... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Utorok, 12. Marca 2013, 16:08

Najlepsie by bolo, keby si sa dal previezt niekomu skusenejsiemu. Lebo tieto veci sa velmi zle takto opisuju. Nikto tu nevie, ako pustas spojku, ako ju drzis v zabere, kolko plynu davas, takze je dost zlozite podla toho Ti povedat, ci mas spojku a zotrvak v poriadku, alebo nie...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
dethXtreme
Príspevky: 2574
Registrovaný: 26.11.2008
Auto: e36 323i
Kraj: Banskobystrický
Bydlisko: Banska Bystrica

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Utorok, 12. Marca 2013, 19:37

pby napísal:


OT:
Iba tak podripnem.. (ber to ako srandu :D ) a DSC si mal off ? :D

Inak mne prehrabne sem tam aj na zapnutom DSC ale to sa mi vidi ze stojim na kamienkoch zo zimnych posipoch ciest,ale to je len taky kratucky prehrab asi to DCS potom nepusti dalej. Pri vypnutom to hrabe ako prasa..



no ja ho mam permanentne vypnute...lebo DSC nemam :D...alebo mam a neviem o tom a preto sa neda prehrabnut :D :D
e36 318i saloon "škaredé káčatko" :)
e36 323i touring "obláčik"

http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-aut/e36-318i-pribeh-skaredeho-kacatka-nove-foto-t28693.html
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2096
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E91 F48
Kraj: Košický
Bydlisko: KE

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Utorok, 12. Marca 2013, 19:48

Mam specificky problem, Spojka zabera tak ako ma, necuka, nesmrdi (smrdi pri burnoute-ale to je normal, ci?) ale pedal sa tazko stlaca, je problem ho stlacit s rukou. Cim to moze byt?
Naposledy upravil/-a Arnold v Utorok, 12. Marca 2013, 20:46, upravené celkom 1 krát.
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Utorok, 12. Marca 2013, 20:45

starym pritlacakom ;) ale to je bezna vec pri povodnych spojkach..
 
Užívateľov profilový obrázok
johnyfly1
Príspevky: 5880
Registrovaný: 1.9.2008
Auto: E36/316i compact
Kraj: Žilinský

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Streda, 13. Marca 2013, 09:20

tak tak mne sla spojka tazko ako kamen, ale zas mam rad ked nieco pod nohami citim ale dost s toho bolela noha, teraz som spojku vymenil a je to ako blato :( tolky nezvyk ...
E36 compact 316i           (||||)(||||)
 
Užívateľov profilový obrázok
Adrian_B
Príspevky: 503
Registrovaný: 22.12.2011
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Turčianske Teplice

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Streda, 13. Marca 2013, 12:23

pár krát ju upeč a uvidíš ako prítlačák stvrdne :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
Užívateľov profilový obrázok
Arnold
Príspevky: 2096
Registrovaný: 13.1.2011
Auto: E91 F48
Kraj: Košický
Bydlisko: KE

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Streda, 13. Marca 2013, 14:56

Mne maximalne vyhovuje takato tvrda spojka, ja len ci to tak ma byt :-k
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7747
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Štvrtok, 14. Marca 2013, 14:14

pby napísal:
Teraz citam taku novinku, ak autom pri rozjazde trha moze byt pokazeny dvojhmotny zotrvacnik. Ako je to myslene pri rozjaze? Uz ked mam pustenu slojku a auto sa hybe len to stale sklbe? Alebo pri pustani spojky pri rozjazde ako som pisal vysie.. lebo mne s autom nehadze horibilne skor tak sek ako keby podradzujes a nevyrovnas otacky a pustis rychle spojku - len to ze ja sa iba pohynam..

myslim, ze si celkom podrobne popisal jeden z priznakov ako sa prejavuje dvojhmotak :)
 
pby
Autor témy
Príspevky: 141
Registrovaný: 19.11.2012
Kraj: Prešovský

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Piatok, 15. Marca 2013, 15:13

PeqpeK napísal:
myslim, ze si celkom podrobne popisal jeden z priznakov ako sa prejavuje dvojhmotak :)


To ano viem, lebo tak som to cital vo viacerich forach, len nemam jasno v tom co aj hore sa pytam.. Pise sa ze trha pri rozjazde celym autom, ale mne to netrha pri rozjazde (ano trocha ked nepridam plyn to "zadrhne" a v aute je to citit, ale mne tak ako keby zakope z autom aj pri 2ke aj 3ke rychlosti, proste musim pridat trocha viac plynu a plu velmi pomalicky pustat spojku aby to nerobilo - a u dvojhmotaku vraj iba pri rozjazdoch to robi, tak neviem teraz (dufam ze to nebude fakt dovjhmotak...)
OO(||||)°(||||)OO
 
pby
Autor témy
Príspevky: 141
Registrovaný: 19.11.2012
Kraj: Prešovský

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Piatok, 15. Marca 2013, 15:19

teraz citam aj tu jednu temu na fore ze ak by to bol dvojmotak tak ked vypinam auto (spojka nieje zoslapnuta a mam neutral) tak by malo nieco kovovo buchnut albo buchat, a nic take som nepozoroval.. :idea: :?:
OO(||||)°(||||)OO
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7747
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Piatok, 15. Marca 2013, 16:20

pby napísal:
teraz citam aj tu jednu temu na fore ze ak by to bol dvojmotak tak ked vypinam auto (spojka nieje zoslapnuta a mam neutral) tak by malo nieco kovovo buchnut albo buchat, a nic take som nepozoroval.. :idea: :?:

dvojhmotak, silenty motoru, prevodovky a celkovo celeho pohonneho ustrojenstva mavaju podobne prejavy, najlepsie teda je ak skontrolujes vsetko ostatne a ak je vsetko OK, tak to ostava asi uz len na ten dvojhmotak :) ale ten ked odide uplne,tak to bude asi trosku iny rachot

este ma napada, ak ides konstantne a zacnes pridavat a uberat plyn, tak necitis ziadne trhnutie?
 
pby
Autor témy
Príspevky: 141
Registrovaný: 19.11.2012
Kraj: Prešovský

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Sobota, 16. Marca 2013, 17:43

PeqpeK napísal:
dvojhmotak, silenty motoru, prevodovky a celkovo celeho pohonneho ustrojenstva mavaju podobne prejavy, najlepsie teda je ak skontrolujes vsetko ostatne a ak je vsetko OK, tak to ostava asi uz len na ten dvojhmotak :) ale ten ked odide uplne,tak to bude asi trosku iny rachot

este ma napada, ak ides konstantne a zacnes pridavat a uberat plyn, tak necitis ziadne trhnutie?


Vyskusam to odpozorovat ale asi nie, mal by som to v pameti.. kazdopadne skusim sa na to zamerat a napisem.

- Co som si ale vsimol v suvislosti s tym kopnutim(trhnutim) je ze ked sa rozbehnem na 1 -nic ked dam 2 a 3 to robi najcitelnejsie 4,5 slabsie a pozeral som na otackomer - vzdy to trhnute sprevadzaju nahle zvysene otacky o 500-700 ot/min a nenastane to len ked pustam veeelmii pomaly spojku (ako pisem na 4 a 5 stupni ked radim to trhnute je malo citelne po zaradeni 2 a 3 trha citelne)
OO(||||)°(||||)OO
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7747
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Sobota, 16. Marca 2013, 18:32

pby napísal:

Vyskusam to odpozorovat ale asi nie, mal by som to v pameti.. kazdopadne skusim sa na to zamerat a napisem.

- Co som si ale vsimol v suvislosti s tym kopnutim(trhnutim) je ze ked sa rozbehnem na 1 -nic ked dam 2 a 3 to robi najcitelnejsie 4,5 slabsie a pozeral som na otackomer - vzdy to trhnute sprevadzaju nahle zvysene otacky o 500-700 ot/min a nenastane to len ked pustam veeelmii pomaly spojku (ako pisem na 4 a 5 stupni ked radim to trhnute je malo citelne po zaradeni 2 a 3 trha citelne)

nahle zvysene otacky bez toho, ze by aj rychlost bola nahle zvysena to by som skor videl na preklz spojky! nakolko po pusteni spojky musia ist otacky nahor konstantne s rychlostou, ak nie, tak medzi motorom a kolesami nie je pevny prevod!
 
pby
Autor témy
Príspevky: 141
Registrovaný: 19.11.2012
Kraj: Prešovský

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Sobota, 16. Marca 2013, 20:29

PeqpeK napísal:
nahle zvysene otacky bez toho, ze by aj rychlost bola nahle zvysena to by som skor videl na preklz spojky! nakolko po pusteni spojky musia ist otacky nahor konstantne s rychlostou, ak nie, tak medzi motorom a kolesami nie je pevny prevod!


- co to znamena: "nakolko po pusteni spojky musia ist otacky nahor konstantne s rychlostou, ak nie, tak medzi motorom a kolesami nie je pevny prevod!" nejak pre lajka to napis protim ta :) :)

Tak a teraz som to bol pretestovat poriadne.. auto startnem hodim r1 pustam spojku jemne pridam plyn auto sa rozbieha (a raz trehne autom a raz nie.
ALE ked idem na r1 (pomali) a pustim plyn autom cukne pridam plyn autom cukne- mozem plyn pustat a stlacat dookola a stale to cukne. To cukanie nieje buchot nieje ho pocut len autom ako keby pribrzdilo, alebo niekedy ako keby zakyvalo ale nieje to taky vyrazne cuknutie ako pri radeni rychlosti a vypusteni spojky co popisujem dalej, cize ako keby nieco podobne ale zaroven ine.. (a reakcia je aj na otackomeri ale len mierne skoky su tam..)

Idem na r2 pustam spojku bez plynu ak rychle (co nueje dobre ani za normalnych podmienok) cukne (ovela vyraznejsie ako pri r1 a pridavani a uberani plynu pri jazde, ale tiez to nieje buchnutie, ziadny zvuk len pribrzdenie) a podskocia otacky o 500 ak pustam spojku pomaly je to ok (tiez ak pridam sucasne aj plyn, je to ok) r3 je to iste r4 skoro vobec, pri r5 tiez opatrnejsie treba pustat tu spojku..
Cize tak

a este k tomu preklzu spojky, skusal som to pri jazde do kopca na r5 asi pri 70km/h som zosplapol na plno plyn a otacky stali rovnako ako aj rychlost a ked sa zacali zvysovat ot. rastla sucastne, rovnako aj rychlost -(to je vraj taky test na preklz a vidim to na velmi ok v mojom pripade)
OO(||||)°(||||)OO
 
Užívateľov profilový obrázok
PeqpeK
Príspevky: 7747
Registrovaný: 16.1.2012
Auto: povacsine BMW
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: MA

Re: SPOJKA - ako setrit, priznaky opotrebenia a pod.

Nedeľa, 17. Marca 2013, 00:47

pby napísal:

- co to znamena: "nakolko po pusteni spojky musia ist otacky nahor konstantne s rychlostou, ak nie, tak medzi motorom a kolesami nie je pevny prevod!" nejak pre lajka to napis protim ta :) :)

Tak a teraz som to bol pretestovat poriadne.. auto startnem hodim r1 pustam spojku jemne pridam plyn auto sa rozbieha (a raz trehne autom a raz nie.
ALE ked idem na r1 (pomali) a pustim plyn autom cukne pridam plyn autom cukne- mozem plyn pustat a stlacat dookola a stale to cukne. To cukanie nieje buchot nieje ho pocut len autom ako keby pribrzdilo, alebo niekedy ako keby zakyvalo ale nieje to taky vyrazne cuknutie ako pri radeni rychlosti a vypusteni spojky co popisujem dalej, cize ako keby nieco podobne ale zaroven ine.. (a reakcia je aj na otackomeri ale len mierne skoky su tam..)

Idem na r2 pustam spojku bez plynu ak rychle (co nueje dobre ani za normalnych podmienok) cukne (ovela vyraznejsie ako pri r1 a pridavani a uberani plynu pri jazde, ale tiez to nieje buchnutie, ziadny zvuk len pribrzdenie) a podskocia otacky o 500 ak pustam spojku pomaly je to ok (tiez ak pridam sucasne aj plyn, je to ok) r3 je to iste r4 skoro vobec, pri r5 tiez opatrnejsie treba pustat tu spojku..
Cize tak

a este k tomu preklzu spojky, skusal som to pri jazde do kopca na r5 asi pri 70km/h som zosplapol na plno plyn a otacky stali rovnako ako aj rychlost a ked sa zacali zvysovat ot. rastla sucastne, rovnako aj rychlost -(to je vraj taky test na preklz a vidim to na velmi ok v mojom pripade)



ja len stale nechapem tomu nahlemu zvyseniu otacok :-k
ostatne znaci to, co som uz hore popisoval, silenty pohonneho ustrojenstva (motora, prevodovky, ulozenie diferaku, mozno hardy spojka?)

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 27 neregistrovaných