... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
emporio
Príspevky: 28
Registrovaný: 30.1.2010
Kraj: Žilinský

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Štvrtok, 9. Júna 2011, 14:45

eko.fresh napísal:


Ty sa musis strasne bat nejakej poruchy :mrgreen: A kupis si ten najspolahlivejsi motor a tam ti praske hlava :twisted:
Hladky diesel po 2005 Golf 5 2.0SDI.... Ten ale ani v oficialnom cenniku nebol ale dal sa kupit. Jazdenky najdes.
Skor ako hladanie extremov, by som si kupil na tvojom mieste auto take ake chces a staral sa o neho aj preventivne. A co sa pokazi sa opravi ziadna veda :thumbup:
No tak jasne ze to nie je az tak dolezite pri novom aute ale ked si kupis auto na priklad 2003 tak tam to je dolezite lebo nevies ci narazis na 100 percent na take, co bolo o neho preventivne postarane majitelom.
hpbaxxter napísal:
no a este ste zabudli na rozne kombinacie turbo/kompresor a podobne vychytavky. Som zvedavy kolko vydrzia sucasne Turbo FABIE :-)

najspolahlivejsim motorom ostane vzdy klasicky dizlak :-)
A co hovoris na tie ostatne diesly co som tam spomenul v predoslom prispevku? Ktory je z nich podla teba najviac spolahlivy (okrem hladkeho dieslu)? A z novsie vyrabanych motorov teda podla tvojho nazoru je najlepsi atmosfericky benzin alebo aj nejake ine benzinove (dieslove) motory su spolahlive? Skus napisat 3 co su najspolahlivejsie ale napis konkretne typ, objem a aj auto v strednej alebo vyssej strednej triede rocnik 2003-2007 ak mozes.
 
Pietro**
Príspevky: 49
Registrovaný: 6.2.2010
Auto: BMW 330 novy xicht
Kraj: Trenčiansky

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Štvrtok, 9. Júna 2011, 14:55

emporio napísal:
A maju nejake auta vyrobene po roku 2005 hladky diesel? Mimochodom som nasiel ze ake su rozne typy dieslov, tak ktore z nich su najlepsie? A teda ziadny nie je teda podla teba lepsi ako atmosfericky benzin z pohladu spolahlivosti?



emporio ohladom tych motorov co si napial okrem SDI a starych TDI su vsetko preplnovany common rail ci uz je to nove TDI, HDI, JTD a tak dalej.

Niektore su starsie generacie common rail napriklad. peugeot motory HDI 66kw, 80kw, BMW motory 330d, 135kw 530d 142kw a potom su novsie generacie BMW 330D 150kw, nove JTD-cka,CDTi, CDT atp.

Aj ked si osobne myslim ze ta koncepcia u novych motorov je takmer rovnaka, co sa tyka common railu. Ved kolko je vyrobcov motorov? Zalezi hlavne ako sa o to clovek stara ze ano :D

Opravte ma ak som napisal chujovinu :-" A co by som rad vedel kolko je tych vyrobcov motorov??

A co sa tyka najlepsieho motora tak nech sa paci http://www.autorubik.sk/novinky/najleps ... roku-2011/ pozri si hlavne obsah od 2500cc :thumbup:

Samozrejme je rozdiel najlepsi a najspolahlivejsi motor to sa u tych novych uvidi ako je to za 2-3-4 roky ako to s nimi je zo spolahlivostou. Pekna p..ovina je podla mna ten Downsizing motora ci ako tomu hovoria. ](*,)
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Štvrtok, 9. Júna 2011, 15:07

emporio napísal:
No tak jasne ze to nie je az tak dolezite pri novom aute ale ked si kupis auto na priklad 2003 tak tam to je dolezite lebo nevies ci narazis na 100 percent na take, co bolo o neho preventivne postarane majitelom.
A co hovoris na tie ostatne diesly co som tam spomenul v predoslom prispevku? Ktory je z nich podla teba najviac spolahlivy (okrem hladkeho dieslu)? A z novsie vyrabanych motorov teda podla tvojho nazoru je najlepsi atmosfericky benzin alebo aj nejake ine benzinove (dieslove) motory su spolahlive? Skus napisat 3 co su najspolahlivejsie ale napis konkretne typ, objem a aj auto v strednej alebo vyssej strednej triede rocnik 2003-2007 ak mozes.


Pises 2003-2007 -
To uz su auta z ery kde vela eletkroniky, islo sa po emisiach, euro normach a v neposlednom rade spotrbe. Vsetko su to kompikovane motorove jednotky. Plati cim jednoduchsie tym spolahlivejsie. Co tam neni sa pokazit nemoze. U bmw benzinov vanos/valvetronic/disa_klapka u dieslov, turbo,podavacie cerpadlo,vstreky,vaha-vzduchu
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Štvrtok, 9. Júna 2011, 15:09

Pietro** napísal:
A co sa tyka najlepsieho motora tak nech sa paci http://www.autorubik.sk/novinky/najleps ... roku-2011/ pozri si hlavne obsah od 2500cc


To neznamena ze to je najlepsi motor, To znamena iba ze banda 11 novinarov co o autach nic nevedia sa zhodli ze ten motor to bude tento rok :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Štvrtok, 9. Júna 2011, 15:12

A v neposledom rade sme mrte OT :-&
 
Pietro**
Príspevky: 49
Registrovaný: 6.2.2010
Auto: BMW 330 novy xicht
Kraj: Trenčiansky

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Štvrtok, 9. Júna 2011, 16:52

eko.fresh napísal:
A v neposledom rade sme mrte OT :-&


Ozaj sorry za OT inak k teme turbo nechat vychladnut, tak ako sa hovorilo po nejakej ostrej jazde par km zvolna to znamena len nech si poprdkava :lol: napr. do 2000ot. pri normalnej jazde staci zastavit nechat bezat 30s a kludne vypnut.

Tak ako to tu niekto spominal ked je motor studeny tak do 2000ot. az do zohriatia, to iste plati si myslim aj pri horucom motore po nejakej zatazi tak ako keby bol studeny do 2000ot par km. Hadam to je pochopitelne :lol:

Detto po jazde na dialnici a zastaveni na odpocivadle aspon tu minutu minimalne, no radsej viac.

A k tym motorom roka, len cas ukaze ci su aj najspolahlivejsie.
 
emporio
Príspevky: 28
Registrovaný: 30.1.2010
Kraj: Žilinský

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Štvrtok, 9. Júna 2011, 19:05

Pietro** napísal:

emporio ohladom tych motorov co si napial okrem SDI a starych TDI su vsetko preplnovany common rail ci uz je to nove TDI, HDI, JTD a tak dalej.

Niektore su starsie generacie common rail napriklad. peugeot motory HDI 66kw, 80kw, BMW motory 330d, 135kw 530d 142kw a potom su novsie generacie BMW 330D 150kw, nove JTD-cka,CDTi, CDT atp.

Aj ked si osobne myslim ze ta koncepcia u novych motorov je takmer rovnaka, co sa tyka common railu. Ved kolko je vyrobcov motorov? Zalezi hlavne ako sa o to clovek stara ze ano :D

Opravte ma ak som napisal chujovinu :-" A co by som rad vedel kolko je tych vyrobcov motorov??

A co sa tyka najlepsieho motora tak nech sa paci http://www.autorubik.sk/novinky/najleps ... roku-2011/ pozri si hlavne obsah od 2500cc :thumbup:

Samozrejme je rozdiel najlepsi a najspolahlivejsi motor to sa u tych novych uvidi ako je to za 2-3-4 roky ako to s nimi je zo spolahlivostou. Pekna p..ovina je podla mna ten Downsizing motora ci ako tomu hovoria. ](*,)

Chcem len vediet ake su 3 najspolahlivejsie typy motorov vyrabanych v rokoch 2003-2007 od 1,8 do 2,5 litra a len z pohladu spolahlivosti, nekazivosti a nakladov na udrzbu po 100 000 km, nove motory ma az tak nezaujimaju, pretoze ma zaujima prave spolahlivost po niekolkych rokoch.
Skuste napisat:
1.typ (benzin, diesel), konkretny nazov motora, modely nemeckych (japonskych) aut rocnik 2003-2007 od 60 do 150 kw (predpokladam atmosfericky benzin tak dajte presny nazov motora a modely)
2.typ (benzin, diesel), konkretny nazov motora, modely nemeckych (japonskych) aut rocnik 2003-2007 od 60 do 150 kw
3.typ (benzin, diesel), konkretny nazov motora, modely nemeckych (japonskych) aut rocnik 2003-2007 od 60 do 150 kw


eko.fresh napísal:

Pises 2003-2007 -
To uz su auta z ery kde vela eletkroniky, islo sa po emisiach, euro normach a v neposlednom rade spotrbe. Vsetko su to kompikovane motorove jednotky. Plati cim jednoduchsie tym spolahlivejsie. Co tam neni sa pokazit nemoze. U bmw benzinov vanos/valvetronic/disa_klapka u dieslov, turbo,podavacie cerpadlo,vstreky,vaha-vzduchu

No tak ktore su teda jednoduchsie, nekazive a spolahlive 2003-2007 rokoch?

Pietro** napísal:

Ozaj sorry za OT inak k teme turbo nechat vychladnut, tak ako sa hovorilo po nejakej ostrej jazde par km zvolna to znamena len nech si poprdkava :lol: napr. do 2000ot. pri normalnej jazde staci zastavit nechat bezat 30s a kludne vypnut.

Tak ako to tu niekto spominal ked je motor studeny tak do 2000ot. az do zohriatia, to iste plati si myslim aj pri horucom motore po nejakej zatazi tak ako keby bol studeny do 2000ot par km. Hadam to je pochopitelne :lol:

Detto po jazde na dialnici a zastaveni na odpocivadle aspon tu minutu minimalne, no radsej viac.

A k tym motorom roka, len cas ukaze ci su aj najspolahlivejsie.

Chcem sa ospravedlnit za OT ale neviem kde to mam zaradit, skus poslat link a dam tam prispevok. Dakujem.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Štvrtok, 9. Júna 2011, 19:48

To sa vobec neda takto napisat ktory je prvy, ktory druhy atd. Vo vseobecnosti atmosferickym motorom a hlavne benzinovym okrem vahy vzduchu a lambdy teoreticky nema co drahe odist a ani tieto dve polozky nie su tak drahe. Poradime ti kup si prvu rotacku TDI ktora je brana ako hodne jednoduchy a spolahlivy motor, niekto na tom jazdil moc pomaly alebo rychlo, odpadne ti ventil, co sa sem tam stane, doje.e ti hlavu piest a prinajhorosm aj blok a mozes zhanat druhy motor a budes si trieskat hlavu ze je to nakkt motor najmenej spolahlivy. Najspolahlivejsie su veci s co najmenej pohyblivymi suciastkami, viac trenia, pohybu, fyzicke starnutie materialu, vsetko je to spotrebna vec, ktora sa moze znicit.
Nur Original ist Legal.
 
emporio
Príspevky: 28
Registrovaný: 30.1.2010
Kraj: Žilinský

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 04:42

Milosss napísal:
To sa vobec neda takto napisat ktory je prvy, ktory druhy atd. Vo vseobecnosti atmosferickym motorom a hlavne benzinovym okrem vahy vzduchu a lambdy teoreticky nema co drahe odist a ani tieto dve polozky nie su tak drahe. Poradime ti kup si prvu rotacku TDI ktora je brana ako hodne jednoduchy a spolahlivy motor, niekto na tom jazdil moc pomaly alebo rychlo, odpadne ti ventil, co sa sem tam stane, doje.e ti hlavu piest a prinajhorosm aj blok a mozes zhanat druhy motor a budes si trieskat hlavu ze je to nakkt motor najmenej spolahlivy. Najspolahlivejsie su veci s co najmenej pohyblivymi suciastkami, viac trenia, pohybu, fyzicke starnutie materialu, vsetko je to spotrebna vec, ktora sa moze znicit.

Ved predsa su tam rozdiely v spolahlivosti a sam pises ze najspolahlivejsie su s tie s co najmenej pohyblivymi suciastkami, tak ak mas na to nejaky nazor by si mal vediet urcit tri najlepsie motory.
 
emporio
Príspevky: 28
Registrovaný: 30.1.2010
Kraj: Žilinský

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 04:46

Tak sa skusim inak spytat, ktore 3 bmw od 1,8 do 2,5 litra maju najspolahlivejsi motor? A aby som to este viac konkretne povedal pytam sa len na 3 series z rokov 2003-2007. Skuste konkretne napisat co si myslite :D
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Autor témy
Príspevky: 11630
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 07:50

ja sice o statistikach poruchovosti moc neviem...ale ber to tak...na starsom aute sa ti nieco skor posere, lebo uz ma to najlepsie za sebou....no a zas novsie motory su omnoho sofistikovanejsie a nachylnejsie na vady...

ak sa velmi bojis zavad kup si nove auto...ak sa ti aj nieco posere, das to do servisu a neriesis...
ak nemas peniaze na nove a chces jazdenku...tak proste pocitaj s tym, ze sa ti tam moze pokazit cokolvek, kedykolvek...a je fuk, ci to je E36, alebo E65....
osobne by som byt tebou isiel zlatou strednou cestou...nasiel max 5 rocne auto, s najazdom do 100tis km. Takemu auto ak bolo on adekvatne starane, by TEORETICKY nemalo byt nic vazne.
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 14:31

emporio napísal:
Ved predsa su tam rozdiely v spolahlivosti a sam pises ze najspolahlivejsie su s tie s co najmenej pohyblivymi suciastkami, tak ak mas na to nejaky nazor by si mal vediet urcit tri najlepsie motory.

Dobre kup si MB W123 alebo 202 tusim to bol predchodca C-cka s 200D hladky 2.0 diesel, sama mechanika. Ak ti prdne pruzina alebo vytecie total tlmic po predchadzajucom majitelovi ( po vacsine opalenejsia cast populacie Slovenska) tak sa necuduj :D Ale motor kludne zvladne aj to najhrubsie zaobchadzanie, samozrejme s mierou.
Nur Original ist Legal.
 
AlienZV
Príspevky: 506
Registrovaný: 13.9.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 14:36

Práve MB W123 300D boli snáď najspoľahlivejšie, vo zvolene jazdil taxík práve tento MB, mal niečo cez milión kilometrov a au išlo stále :wink:
btw ale späť k téme, ja samozrejme nechám vždy v pokoji auto, aspoň minútku bežať na voľnobeh. \:D/
 
emporio
Príspevky: 28
Registrovaný: 30.1.2010
Kraj: Žilinský

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 17:15

Ale pisal som ze chcem rocniky 2003-2007 :D Napiste najspolahlivejsie iba z tych rocnikov :D
 
AlienZV
Príspevky: 506
Registrovaný: 13.9.2010
Kraj: Bratislavský

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 10. Júna 2011, 17:28

Všeobecne to boli motory v E60 530D \:D/

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 22 neregistrovaných