Streda, 28. Júna 2017, 21:35
Takže k aktuálnemu jubileu asi trošku popíšem širšiu skúsenosť.
prvý servis pri 6000km, následne výmena komplet bŕzd pri 12 000km (ďakujem automotiv, ktorý odhlalil odchýlku bŕzd pri cca 7000km a pri tých 12 000km to už naozaj vibrovalo). o 3500km sa chystám na servis znovu.
Auto jazdím nonstop v režime sport, ktorý zapínam už po naštartovaní, kvôli reakcii na plynový pedál a tiež klapkovému výduku (tlmiče mám na komfort).
Hodnotiť budem asi jednotlivé veci vo výbave
Bi-xenóny, su ultra žlté na môj vkus, ale pozitívum majú dobrú svietivosť, aj keď adaptívny kužel je horší ako u F10 či e92 sú dobré
Adaptívny podvozok - pri kúpe som skúšal dve autá s ním a ani pri jednom som necítil rozdiel po prepnutí do sport, pri aute bez adaptivného podvozku naopak som cítil, že auto bolo na hrboliach dosť uskákané aj keď komfortné tak proste nápravy uskakovali čo je v zákrute nepríjemné. Po pár km samozrejme cítim, že sport stvrdne naozaj veľa a pri vyšších rýchlostiach rozumej nad 130 sa to prejavuje ešte viac kedy je to vlastne na horšej ceste úplne nepoužiteľné -> ja to používam len na dobrú diaľnicu v rýchlostiach nad 160kmh, alebo keď jazdíme kopce.
Navigácia -> klasika bmw, idrive NBT evo2 pomerne rýchla, konečne bluetooth integrácia s ipad to mi doteraz kvôli hudbe chýbalo, idrive sa mi raz zasekol, ale sám sa reštartoval
Variabilné športové riadenie -> top vec, ked sadnem do bmw bez toho tak nevládzem točit na mieste, naopak pri jazde mi príde riadenie mega presné, dobrý prevod, dobrý odpor, som veľmi spokojný oproti el. posilovaču vo VW CC či mercedes CLA je toto úplne jazdecký zážitok
Športové brzdy -> veľká spokojnosť, aj keď moje zjavne prežili len 10 000km pričom neboli na okruhu ani nezažili prudké brzdenie, asi kvôli dlhému státiu (skladovka). Po výmene mi prídu trošku mäkkšie, ale majú pekný výkon aj pri vysokých rýchlostiach, keď sadnem do bmw bez športových tak mám pocit, že to nebrzdí. Určite doplatiť do F30-F34 ak má človek R6 motor.
Alcantara volant -> kktina roka, je veľmi pekný, efektne vyzerajúci, príjemný, ale po dlhšej ceste sa spotí a je chladný, lepkavý atď... Pri 700km ceste mám po 400km nervy stále si umývam ruky a nepomáha.. okrem toho starostlivosť zubnou kefkou, mikrovláknom a špeciálnym sprejom na alcantaru díky moc za 720eur -> do daily určite nie! a bez rukavíc detto!
Bezkľlúčové odomykanie/štartovanie -> bmw klasika neviem bez toho žiť odkedy sa kľúč nezasúva do tej "priehradky" tak bez keyless človek odomkne auto a musí následne kľúč niekam schovať čo mi na F10 nesmierne vadilo...
Prevodovka -> po prvotnom sklamaní som nakoniec dosť spokojný. Je pravda, že na voľnobeh sa dosť trasie, chvalabohu pri jazde nie tak ako na nafte. Dráhy su relatívne dobré aj ked dorazy v prevodoch trošku gumové, pri preradení je cítiť aj počuť jemné kliknutie čo mám celkom rád, trošku sa mi nepáči spojka ktorá je ultra mäkká a má celkom dlhú dráhu to nie je športové ani trošku. Manuál do tohto auta patrí pokiaľ má plniť funkciu zábavy. Auto nemá rev-match čo je na daily jemne nevýhoda, ale zas naučil som sa heal/toe. Auto má podstatne vyššie otáčky ako automat myslím, že o 1300otáčok pri 140kmh sme so speedfredom odhalili, taktiež rozdiel v spotrebe. Ale! A to pozor ALE ! je zábava na okreskách hore dole preradzovať, podradiť si pred zákrutou, taktiež na menšie šmyky považujem manuál za lepšiu voľbu kedy toľko netrpí, a tiež s M performance výfukom vie človek pekne prdieť na križovatke či v garáži. Okrem toho konečne mi nikto nepodtáča motor na 950 otáčkach, kedže si to manažujem sám.
Motor -> lineárny ťah od spodu, podobný atmosfére -> rozumej mŕtvy dole, pod 2000otáčok nejazdiť, pod 5000otáčok nečakaj 300 koní ani náhodou, nad 5000otáčok zvuk z formule (áno aj fejkový) a ťah ozaj prekvapí oproti spodku, auto v hornom spektre otáčok naozaj ožíva a motor sa rád nechá točiť.
Výfuk -> M performance výfuk pomáha autu celkom dosť, aj keď mám pociť, že je ho počuť o dosť menej ako v 335i, Mperformance pridáva hrubší tón, mega crackle, a aj jemne vyšší hluk, ktorý ale za jazdy nad 70kmh nepočuť vôbec a to beriem ako mega mínus, zvlášť pri klapkovom výfuku..
-
Prílohy
-

Naposledy upravil/-a
tvaroh v Piatok, 31. Januára 2020, 18:51, upravené celkom 2 krát.
KÓDOVANIE F a G modelov v BA
Diagnostika a reset servisnych intervalov BMW Motorrad 2017+
U11 plugin
G02 BMW X4
EXG31 BMW 5 tourig
EXBMW S1000r dynamic+sport paket
EXF48 BMW X1 xdrive
EXF15 BMW X5 xdrive
EXF22
BMW M235i M-performance EX PRÍBEH review str.45
F10 BMW 520d Mpaket
EX PRÍBEHE92 BMW
M3 LCI akrapovic evolution exhaust
PRÍBEHE92 BMW
335i Xdrive LCI Mperformance
EX PRÍBEHE91 330xd
EX