladom tych motorov co si napial okrem SDI a starych TDI su vsetko preplnovany common rail ci uz je to nove TDI, HDI, JTD a tak dalej.
Niektore su starsie generacie common rail napriklad. peugeot motory HDI 66kw, 80kw, BMW motory 330d, 135kw 530d 142kw a potom su novsie generacie BMW 330D 150kw, nove JTD-cka,CDTi, CDT atp.
Aj ked si osobne myslim ze ta koncepcia u novych motorov je takmer rovnaka, co sa tyka common railu. Ved kolko je vyrobcov motorov? Zalezi hlavne ako sa o to clovek stara ze ano![]()
Opravte ma ak som napisal chujovinuA co by som rad vedel kolko je tych vyrobcov motorov??
A co sa tyka najlepsieho motora tak nech sa paci http://www.autorubik.sk/novinky/najleps ... roku-2011/ pozri si hlavne obsah od 2500cc![]()
Samozrejme je rozdiel najlepsi a najspolahlivejsi motor to sa u tych novych uvidi ako je to za 2-3-4 roky ako to s nimi je zo spolahlivostou. Pekna p..ovina je podla mna ten Downsizing motora ci ako tomu hovoria.
eko.fresh napísal:
Pises 2003-2007 -
To uz su auta z ery kde vela eletkroniky, islo sa po emisiach, euro normach a v neposlednom rade spotrbe. Vsetko su to kompikovane motorove jednotky. Plati cim jednoduchsie tym spolahlivejsie. Co tam neni sa pokazit nemoze. U bmw benzinov vanos/valvetronic/disa_klapka u dieslov, turbo,podavacie cerpadlo,vstreky,vaha-vzduchu
Pietro** napísal:
Ozaj sorry za OT inak k teme turbo nechat vychladnut, tak ako sa hovorilo po nejakej ostrej jazde par km zvolna to znamena len nech si poprdkavanapr. do 2000ot. pri normalnej jazde staci zastavit nechat bezat 30s a kludne vypnut.
Tak ako to tu niekto spominal ked je motor studeny tak do 2000ot. az do zohriatia, to iste plati si myslim aj pri horucom motore po nejakej zatazi tak ako keby bol studeny do 2000ot par km. Hadam to je pochopitelne
Detto po jazde na dialnici a zastaveni na odpocivadle aspon tu minutu minimalne, no radsej viac.
A k tym motorom roka, len cas ukaze ci su aj najspolahlivejsie.
Milosss napísal:To sa vobec neda takto napisat ktory je prvy, ktory druhy atd. Vo vseobecnosti atmosferickym motorom a hlavne benzinovym okrem vahy vzduchu a lambdy teoreticky nema co drahe odist a ani tieto dve polozky nie su tak drahe. Poradime ti kup si prvu rotacku TDI ktora je brana ako hodne jednoduchy a spolahlivy motor, niekto na tom jazdil moc pomaly alebo rychlo, odpadne ti ventil, co sa sem tam stane, doje.e ti hlavu piest a prinajhorosm aj blok a mozes zhanat druhy motor a budes si trieskat hlavu ze je to nakkt motor najmenej spolahlivy. Najspolahlivejsie su veci s co najmenej pohyblivymi suciastkami, viac trenia, pohybu, fyzicke starnutie materialu, vsetko je to spotrebna vec, ktora sa moze znicit.
emporio napísal:Ved predsa su tam rozdiely v spolahlivosti a sam pises ze najspolahlivejsie su s tie s co najmenej pohyblivymi suciastkami, tak ak mas na to nejaky nazor by si mal vediet urcit tri najlepsie motory.