Necital som to cele ale z vlastnej skusenosti :
19" OZ Futura (8,5et25+10Jet29 / 11,5+12KG) mi ubralo cez 1s (1-1,5) na case 0-100, problem nastal aj za 160kmh+ kedy auto stratilo "vykon" a k 200kmh sa splhalo znacne pomalsie.
Prezute na zimne styling 72 (8+8,5Jet50 / vahu neviem) a 0-100 zase v norme a bezproblemov sa dostat cez aj do 220.
Rok predtym Hamann PG2 (8,5+9J / 13+13,5kg)- casy som nemeral ale pocitovo auto tvrdsie, znova strata dynamiky.
Ak by som to mal zhrnut, tak najvacsie zlo je 19" priemer. OZtky su celkom lahke ale na nich som zaznamenal najvacsi rozdiel v pruznosti vozidla. Odporucam 18tky co najlahsie, je to zlata stredna cesta. Cim lahsie, tym lepsie
(spominane Breyton spirit napr.).Taktiez zalezi ako nasiroko budes. Nizke ETcka, podlozky, velky priemer bude vzdy na ukor handlingu aj performance. NA tych 19tkach zarovno s blatnikmi to urcite handlovalo horsie ako na 18tkach ktore mam teraz
(8+8,5jet50). E46tka je proste vyladena na tovarenske rozmery diskov a uz mi to auto dalo pocitit niekolko krat. Ideal je 8,5+9J maximalne ak chces s autom blbnut. Ja mam racingovy stelovak takze u je to trocha ine (v ramci handlingu) ale na serii by som volil nieco v rozmedzi OEM rozmerov s co najnizsou vahou. Ten stelovak dost komunikuje s autom aj scestou takze ja citim rozdiel v spravani sa v zakrutach aj pri zmene sirky pneu alebo malej zmene sirky disku. Lahke disky pocitis to na reakcii na plyn, na nerovnostiach, na spotrebe, na dynamike a pruznom zrychleni, na brzdeni.
Fyzika nepusti, cim vacsia vzdialenost od stedu rotujucej casti ku kraju disku, tym auto potrebuje vynalozit vacsiu silu na to, aby sa rozhybalo. Ovyplyvnuje to pruzne zrychlenie.
Kto si pozna auto, vie o com pisem. Je ine mat v aute 50kg zensku a je ine mat tazke disky.
Olaf Manthey explains in an interview : “Removing 33 pounds of unsprung weight at the wheels is equivalent to losing 198 pounds from the body of the car, as a 1:6 factor has to be applied when the car is moving and that weight becomes mass. In fact, we are conservative with the 1:6 ratio, as Porsche considers it to be 1:7.starynovy napísal:No podla mna ti dal velmi dobu odpoved, neviem co ine by si chcel, ci nejaky ten prepocet co si uviedol na zaciatku, nic take nieje. A uz zo zakladov fyziky je jasne ze hmotnost disku samotny vykon moc neovplivni, pretoze moment zotrvacnosti je pri priemere toho disku dost maly, a duha vec, otacky, keby sa tie kolesa tocili 10 000x za sekundu tak by bolo sakra poznat kazdy gram, ale myslis ze ked das odpich z miesta a tocia sa tak 10x/s ze jeho odlahcenie bude mat zasadny vpliv? To mi pride ako vyhadzovanie visco spojky na 16i, a stym spojeny narast vykonu o 15kW

. Jedine na co ma hmotnost toho disku velky vpliv su jazdne vlastnosti na nerovnostiach apod. cim lahsi, tym je auto schopne rychlejsie kopirovat nerovnosti = lepsi grip.
Az na poslednu vetu si napisal blbost.
