... všetko o BMW ...
Moderátori: barabas, alfi666, jkk
Zdenky napísal:a este k tomu ze to autu neprospieva tak to je BULL SHIT,,,
alfi666 napísal:Na toto si dovolim oponovat. Vysvetlim to velmi jednoducho. Pusti si vysavac (je to ako tvoje turbo akurat ze ho pohana elektrika a nie vyf. plyn). Pocuvaj otacky ked ho mas normalne pusteny a nic nerobis... a potom skus zapchat dieru... co spravi? zvysi otacky, lebo ho vzduch prestane brzdit. To znamena, ze ak by si relativne zapchal sanie na turbe (samozrejme, motor by musel tahat vzduch inakade), tak by sa ti turbo lahsie a rychlejsie roztocilo bo by ho nebrzdil pretekajuci vzduch.Dokazem akceptovat fakt, ze sa rychlejsie roztoci turbo a skor nadobudne pozadovany plniaci tlak, cize sa zmensi turbodiera a auto sa zda zivsie.....
SurrendeR napísal:Na toto si dovolim oponovat. Vysvetlim to velmi jednoducho. Pusti si vysavac (je to ako tvoje turbo akurat ze ho pohana elektrika a nie vyf. plyn). Pocuvaj otacky ked ho mas normalne pusteny a nic nerobis... a potom skus zapchat dieru... co spravi? zvysi otacky, lebo ho vzduch prestane brzdit. To znamena, ze ak by si relativne zapchal sanie na turbe (samozrejme, motor by musel tahat vzduch inakade), tak by sa ti turbo lahsie a rychlejsie roztocilo bo by ho nebrzdil pretekajuci vzduch.
Ja len tolko k rychlosti roztocenia turba
VT-535BH napísal:Pripajam jedno vyjadrenie spoločnosti Green k zvyšeniu vykonu športovým filtrom:
OTÁZKA: O koľko sa zvýši výkon motora, keď použijem Váš filter?
ODPOVEĎ: Odpoveď na túto otázku nie je veľmi jednoduchá. Zvýšenie výkonu Vášho motora závisí od nasledovného:
- Podľa toho, aký výkon má momentálne Váš motor. Zväčša platí, že čím väčší je základný výkon systému, tým je aj percentuálne väčší aj výkon po montáži GREEN-filtra.
- Podľa toho aký typ GREEN-filtra chcete použiť. K dispozícii je výber rôznych vložiek, súprav priameho nasávania a univerzálnych filtrov. Naše skúsenosti dokazujú, že najlepší výkon sa dá dosiahnuť súpravami priameho nasávania alebo univerzálnymi filtrami GREEN-Twister.
- Podľa toho, či na Vašom motore už boli modifikované aj iné oblasti ako, napr. montáž ostrej vačkovej hriadele, ladeného výfukového potrubia a podobne.
K poslednému bodu Vám chcem vysvetliť problematiku na jednoduchom príklade: Keď si zoberiete záhradnú hadicu, ktorá má priemer 3cm, ale ventil prípojky na umývadle bude mať prietokový priemer iba 1cm, tak Vám na konci hadice aj tak potečie iba také množstvo vody, ktoré je schopný prepustiť ventil na umývadle. Podobne je to aj s motorovými úpravami. Pokiaľ zmeníte, resp. vylepšíte iba jednu časť (to by bola v našom príklade tá hrubá hadica), tak Vám ostatné časti motora (to by bol ten ventil na umývadle) vyslovenie brzdia možnosti modifikovanej časti motora, ako je športová vzduchový filter alebo súprava priameho nasávania. Najlepšie výsledky každopádne docielite pri správnej kombinácii rôznych zásahov do motora a jeho techniky.
alfi666 napísal:Na atmosferickej M5 to moze trosku pomoct.
Toto co tu ukazujes je defacto naporove sanie, ktore ma za ulohu pri vyssich rychlostiach vyuzit napor vetra a tym sposobom mierne zvysit tlak vzduchu v sani.... v pripade tvojho turbodiesla, keby si priviedol vyssi tlak spredu tymto sposobom, tak turbo o nieco menej musi tlacit aby dosiahlo pozadovany tlak... ale NETLACILO by viac, lebo riadiaca jednotka by ho odstavila po dosiahnuti pozadovaneho tlaku... vlastne - menej by sa namahalo turbo.. to je vsetko
Okrem toho, tlak tymto sposobom zvysis max o desatinu BAR, cize aj keby to fungovalo, to pri turbomotore neznamena skoro nic...
Je pekne, ze americania to maju na kazdej druhej E60, ale vacisna znich tam neuznava turbomotory a diesel ani nevidela, takze tazko stym budu mat skusenosti...
Ale ak ta to potesi - kludne si to kup a daj si to tam pre lepsi pocit
PS: neviem co to stoji, ale vyzera to ako rozrezana Tetrapackova krabica od mlieka :)))) takze na skusku kludne mozes pouzit aj to :))))... onic viac ti totiz tento specialny doplnok nespravi
luky2208 napísal:Takže zmena po namontovaní športoveho filtra bude zanedbatelná. Turbo si nenasaje viac vzduchu lebo vyfukové plyny aj tak budu mať len taky prietok ako bez športoveho filtra.A to preto lebo turbo motor musi mať najprv vyfukove plyny na roztočenie turba a kolko ma vyfukovych plynov tojko čerstveho vzduchu je turbo schopne nasať. Takže ako prvu vec treba zlepšiť odvod a prietok vyfukovych plynov a tak dosiahneme lepšie nasavanie turba.
local napísal:
To nie je uplna pravda. Ako myslim pisal alfi, plniaci tlak turba je kontrolovany elektronicky, takze zmena odporu vstupu neznamena vyssi plniaci tlak. Tvoj zaver je ale IMHO nespravny, pretoze a) vykon vyfukovych plynov je prenasany na pohon turba len ciastocne - len tolko, aby bol dosiahnuty potrebny plniaci tlak, to znamena ze zvysenim priechodnosti vyfukoveho potrubia automaticky vyssi plniaci tlak nedosiahnes a ani lepsie nasavanie.
b) lepsie nasavanie a podla mna najdolezitejsi efekt sportovej vlozky je dosiahnute prave znizenim odporu nasavacieho potrubia - to je efekt, ktory je jasne viditelny pri otvorenom nasavani. prakticky priklad: zober si koleso, ktore potrebujes roztocit na urcite otacky. ak sa koleso otaca lahko, pri pouziti urcitej limitovanej sily ho roztocis ovela rychlejsie, ako koleso, ktore sa otaca tazko (napriklad lebo je brzdene vysokym odporom loziska). Samozrejme, rovnaky cas roztocenia (=cas medzi stlacenim plynu na podlahu a kopnutim turba) mozes dosiahnut bud vacsou silou na roztocenie (=vyssie vykony vyfukovych plynov) alebo nizsim odporom kolesa (=odpor, ktory musi prekonavat turbo, napriklad rozdiel tlakov pred a za turbom, zotrvacny moment turba - urcite vies ze vnutri turba je malicka turbinky rotujuce niekolko tisic krat za sekundu, atd)
IMHO znizeny odpor na nasavani znizuje reakcny cas turba a do istej miery eliminuje turbo dieru. Takisto, pokial si vlozku neuzavries do boxu a privedies si k nej studeny vzduch napriklad z priestorov pred chladicom, teplota nasavaneho vzduchu takisto robi rozdiel, samozrejme je tu aj efekt naporoveho sania, ktory spominal alfi niekde nizsie a suhlasim s nim, ze pre vykon to ma vyznam iba u atmosferickych motorov, ale pre "zivsie" turbo to IMHO vyznam takisto ma.
A este jednu poznamku: Preco maju sportove vlozky cylindricky (valcovy) tvar? No preto, aby bola filtracna plocha na danom objeme co najvacsia, fabricke filtre su vacsinou jedna rovina, pretoze je ich ovela lahsie vyrobit (zvlast papierove) v takomto tvare = nizsia cena. Kdezto sportove vlozky mozu pouzivat ine materialy a nie su robene ako spotrebny material, mozu pouzivat aj komplikovanejsi tvar. Ak by ste rozvinuli filtracnu plochu sportovej vlozky do roviny, videli by ste, ze je ovela vacsia ako bezny filter. Preto moze motor nasavat lepsie aj pri rovnakej alebo lepsej (=hustota sita filtracnej vlozky) kvalite filtracie. Jednoducho tie diery v site filtra nie su vacsie ale je ich viac.
Samozrejme, samotna vymena vlozky za sportovu na turbo motore kone neprida, ale motoru sa urcite bude dychat lepsie, efekt turbo diery sa zmensi (samozrejme zavisi od typu motora, vyrobcovia robia vsetko preto, aby bol ten cas najmensi uz by default) a kvalita filtracie tym neutrpi. No a zlepsenie sania dava prvy a podla mna najdolezitejsi impulz k dalsim lacnym a rychlym zvysovaniam vykonu ako je napriklad uprava ECU.
Ja osobne som mal sportove sanie (K&N box, samostatne nasavanie z mimomotoroveho priestoru) na O1 1.8T (uprava na 185 koni) a zmena sania bola jednou z podmienok tunera.
Osobne za peniaze co stoji K&N vlozka, by som nevahal, ved clovek za jednu navstevu cerpacky zaplati viac a pokial jazdite a nemozte pockat kym sa vam po vyprani vlozka ususi, tak si kupte 2.
Pokial auto netocite na limitoch alebo jazdite dialnice a zdaju sa vam to vyhodene peniaze, nekupujte, o nic vela neprichadzate, nebudete mat s tym starosti, takisto nie som si isty ci su servisy ochotne a schopne vycistit vlozku pri vymene, niektori su fakt len vymienaci dielov a naviac nespravia pre zakaznika ani n.
luky2208 napísal:No aj ti maš pravdu len z časti. Existuju aj turba ktoré nemaju variabylné časovanie lopatiek,takže roztočenie a sacia schopnosť turba je priamo umerna prietoku vyfukových plynov !!!
Jednoduchý priklad : kamošove TDSko napojené na diagnostiku hlasi pri plnom plyne tlak turba 2100mbar čo je barometrický tlak+pretlak turba= 980mbar+1120mbar znamená že turbo vyrobylo 1120mpa. Moje TDSko napojené na diagnostyku vyhlasuje 2300mbar čo je 980+1320mbar znamená to že moje turbo vyrobý tlak 1320 mbar. Rozdieli v tych dvoch autach su :filtre oba papierové,ja nemam žiadny vyfuk len hola rura od predu až dozadu + vykuchaný katalyzator. Beriem do uvahy aj to že jedno turbo môže byť viac opotrebované ako to druhé ale tolko to nemôže spravyť. Obaja mame upchaté EGRko. Další pryklad je: na Audi A6 2.5 tdi bol len jemne upchatý katalizator ! Pti pridaní plynu nabehol maximalný tlak turba ale v zapeti padol o 50% dolu a už to vyšie nešlo. Odmontoval som vyfuk,ostalo len holé turbo a narast tlaku bol neporovnatelný.