... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
doublevanos
Príspevky: 58
Registrovaný: 6.8.2010
Auto: BMW E39 528iA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Utorok, 28. Septembra 2010, 07:32

No mozeme to skusit posli mi poslednych sedem znakov VIN na SM a pozriem sa na to...
TECHNIK IST NICHT KOMPLIZIERT - BMW
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Utorok, 28. Septembra 2010, 11:17

doublevanos napísal:
nie je treba pri tvojom type auta ochladzovat turbo respektive casti turba volnobeznym chodom po skonceni jazdy, ak sa bavime o BMW 320d E91, ktory ma motor typu M47M2, tak ten je vybaveny vymennikom teploty oleja na okruhu turba, to znamena, ze neustale dochadza k ochladzovaniu olejovej cirkulacie turba v sucinnosti s hlavnym okruhom chladenia motora.
.


Neviem,kde si prišiel na túto info,ale ešte ani jedno z dieselových aut bmw do roku 2009 nemá výmenník tepla oleja na okruhu turba!!!!!Jediný výmenník čo tam je je na telese olejového filtra a to je pre celý agregát a ten bol dokonca použitý už od roku 1997 na E46,na 320D 136koní,možno aj skorej na nejakej tds to som už nepozeral, a nie len čisto pre turbo.....))))Len pre info,aby sme to tu nezavádzali.....)))toto je jediný výmenník tepla ktorý sa nachádza na akomkolvek dieselovom motore bmw!!!!!Takže chlapci tie turbá pekne dochladzujte....jasné!!!!!!!!!



Ps: všetci čo ste tu písali tak nemáte žiaden chladič na okruhu turba,nič také na bmw zatial nedávaju,takže s to nemýlte...)))))Jediny chladič oleja je na telese filtra, to je pre celý agregát....AMEN..... :mrgreen: :mrgreen:
Obrázok
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
voMacK
Autor témy
Príspevky: 11630
Registrovaný: 9.9.2010
Auto: G31 540i
Kraj: Trenčiansky

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Utorok, 28. Septembra 2010, 12:06

tak a čo včul? :?: :D
ochladzovat kludnou jazdou + statie na mieste pri dorazeni do ciela? Ci jak?
"Auto je napisane na mna, ale inak s nim nic nemam!"
-- P.R.
 
rase
Príspevky: 244
Registrovaný: 17.7.2010
Kraj: Trnavský
Bydlisko: TRNAVA

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Utorok, 28. Septembra 2010, 12:29

vzdy nechavam ochladit aspom cca 1 min , zatial si povytahujem z auta veci vypnem radio zatiahnem okna a ine a potom auto vypnem :D
 
Užívateľov profilový obrázok
doublevanos
Príspevky: 58
Registrovaný: 6.8.2010
Auto: BMW E39 528iA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Utorok, 28. Septembra 2010, 12:31

Zle som to napisal nie je to okruh turba. Pomylil som sa beriem spat. Je to bezny okruh motora. Automaticke prevodovky maju pridavny vymennik tepla oleja navyse. Mas pravdu. Ale nemyslim si ze jazda dialnicou alebo v meste zohrieva turbo tak ako pri maximalnom zatazeni teda na maximalny vykon motora. Musel by na dialnici ist neustale pred hranicou cervenych otacok motora aby sa turbo zahrialo tak ze spali olej po odstaveni...
TECHNIK IST NICHT KOMPLIZIERT - BMW
 
Lopo
Príspevky: 833
Registrovaný: 8.7.2008
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PD+TN

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Utorok, 28. Septembra 2010, 14:27

voMacK napísal:
tak a čo včul? :?: :D
ochladzovat kludnou jazdou + statie na mieste pri dorazeni do ciela? Ci jak?

ako nemusis ist 20 km pred cielom 5 km za hodinu a potom este dve hodiny stat na mieste :)
po normalnej (sem tam pri obiehani potocis, inak normal) jazde staci vazne posledne 2 km tomu nenakladat a ist kludne, a je to pohodka... a ak tomu budes davat forsaz tak az potom ho nechavaj vykloktat na mieste minutku, dve, tri (podla toho ako moc si mu nakladal a kolko pred zastavenim si skludnil)

doublevanos: urcite pri ceste po dialnici nie su turba v takej zatazi ako pri plnom plyne, ale nic to predsa na tom nemeni, ze su nonstop v slusnych tlakoch (pri 140 mam aj na automate skoro dva a pol tisica otacok) takze to teplo sa tam za XY hodin zataze musi slusne nakumulovat oproti normalnej ceste (predsalen pri normalnom cestovani tiez niekde stojis na krizovatke, pustis plyn pri vjazde do obce a pod., takze si vydychne)
ex e36 '92 320i
ex e38 '00 740d
F02 750Li Xdrive
 
Užívateľov profilový obrázok
doublevanos
Príspevky: 58
Registrovaný: 6.8.2010
Auto: BMW E39 528iA
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: Trencin

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Utorok, 28. Septembra 2010, 14:49

Myslim si ze ak prudi dovnutra vzduch pocas jazdy ochladzuje sa nie len motor ale aj turbo. Inak by tam nedavali pasivny chladic oleja. Ked si prepnem na palubnom pocitaci hodnoty teploty motora tak vidim ze ked idem po ceste prvej triedy alebo na dialnici okolna teplota motora vovnutri pod kapotou klesa. Ked auto stoji tak stupa lebo ho nema co odvadzat. Nemyslim si ze sa za nejake mnozstvo nakumuluje teplo ci uz na motore alebo na turbe pocas jazdy.
TECHNIK IST NICHT KOMPLIZIERT - BMW
 
ondriso
Príspevky: 108
Registrovaný: 18.3.2010
Auto: o1 4x4, 170ps 400nm
Kraj: Trnavský

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Utorok, 28. Septembra 2010, 15:35

riesite to ako neviem co... robim to ak bmino.. sak ty musis vediet ci si mu nalozil tesne pred vypnutim motora alebo nie... sak turbo zacina tocit od 1800ot, vtedy zacina mat otacky jak hovaod...takze pokial chodite do 200o, staci kludna jazda kusok pred domom, moj nazor..
 
Užívateľov profilový obrázok
TT-SIMIK
Príspevky: 12571
Registrovaný: 8.9.2007
Auto: BMW
Kraj: Trnavský
Bydlisko: SERVIS BMW Mobil:0917 741480 www.bmwtt.sk

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Piatok, 1. Októbra 2010, 16:27

Tak ako hovorí ondriso, turbo má 180 000 otáčok a to v rozmedzí okolo 2000-4000 otačok, takže ak ideš po dialnici tak na pumpe nechaj klepkat chvílu...stačí 1 minutka,alebo pomalšia jazda v pruhu odbočovacom ked už spomaluješ...je dokázané že treba to turbo dochladzovať.....a poviem ti realitu ked už tu riešime teoriu....už som predal turbá aj na E46, 320D, 320D common rail aj 330D, 530D, 730D a atd. a je to treba robit,kedže tým ludom to neodišlo len tak zo srandy....))takže už to neriešme je to tak ako to je....))))) :P :P
SERVIS BMW TT-SIMIK
Obrázok
http://www.ttsimik.sk
Mám v živote dve lásky, SIMONKU a BMW
AJ MÚDRI SÚ OBČAS SPROSTÍ,AJ SPROSTÍ SÚ OBČAS MÚDRI!!!!!
https://www.instagram.com/ttsimik/
 
Užívateľov profilový obrázok
hpbaxxter
Príspevky: 441
Registrovaný: 16.10.2009
Auto: BMW 330d Touring E46
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Bratislava

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Utorok, 5. Októbra 2010, 15:47

ja mam na toto taky jednoduchy nazor...tak ako sa zohrieva by sa malo aj ochladzovat..

viete, ze ked chcete zohriat motor, tak ked ho nechate klepat na mieste, bude to trvaaaaaaat oproti tomu ako ked sa s tym rozbehnete a pojdete kludnou jazdou, preto si aj myslim, ze efektivnejsie je radsej dobehnut do ciela v klude, ako s vytocenym turbom zabrzdit a nechat to na volnobehu 30 s sevelit...
 
emporio
Príspevky: 28
Registrovaný: 30.1.2010
Kraj: Žilinský

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Štvrtok, 9. Júna 2011, 07:50

Chcem sa spytat, co si myslite aky je najspolahlivejsi motor po najazdeni 100 000 km a z pohladu ceny za opravu a udrzbu po par rokoch jazdenia? Nie som odbornik tak sa ospravedlnujem za taketo otazky, mozete napisat aj konkretne typy motorov a ich objemy. Chcem vediet keby mate zoradit , hladky diesel, diesel s turbo, atmosfericky benzin, benzin kompresor, benzin turbo (a ostatne ak su este nejake ine typy) ako by ste ich zoradili podla spolahlivosti?
 
Užívateľov profilový obrázok
eEDOo
Príspevky: 860
Registrovaný: 16.8.2010
Auto: BMW E61
Kraj: Žilinský

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Štvrtok, 9. Júna 2011, 08:20

ja by som dal ako najspolahlivejsie hladky diesel a atmosfericky benzin.
Hlady diesel - zvuk sice ako traktor, ale mozes tam liat co len chces od ukrajinskej nafty az po olej z kauflandu a ten motor pojde. Sused ma 30 rocny peugeot a okrem toho ze tam raz za 10rokov vymeni zhavice, tak s tym motorom nic nerobil. Dokonce osobne poznam jednu octaviu SDI co ma realnych 500.000km a bez problemov.
Atm. benzin, napr. pri vyssom objeme si toci smiesne otacky a mozes tiez na tom chodit do nekonecna. Napr. vid stare americke auta. 6litre ktore si len tak "bublu" chodia doteraz.

Zvysok som si neni isty nakolko nemam skusenosti s kompresorom, ale turbo benzin by som dal urcite pred turbo diesel co sa tyka spolahlivosti. Nafta ma viac sadzi co vedie napr. k castejsiemu zadretiu regulacie natacania lopatiek turba. Benzin hori cistejsie a tym padom na to netrpi tolko.
Kompresor je pohany od klukovky (sa mi zda) a teda nejdu cez neho vyfuk plyny - neni tak tepelne namahany, ale zase ma viac mech. dielov.
Mozno by som ho dal pred turbo benzin.
Teda moja tabulka by mohla vyzerat asi takto:
1.-2. - hladky diesel, atm. benzin -> z mojho pohladu min. rozdiel spolahlivosti
3.- kompresor
4. - turbo benzin
5. - turbo diesel

Ale vsetko zavisi aj od toho na co sa auto pouziva, kolko ludi na nom jazdi, ci sa pravidelne servisuje atd.Napr. moj SDI sa moze pokazit skor ako tvoj turbo diesel pokial budem na nom jazdit ako trotl.
Jazdim ako dochodca za 12l :(

------------------------------------------
 
emporio
Príspevky: 28
Registrovaný: 30.1.2010
Kraj: Žilinský

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Štvrtok, 9. Júna 2011, 10:57

eEDOo napísal:
ja by som dal ako najspolahlivejsie hladky diesel a atmosfericky benzin.
Hlady diesel - zvuk sice ako traktor, ale mozes tam liat co len chces od ukrajinskej nafty az po olej z kauflandu a ten motor pojde. Sused ma 30 rocny peugeot a okrem toho ze tam raz za 10rokov vymeni zhavice, tak s tym motorom nic nerobil. Dokonce osobne poznam jednu octaviu SDI co ma realnych 500.000km a bez problemov.
Atm. benzin, napr. pri vyssom objeme si toci smiesne otacky a mozes tiez na tom chodit do nekonecna. Napr. vid stare americke auta. 6litre ktore si len tak "bublu" chodia doteraz.

Zvysok som si neni isty nakolko nemam skusenosti s kompresorom, ale turbo benzin by som dal urcite pred turbo diesel co sa tyka spolahlivosti. Nafta ma viac sadzi co vedie napr. k castejsiemu zadretiu regulacie natacania lopatiek turba. Benzin hori cistejsie a tym padom na to netrpi tolko.
Kompresor je pohany od klukovky (sa mi zda) a teda nejdu cez neho vyfuk plyny - neni tak tepelne namahany, ale zase ma viac mech. dielov.
Mozno by som ho dal pred turbo benzin.
Teda moja tabulka by mohla vyzerat asi takto:
1.-2. - hladky diesel, atm. benzin -> z mojho pohladu min. rozdiel spolahlivosti
3.- kompresor
4. - turbo benzin
5. - turbo diesel

Ale vsetko zavisi aj od toho na co sa auto pouziva, kolko ludi na nom jazdi, ci sa pravidelne servisuje atd.Napr. moj SDI sa moze pokazit skor ako tvoj turbo diesel pokial budem na nom jazdit ako trotl.

A maju nejake auta vyrobene po roku 2005 hladky diesel? Mimochodom som nasiel ze ake su rozne typy dieslov, tak ktore z nich su najlepsie? A teda ziadny nie je teda podla teba lepsi ako atmosfericky benzin z pohladu spolahlivosti?

eEDOo napísal:
SDI - hladky dizel (bez preplnovania, teda turba) od VW (1.9SDi)
TDI - preplnovany od VW (1.9TDi, 2.0TDi)
HDI - zvacsa preplnovany dizel od PSA Peugeot Citroen (2.0HDi, 2.2HDi)
JTD - preplnovany (najpopularnejsi je 1.3JTD) od Fiatu
dCi - motor od Renaultu, montuje sa aj do Nissanu (uz aj do Dacie :-) - preplnovany (iba taky som zazil, ale opravte ma, ak sa mylim) - (1.5dCi, 1.9dCi)
D-4D - motor od Toyoty, nieco podobne ako CTDi od Hondy...posledna generacia je fakt pecka...
CTDi - dalsi skvely motor od Hondy...preplnovany diesel (jeden z najmodernejsich vobec)...
CDTi, CDT - BMW preplnovany common rail (tento je jeden z najlepsich) montuje sa aj do Roveru (2.0CDT, 2.0CDTi)
 
Užívateľov profilový obrázok
eko.fresh
Príspevky: 3137
Registrovaný: 2.3.2008
Auto: bmw
Kraj: Zahraničie

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Štvrtok, 9. Júna 2011, 12:04

emporio napísal:
A maju nejake auta vyrobene po roku 2005 hladky diesel? Mimochodom som nasiel ze ake su rozne typy dieslov, tak ktore z nich su najlepsie? A teda ziadny nie je teda podla teba lepsi ako atmosfericky benzin z pohladu spolahlivosti?




Ty sa musis strasne bat nejakej poruchy :mrgreen: A kupis si ten najspolahlivejsi motor a tam ti praske hlava :twisted:
Hladky diesel po 2005 Golf 5 2.0SDI.... Ten ale ani v oficialnom cenniku nebol ale dal sa kupit. Jazdenky najdes.
Skor ako hladanie extremov, by som si kupil na tvojom mieste auto take ake chces a staral sa o neho aj preventivne. A co sa pokazi sa opravi ziadna veda :thumbup:
 
Užívateľov profilový obrázok
hpbaxxter
Príspevky: 441
Registrovaný: 16.10.2009
Auto: BMW 330d Touring E46
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Bratislava

Re: Turbo diesel - nechavate vychladnut po jazde?

Štvrtok, 9. Júna 2011, 13:44

no a este ste zabudli na rozne kombinacie turbo/kompresor a podobne vychytavky. Som zvedavy kolko vydrzia sucasne Turbo FABIE :-)

najspolahlivejsim motorom ostane vzdy klasicky dizlak :-)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných