číslo 5 žije
cez víkend a včera sa zamakalo, v nedeľu som poskladal na komplet rozvody, prsia, ľavé, pravé veko, hlavnú remenicu, nový jesus bolt s lepidlom som bol schopný dotiahnuť na 200Nm a pevným kľúčom o ďalších cca 60st., vtedy sa mi začal dojebávať prípravok ktorý istil kľuku tak som ďalej netlačil, hádam to stačí . . . vymenil som aj nový "valey pan" s novým tesnením, a dobre som spravil, lebo keď som zhodil sanie a ten plastový kryt pod ním tak v tej vaničke bolo asi 2deci vody čo tam nemalo byť, už viem kam mi unikala predtým voda, taktiež nové všetky 4 o kružky na tých 2 rúrach čo idú do VP
včera som doskladal chladenie, pozapájal všetku elektriku, dnes som nalial olej, pre skúšku som do chladiča nalial len čistú destilku, a dobre som spravil, voda začala pomaličky vytekať, asi aj viem odkiaľ, samozrejme bude treba rozobrať zas millión vecí aby som to spravil
nahodil som nabitú batériu do auta, pomodlil sa a štartoval
prvý pokus - točilo asi 10s. a chytilo to, otáčky lietali medzi 500 a 1000, klepalo to ako starý zetor po zimnom štarte, následne motor zdochol, druhý pokus - chytilo na brnk, znova lietali otáčky ale už menej, stále klepalo, celá kasňa sa triasla, bežalo to celkom dlho asi 30s a zas zdochlo. samozrejme z výfuku dym ako z továrne kvôli zlému spaľovaniu, v garáži smrad ako v riti po nespálenom benzíne a zadymená polka nového mesta a kúsok vinohradov . . .
už som šiel po kanister s benzínom a zápalky aby som ukončil to trápenie ale tak štartnem ešte raz, vtedy už chytilo krásne, otáčky vyleteli, krásne zadunela V8čka ako som bol nato zvyknutý, žiaden klepot, a voľnobeh sa ustálil na cca 900, po pol minútke to padlo na cca 600 a držalo to, nechal som to bežať asi 3-4 minútky avšak keďže uniká voda tak som to potom radšej vypol.
čo sa mi na tom ešte nepozdáva - keď sa ustálil voľnobeh, tak sa to sem tam zachveje, po pridaní plynu (do otáčok ide ochotne avšak plynu sa dotýkam zatiaľ len opatrne a dal som mu len do 2000) keď padajú otáčky tak sa malinko zatrasie a zakolíšu otáčky, a celkovo ten voľnobeh nie je taký "smooth" na aký som bol zvyknutý, môže za to že auto stálo bez nakopnutia presne 76dní? môže zato benzín ktorý je v nádrži a bol natankovaný 29.11.2013? môže sa to ustáliť po skúšobnej jazde? môžu zato nejaké chybové kódy zapísané v RJ? lebo asi všetky snímače boli poodpájané pri oprave
toto sú veci čo mi práve vrtajú hlavou a asi kvôli tomu nebudem zas pár dní spať . . .
inak čo sa týka zvukového prejavu auta, po skončení toho počiatočného klepotu ide motor o niečo tichšie ako pred tým, teda mám pocit akoby vanosy o chlp stíchli, celkovo to hodnotím z tohto hľadiska kladne, ešte počuť od hláv jemné cvrlikanie keď si človek priloží ucho bližšie k tomu, ale tak dlho to stálo a bežalo to dokopy možno 5minút, uvidí sa neskôr
tiež mám dobrý pocit z toho že motor je teraz z veľkej časti pretesnený, jediné tesnenia ktoré sú pôvodné - tesnenia hláv, hornej časti vane, gufero zo strany prevodovky, všetky ostatné tesnenia, o kružky sú nové, značky tesnení - oem bmw, v.reinz, elring, budem sledovať za aký čas sa z toho stane znova olejnička . . .
