... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Sportovy filter na diesel

Nedeľa, 24. Januára 2010, 18:38

Zdenky napísal:
a este k tomu ze to autu neprospieva tak to je BULL SHIT,,,


V poho, ja som sa neurazil... vsetci mame nejaky nazor ;) .. ja len nechapem, ze preco su ti vyrobcovia taky sprosty a dodnes pouzivaju tie papierove filtre v uzavretych boxoch, ked otvorene sanie ti prida az 12 koni pri 110 konovom motore :D

Ako nehnevaj sa namna, ale narast 10% len vdaka studenemu saniu pri turbodieslovom motore su rozpravky ;) .. ak predpokladame, ze turbo je v poriadku a tlaci kolko ma a nema problem dodat potrebny tlak, tak to nemoze zmenit v zasade nic... ak by bolo turbo uz na odchode, tak by si mu zrejme otvorenym sanim "odlahcil" robotu a lahsie by nadobudlo plniaci tlak, cize teoreticky by doslo k nejakemu narastu....

Dokazem akceptovat fakt, ze sa rychlejsie roztoci turbo a skor nadobudne pozadovany plniaci tlak, cize sa zmensi turbodiera a auto sa zda zivsie.. takisto sa vrchol krutiaceho momentu moze posunut do nizsich otacok a "ozivy" to auto.... vsetko ostatne su rozpravky... a uz som to niekde vyssie logicky odovodnil, ze preco to na turbo motoroch nemoze tak fungovat ako na atmosfere.. nechce sa mi ktomu vracat...
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
VT-535BH
Príspevky: 1192
Registrovaný: 29.8.2009
Auto: E60 535d
Kraj: Prešovský

Re: Sportovy filter na diesel

Štvrtok, 4. Februára 2010, 02:03

A ja som sa tak tesil ze na jar dostane 535d K&N vlozku [-X To si este velmi dobre premyslim..
Tomáš

BMW E60 535d, ///M Sport Package, AC Schnitzer Roof Spoiler, 19" Styling 172 M, Hartge Springs, H&R spacers
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Re: Sportovy filter na diesel

Štvrtok, 4. Februára 2010, 17:31

alfi666 napísal:
Dokazem akceptovat fakt, ze sa rychlejsie roztoci turbo a skor nadobudne pozadovany plniaci tlak, cize sa zmensi turbodiera a auto sa zda zivsie.....
Na toto si dovolim oponovat. Vysvetlim to velmi jednoducho. Pusti si vysavac (je to ako tvoje turbo akurat ze ho pohana elektrika a nie vyf. plyn). Pocuvaj otacky ked ho mas normalne pusteny a nic nerobis... a potom skus zapchat dieru... co spravi? zvysi otacky, lebo ho vzduch prestane brzdit. To znamena, ze ak by si relativne zapchal sanie na turbe (samozrejme, motor by musel tahat vzduch inakade), tak by sa ti turbo lahsie a rychlejsie roztocilo bo by ho nebrzdil pretekajuci vzduch.
Ja len tolko k rychlosti roztocenia turba 8-[
 
Užívateľov profilový obrázok
Majo320
Autor témy
Príspevky: 1608
Registrovaný: 12.8.2007
Auto: BMW E36
Kraj: Zahraničie

Re: Sportovy filter na diesel

Štvrtok, 4. Februára 2010, 18:28

Sport filter na seriovy diesel je zbytocna investicia.
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: Sportovy filter na diesel

Štvrtok, 4. Februára 2010, 19:50

a to 81kW TDi ste merali na brzde aj pred namontovaním toho studeného sania? lebo veľa krát sa stáva, že pri meraní výkonu na sériovom motore sa nameria väčšia hodnota ako udávaná výrobcom, čiže mohlo sa stať by tvoje auto malo na brzde sériovo nejakých 85kW a že to komplet studené sanie pridalo nejakých 3-4kW v reále, to je ešte tak uveritelné, že po upravení výfuku spolu s tým kitom studeného sania si dostal 23koní, čiže podľa mojej teórie okolo 16-17 je OK, lebo pri turbo motoroch všetko čo je za turbom brzdí plyny
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Sportovy filter na diesel

Štvrtok, 4. Februára 2010, 22:30

SurrendeR napísal:
Na toto si dovolim oponovat. Vysvetlim to velmi jednoducho. Pusti si vysavac (je to ako tvoje turbo akurat ze ho pohana elektrika a nie vyf. plyn). Pocuvaj otacky ked ho mas normalne pusteny a nic nerobis... a potom skus zapchat dieru... co spravi? zvysi otacky, lebo ho vzduch prestane brzdit. To znamena, ze ak by si relativne zapchal sanie na turbe (samozrejme, motor by musel tahat vzduch inakade), tak by sa ti turbo lahsie a rychlejsie roztocilo bo by ho nebrzdil pretekajuci vzduch.
Ja len tolko k rychlosti roztocenia turba 8-[


Neviem velmi ako tato teoria suvisy s turbom, ale dobre ;) ano, je pravda, ze ak zastavis prudenie vzduchu UPLNE, tak sa otacky zvysia... a vies aj preco?.. lebo turbina robi VAKUUM - sice to nieje uplne vakuum, ale jednoducho - vzduch je tam redsi... okej.. toto plati pri elektromotore...

Turbo je ale pohanane tym istym vzduchom ktory cez neho presiel - cize ak by si trochu upchal privod, podla tvojej teorie by to znamenalo, ze sa turbo musi zakonite rychlejsie roztocit, lebo vznika vakuum a to nekladie taky odpor lopatkam - ovsem... toto vzniknute vakuum sposobi to, ze motor nema dostatocny plniaci tlak, takze takisto aj do vyfukoveho potrubia ide len taky isty riedky vzduch aky prisiel - cize turbo nema co popohanat aby sa tocilo rychlejsie - narozdiel od tvojho vysavaca ;)

Cize - kedze cele je to kolobeh, plati to co som pisal - turbo sa lahsie roztoci, lebo ked neni zapchate, tak aj pri nizsich otackach dosiahne vyssi plniaci tlak a ten vzapati sposobi vyssi prisun plynov do vyfuku, co v zapati sposobi este rychlejsie tocenie turba ;)

Inac ti to uz vysvetlit neviem ;).. ale ked mi neveris, tak kludne si daj na auto zadrbany vzduchovy filter a potom cisty - alebo hoci aj ziadny ;) uvidis rozdiel ;) .. pokial je dobre turbo, tak auto vykon nejak razantne nestrati, lebo turbo ten vzduchovy deficit dotlaci... len mu to dlhsie trva a preto to nebude tak zive ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
VT-535BH
Príspevky: 1192
Registrovaný: 29.8.2009
Auto: E60 535d
Kraj: Prešovský

Re: Sportovy filter na diesel

Štvrtok, 4. Februára 2010, 23:23

Pripajam jedno vyjadrenie spoločnosti Green k zvyšeniu vykonu športovým filtrom:

OTÁZKA: O koľko sa zvýši výkon motora, keď použijem Váš filter?

ODPOVEĎ: Odpoveď na túto otázku nie je veľmi jednoduchá. Zvýšenie výkonu Vášho motora závisí od nasledovného:

- Podľa toho, aký výkon má momentálne Váš motor. Zväčša platí, že čím väčší je základný výkon systému, tým je aj percentuálne väčší aj výkon po montáži GREEN-filtra.
- Podľa toho aký typ GREEN-filtra chcete použiť. K dispozícii je výber rôznych vložiek, súprav priameho nasávania a univerzálnych filtrov. Naše skúsenosti dokazujú, že najlepší výkon sa dá dosiahnuť súpravami priameho nasávania alebo univerzálnymi filtrami GREEN-Twister.
- Podľa toho, či na Vašom motore už boli modifikované aj iné oblasti ako, napr. montáž ostrej vačkovej hriadele, ladeného výfukového potrubia a podobne.
K poslednému bodu Vám chcem vysvetliť problematiku na jednoduchom príklade: Keď si zoberiete záhradnú hadicu, ktorá má priemer 3cm, ale ventil prípojky na umývadle bude mať prietokový priemer iba 1cm, tak Vám na konci hadice aj tak potečie iba také množstvo vody, ktoré je schopný prepustiť ventil na umývadle. Podobne je to aj s motorovými úpravami. Pokiaľ zmeníte, resp. vylepšíte iba jednu časť (to by bola v našom príklade tá hrubá hadica), tak Vám ostatné časti motora (to by bol ten ventil na umývadle) vyslovenie brzdia možnosti modifikovanej časti motora, ako je športová vzduchový filter alebo súprava priameho nasávania. Najlepšie výsledky každopádne docielite pri správnej kombinácii rôznych zásahov do motora a jeho techniky.
Tomáš

BMW E60 535d, ///M Sport Package, AC Schnitzer Roof Spoiler, 19" Styling 172 M, Hartge Springs, H&R spacers
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: Sportovy filter na diesel

Piatok, 5. Februára 2010, 10:16

VT-535BH napísal:
Pripajam jedno vyjadrenie spoločnosti Green k zvyšeniu vykonu športovým filtrom:

OTÁZKA: O koľko sa zvýši výkon motora, keď použijem Váš filter?

ODPOVEĎ: Odpoveď na túto otázku nie je veľmi jednoduchá. Zvýšenie výkonu Vášho motora závisí od nasledovného:

- Podľa toho, aký výkon má momentálne Váš motor. Zväčša platí, že čím väčší je základný výkon systému, tým je aj percentuálne väčší aj výkon po montáži GREEN-filtra.
- Podľa toho aký typ GREEN-filtra chcete použiť. K dispozícii je výber rôznych vložiek, súprav priameho nasávania a univerzálnych filtrov. Naše skúsenosti dokazujú, že najlepší výkon sa dá dosiahnuť súpravami priameho nasávania alebo univerzálnymi filtrami GREEN-Twister.
- Podľa toho, či na Vašom motore už boli modifikované aj iné oblasti ako, napr. montáž ostrej vačkovej hriadele, ladeného výfukového potrubia a podobne.
K poslednému bodu Vám chcem vysvetliť problematiku na jednoduchom príklade: Keď si zoberiete záhradnú hadicu, ktorá má priemer 3cm, ale ventil prípojky na umývadle bude mať prietokový priemer iba 1cm, tak Vám na konci hadice aj tak potečie iba také množstvo vody, ktoré je schopný prepustiť ventil na umývadle. Podobne je to aj s motorovými úpravami. Pokiaľ zmeníte, resp. vylepšíte iba jednu časť (to by bola v našom príklade tá hrubá hadica), tak Vám ostatné časti motora (to by bol ten ventil na umývadle) vyslovenie brzdia možnosti modifikovanej časti motora, ako je športová vzduchový filter alebo súprava priameho nasávania. Najlepšie výsledky každopádne docielite pri správnej kombinácii rôznych zásahov do motora a jeho techniky.

Takže zmena po namontovaní športoveho filtra bude zanedbatelná. Turbo si nenasaje viac vzduchu lebo vyfukové plyny aj tak budu mať len taky prietok ako bez športoveho filtra.A to preto lebo turbo motor musi mať najprv vyfukove plyny na roztočenie turba a kolko ma vyfukovych plynov tojko čerstveho vzduchu je turbo schopne nasať. Takže ako prvu vec treba zlepšiť odvod a prietok vyfukovych plynov a tak dosiahneme lepšie nasavanie turba.
 
Užívateľov profilový obrázok
VT-535BH
Príspevky: 1192
Registrovaný: 29.8.2009
Auto: E60 535d
Kraj: Prešovský

Re: Sportovy filter na diesel

Piatok, 5. Februára 2010, 16:58

Ok. A čo ak by som k seriovemu papierovemu filtru, popripade k športovej bavlnenej vložke privadzal chladnejší vzduch? Napriklad prostednictvom tychto RPi scoops? (vid.link) Aký by to malo vplyv? Bavme sa teraz o autách s vyšším výkonom. Túto srandu vidim takmer na každej druhej e60 na amerických fórach. Výrobca tvrdí že pri rýchlosti 70MPH je možné zvýšiť výkon o cca 10-15ps. (uvadzane pri e60 M5 a vykon je asi priamo umerny rychlosti) Dakujem, velmi ma zaujima Váš názor.

Ram Air Induction:
http://raceprecision.com/2009/index.php ... &Itemid=27
Prílohy
RPi.jpg
RPi.jpg (106.15 KiB) 3090 zobrazení
intakethumb.gif
intakethumb.gif (56.66 KiB) 3090 zobrazení
Tomáš

BMW E60 535d, ///M Sport Package, AC Schnitzer Roof Spoiler, 19" Styling 172 M, Hartge Springs, H&R spacers
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Sportovy filter na diesel

Sobota, 6. Februára 2010, 16:00

Na atmosferickej M5 to moze trosku pomoct.
Toto co tu ukazujes je defacto naporove sanie, ktore ma za ulohu pri vyssich rychlostiach vyuzit napor vetra a tym sposobom mierne zvysit tlak vzduchu v sani.... v pripade tvojho turbodiesla, keby si priviedol vyssi tlak spredu tymto sposobom, tak turbo o nieco menej musi tlacit aby dosiahlo pozadovany tlak... ale NETLACILO by viac, lebo riadiaca jednotka by ho odstavila po dosiahnuti pozadovaneho tlaku... vlastne - menej by sa namahalo turbo.. to je vsetko

Okrem toho, tlak tymto sposobom zvysis max o desatinu BAR, cize aj keby to fungovalo, to pri turbomotore neznamena skoro nic...

Je pekne, ze americania to maju na kazdej druhej E60, ale vacisna znich tam neuznava turbomotory a diesel ani nevidela, takze tazko stym budu mat skusenosti...

Ale ak ta to potesi - kludne si to kup a daj si to tam pre lepsi pocit ;)


PS: neviem co to stoji, ale vyzera to ako rozrezana Tetrapackova krabica od mlieka :)))) takze na skusku kludne mozes pouzit aj to :))))... onic viac ti totiz tento specialny doplnok nespravi ;)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
Užívateľov profilový obrázok
VT-535BH
Príspevky: 1192
Registrovaný: 29.8.2009
Auto: E60 535d
Kraj: Prešovský

Re: Sportovy filter na diesel

Nedeľa, 7. Februára 2010, 01:37

alfi666 napísal:
Na atmosferickej M5 to moze trosku pomoct.
Toto co tu ukazujes je defacto naporove sanie, ktore ma za ulohu pri vyssich rychlostiach vyuzit napor vetra a tym sposobom mierne zvysit tlak vzduchu v sani.... v pripade tvojho turbodiesla, keby si priviedol vyssi tlak spredu tymto sposobom, tak turbo o nieco menej musi tlacit aby dosiahlo pozadovany tlak... ale NETLACILO by viac, lebo riadiaca jednotka by ho odstavila po dosiahnuti pozadovaneho tlaku... vlastne - menej by sa namahalo turbo.. to je vsetko

Okrem toho, tlak tymto sposobom zvysis max o desatinu BAR, cize aj keby to fungovalo, to pri turbomotore neznamena skoro nic...

Je pekne, ze americania to maju na kazdej druhej E60, ale vacisna znich tam neuznava turbomotory a diesel ani nevidela, takze tazko stym budu mat skusenosti...

Ale ak ta to potesi - kludne si to kup a daj si to tam pre lepsi pocit ;)


PS: neviem co to stoji, ale vyzera to ako rozrezana Tetrapackova krabica od mlieka :)))) takze na skusku kludne mozes pouzit aj to :))))... onic viac ti totiz tento specialny doplnok nespravi ;)

Dakujem za vysvetlenie. Presne na tvoju reakciu som čakal lebo ty to vzdy vies vysvetlit tak zrozumitelne a presne. =D>
Nechystám sa davat tento "tetrapack" :D , so seriovym výkonom som spokojný. Myslím si, že čo sa týka filtra už som rozhodnutý. Pôjde tam origo papierový, nechcem riskovať možné zvýšené opotrebenie motora alebo jeho prípadné poškodenie, bez ohľadu na to, či je to pravda alebo nie.
A ešte raz vdaka za vyčerpavajúcu odpoved :wink:
Tomáš

BMW E60 535d, ///M Sport Package, AC Schnitzer Roof Spoiler, 19" Styling 172 M, Hartge Springs, H&R spacers
 
alfi666
Príspevky: 3897
Registrovaný: 18.3.2008
Bydlisko: BA

Re: Sportovy filter na diesel

Nedeľa, 7. Februára 2010, 19:21

Ok, som rad ;) ... ak chces zvysit vykon, tak 35d motor je nato myslim velmi vhodny start... urcite vsak treba riesit viacero veci ;)

Sportovy filter a ani spriechodnenie vyfukoveho systemu nema zmysel bez preprogramovania vstrekovacej/preplnovacej mapy (velmi znamy ciptuning)
No more BMW... chodim peso ;)
E61 530d titansilber - EX
E46 320d farngrün metallic - EX
 
local
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: Sportovy filter na diesel

Pondelok, 15. Februára 2010, 10:50

luky2208 napísal:
Takže zmena po namontovaní športoveho filtra bude zanedbatelná. Turbo si nenasaje viac vzduchu lebo vyfukové plyny aj tak budu mať len taky prietok ako bez športoveho filtra.A to preto lebo turbo motor musi mať najprv vyfukove plyny na roztočenie turba a kolko ma vyfukovych plynov tojko čerstveho vzduchu je turbo schopne nasať. Takže ako prvu vec treba zlepšiť odvod a prietok vyfukovych plynov a tak dosiahneme lepšie nasavanie turba.


To nie je uplna pravda. Ako myslim pisal alfi, plniaci tlak turba je kontrolovany elektronicky, takze zmena odporu vstupu neznamena vyssi plniaci tlak. Tvoj zaver je ale IMHO nespravny, pretoze a) vykon vyfukovych plynov je prenasany na pohon turba len ciastocne - len tolko, aby bol dosiahnuty potrebny plniaci tlak, to znamena ze zvysenim priechodnosti vyfukoveho potrubia automaticky vyssi plniaci tlak nedosiahnes a ani lepsie nasavanie.
b) lepsie nasavanie a podla mna najdolezitejsi efekt sportovej vlozky je dosiahnute prave znizenim odporu nasavacieho potrubia - to je efekt, ktory je jasne viditelny pri otvorenom nasavani. prakticky priklad: zober si koleso, ktore potrebujes roztocit na urcite otacky. ak sa koleso otaca lahko, pri pouziti urcitej limitovanej sily ho roztocis ovela rychlejsie, ako koleso, ktore sa otaca tazko (napriklad lebo je brzdene vysokym odporom loziska). Samozrejme, rovnaky cas roztocenia (=cas medzi stlacenim plynu na podlahu a kopnutim turba) mozes dosiahnut bud vacsou silou na roztocenie (=vyssie vykony vyfukovych plynov) alebo nizsim odporom kolesa (=odpor, ktory musi prekonavat turbo, napriklad rozdiel tlakov pred a za turbom, zotrvacny moment turba - urcite vies ze vnutri turba je malicka turbinky rotujuce niekolko tisic krat za sekundu, atd)
IMHO znizeny odpor na nasavani znizuje reakcny cas turba a do istej miery eliminuje turbo dieru. Takisto, pokial si vlozku neuzavries do boxu a privedies si k nej studeny vzduch napriklad z priestorov pred chladicom, teplota nasavaneho vzduchu takisto robi rozdiel, samozrejme je tu aj efekt naporoveho sania, ktory spominal alfi niekde nizsie a suhlasim s nim, ze pre vykon to ma vyznam iba u atmosferickych motorov, ale pre "zivsie" turbo to IMHO vyznam takisto ma.

A este jednu poznamku: Preco maju sportove vlozky cylindricky (valcovy) tvar? No preto, aby bola filtracna plocha na danom objeme co najvacsia, fabricke filtre su vacsinou jedna rovina, pretoze je ich ovela lahsie vyrobit (zvlast papierove) v takomto tvare = nizsia cena. Kdezto sportove vlozky mozu pouzivat ine materialy a nie su robene ako spotrebny material, mozu pouzivat aj komplikovanejsi tvar. Ak by ste rozvinuli filtracnu plochu sportovej vlozky do roviny, videli by ste, ze je ovela vacsia ako bezny filter. Preto moze motor nasavat lepsie aj pri rovnakej alebo lepsej (=hustota sita filtracnej vlozky) kvalite filtracie. Jednoducho tie diery v site filtra nie su vacsie ale je ich viac.

Samozrejme, samotna vymena vlozky za sportovu na turbo motore kone neprida, ale motoru sa urcite bude dychat lepsie, efekt turbo diery sa zmensi (samozrejme zavisi od typu motora, vyrobcovia robia vsetko preto, aby bol ten cas najmensi uz by default) a kvalita filtracie tym neutrpi. No a zlepsenie sania dava prvy a podla mna najdolezitejsi impulz k dalsim lacnym a rychlym zvysovaniam vykonu ako je napriklad uprava ECU.

Ja osobne som mal sportove sanie (K&N box, samostatne nasavanie z mimomotoroveho priestoru) na O1 1.8T (uprava na 185 koni) a zmena sania bola jednou z podmienok tunera.

Osobne za peniaze co stoji K&N vlozka, by som nevahal, ved clovek za jednu navstevu cerpacky zaplati viac a pokial jazdite a nemozte pockat kym sa vam po vyprani vlozka ususi, tak si kupte 2.

Pokial auto netocite na limitoch alebo jazdite dialnice a zdaju sa vam to vyhodene peniaze, nekupujte, o nic vela neprichadzate, nebudete mat s tym starosti, takisto nie som si isty ci su servisy ochotne a schopne vycistit vlozku pri vymene, niektori su fakt len vymienaci dielov a naviac nespravia pre zakaznika ani n.
 
Užívateľov profilový obrázok
luky2208
Príspevky: 2036
Registrovaný: 16.12.2007
Kraj: Prešovský

Re: Sportovy filter na diesel

Pondelok, 15. Februára 2010, 12:54

local napísal:

To nie je uplna pravda. Ako myslim pisal alfi, plniaci tlak turba je kontrolovany elektronicky, takze zmena odporu vstupu neznamena vyssi plniaci tlak. Tvoj zaver je ale IMHO nespravny, pretoze a) vykon vyfukovych plynov je prenasany na pohon turba len ciastocne - len tolko, aby bol dosiahnuty potrebny plniaci tlak, to znamena ze zvysenim priechodnosti vyfukoveho potrubia automaticky vyssi plniaci tlak nedosiahnes a ani lepsie nasavanie.
b) lepsie nasavanie a podla mna najdolezitejsi efekt sportovej vlozky je dosiahnute prave znizenim odporu nasavacieho potrubia - to je efekt, ktory je jasne viditelny pri otvorenom nasavani. prakticky priklad: zober si koleso, ktore potrebujes roztocit na urcite otacky. ak sa koleso otaca lahko, pri pouziti urcitej limitovanej sily ho roztocis ovela rychlejsie, ako koleso, ktore sa otaca tazko (napriklad lebo je brzdene vysokym odporom loziska). Samozrejme, rovnaky cas roztocenia (=cas medzi stlacenim plynu na podlahu a kopnutim turba) mozes dosiahnut bud vacsou silou na roztocenie (=vyssie vykony vyfukovych plynov) alebo nizsim odporom kolesa (=odpor, ktory musi prekonavat turbo, napriklad rozdiel tlakov pred a za turbom, zotrvacny moment turba - urcite vies ze vnutri turba je malicka turbinky rotujuce niekolko tisic krat za sekundu, atd)
IMHO znizeny odpor na nasavani znizuje reakcny cas turba a do istej miery eliminuje turbo dieru. Takisto, pokial si vlozku neuzavries do boxu a privedies si k nej studeny vzduch napriklad z priestorov pred chladicom, teplota nasavaneho vzduchu takisto robi rozdiel, samozrejme je tu aj efekt naporoveho sania, ktory spominal alfi niekde nizsie a suhlasim s nim, ze pre vykon to ma vyznam iba u atmosferickych motorov, ale pre "zivsie" turbo to IMHO vyznam takisto ma.

A este jednu poznamku: Preco maju sportove vlozky cylindricky (valcovy) tvar? No preto, aby bola filtracna plocha na danom objeme co najvacsia, fabricke filtre su vacsinou jedna rovina, pretoze je ich ovela lahsie vyrobit (zvlast papierove) v takomto tvare = nizsia cena. Kdezto sportove vlozky mozu pouzivat ine materialy a nie su robene ako spotrebny material, mozu pouzivat aj komplikovanejsi tvar. Ak by ste rozvinuli filtracnu plochu sportovej vlozky do roviny, videli by ste, ze je ovela vacsia ako bezny filter. Preto moze motor nasavat lepsie aj pri rovnakej alebo lepsej (=hustota sita filtracnej vlozky) kvalite filtracie. Jednoducho tie diery v site filtra nie su vacsie ale je ich viac.

Samozrejme, samotna vymena vlozky za sportovu na turbo motore kone neprida, ale motoru sa urcite bude dychat lepsie, efekt turbo diery sa zmensi (samozrejme zavisi od typu motora, vyrobcovia robia vsetko preto, aby bol ten cas najmensi uz by default) a kvalita filtracie tym neutrpi. No a zlepsenie sania dava prvy a podla mna najdolezitejsi impulz k dalsim lacnym a rychlym zvysovaniam vykonu ako je napriklad uprava ECU.

Ja osobne som mal sportove sanie (K&N box, samostatne nasavanie z mimomotoroveho priestoru) na O1 1.8T (uprava na 185 koni) a zmena sania bola jednou z podmienok tunera.

Osobne za peniaze co stoji K&N vlozka, by som nevahal, ved clovek za jednu navstevu cerpacky zaplati viac a pokial jazdite a nemozte pockat kym sa vam po vyprani vlozka ususi, tak si kupte 2.

Pokial auto netocite na limitoch alebo jazdite dialnice a zdaju sa vam to vyhodene peniaze, nekupujte, o nic vela neprichadzate, nebudete mat s tym starosti, takisto nie som si isty ci su servisy ochotne a schopne vycistit vlozku pri vymene, niektori su fakt len vymienaci dielov a naviac nespravia pre zakaznika ani n.

No aj ti maš pravdu len z časti. Existuju aj turba ktoré nemaju variabylné časovanie lopatiek,takže roztočenie a sacia schopnosť turba je priamo umerna prietoku vyfukových plynov !!!
Jednoduchý priklad : kamošove TDSko napojené na diagnostiku hlasi pri plnom plyne tlak turba 2100mbar čo je barometrický tlak+pretlak turba= 980mbar+1120mbar znamená že turbo vyrobylo 1120mpa. Moje TDSko napojené na diagnostyku vyhlasuje 2300mbar čo je 980+1320mbar znamená to že moje turbo vyrobý tlak 1320 mbar. Rozdieli v tych dvoch autach su :filtre oba papierové,ja nemam žiadny vyfuk len hola rura od predu až dozadu + vykuchaný katalyzator. Beriem do uvahy aj to že jedno turbo môže byť viac opotrebované ako to druhé ale tolko to nemôže spravyť. Obaja mame upchaté EGRko. Další pryklad je: na Audi A6 2.5 tdi bol len jemne upchatý katalizator ! Pti pridaní plynu nabehol maximalný tlak turba ale v zapeti padol o 50% dolu a už to vyšie nešlo. Odmontoval som vyfuk,ostalo len holé turbo a narast tlaku bol neporovnatelný.
 
local
Príspevky: 298
Registrovaný: 6.6.2009
Auto: nonBMW
Kraj: Bratislavský

Re: Sportovy filter na diesel

Pondelok, 15. Februára 2010, 15:40

luky2208 napísal:
No aj ti maš pravdu len z časti. Existuju aj turba ktoré nemaju variabylné časovanie lopatiek,takže roztočenie a sacia schopnosť turba je priamo umerna prietoku vyfukových plynov !!!
Jednoduchý priklad : kamošove TDSko napojené na diagnostiku hlasi pri plnom plyne tlak turba 2100mbar čo je barometrický tlak+pretlak turba= 980mbar+1120mbar znamená že turbo vyrobylo 1120mpa. Moje TDSko napojené na diagnostyku vyhlasuje 2300mbar čo je 980+1320mbar znamená to že moje turbo vyrobý tlak 1320 mbar. Rozdieli v tych dvoch autach su :filtre oba papierové,ja nemam žiadny vyfuk len hola rura od predu až dozadu + vykuchaný katalyzator. Beriem do uvahy aj to že jedno turbo môže byť viac opotrebované ako to druhé ale tolko to nemôže spravyť. Obaja mame upchaté EGRko. Další pryklad je: na Audi A6 2.5 tdi bol len jemne upchatý katalizator ! Pti pridaní plynu nabehol maximalný tlak turba ale v zapeti padol o 50% dolu a už to vyšie nešlo. Odmontoval som vyfuk,ostalo len holé turbo a narast tlaku bol neporovnatelný.


Cau, najskor, o turbach, ktore nemaju regulaciu plniaceho tlaku, ci uz sklonom lopatiek kompresora alebo obtokovym ventilom, som este nepocul, tak ma pls pouc. Poznas taky motor? Pokial moje vedomosti siahaju, tak turba sa pouzivaju k 2 ucelom: zvysenie spicky vykonu vo vysokych otackach a splosteniu krivky vykonu (t.j. prenesenie vykonu do nizkych otacok). Uznavam, ze k prvemu ucelu teoreticky nepotrebujes regulaciu (a teda cely vykon vyfuk plynov sa moze preniest na tlacenie vzduchu do motora) ale prakticky od dob vynalezu regulacie spalovania a montovanie ECU nikto taky motor nerobi.

No a potom, celkom s tebou suhlasim, ze s "race" katalyzatormi budes mat plniaci tlak niekde inde :) ale o tom sa nebavime, ze? Bavime sa o sani... a znova, pokial budes jazdit turbo motor bez vyfuku ale s neupravenymi mapami, tak rozdiel vykonu nepoznas.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných