... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

obchodna sekcia
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Utorok, 25. Februára 2014, 20:43

hej našiel som tam u neho ale bez ceny, už som mu aj napísal že či to vie splašiť . . .

ale tak nedalo mi, dlhšiu cestu tento týždeň neplánujem a chcem s tým trochu pojazdiť aby som odsledoval či je všetko OK, tak som to zalepil, stiahol ešte páskou, celé zložil, nalial som vodu a zatiaľ nekvapká, dal som na tom 5km a nekvapká, budem to sledovať, a bud. týždeň to vymením za funglovku asi
po prvých 25kilometroch na krátke trasy čo som šiel pomaličky a auto aj stálo dosť na mieste naštartované, mi na palubke svieti krásna spotreba 19,2l :lol: dízláci môžete si pohoniť . . . :mrgreen:
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
Maco
Príspevky: 4529
Registrovaný: 5.11.2008
Auto: visavytena pajta
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Utorok, 25. Februára 2014, 20:52

Ziaden strach, keby nieco zajtra vecer tak ta odtiahnem, s mini to mam uz nacvicene :mrgreen:
bmwcoding.sk

BMWHJTRKLB
 
Užívateľov profilový obrázok
snake.mino
Príspevky: 141
Registrovaný: 5.3.2013
Auto: X5 E53
Kraj: Trenčiansky

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Utorok, 25. Februára 2014, 22:06

Cim si to nakoniec a ako zalepil ak smiem vediet?
http://www.bmwklub.sk/pribehy-nasich-au ... 87839.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Na predaj mechanizmus stahovania zadneho laveho okna e53 VALEO cisto novy za symbolicku cenu - SS
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Utorok, 25. Februára 2014, 22:17

nakoniec som tam dal ten patex, ale vlastne skúšal som bola to len taká trhlinka keď som to stiahol sťahovaciou páskou tak to tesnilo aj bez toho lepidla vlastne problém bol najskôr v tom že do toho ide taká trubka a keď sa tam zatlačila tak sa to rozoplo a O krúžok to nedokázal utesniť, teraz je tam ten patex a hlavne som to stiahol aby sa to nerozpínalo, aj to išlo o kúsok ťažšie nasadiť bolo cítiť ako je tam ten O krúžok natesno takže dúfam pár km do bud. týždňa vydrží
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
ROKI49
Príspevky: 3024
Registrovaný: 10.8.2012
Auto: G20 330i
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Utorok, 25. Februára 2014, 22:20

Neplanujes vymenit aj tie termostaty za 90° nech to pracuje s trochu mensou teplotou? aspon myslim, ze to je ono, tusim hyde to dakde spominal, ze z ineho auta su take termostatny, co by ti drzali teplotu na trochu rozumenjsich hodnotach.
PRÍBEH: ex E39 525d, 2003, Individual Obrázok
ex F30 330d, 2013 Obrázok
G20 330i, 2022 Obrázok
 
Užívateľov profilový obrázok
Maco
Príspevky: 4529
Registrovaný: 5.11.2008
Auto: visavytena pajta
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Utorok, 25. Februára 2014, 22:22

Treba tam vyrobit novu prirubu ked sa mi dobre mari co mi ATC vysvetloval.
bmwcoding.sk

BMWHJTRKLB
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Utorok, 25. Februára 2014, 22:26

rozmýšľam nad takou vecou, že:
kúpim novú vodnú pumpu z predvanos verzie, a na ňu termostat pre 840ci, malo by to bez problémov sadnúť, a ten príhrev termostatu odpojím, tým by sa mala teplota držať v rozmedzí 92-95st, max. pri vysokom zaťažení 97st.
práve s hyde som sa o tom bavil, na jeho bývalej, teda teraz peťovej je to termostatom z 840 a drží mu to pekne okolo 92st.

vodná pumpa by mala sadnúť bez problémov na vanosovú z predvanosovej, len ako som písal bude treba dačo poriešiť s tým príhrevom

ale nech sa toho nemusím aspoň mesiac-dva ani chytiť, mám nejak dosť tých opráv
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Utorok, 25. Februára 2014, 22:33

a ešte taká vec, keď sa niekedy do leta pustím do chladenia, rozmýšľam že by som tam hodil rovno chladič pre "hot climate" ktorý je o 8mm hrubší ako klasický, malo by to sadnúť plug&play?
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Streda, 12. Marca 2014, 07:11

chalani ktorý olej vybrať?

MOBIL 1 NEW LIFE 0W-40
MOBIL 1 PEAK LIFE 5W-50

chcem pre ten motor to najlepšie, doteraz to jazdilo na 0W40, neviem či ostať pri tejto viskozite, alebo prejsť na 5W50, keďže auto má aj LPG a ten olej je tým pádom viac tepelne namáhaný
doteraz tam bol castrol edge 0W40 a za x rokov sa tam vytvorila celkom slušná vrstva bordelu v motore, čo sa dalo som očistil, ale chcem zabrániť tomu aby sa to tam znova vytváralo
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
darklord
Príspevky: 1249
Registrovaný: 15.12.2011
Auto: stara haraburda
Kraj: Bratislavský

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Streda, 12. Marca 2014, 07:13

Najlepsie tomu zabranis ked skratis vymenne intervaly :)
"Řídit diesel je něco jako bejt teplej, v dnešní době nic neobvyklého, ale pořád špatně."
 
Užívateľov profilový obrázok
viktorko22
Príspevky: 809
Registrovaný: 5.9.2008
Auto: E46 - ohňoSTROJ
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Bratislava

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Streda, 12. Marca 2014, 07:46

ViktorDDD napísal:

mi na palubke svieti krásna spotreba 19,2l :lol: dízláci môžete si pohoniť . . . :mrgreen:


radšej dízlák ako SPP... :roll:
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Streda, 12. Marca 2014, 07:47

tak aj bude, od novoty tam bol ten castrol 0W40 menený podľa servisky v celkom dlhých intervaloch asi 30tis. km, asi vtedy sa ten bordel v tom vytvoril, ja som menil po 15tis., teraz to budem meniť už vždy po 10, avšak skúsil by som teraz ten mobil 1,
ide mi hlavne o to, či tam môžem s kľudným svedomím naliať mobil 1 5W-50, či je kvalitatívne na rovnakej úrovni ako tá 0W-40tka od mobilu
tú 5W-50 chcem preto, lebo by mohla lepšie mazať pri vysokých teplotách, a M62TU pracuje bežne pri prevádzových teplotách 103-108st., plus to LPG
ešte rozmýšľam nad valvoline vr1 racing 5W-50
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
jararak
Príspevky: 11369
Registrovaný: 13.5.2008
Auto: skodofka 120l
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kostoliste

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Streda, 12. Marca 2014, 11:00

predlift vodna pumpa tam nesadne, musis bud ten 840ci termostat ktory je drahy ako svina alebo si dam asi vyrobit podlozky pre klasicky 85 stupnovi termostat a ten sadne aj na nase pumpy

btw budem potrebovat tvoje ocko a vercajg, mam to uz rozkuchane
bmwcoding.sk
bmw maps 2025/fsc/carplay/ cz/sk pre cic/nbt
kluce pre bmw/mini, klonovanie riadiacich jednotiek, chiptunning, egr/dpf/scr off
oprava frm, upravy CAS/FEM/BDC, DME/DDE, virgin prevodovky a budikov
 
Užívateľov profilový obrázok
ViktorDDD
Autor témy
Príspevky: 9791
Registrovaný: 22.2.2009
Auto: BMW E34 525 TDS
Kraj: Bratislavský
Bydlisko: Kr.Chlmec a BA

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Streda, 12. Marca 2014, 14:36

iste jaro :thumbup:
dnes sa na zraze vidíme?
R1100S
ex E34 525tds calypsorot
ex E39 540iA dunkelblau
ex F31 330d estorilblau
"A rare combination of sportiness and refinement, like two cars in one..."
 
Užívateľov profilový obrázok
VaNoS
Príspevky: 378
Registrovaný: 4.11.2011
Auto: Ne demande pas
Kraj: Trenčiansky
Bydlisko: SK, A, D

Re: [E34 525tds] & [E39 540iA]

Streda, 12. Marca 2014, 15:12

K tým výmenám termostatu, nemyslím, že je to dobrý nápad, že by konštruktéri v BMW robili niečo zle, tie prevádzkové teploty M62jky sú kvôli konštrukcii a vysokej účinnosti, nízkym emisiám, veľmi nízkym spotrebám a zároveň veľkému výkonu, ktorý je schopný dosahovať, práve vďaka tým vysokým teplotám motora. Staršie M60tky sú z Nikasilu preto zrejme aj tá pracovná teplota stačila nižšia, než modernejšie M62jky, ktoré sú z Alusilu. Bežná teplota M62jok je 105 - 110C, znížiť to na 92 je myslím dosť veľký skok nie?, neviem vyjadrite sa k tomu nejaký motorári, ja len, že ten motor mám dosť naštudovaný a riadiaca jednotka počíta, že teplota dosiahne správnych hodnôt, teda 105/110C, takže ako bude reagovať na 92C. Napríklad M62TUB44 má dva módy chladenia, 105/110 pri normálnej jazde a 95/97 pri športovej jazde, aby bola teplota pod bodom varu. Ak by teplota neklesala pri vytáčaní motora a následnom zastavení na parkovisku, tak zo 110 by pri nakladačkách bola hneď aj 115/120 a možno aj vyššie a to by bolo už veľa a nestihlo by ho chladiť, preto to vyriešili dvoma módami. Staré M60tky nemali nič takéto a občas sa stávalo, že po nakladačkách a následnom zastavení ľúbilo roztrhnúť hadicu. Popravde takéto vysoké prevádzkové teploty na motoroch z liatiny nebývajú, tam sa pohybuje teplota okolo 87/90C a zrejme to bude mať niečo aj stým, že liatinové bloky majú valcové vložky, pričom ešte dnes super moderná M62 je vyrobená z ľahkého AluSilu a valcové vložky nemá, piestne krúžky behajú po stenách bloku (Alusilu). V amerike sa stávalo na starých M60tkach, že nekvalitné palivo poškodilo steny valcov z Nikasilu. Takže tá vysoká teplota M62jok bude tá správna, čo sa týka aj správneho opotrebovávania motora, kľudne nižšia teplota môže zvýšiť opotrebovanie stien bloku pre piesty, čiže valcov. Nie som motorový konštruktér, ale rád si všetko naštudujem a toto je môj názor.

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných