... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

bmwtt.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Štvrtok, 31. Marca 2016, 08:15

Niekde som sa dopátral dávnejšie k tlaku v Nivo systéme v e39, že má niečo nad 10 barov. Toľko je však v systéme, v mechoch je určite menej. Kamoš si robí teraz vzducháč a hovoril, že na 6baroch je to uskákané jak koza, optimum má okolo 4. Tipujem, že teda v mechu bude tiež nejaké podobné číslo.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Autor témy
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Štvrtok, 31. Marca 2016, 14:36

vďaka za info. Lebo uvažujeme o tom, že by sa NOVI odkódovalo preč a air riadenie si urobím ja cez vlastný plošák a MCU. Žiadne sprosté hlášky a tak. Pneumatiku typu festo mám 10 rokov odservisované. Viem, že to je trošku iné, ale dosť o tom uvažujem momentálne. Vzduch sa mi páči, je to pohodlné, ale keď tomu prepína tak to nie je ono. Takže by som to poriešil takto. Potrebujem vedieť aký dať napr poistný ventil aby to nenatlakovalo príiž veľa, či elektromagnetické ventily a vzduchové rozvádzače Festo/SMC typu 3/2 majú byť na 20 barov alebo stačí do 10 a tak. Preto ma zaujíma daný tlak. Rezať teraz do hadíc by som nechcel a merať to, preto, či má nieto také skúsenosti
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Štvrtok, 31. Marca 2016, 16:58

Myslím že budeš musieť zablúdiť na zahraničné stránky, veľmi pochybujem, že si niekto na SK upravoval X5 na komplet vzduchu na custom ovládanie. Ale neviem čo by tam malo chýbať, prakticky všetko tam je, jedine to ovládať samostatne a nie elektronikou. Veď aj INPA ti dovoluje skúšať ísť hore a dole, takže jediný zádrhel by som videl v elektronike.
A je to pohodlné? Neskúšal si napr e39 na mechoch? Lebo mne príde strašne tuhá a teda pohodlie od zadnej nápravy žiadne. Tak neviem, ako je riešený vzduch pri e53, či tiež len na udržiavanie výšky a možnosť ísť hore a dole, alebo aj na komfort.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Autor témy
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Štvrtok, 31. Marca 2016, 19:18

v INPE to ide. Lenže čo tak sledujem a čítam tak senzor výšky, senzor tlaku, senrozABS, senzor dobre že nie na to čo som jedol pred včerom a potom tomu takto hrabe. Proste hlúpe ovládanie. Držíš tlačidlo, zopne relé, do mechu ide tlak a niekde máš budík (tlakomer) a bodka. Akurát by som to ošperkoval aby som nemal 4 budíky a nevyzeralo to ako rozvod teplej vody, ale pekne negatívny displej a basta. Možno by som dal displej namiesto zadnej kamery a bolo by to aj na monitore. To sa ešte uvidí. Samozrejme nejaké poistné pretlakové ventily, snímač tepla na kompresor ale taký môj a nie vstavaný. Proste urobiť niečo také nie je nič zložité. OLED negatívny display napr takéto čosi:
http://www.densitron.com/uploadedImages ... medium.jpg

Možno sa zasmejete, ale blokové zapojenie kreslené na rýchlo iba tak v práci v kancli. Principiálne:
Kompresor napĺňa rezervoár. Tam snímač tlaku a tlak sa vyhodnocuje. Kompresor tam je takže o investíciu menej. Rezervoár tiež takže zase super.. Softvérovo sa nstaví nejaká hysterézna sľučka (samozrejme potrebujem zistiť aké sú tlaky), z rezervoáru ide vzduchový ostrovček a 4x el.mag.ventil. Jeden na každé auto. napr takéto čosi:
http://www.staf.sk/index.aspx?rubriknr=4099
samozrejme podľa typu, napätia, výkonu....
Za ventilom škrtiaci ventil napr: http://www.staf.sk/index.aspx?rubriknr=3542 to preto aby sa auto zdvihlo pomaly a nie odrázu, za ním meranie tlaku takže ak sa natlakuje na požadovaný tlak, ventil zavrie. No a samozrejme odfuk. Ovládanie? ako len budem chcieť. na každé koleso môžem mať tlačidlo UP/DOWN a zdvíhať po kolese, alebo po nápravách, alebo mód auto/manual kde si navolím tlak a natlakuje to po tadiaľ. Samozrejme 3 polohy v pamäti takže hore, stred, dole ako má klasické ovládanie. To by sa dalo napojiť aj o vstavané ovládanie ako má X5ka na ľavej strane na prístrojovke. Urobiť profiplošák s prekovmi popisom a maskou je otázka 20-30€ pre 10ks. Samotný ventil od 20 do 200€ kus a treba 8ks. Treba iba správne vybrať. Možno by sa dali využiť tie, čo sú tam originál. Pár súčiastok okolo a musí to bežať a regulovať bez všetkých tých chybových hlášok a senzorov výšky, kódovania, ladenia a kalibrovania.... a použiť sa to tým pádom dá ako KIT do akéhokoľvek auta. Poistný pretlakový ventil ako poistka pre prípad....

ísť to musí a nemusí to byť ani také zložité. Vedel by som to dať dokopy.

No a čo sa týka jazdných vlastností. Mne osobne sa vzduch páči viac. Predvčerom sme boli pozerať ďalšiu X5ku a majiteľ išiel na mojej a povedal, že mu to je pohodlnejšie. Mne osobne to je viac ako v bavlnke. Mäkšie a necítiť tak nerovnosti. Keď to ide. Lenžte ak to nejde ako má tak to je hrúza. Napr z času na čas mi vyhodí NIVO a nejde ovládať. Potom zase nabehne. Niekedy mi napíše slabý tlak v pneu a automaticky nejde nivo, po pár km nabehne. Teraz napr mi ľavý predný mech nafúka vždy viac a auto je ako krivé. Jedna strana vyššia. Idete 80km/h v zákrute a skoro som sa vysypal. Proste keď to ide tak to je super. Oveľa pohodlnejšie. A plus možnosť zdvihnúť auto a dať dole. Rudovi sa to napr spočiatku nepáčilo a postupom času si ten vzduch obľúbil.
Prílohy
20160329_142005.jpg
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
Milosss
Príspevky: 2239
Registrovaný: 30.6.2009
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: PN - BA

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Piatok, 1. Apríla 2016, 08:46

Máš výhodu, že prakticky všetky mechanické veci sú v aute a rozvody natiahnuté. Až to zapojíš, daj vedieť, uvažoval by som nad takýmto rovnakým riešením aspoň pre zadné Nivo na mojom aute. Ak sa niekedy stretneme, chcel by som ten vzduch na oboch nápravách tiež vyskúšať, o čo je to pohodlnejšie voči môjmu.
Nur Original ist Legal.
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Autor témy
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Piatok, 8. Apríla 2016, 21:08

Tak dnes som bol v LPG servise s X5kou. Dialo sa to, že niekedy LPG zoplo po 20km, niekedy náhodne vyplo a pípalo ako prázdna nádrž aj napriek tomu, že svietili všetky ledky. Závady:

- na reduktory vymenená membrána. Tá stará bola už vyžratá. Plus čidlo na reduktore ukazovalo 45°C a pritom sme na ňom neudržali ruku. Senzor nemal ideálny kontakt ani omylom. Vymenený senzor, ktorý tam bol iba sťahovacím opaskom za senzor so závitom. Teplota spínania nastavená na 37°C čo sa týka reduktoru. Doladený senzor ohmicky a už ukazuje aj reálnu teplotu

- senzor teploty LPG. Pred tým hrúza stav a teraz pekne. Kábliki oddelené a nič už neskratuje a nedáva falošné signály.

zatiaľ oprava dokopy 108€ na kompletku. No a keď som odchádzal ešte som ani nevyšiel z NR a už mi zase pípla prázdna nádrž a pritom bola plná. Hneď som volal a dobehol aj s chybou. Ukázalo, že došlo k strate tlaku. Prečistili sa zatiaľ iba kontakty a celý deň sa chyba neopakovala. Ak by hej, navrhnli mi buď elektromagnetický ventil (buď sa zalepil alebo proste nejde a vypadáva) alebo snímač tlaku. Tak čo sa týka spínania teploty odstránená závada a čo sa týka vypadnutia LPG buď to už pôjde alebo ešte prídem vymeniť aj ventil Prikladám pár foto pred a po
Prílohy
072.jpg
071.jpg
070.jpg
069.jpg
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
Rudo ZM
Príspevky: 1364
Registrovaný: 14.2.2011
Auto: BMW 540iA
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Sobota, 9. Apríla 2016, 09:21

Malé upresnenie:nie že som si nivo obľúbil(vyhodil som ho aj z môjho prvého auta) ale som ochotný ho akceptovať ak funguje ako treba.Ale tento custom systém bude isto lepší.Samozrejme sa to musí dobre navrhnúť aj vyrobiť...
E39 530dTour R.I.P.-> E39 540iA
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Autor témy
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Sobota, 16. Apríla 2016, 20:42

MILUJEM TO AUTO !!! Aktuálny stav X5:

LPG mi zopína bez jediného problému, ráno naštartujem a prejdem asi 500-600m a už to prepne :)
Reálne km a spotreba. Takže 250km a tankoval som 44l teda 22€ (0,499€/1l LPG na pumpe v NR v priemyselnom parku) a teda reálne 17,6l na 100km. Takže reálne cena pod 10€. Potom ráno som natankoval, išiel som cez NR, Vráble, Levice a Banská Štiavnica. NR neviem či rátať ako mesto, ale išiel som okolo 14:00. Cesta do Vrábel a LV 90-100km/, nedalo sa ani veľmi predbiehať a potom cez les Štiavnické bane a samotná Štiavnica. Takže žiadna ideálna dialnica. Vrátil som sa potom späť cestou cez Novú Baňu a išiel som cez Pukanec a cez nejakú horu :) cesta napísané, že sa v zime neupravuje, ale výlet pekný. Zase iba kľučky a kopce. Z Novej Bane nasledovali Čaradice a späť NR a tam som pobehal po meste a išiel natankovať. 205km a na tej istej pumpe, kde som tankoval pred odjazdom som doplnil a dotlačilo LPG za 17€ teda 34€. Takže 17€ za 205km a trasa ani zďaleka ekonomická. A to na tých letných 20tkách zadné 315ky. Na letných stúpla spotreba už o liter a pol :) :) toľko reálne čísla

Auto je inak neskutočný hltač kilometrov !!!! Sedenie, vozenie, výhľad, výkon, zvuk....nedá sa nemilovať také auto
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Autor témy
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Sobota, 16. Apríla 2016, 20:45

no a zase trošku pár fotiek. E39na je na menšej kúre. Odhalené vadné diely a hneď sa urobila nových dielov u chalanov z MM autotechnik. nie je mesiac aby som u nich niečo 2x nebral :)
Prílohy
271.jpg
272.jpg
273.jpg
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Autor témy
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Sobota, 16. Apríla 2016, 20:51

no a keďže to už išlo dole a je rozobraté, bola by hlúposť nevymeniť všetky tesnenia a O-krúžky aká sa tam nachádzajú :) Do budúceho piatku je zase veľa dielov doma a bude sa dokončovať. Nová chladiaca kvapalina, plus sa konečne nahodia nové čidlá (všetky 3) a konečne sa osadí aj upgrade toho termostatu na 95°C a nie 105°C. Tak som zvedavý. No a aj keď som nemal problémy keď už to bolo vonku dal som prečistiť vstreky a aj rampu preventívne. Pomohlo to na X5ke a pomohlo to veľa chalanom čo mi vstreky doniesli tak som si dal aj toto. Tie peniaze nevyše ma už nijako netlačia.
Prílohy
274.jpg
275.jpg
276.jpg
277.jpg
278.jpg
279.jpg
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Autor témy
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Sobota, 16. Apríla 2016, 20:58

Zoznam dielov čo sa hneď aj objednal:


-diel č.1:
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=11_1525
-diel č.5: http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=11_2255
-diel č.2: http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=11_1535
-diel č.5(2ks) a diel
č.7(2ks):http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts?id=DN51-EUR-01-2001-E39-BMW-540i&diagId=11_1536
-diely č.10 a č.11:http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts?id=DN51-EUR-01-2001-E39-BMW-540i&diagId=11_2281
-diel č.14(4ks):
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=11_2281
Prípadne aj gumičky na vstreky: diel č.6
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=13_1014


No a najbližšie kroky:
1) O necelý mesiac nová STK a EK (Rudo nezabudni poriadne nastaviť aj ručnú už sú nové valce treba to poriadne :) )
2) Zaniesol som už konečne aj tú rúru a som zvedavý ako sa firma vyfarbí a aký bude zvuk po odrezaní toho Y rezonátora. Akurát to bude musieť počkať trošku nakoľko bude môj dvorný mechanik zaneprázdnený dlhší čas
3) Potom idú na rad brzdy. Pancierové hadičky a omrzela ma žltá farba. Vzhľadom k tomu, že auto je celé ladené na jednofarebnú modrú tak som rozmýšľal nad slabomodrou farbou. Tmavomodrá by zanikla a červenú ma každý. Tak uvažujem nad takouto kombináciou. Inak budem musieť dať aj na X5ku tie keramické pakne nebavím ma to čistiť a tie na E39ne absolutne nešpinia kolesá

P.S. - u teba sú ešte stále tie Eibachy, trebalo by aj to pomaly nahodiť :)
P.S.2 - o necelý týždeň ďalší prírastok doma
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Autor témy
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Sobota, 16. Apríla 2016, 21:09

ešte som zabudol, ako som tak bol kupovať diely nakúpili sa aj hadice a pomenia sa rovno. Tie na vodu som zohnal u nás v ZM, ale tie na LPG som sa vybral kúpiť do LPG servisu a dobre som urobil. Ževraj ak sa použíjú iné, časom to rozoženie. Dajte potom pozor LPG hadice nie sú vhodné na benzín zase. Takže tak ako som si myslel, predišiel som problému a išiel do LPG v NR a nakúpil 4m hadíc, trošku to upraceme a skultúrnime, eskapásky, spojky, dízu..... Znovu musím povedať, že chalani nemali problém a pár vecí som dostal aj zdarma. Takže okrem iných fotiek ešte ďalší materiál na výmenu.
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Nedeľa, 17. Apríla 2016, 09:59

ked uz menis tesnenie pod membranou sania (to zozadu) tak tam rovno daj novu membranu (diel oznaceny v tom linku ako veko)
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
trunek
Autor témy
Príspevky: 1032
Registrovaný: 30.1.2008
Auto: E39 540i + E53 4,8
Kraj: Nitriansky
Bydlisko: Zlate Moravce

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Nedeľa, 17. Apríla 2016, 10:52

Vietor dáš konkrétne link nech viem o čom je reč. Zajtra by som doobjednal aby to bolo doma spolu vsetko
pri bmw sa zacinaju auta / E39 520i ´98 + E39540i 01 + E53 4,8is 05´
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E39 540i + E53 4,8is] trunekove V8-čky :)

Nedeľa, 17. Apríla 2016, 12:40

jasne
č.2 z tohto linku:
http://www.realoem.com/bmw/cs/showparts ... Id=11_2281

lebo som videl ze chces objednat tesnenie pod to tak to uz rovno mozes pomenit, neni to extra drahe pri tom mnozstve veci co menis, ale casom sa vnutro tej blbosti rozpadne na kazdej V8 a zacne zlobit volnobeh dymit atd.
takto to vyzera:
http://static.schmiedmann.dk/ProductPic ... 62_big.jpg
vlastne do tohto ti usti ta rurka odvetravania s pruzinkou ktoru mas na foto rozpadnutu
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných