... všetko o BMW ...

Moderátori: barabas, alfi666, jkk

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
maiki
Príspevky: 4229
Registrovaný: 10.4.2009
Auto: 02" E46 320d
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Pneumatiky-"dilema"

Streda, 19. Októbra 2011, 09:16

Your car. Your story. So don't let someone else write the book.
E46 320d 02"
ex E36 323i 96"
Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Ritchey
Príspevky: 506
Registrovaný: 10.12.2007
Auto: BMW 530d
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: BN

Re: Pneumatiky-"dilema"

Streda, 19. Októbra 2011, 15:14

Dnes som menil pneu jeden par mal troska vacsi dezen...

Vacsi dezen som dal dozadu, preco? Je to hnana naprava a vacsina sil posobi prave tam, po par mesiacoch budem mat pneumatiky rovnake lebo sa zadne zoderu rychlejsie ako predne....
BMW E39 530dA 142kw M/p-black (Born in Dingolfing 07/05/2002) (adopted in 2009)
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Streda, 19. Októbra 2011, 20:08

maiki napísal:
http://www.automoto.sk/clanok/186249/vyberte-si-spravne-zimne-pneumatiky


nez tie slovenske vycucy si radsej precitajte (aspon tabulku) priamo do ADAC: http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... geId=31821
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Streda, 19. Októbra 2011, 20:19

hacker napísal:
"When tires are replaced in pairs in situations like these, the new tires should always be installed on the rear axle and the partially worn tires moved to the front. "
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=52

"Every tire manufacturer recommends that the new tires (or in a rotation situation) that the tires with the most tread be mounted on the rear."
http://www.ajforeignauto.com/index.php? ... cle&id=155

"Current thinking stresses the desirability of keeping the best tires on the rear wheels of the vehicle, whether it is front, or rear wheel drive."
http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_rotation

So for your safety, always fit new, or the least worn, tyres to the rear wheel positions to ensure:
Better control in emergency braking or tight corners
Less risk of losing control of your vehicle, especially on wet surfaces
Better road holding, particularly in difficult situations, whether your car is front or rear wheel drive
http://www.tyrezone.com.my/blog/new-tyr ... rear-axle/


=D> =D> =D> tomu sa povie resersovanie informacii :thumbup:

pelo - kinematicky, zadne kolesa sa dostanu zo zakrytu v kazdej zakrute! Aj na suchu, aj na snehu, je jedno ci pri 20 alebo 150km/h. Pozri si stopy na parkovisku ked sa budes tocit po snehu, alebo ak je mokro ci podobne, uvidis. V zakrute budes mat vzdy za sebou 4 stopy a nie 2.
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
Vladdo01
Autor témy
Príspevky: 738
Registrovaný: 7.11.2010
Auto: VW TOUAREGII 3,0 TDI
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Viničné

Re: Pneumatiky-"dilema"

Streda, 19. Októbra 2011, 21:38

hacker napísal:
"When tires are replaced in pairs in situations like these, the new tires should always be installed on the rear axle and the partially worn tires moved to the front. "
http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=52

"Every tire manufacturer recommends that the new tires (or in a rotation situation) that the tires with the most tread be mounted on the rear."
http://www.ajforeignauto.com/index.php? ... cle&id=155

"Current thinking stresses the desirability of keeping the best tires on the rear wheels of the vehicle, whether it is front, or rear wheel drive."
http://en.wikipedia.org/wiki/Tire_rotation

So for your safety, always fit new, or the least worn, tyres to the rear wheel positions to ensure:
Better control in emergency braking or tight corners
Less risk of losing control of your vehicle, especially on wet surfaces
Better road holding, particularly in difficult situations, whether your car is front or rear wheel drive
http://www.tyrezone.com.my/blog/new-tyr ... rear-axle/


asi to bude stat za precitane celych clankov... tieto vycuci su zaujimave tvrdenia
VW TOUAREG II 3,0TDI
EX A6 2,8FSI quattro C7
EX BMW 320D F31
EX BMW 530D E61
 
Užívateľov profilový obrázok
johnyfly1
Príspevky: 5880
Registrovaný: 1.9.2008
Auto: E36/316i compact
Kraj: Žilinský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Streda, 19. Októbra 2011, 22:12

salat napísal:
nez tie slovenske vycucy si radsej precitajte (aspon tabulku) priamo do ADAC: http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... geId=31821

poprdeli si ma potesil...lebo po tej slovenskej tabulke som bol sklamany s Goodyear UltraGrip 8 ale po tejto.. \:D/
E36 compact 316i           (||||)(||||)
 
Užívateľov profilový obrázok
salat
Príspevky: 1081
Registrovaný: 4.11.2010
Auto: BMW 320d E91 LCI
Kraj: Bratislavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Streda, 19. Októbra 2011, 22:17

hej, precital som ich vsetky, plus par linkov v nich. Vsade sa tvrdi to iste, co sme pisali uz pred tym: zadna naprava je na vode a snehu nachylnejsia k smyku/aquaplaningu ako predna, pretoze nie je mozne ju smerovo ovladat ako prednu a v zakrutach sa jej nahle zvysuje mnozstvo vody/snehu potrebneho odviezt spod pneumatiky. (musis sa spolahnut iba na hlbku dezenu, tvar lamiel...) Mimo toho, aqua/snowplaning zadnej napravy je horsie kontolovatelny (ak vobec) ako na prednej naprave a prichadza v najnevhodnejsom case, kedy nie je cas na reakciu.

ale aj tak je to vsetko prd platne, mozu vsetci vyrobcovia pneumatik na svete plus 52 z 50 odbornikov tvrdit nieco, na co prisli dlhodobym vyskumom a testami, aj tak kazdy slovak od salasa pozna vsetky zakonitosti lepsie ako nejaki studovani inzinierikovia a pri pive bude svatosvate tvrdit, ze lepsie pneumatiky patria na prednu napravu ](*,)
BMW 320d E91
Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II

"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"
 
Užívateľov profilový obrázok
retepp1
Príspevky: 319
Registrovaný: 30.1.2009
Auto: E46 330D
Kraj: Košický

Re: Pneumatiky-"dilema"

Štvrtok, 20. Októbra 2011, 00:22

salat napísal:
hej, precital som ich vsetky, plus par linkov v nich. Vsade sa tvrdi to iste, co sme pisali uz pred tym: zadna naprava je na vode a snehu nachylnejsia k smyku/aquaplaningu ako predna, pretoze nie je mozne ju smerovo ovladat ako prednu a v zakrutach sa jej nahle zvysuje mnozstvo vody/snehu potrebneho odviezt spod pneumatiky. (musis sa spolahnut iba na hlbku dezenu, tvar lamiel...) Mimo toho, aqua/snowplaning zadnej napravy je horsie kontolovatelny (ak vobec) ako na prednej naprave a prichadza v najnevhodnejsom case, kedy nie je cas na reakciu.

ale aj tak je to vsetko prd platne, mozu vsetci vyrobcovia pneumatik na svete plus 52 z 50 odbornikov tvrdit nieco, na co prisli dlhodobym vyskumom a testami, aj tak kazdy slovak od salasa pozna vsetky zakonitosti lepsie ako nejaki studovani inzinierikovia a pri pive bude svatosvate tvrdit, ze lepsie pneumatiky patria na prednu napravu ](*,)


Presne tak!!! Kto má trochu logické zmýšlania a čo to odjazdené na BMW v zime pochopí že lepšie gumy patria jednoznačne do zadu, ako nás to tu zopár tvrdí už od začiatku tejto témy... Ale netreba zábúdať nato že keď máte už zlé pneumatiky staršie ako cca. 3 až 4 roky a dezén menší ako 4mm, neni načo čakať a treba kúpiť nové. A že keď jazdíte neprimerane rýchlo ani 4 nové pneu vám nepomôžu...
BMW 318i E36
BMW 330D E46
BMW 640D xDrive F06
 
Užívateľov profilový obrázok
SurrendeR
Príspevky: 5333
Registrovaný: 25.5.2008
Auto: e36 328i Tour
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: NM/BA

Re: Pneumatiky-"dilema"

Štvrtok, 20. Októbra 2011, 10:17

no, nakolko mam vsetky 4 pneu rovnake.. tak mi to je momentalne jedno..
v pripade ze budem mat par lepsich a horsich, tak mozem spravit svoj subjektivny test. 8-[
tie clanky maju nieco do seba.. :-k
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Pneumatiky-"dilema"

Nedeľa, 16. Decembra 2012, 13:11

Spravil som pre Vas taky extremny test, vzadu zimne 225 a vpredu letne 235...no co myslite, aka bola jazda? Usek medzi Ruzomberkom a Martinom bol zasnezeny a v kazdej zakrute predok plaval a auto islo nedotacavo zo zakruty von. Cize presne ako som predpokladal. A najlepsie je, ze ked ten predok ide von, tak nie je prakticky ziadna moznost ako to zlepsit. Jemne ubratie plynu nic neurobi, kedze zadok drzi stale, mozno je to este horsie. Brzdy? Zabudnite, skuste brzdit predne kolesa ktore nemaju grip. Proste tie keci o pozdlznej stabilite a lepsich pneu vzadu platia mozno pre vyssie rychlosti a jazdu po dialnici, ale tu bolo pekne vidno co to robi pri naozaj opatrnej jazde 30km/h v zakrutach. Ked bude jemne zmykat zadok, tak ho za prve viem jemnym ubratim plynu opat chytit + DSC ho vie tiez skorigovat a stale mam prednu napravu pod kontrolou. Ale ked to ide predkom zo zakruty, tak proste nic nespravite...

Cize nech si vsetci ti odbornici pisu co chcu, najlepsie je si to odskusat sam. Toto bol sice extrem, ale pre predstavu staci. Osobne viem zvladnut pretacavy smyk, ale nedotacavy priam nenavidim, hlavne v prevotocivej zakrute a protiiducim vozidlam...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
Le Gend
Príspevky: 893
Registrovaný: 31.1.2010
Auto: 250 ciernych ponikov
Kraj: Košický

Re: Pneumatiky-"dilema"

Nedeľa, 16. Decembra 2012, 18:08

Aby si si dokazal, ze mas pravdu, zopakuj si ten text s letnymi vzadu a zimnymi vpredu.
Pochopis, ako sa mylis, ked ti zadok pojde doboku pri kazdej prilezitosti a nebude pomahat ani ubratie plynu, ani DSC, ani korigovanie volantom (ked zadok naberie smer do priekopy, tak tam aj pojde).
 
Užívateľov profilový obrázok
pelo
Príspevky: 1713
Registrovaný: 2.9.2010
Auto: e39 520i saloon
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Pneumatiky-"dilema"

Nedeľa, 16. Decembra 2012, 18:38

Le Gend napísal:
Aby si si dokazal, ze mas pravdu, zopakuj si ten text s letnymi vzadu a zimnymi vpredu.
Pochopis, ako sa mylis, ked ti zadok pojde doboku pri kazdej prilezitosti a nebude pomahat ani ubratie plynu, ani DSC, ani korigovanie volantom (ked zadok naberie smer do priekopy, tak tam aj pojde).

Skusal si to? Alebo len opakujes slova tych odbornikov, co to tvrdia? Skusal som to aj na komplet na letnych este v LM... Tie lepsie pneu vzadu platia logicky na predokolky, kedze tam mas na prednej naprave vacsi pritlak, cize pritlaci aj horsie pneu a zabezpeci grip. Lenze my mame trochu ine rozlozenie hmotnosti a u nas je to presne opacne, ze dobre drziace zadne pneu Ti davaju falosny pocit istoty, ale predok nestiha. A ver tomu, ze ked zacne smykat zado ale predok drzi, tak mas ovela viac moznosti to vyrovnat ako ked Ti ustreli predok. Bavime sa o prudkych zakrutach v nizkych rychlostiach, aby sme si rozumeli...
BMW -Bayerische Motoren Wergel

Alfa Romeo Spider 1.8TS '99
e39 525i sedan '03 -ex
e39 520i sedan '01 -ex pribeh
e36 316i Compact '97 -ex pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
gusto
Príspevky: 604
Registrovaný: 28.7.2007
Auto: 325ti
Kraj: Trnavský

Re: Pneumatiky-"dilema"

Pondelok, 17. Decembra 2012, 10:54

salat =D> =D> =D>
Lepsie gumy vzdy a zasadne dozadu, bez ohladu na druh pohonu!!!
Musim povedat, ze v tejto oblasti panuje vela povier a fam, kazdy si mysli, ze je odbornik a ma k tomu co povedat. Mam pocit, ze by ste sa sa pohadali aj s Walterom Rohrlom, keby Vam povedal to co salat, pretoze je to zrejme, logicke a vyskusane, odporucaju to vyrobcovia pneumatik, vsetky skoly smyku, atd... samozrejme, tato debata ma vyznam, pokial sa bavime o pneumatikach, ktore maju na aute vobec co hladat, nie o gumach, co uz mali byt na smetisku, cize extremy typu 1mm/6mm si nechajte od cesty, k "testu" letne/zimne sa radsej nevyjadrujem, na to treba byt naozaj mozgovy atlet...
salat a niekolki dalsi vam tu poskytli velmi cenne rady zadarmo, tak podakujte a drzte sa toho, pani.
 
svanto66
Príspevky: 882
Registrovaný: 31.5.2009
Auto: E91 318d LCI
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: Pneumatiky-"dilema"

Utorok, 5. Novembra 2013, 19:30

tak ako hosi? zmenilo sa nieco v tejto teme? dnes som bol prezuvat a poriadili mi tiez dat lepsie pneu do predu..tie do predu mi dali 7mm a v zadu mam cca 6,5mm ale po bokoch maju len 5.5mm (boli pred tym v predu)..teraz ked sa nad tym tak zamyslam mohol som dat tie lepsie do zadu lebo aj tak by som ich casom zjazdil (na zadnej naprave) a boli by asi na urovni terajsich pneu co mam v zadu nie? :-k naozaj "dilema"
E93 M3 LCI
E91 318d LCI
E46 320d EX
 
VladoRK
Príspevky: 69
Registrovaný: 16.8.2013
Auto: e39 530d/at 142kw
Kraj: Žilinský
Bydlisko: Ružomberok

Re: Pneumatiky-"dilema"

Utorok, 5. Novembra 2013, 20:30

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Uesbecko a 15 neregistrovaných