Dlhšie som sa téme nevenoval, to pretože som auto predal asi dva roky dozadu, no po roku skúšania konkurencie (rozumej mercedes) sa naskytla ponuka znova auto zobrať naspak, tak mi srdce zmäklo a išiel som do toho. Aj keď to vyzerá hlúpo, aj to hlúpe je, urobil som to
Koniec koncov radosť auto robilo, aj robí... Aj keď bez nejakých investícií sa to nikdy nezaobíde...
Keď som ho predal bolo vcelku znesiteľnom stave, až na nápravy, ktoré cestou z GB dostali dosť bomby na českej fajnovučkatej diaľnici... nevadí, chalanko porobil...
V podstate poriešil nápravy, tie sú teraz na tých podstatných miestach na strongflexoch, predné tlmiče sú nové, menil spojkovú sadu, čiže ložisko, prítlačný tanier a spojkovú lamelu sachs, plus sa menili špičky trysiek, možno som ešte na nejaké veci zabudol, neviem, keď tak doplním časom.
Keď som kúpil, auto bolo v podstate v relatívne dobrom a nezanedbanom stave.
Časom začala šmýkať spojka čo mi tak celkom nešlo do hlavy, ale vedel som že ešte kedysi dával pôvodný majiteľ (Suit) repasovať zotrvačník, kvôli tomu že bol krivý a z tej dosadacej plochy, kde sa to stretá s lamelou bolo brané cca 1mm (od oka to vyzerá aj menej) - myslel som teda, že keď je spojková sada, problém už môže byť len v zotrváku + som rátal s tým, že bude mať neuveriteľné vôle a bude absolútne KO, pretože trasenie na voľnobeh v interiéri je tiež celkom... ppči...
Tak som zohnal zotrvák, čisto nový origo BMW, od známeho, cez jeho známeho atď za slušnú cenu... proste klasika LuK s BMW puncom...
LENŽE pri výmene sa zistilo, že zotrvák má nulové vôle a nebolo z tej dosadacej plochy ani veľa brané a zároveň lamela bola stále hrubá, ako nová... Samozrejme keď sa človek lepšie pozrel, všimol si olejový film na dosadacej ploche, takže to bol dôvod chvíľkového prešmyku spojky... samozrejme je treba vymeniť aj gufero za zotrvákom, čo ma predtým absolutne nenapadlo, takže na zatiaľ je vymenený zotrvák a bude sa to musieť rozoberať znova a meniť gufero, lebo som debil.
Druhý únik oleja bol od vrchu spod veka ventilov...
Tak na zatiaľ som objednal tesnenie veka ventilov victor reinz a rovno aj vzduchový filter meyle. Dnes vymenené.
Pri nasadzovaní veka ventilov sa mi podarilo odkrútiť jeden šrób, naschvál som to robil malou račnou a jednou rukou, mal som pocit, že nekladie absolútne žiadny odpor a tak som točil, točil a točil, až sa cca v polke zlomil. Máte niekto nejaký tip ako to odtiaľ dostať tak aby som nepoškodil závit? Resp.kontakt na niekoho v TN a okolí kto sa s tým vyhrá?
Ďaľšia vec čo sa po zime objavila z ničoho nič bola vôla v riadení...
Údel maticového riadenia, ale však čo už...Najskôr som sa snažil asi dva týždne googliť a vypytovať, no nenašiel som nikoho, kto by to vedel repasovať, ono v podstate keď som videl tie diely, ako to mal rozobraté 4dams alebo už neviem kto v príbehu, tak tam ani nie je moc čo repasovať. Zohnať nové výjde tak na 800-1200€, čo je strašná pálka a zohnať staré znamená, že ma to za dva mesiace čaká znova...
Tak som zhliadol nejaké guide videá a pustil sa do toho... Ideálne všetky možné predlžováky na najväčšiu račnu, orech 17, povoliť, až nad motorom, nech si človek neodjebe ruky... Potom som tam nastokol klasický vidlicový klúč a zase najmenšia račna a všetky možné predlžováky a imbusový orech 5, pootočiť v smere hodinových ručičiek a potom len zaistiť a zakontrovať matku kľúčom...Robil som to asi na 4x, keďže prvých dvakrát som točil málo a nemalo to žiadny efekt, tretíkrát moc a malo to efekt asi taký, že keď som šliapol na plyn, volant nemal tendenciu sa odtočiť úplne do tej center polohy, ale zostal tak 30 stupňov natočený. Rukou potočiť šiel, ale už bolo cítiť že sa to so mnou bije a tak... Skúšal som len po dedine, na diaľnici by to nemuselo byť zrovna príjemné... Takže znova povoliť kontramatku, zatočiť ten imbus o kúsok späť, zakontrovať, odskúšať a o moc lepšie...
Takže toľko k riadeniu...Riešiť sa to dá za pár sekúnd, zdrží skôr testovacia jazda, pretože treba ozaj vypadnúť kdesi mimo chodníka, lebo pri nižšej rýchlosti to skratka nejak nie je poznať...
Samozrejme ďaľšia vec čo ma mega serie je, že som auto dával zhruba 2-3 roky dozadu do celolaku a fušer to dofušoval tak, že na určitých miestach sa robia bublinky, resp. po tejto zime vyskočili na pár miestach kúsky hrdze... Každopádne túto zimu to už chcem riešiť tak, že buď auto bude zazimované v garáži a nebude už jazdiť po mokrej a hlavne nasolenej ceste, resp.sa predá... Zatiaľ neviem čomu sa prikloniť skôr, keďže riešim teraz kopu iných vecí a čakám prírastok do rodiny...
Každopádne priložím aspoň nejaké ako tak aktuálne fotky...
Foto ešte na zimáčoch s kamošovým CLK 230 kompressor (neuveriteľný motor!!)

Nový zotrvačník


Starý-omastený zotrvačník, neviem či som spomenul, že je pridretý a nemá žiadne vôle... Vôbec som nevedel, že sa to dá...

Vymenený nový zotrvačník, s ním sa menil aj spiatočkový spínač, plus nejaké vložky, kolíky, podložky a puzdra na tiahlach radenia...

Dnešná zhadzovačka veka ventilov, výmena tesnenia a výmena vzduchového filtra, rozvod menil Suitko cca 4-5r dozadu, vyzerá stále ako nový, na omak pevný


Nové tesnenie

Starý vs. nový vzduchový filter

A nejaké fotky auta... Odfotil som aj dvojitý šíber, áno je funkčný a áno stále...

Tepovačka by sa patrila



