... všetko o BMW ...

Moderátori: voMacK, alfi666

mmracing.sk
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: [E36 323i limo] M-Packet Motor K.O!

Piatok, 25. Apríla 2014, 20:30

Killo napísal:
tak na svojich autach a autach z okolia som zistil, ze ked to olej zere, klepoce, whatever, tak ziadny olej to uz nezachrani. Proste som mal pocit ze ked ti mizne olej v takom mnozstve, treba hladat pricinu inde.

kazdopadne nechajme to tak, hlavne aby sa ti to podarilo dat cim skor do poriadku, auto ma u teba celkom dobru starostlivost, tak ti drzim palce ;)


Dakujem za ocenenie, pricina straty oleja je pravdepodobne zlym separatorom oleja, ktory som ale menil pred 12 tis. km ( pravdepodobne vadna vyrobna seria- Meyle ), dalej simeringy ventilov uz tiez nie su v 100% stave, jak by aj mohli byt, ked ten motor ma 18 rokov a nabehane skoro 300 tis. Tesnenie pod hlavou ale mohlo este co-to vydrzat, vsetko je o tom, ako sa predosli majitelia k autu spravali. Myslim tym jatda za studena, dostatocna hladina oleja, atd, atd....

michaltt napísal:
Urcite by som riesil 2.8 . Po vlastnej skusenosti s menenim tesnenia na 6valci sa to neoplati. Doplatis trochu a mas komplet kus za kus.
Menit tesnenie je vzdy risk. Nevies, ci ten motor nebol uz raz rozoberany, ci tam nemas strhnuty zavit(y) v bloku...atd.


Mas pravdu Michal, ale pravdepodobne ten motor este roztiahnuty nebol, inak by sa toto nestalo. Ano, 2.8 bol vzdy moj sen v E36-ke, ale kedze sa mi zacinaju ocovske povinnosti pomaly, dat 350-500€ za druhy motor o ktorom opat neviem nic ( jeho historia ) sa mi akosi nelubi a cakat pri mojom stasti, kedy sa dana vec zopakuje aj na 2.8-me.
Dalsia vec je ta, ze kupit motor nestaci, potrebujem k tomu aj RJ, EWS modul, zberny kruzok spinacky a aspon chip s kluca. A po rozhovore s Romanom Kucharikom sme sa zhodli, ze najst motor na SVK za dobry peniaz aj s tymito vyssie uvedenými vecami a s relativne malo najazd. km je takmer nerealne. A povedzme si na rovinu, ktora M52 B28 na SVK nedostava zabrat :roll:

hessy napísal:
Ci menit motor alebo spravit ten co tam mas bude cca na jednych peniazoch pokial to chces spravit piriadne. Ja som sa rozhodol pre vymenu motora a len na dieloch som nechal 1100e. Motor 350e. Kladky, remene, tesnenie pod vekom, silentbloky, tlmic vbracii, 2x preplach motora a dekarbonizacia, 3x ol. Filter, potom vymena dalsia, vsetky filtre, brzdovka, nemrzka, sviecky, vodna pumpa, termostat...


Uplne ta chapem a ak sa pozries na zoznam mojich menených veci na fialke, zistis, ze iste diely co si vymenoval som uz na svojom motore menil aj ja :smile:


Zajtra sa ide rozoberat motor, teda ide dole hlava a uvidime, co dalej. Modlim sa ale uz teraz, aby nebola puknuta. Kamarat mi vravel, ze vraj dost lubia pukat medzi ventilami....
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 323i limo] M-Packet Motor K.O!

Piatok, 25. Apríla 2014, 22:00

A co ze je to take drahe na vymene tesnenia pod hlavou? Sroby 20€, tesnenie 45€, zrovnanie 30€, rozne tesnenia 40€ =135€.. 150 nech nepapam. Ak je rupnuta hlava, za 70-100€ druha dobra, teda do 250€ v najhorsom pripade, 2 dni roboty aj s casom na prerovnanie, a si znovu na ceste. To auto nepoznam, takze ak je vybehany blok a vsade lagre tak som nic nepovedal, a radsej zozen druhe zelezo otazneho stavu.
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: [E36 323i limo] M-Packet Motor K.O!

Piatok, 25. Apríla 2014, 22:03

Motor sa da zohnat aj z auta, ktore sa da este nakopnut, popripade od doveryhodneho zdroja ale chce to cas. Ja som tak kupoval motor a viem, ze od toho cloveka by som kupil aj dalsie 3.

(starynovy : majitel predomnou to prehrieval)
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 323i limo] M-Packet Motor K.O!

Piatok, 25. Apríla 2014, 22:08

Tak jasne, ak to clovek umozni, osahat si to, zmerat tlaky, idealne previest da sa. Ale najprv by som pozrel toto, a ak to len prebilo do vody, a su stvrdnute gufierka, za 150 je to opravene, a ide sa dalej, skoda tam pchat 500 a vyssie, zvlast ked su priority ako bolo povedane inde. Ak to bolo varene, to bude vediet gomez, tak zhanat druhe, o tom som sa dostatocne presvedcil sam. #-o
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: [E36 323i limo] M-Packet Motor K.O!

Sobota, 26. Apríla 2014, 08:06

starynovy napísal:
A co ze je to take drahe na vymene tesnenia pod hlavou? Sroby 20€, tesnenie 45€, zrovnanie 30€, rozne tesnenia 40€ =135€.. 150 nech nepapam. Ak je rupnuta hlava, za 70-100€ druha dobra, teda do 250€ v najhorsom pripade, 2 dni roboty aj s casom na prerovnanie, a si znovu na ceste. To auto nepoznam, takze ak je vybehany blok a vsade lagre tak som nic nepovedal, a radsej zozen druhe zelezo otazneho stavu.


Nehovorim, ze drahe, len vravim, ze nie najlacnejsie. Diely, co mi bude treba, co si tak na rychlo spomeniem :arrow:

Tesnenie pod hlavu, tesnenie vika 1x, tesnenie vika-sviecky 2x, prechodky na sroby veka ventilov ( tie gumene somariny), gufera ventilov sada , nove sroby do hlavy, tesnenie vyf. zvodov-hlava 2x, tesnenie vyf. zvodov-spodok 2x, nove sviecky (hentie tam urcite nenecham), rovnanie hlavy + pretlakovanie = 60€ na R6, zabrusenie ventilov ( toto si spravim sam), nova nemrznuca, novy olej+ preplach + filter ( velmi dolezite si myslim ) a samozrejme ako na kazdom aute, co som robil hlavy sa hlava chemicky vycisti a zbavi komplet karbonu, usadenín ( toto tiez nieco stoji).

Dalej mi nic nenapada momentalne tak do rychla. Tesnenie sania nemenim, uz som to menil, ked sa menila spojka. Ale v podstate mas plnu pravdu, je to urcite lacnejsie a menej nakladne, ako keby som riesil druhy motor, diky :thumbup:


starynovy napísal:
Tak jasne, ak to clovek umozni, osahat si to, zmerat tlaky, idealne previest da sa. Ale najprv by som pozrel toto, a ak to len prebilo do vody, a su stvrdnute gufierka, za 150 je to opravene, a ide sa dalej, skoda tam pchat 500 a vyssie, zvlast ked su priority ako bolo povedane inde. Ak to bolo varene, to bude vediet gomez, tak zhanat druhe, o tom som sa dostatocne presvedcil sam. #-o


U mna to varene nebolo urcite. Ked som auto doniesol, ani nie do dvoch tyzdnov sa hned menila visko spojka, kedze ta stara bola uz hodne predomnou K.O! Nikdy som tomu motoru netlacil za studena a toboz nie v zime pri minusoch, dokonca ani teraz, ked uz mame teploty rano okolo + 10-15 stupn. Vsetko sa ale ukaze, ked bude dole hlava.

michaltt napísal:
Motor sa da zohnat aj z auta, ktore sa da este nakopnut, popripade od doveryhodneho zdroja ale chce to cas. Ja som tak kupoval motor a viem, ze od toho cloveka by som kupil aj dalsie 3.

(starynovy : majitel predomnou to prehrieval)


Yop, ale tak jak vravis, chce to cas, dakedy hodne casu. Alebo vela penazi, dodavku a stacia na to aj 3-4 dni aj s montazou 8)

No v tomto aute je uz utopenych myslim si, ze dost penazi. Na 36-ku az az. A to k lakovacke som sa este furt nedostal a zas ani nedostanem.. :(
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: [E36 323i limo] M-Packet Motor K.O!

Sobota, 26. Apríla 2014, 21:03

Takze hlava je dole z fialky. Je komplet odstrojena, pripravena na pondelok-utorok na pretlakovanie a ak nebude puknuta aj na pripadne zrovnanie.

Otazka na Vas zdatnejsich? Akej znacky bolo origo tesnenie pod hlavou u BMW?
Prílohy
26042014638.jpg
26042014639.jpg
26042014640.jpg
26042014642.jpg
26042014644.jpg
26042014648.jpg
26042014645.jpg
26042014647.jpg
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: [E36 323i limo] M-Packet ---> Cylinder head DOWN

Sobota, 26. Apríla 2014, 21:06

Origo neviem ale preco si vrtal ?

Mne predosly majitel povedal ze nemenil nic v motore a ked sme dali dole hlavu, fixkou tam bolo cislo (asi zo servisu). Takze som rovno vymenil motor.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: [E36 323i limo] M-Packet ---> Cylinder head DOWN

Sobota, 26. Apríla 2014, 21:27

Preco? :mrgreen: Dajak sa tomu necudujem a beriem uz to ako samozrejmost, ze sa trhaju sruby. Musel som si zvyknut uz na to, ze tunak nic nejde ako si to ja predstavujem.
Jedna sa nechcela vzdat a odlomila sa torxna hlavicka sroby do hlavy... Ina moznost nebola. Na minutku ma ale skoro trafil slak a mal som chut jebnut so vsetkym.

Kamarat co mi ale pomahal dostal dobry napad a vyriesilo sa to.
Naposledy upravil/-a gomez89 v Sobota, 26. Apríla 2014, 21:30, upravené celkom 1 krát.
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 323i limo] M-Packet ---> Cylinder head DOWN

Sobota, 26. Apríla 2014, 21:29

Original je Goetze, pozna sa lahko, neni z cierneho klingeritu, skor svetle, a ma zlatavy lak. Nikto z aftermarkutu toto nevyraba, takze ak tam mas nieco ine, hlava bola dole, a nekupili origo tesnenie. Tym nehovorim ze by nahrady nefungovali, na to u serioveho benzinu nieje dovod. Predpokladam, ze ten E-Torx pustil hrany. :smile:
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: [E36 323i limo] M-Packet ---> Cylinder head DOWN

Sobota, 26. Apríla 2014, 21:34

Odkrutit by to nemalo byt problem, kym so skrutkou nevytiahnes zavit. Horsie je to so zatahovanim. Tvoj motor je na tom este fajn ale m54 ma blok z nejakej zmesi hlinika, tam to strhnes skor. Vzdy je to o stasti. Este taka otazka, nebol na tych skrutkach nejaky Loctite ?
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: [E36 323i limo] M-Packet ---> Cylinder head DOWN

Sobota, 26. Apríla 2014, 21:45

Goetze robi aj piestne kruzky, ojn. loziska, atd. a podla mojich skusenosti je to TOP medzi motorovymi dielmi.
Ale, si si tym na 100% isty? Urcite to bolo OEM v BMW v tych rokoch? Ak ano, tak som mal na 99% dobre tusenie a zacinam mat az teraz silne obavy, ze ta hlava uz bola dole. Mam na to viac indícii, ale to by som vymenoval az neskor.


Zatial prilozim len foto tesnenia, nazov nenapisem. Skus si prosim ta starky :) spomenut, ci to nemohlo byt este aj ine nieco, inej znacky.

Btw. nepustil hrany, to bolo oka, ale aj po viac minutovom klepkani po hlavicke to nepomohlo a samotna E- torx hlavicka sa odkrutila- strhla od podlozky. Cize ostala samotna sruba s integrovanou podlozkou v bloku a samotna E hlavicka sa strhla.
Prílohy
26042014646.jpg
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: [E36 323i limo] M-Packet ---> Cylinder head DOWN

Sobota, 26. Apríla 2014, 21:53

michaltt napísal:
Este taka otazka, nebol na tych skrutkach nejaky Loctite ?


Nebol, nebol. Ak dobre viem, totok sa nerobi. Preto su aj tie viac krokove dotahovania a hustejsi zavit na srube. Dokonca, predtym, nez ides zakrucat nove sroby do hlavy, treba ich jemne natriet filmikom oleja. Aspon ja to vzdy tak robim.
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
starynovy
Príspevky: 8944
Registrovaný: 10.6.2012
Kraj: Zahraničie

Re: [E36 323i limo] M-Packet ---> Cylinder head DOWN

Sobota, 26. Apríla 2014, 21:58

K mojmu vedomiu su na tychto motoroch len Goetze tesnenia, znacka tam nemusi byt, moze byt len BMW, to tvoje vyzera ako nejaky Reinz.
Hadaj ktore je OEM.

Obrázok

Ked sa ti ukrutila ta hlavicka, pomaly by som mal obavy aj ja, ze to menil nejaky k..t co nemal ani na momentak, a tiez ho neucili citat pribalovy utahovaci predpis k tesneniu.
 
Užívateľov profilový obrázok
gomez89
Autor témy
Príspevky: 1075
Registrovaný: 10.5.2010
Auto: E39 530dA
Kraj: Prešovský
Bydlisko: PO

Re: [E36 323i limo] M-Packet ---> Cylinder head DOWN

Sobota, 26. Apríla 2014, 22:10

Samozrejme, ze to OEM , teda Goetze je to spodne. Je to aj vidno, ze to je stara klasika.

Trafil si klinec po hlave, ( je tam REINZ,no na spodku je vyrazene BMW ) (( sruby boli dotiahnute tak, ze totok som este nezazil ani na jednom aute)) , tesnenie nebolo absolutne pripecene k bloku,co som este nezazil, odlupilo sa jak nic, drzali akurat na vymedzovacich kruhoch a jak vidno na foto, ten blok je leskly, cisty, necistil som ho a po pravde, vyzera tak, ze asi ani tam moc nie je ani co cistit.

Ale nezda sa mi jedna vec este, vyfukove zvody neviem, ci boli dole, kedze nevidim ziadne naznaky toho, ze by bola cistena hlava, vlastne strana hlavy, kde idu vyfuk. zvody. Museli by ostat hoc jake stopy po cisteni ( cepel orezavaku, jemny brusny papier ! ) Teda ak neboli dole vyf. zvody, nemohla sa zmestit ani do magn. brusky, alebo frezy a tym padom nebola ani zrovnana.

Ale, pri 280 tis. km uz druhy raz dole hlava :?: :?: :?:

Otazkou zostava, kdo je , resp. kdo bol ten kokot :?:
Naposledy upravil/-a gomez89 v Sobota, 26. Apríla 2014, 22:18, upravené celkom 1 krát.
e36-m52b25-limo-M packet-technoviolet metallic
e39-fL-530d-limo-antrazitmetallic
rr-l322-3.0d-m57-javablackmetalic
e66-750Li-n62n-monacoblaumetallic
 
Užívateľov profilový obrázok
michaltt
Príspevky: 3774
Registrovaný: 12.5.2011
Kraj: Košický

Re: [E36 323i limo] M-Packet ---> Cylinder head DOWN

Sobota, 26. Apríla 2014, 22:14

Viem ze sa nedava na zavit nic, potom sa tam menia aj torque specs, to je jasne. Tesnenie vyzera aftermarketove.

edit : stihol si medzitym odpisat.
BC Racing,OZ Futura 19",AC Schnitzer TypeII 18",Powerflex FCAB,325mm fr. brakes,Electric fan+LF20 steering pump retrofit + many more
Lowered wagon - pribeh

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 19 neregistrovaných