je to trosku o pohodli, trochu o lepsich technickych vlastnostiach a hlavne o marketingu. Ano, je tam fyzikalne dokazatelny efekt, ale ak uvazime ze vzduch obsahuje 78% dusika, tak je rozdiel velmi maly. Asi az tak maly, ze pri beznom pouziti pneumatik na beznom aute je ten efekt nepozorovatelny. Hlavne ak mate nejake nizkrofilove 19"-20", tam mate tak malo plynu ze sa to skoro neprejavi. Ak ale jazdis na trucku alebo nejakych 13" balonoch, potom sa to mozno oplati :)
Mal som jedno aj druhe, momentalne mam v kolesach dusik a ked treba dofukujem vzduchom. Dusik tam mam ale to len preto, ze mi ho tam kamos pri prezuvani fuka zadara a automaticky. Ak by ste jazdili DTM alebo F2000, mozno to uz ma efekt, ale na beznom aute je to skor komercny tahak na peniaze podporeny velmi malym technickym zlepsenim.
Radsej si pravidelne kontrolovat tlak a v pocasi ako dnes, ked je rano 4°C a cez den sa Vam ohreju gumy aj na 40°C dofukovat... nic ine nepomaha, ani natlacit tam metan od samotneho Stiga

BMW 320d E91Seat Ibiza ST, 1,2TSI DSG
EX - Seat Leon II
"Si to, čo tvoje auto. Neveríš? Bež do garáže, otvor bránu... pozeráš sa na seba!"